بازدید 4605

قیمت نفت به بالای ۷۹ دلار افزایش یافت

در روز سه شنبه، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته افزیش یافت. دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری افزایش نگرانی ها از احتمال کمبود عرضه نفت به نسبت تقاضای جهانی، کاهش تولید نفت لیبی و همچنین احتمال اعتصاب کارگران شرکت نفت در نروژ عنوان شده است.
کد خبر: ۸۱۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 10 July 2018

قیمت نفت به بالای ۷۹ دلار افزایش یافتدر روز سه شنبه، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته افزیش یافت. دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری افزایش نگرانی ها از احتمال کمبود عرضه نفت به نسبت تقاضای جهانی، کاهش تولید نفت لیبی و همچنین احتمال اعتصاب کارگران شرکت نفت در نروژ عنوان شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در جمعه گذشته ۱.۱۳ دلار افزایش یافت و ۷۹.۲۰ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش ۵۳ سنتی، بشکه ای ۷۴.۳۸ دلار صورت گرفت.

روز سه شنبه صدها کارگر شرکت نفت و گاز در نروژ قصد دارند تا با اعتصاب خود، به رد دستمزد پیشنهادی شان اعتراض کنند. این امر احتمالا بر روی تولید نفت، حداقل بر روی یکی از میادین نفتی شل، تاثیر خواهد گذاشت.

احتمال این واقعه به اختلالاتی که در عرضه ی نفت به خاطر تنش ها در خاورمیانه بوجود آمده، می افزاید.

آمریکا گفته است که قصد دارد تولید نفت ایران، به عنوان پنجمین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان را تا ماه نوامبر به صفر برساند. این امر سایر تولیدکنندگان نظیر عربستان را موظف می کند که تولید نفت خود را افزایش دهند.

منابع خبری اوپک گفته اند که عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تولیدکننده سازمان کشور های صادر کننده نفت، به این سازمان گزارش داده که تولیدش در ماه گذشته روازنه ۵۰۰ هزار بشکه نفت افزایش داشته است. این افزایش تولید می تواند نشانه ای از پاسخ ریاض به درخواست های مکرر آمریکا برای جبران کاهش تولید ها و پایین آوردن قیمت نفت باشد.

اما عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان نفت ظرفیت محدودی برای افزایش تولید خود دارند و افزایش تولید آنها نمی تواند به طور کامل پاسخگوی افزایش تقاضای رو به رشد جهانی باشد.

این ها در حالی است که تولید برخی دیگر از اعضای اوپک نظیر ونزوئلا، لیبی و همچنین تولید نفت کانادا در ماه های اخیر کاهش داشته است.

در بیانیه رئیس شرکت ملی نفت لیبی که در روز دوشنبه منتشر گردید آمده است که تولید ملی نفت این کشور به دلیل مشکلاتی که برای انتقال آن از بنادر نفتی پیش آمده است، ۵۲۷ هزار بشکه در روز نسبت به تولید روزانه ۱.۲۸ میلیون بشکه ای که در ماه فوریه داشتند، کاهش یافته است.

همچنین، در آمریکای شمالی مشکلات فنی موجب کاهش عرضه روزانه نزدیک به ۳۶۰ هزار بشکه نفت از سوی شرکت سینکرود کانادا شده و انتظار می رود این توقف عرضه حداقل تا پایان ماه جولای ادامه داشته باشد.

مایکل ویتنر، یکی از تحلیلگران بازار نفت گفته است: “اگر عربستان و سایر تولیدکنندگان بخواهند کاهش تولید احتمالی ایران را جبران کنند، دیگر ظرفیت اضافی ای باقی نخواهد ماند.”

روز جمعه شرکت بیکر هیوجز اعلام کرد که تعداد سکوهای نفتی آمریکا در هفته گذشته پنج عدد افزایش یافته است و به رقم ۸۶۳ سکو رسیده است. این نشانی از افزایش تولید آمریکا نسبت به سال گذشته می باشد که بالا بودن قیمت نفت می تواند انگیزه لازم برای این افزایش تولید باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار