بازدید 1859

انتقاد شاهزاده سعودی از سیستم مردسالاری عربستان

شاهزاد عربستانی از اوضاع زنان در این کشور انتقاد کرده و گفت، باید سیستم مردسالاری در کشور لغو شود نه اینکه فقط ممنوعیت رانندگی زنان برداشته شود.
کد خبر: ۸۱۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 10 July 2018

شاهزاد عربستانی از اوضاع زنان در این کشور انتقاد کرده و گفت، باید سیستم مردسالاری در کشور لغو شود نه اینکه فقط ممنوعیت رانندگی زنان برداشته شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شاهزاده ریما بنت بندر آل سعود، معاون رئیس بخش برنامه‌ریزی و توسعه در شورای ورزش عربستان در گفت‌وگو با شبکه "سی‌ان‌ان" آمریکا گفت، حکم لغو ممنوعیت رانندگی زنان تنها بخشی از اصلاحات در عربستان است.

وی بر ضرورت تغییر قوانین مردسالاری در عربستان تاکید کرد و افزود: این مساله بزرگترین مشکل زنان در این کشور است و آنها از آن رنج می‌برند.

ریما در پاسخ به سوالی درباره وجود فضای سیاسی برای بررسی این مساله و دیگر مسائل مرتبط گفت، این مذاکرات در مجلس شورای عربستان روزانه در حال انجام است.

وی ادامه داد، من به عنوان یک زن مطلقه و مادر دو فرزند این امر برای من ضروری است که خانواده به من اجازه دهد قادر به انجام کارهایم بدون اجازه یک مرد باشم اما این واقعیت زنان در عربستان نیست. برای اینکه این امر به واقعیت تبدیل شود نیاز است که مذاکرات در این زمینه ادامه یابد.

ریما به نقش خود به عنوان یک زن در دولت که پررنگ‌تر کردن این مساله است، اشاره کرد.

بسیاری از فعالان درباره این گفت‌وگو اظهارنظر کرده و در خصوص دلایل بازداشت زنان عربستانی صحبت کردند که خواستار جدا کردن این مسائل از اوضاع سیاسی نگران‌کننده عربستان هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر