بازدید 1289

رژیم صهیونیستی گذرگاه "کرم ابوسالم" را بست

رژیم صهیونیستی در واکنش به بادبادک‌های آتش‌زا که موجب آتش‌سوزی در اطراف غزه می‌شود، گذرگاه "کرم ابوسالم"،‌ تنها گذرگاه تجاری غزه را بست.
کد خبر: ۸۱۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 10 July 2018

رژیم صهیونیستی در واکنش به بادبادک‌های آتش‌زا که موجب آتش‌سوزی در اطراف غزه می‌شود، گذرگاه "کرم ابوسالم"،‌ تنها گذرگاه تجاری غزه را بست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، سخنگوی ارتش اشغال‌گر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این تصمیم به دنبال پیشنهاد گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش اسرائیل اتخاذ شد که گفت، فشار بر جنبش حماس افزایش یابد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با این پیشنهاد موافقت کردند.

وی تاکید کرد، تل‌آویو فشارها و تحریم‌ها علیه حماس در غزه را افزایش خواهد داد.

تصمیم مذکور شامل ممنوعیت واردات اکثر کالاها به جز مواد غذایی، لوازم پزشکی،‌ علوفه، گندم و غیره است.

در این تصمیم کمک‌های انسانی از جمله مواد غذایی و دارو استثنا شده و درباره هر کدام از آنها هماهنگ‌کننده فعالیت‌های دولتی در مناطق تصمیم‌گیری خواهد کرد.

همچنین طبق این تصمیم، عملیات واردات و صادرات به نوار غزه ممنوع و مساحت صید از ۹ مایل به ۶ مایل کاهش می‌یابد.

نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مدت‌ها پیش من گفته بودم که قصد ندارم تمام جزئیات مربوط به گام‌هایی که می‌خواهیم برداریم و برنامه‌ریزی می‌کنیم را فاش کنم اما بعد از مشورت با وزیر دفاع (جنگ) تصمیم گرفتیم فورا تدابیری که در قبال حماس در غزه برمی‌داریم را تشدید کنیم. در گام‌های ملموس در این زمینه تصمیم گرفتیم گذرگاه کرم ابوسالم را از روز دوشنبه ببندیم. گام‌های بعدی هم در راه است که آن را فعلا برملا نمی‌کنم. 

منابع نظامی گفتند، اسرائیل همواره مانع از ورود کمک‌های انسان‌دوستانه از سوی گروه‌های بین‌المللی می‌شود .

منابع افزودند، اسرائیل روز دوشنبه دفاتر شبکه تلویزیون قدس در این شهر را به ادعای اینکه آن در خدمت منافع حماس و دیگر گروه‌های "تروریستی" بود، بست.

این منابع گفتند، لیبرمن کسی است که پشت این اقدام جدید علیه غزه است و شرط کرده کاهش محاصره غزه در قبال بازگرداندن اجساد سربازان بازداشت شده در غزه باشد.

حماس نیز از طریق میانجی‌گران رد کرده که مساله اسیران به اوضاع امنیتی و انسانی غزه ربط داده شود.

حماس اعلام کرده، آماده مذاکره با اسرائیل درخصوص آتش‌بس طولانی مدت در ازای لغو محاصره است و شرط کرده اسیران معامله شلیط که مجددا بازداشت شده‌اند، آزاد شوند. بعد حماس خواهان آزادی اسیران بیشتر خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر