بازدید 8429
۹
در پی شکست مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی؛

تشکیل کارگروه خلع سلاح اتمی از سوی آمریکا بدون حضور کره شمالی

پس از شکست مذاکرات آمریکا برای خلع سلاح اتمی کره شمالی، وزارت امور خارجه آمریکا و وزیر خارجه این کشور، اقدام به ایجاد یک کارگروه داخلی برای خلع سلاح کره شمالی و شیوه اجرای آن در دل این وزارت خانه کرده است، ولی هیچ عضو یا نماینده‌ای از کره شمالی در این کارگروه حضور ندارد.
کد خبر: ۸۱۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 10 July 2018

به شکلی جالب‌توجه و پس از شکست مذاکرات آمریکا برای خلع سلاح اتمی کره شمالی، وزارت امور خارجه آمریکا و وزیر خارجه این کشور، اقدام به ایجاد یک کارگروه داخلی برای خلع سلاح کره شمالی و شیوه اجرای آن در دل این وزارت خانه کرده است؛ اما هیچ عضو یا نماینده‌ای از کره شمالی در این کارگروه حضور ندارد.

به گزارش «تابناک»؛ پیش‌ از این، «هیدر نوئرت»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، از ایجاد کارگروهی برای اعتبارسنجی و تعیین سایر جزئیات خلع سلاح کره شمالی و در پی مذاکرات در پیونگ‌یانگ خبر داده بود.

اکنون ایجاد این کارگروه بدون حضور هیچ‌ یک از مقامات یا نماینده‌های معرفی‌شده از سوی پیونگ‌یانگ به معنی آن است که کره شمالی در پی شکاف‌های اساسی در تعیین روش خلع سلاح کره شمالی و چگونگی پیشبرد این مسیر، توافقی برای ایجاد یک پنل مشترک با مقامات آمریکا در این زمینه را ندارد.

پیش‌ از این، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و کیم یونگ چول، معاون رئیس کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی از روز شنبه اقدام به برگزاری یک جلسه دیپلماتیک سطح بالا و دو روزه کرده بودند که بعد از دیدار رسمی میان رهبران دو کشور، مهم‌ترین جلسه با حضور مقامات عالی دو کشور بر سر مذاکرات خلع سلاح اتمی تلقی شده بود.

تشکیل کارگروه خلع سلاح اتمی از سوی آمریکا بدون حضور کره شمالی

در همین رابطه، نوئرت به خبرگزاری کیودو گفته است: وزیر امور خارجه آقای پامپئو اقدام به برگزاری نشستی بعد از مذاکرات رهبران دو کشور در سنگاپور کردند که طی آن کارگروهی به‌منظور پیشبرد برنامه وزارت امور خارجه، سیاست‌گذاری‌ها و نحوه پیاده‌سازی و اعتبارسنجی تلاش‌ها برای خلع سلاح اتمی کره شمالی در راستای بیانیه مشترک سنگاپور تشکیل شد.

بیانیه سنگاپور که بعد از اولین دیدار رسمی میان مقامات عالی دو کشور منتشر شد، کیم جونگ اون تعهد خود به خلع سلاح کامل شبه‌جزیره کره را در قبال تضمین‌های امنیتی از سوی واشنگتن به پیونگ‌یانگ اعلام کرده بود.

روز دوشنبه، یاسوتوشی نیشیمورا، معاون اول کابینه ژاپن، موضوع ایجاد کارگروه مشترک میان کره شمالی و ایالات‌متحده آمریکا بر سر خلع سلاح اتمی را تکذیب و آنچه در این رابطه از سوی نوئرت مبنی بر ایجاد یک کارگروه مشترک میان دو کشور بیان شده بود را رد کرد.

وی که در یک شبکه تلویزیونی ژاپن سخن می‌گفت بیان کرد که ایالات‌متحده اقدام به ایجاد یک کارگروه داخلی در دل وزارت امور خارجه آمریکا و بدون حضور هیچ نماینده‌ای از سوی کره شمالی خواهد کرد.

این در حالی است که روز شنبه تنها چند ساعت بعدازآن که مایک پامپئو دیدار خود با چول را مثبت و سازنده ارزیابی کرده بود، وزیر امور خارجه کره شمالی در سخنانی دولت ترامپ را به فشار بر کره شمالی برای خلع سلاحی «یک‌طرفه و شبه گانگستری» متهم کرده بود.

روز گذشته نیز به شکلی جالب‌توجه، دونالد ترامپ، چین را به اقدامات پشت پرده در راستای خارج کردن قطار خلع سلاح اتمی کره از ریل متهم کرده بود. همچنین در پی این ماجرا نشریه Daily NK خبر از ایجاد تونلی زیرزمینی در دل کره شمالی داده است که کارخانه‌های تولید تسلیحات کره شمالی در نزدیکی مرز چین را به یکدیگر متصل ساخته و کره را قادر به جابجایی سریع موشک‌های قاره‌پیمای خود می‌کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۹
برنامه هسته ای بدترین اتفاقی بود که نصیب مردم شد.
پاسخ ها
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
پس چرا این رو امریکایی ها نمیفهمن؟؟؟؟؟
کره شمالی پرستان و غرب پرستان الان کجا هستند که در چند ماه پیش می گفتند ای وای عقب افتادیم!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
چی میگی واسه خودت؟
مذاکرات کی شکست خورد؟
چول درست عمل کرد
اونایی که هوار میکشیدندو خبر از عقلانیت کره شمالی میدادند الان کجان دقیقا ؟
مذاکرات کره شمالی و امریکا مطابق برنامه پیش میره. میخوان ایران قشنگ تو باتلاق تحریمها بیفته!
چون مذاکرات پایاپای بود و در مقابل هر درخواست ترامپ درخواستی داشت
مذاکرات شکست خورد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر