بازدید 9363

«تغییر ساعت کاری» چقدر جواب داد؟

کد خبر: ۸۱۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸ 10 July 2018

یک تجربه متفاوت؛ خرق عادتی که خیلی‌ها فکرش را هم نمی‌کردند از پسش برآیند! این، حکایت دو روز ابتدایی هفته سوم تیرماه برای جماعت زیادی از اهالی تهران، البرز، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، سیستان و ساکنان خیلی از شهرهای دیگر کشورمان بود که دمایی بالاتر از 45 درجه سانتی‌گراد را در تابستان گرم 97 تجربه می‌کنند!

به گزارش جام جم، اتفاقی که باعث شد خیلی‌ها روز کاری‌‌شان را دو ساعت زودتر از همیشه شروع کنند و بالطبع شب قبل دو ساعت زودتر بخوابند، دو ساعت زودتر بیدار شوند و صبحانه خورده و نخورده در عالم خواب و بیداری و با همراهی مستمر خمیازه‌هایی کشدار که نشان از کسر خواب احتمالی‌‌شان داشت در تاریک روشن صبح از خانه بیرون بزنند و راهی محل کارشان شوند. شنبه و یکشنبه و البته امروز برای خیلی‌ها همین‌قدر متفاوت شروع شد و البته قرار است این ماجرا تا آخر تیر ادامه داشته باشد.

حکایت این تغییر ساعت که خیابان‌های شهرها را در ساعاتی غیرمعمول شلوغ تر از همیشه کرد، به تصمیم جدید دولت برمی‌گردد و اعلام تغییر ساعت کاری کارمندان دولتی و مسئولانی که موقع موافقت با پیشنهاد وزارت نیرو، احتمالا یک چشمشان به نشانگر دماسنج بود و هوای تفتیده و گرم خیلی از شهرها و چشم دیگرشان به ۵۶ هزار و ۶۷۲ مگاوات برقی که یازدهم تیرماه را به اوج بار مصرفی سال 97 تبدیل کرد. این وسط تکرار سریال خاموشی برق در شهرهای مختلف کشور هم مزید بر علت شد و فعلا تا پایان تیر یعنی تا 12روز دیگر، یک نسخه سحرخیزانه اجباری ! برای جماعت زیادی از ساکنان شهرهای پرجمعیت و گرم کشور تجویز شده است؛ جماعتی که باید با این تغییر ساعت خودشان را وفق بدهند و شرایطی متفاوت تر را حداقل برای چند روز آینده تجربه کنند.

استاندار تهران البته معتقد است این تغییر ساعت فعالیت به نفع همه مردم بویژه قشر کارمند است. محمدحسین مقیمی درواکنش به اعتراض برخی کارمندان نسبت به تغییر ساعت کاری نهادهای اداری می‌گوید، این اعتراض‌ها منصفانه نیست. مقیمی برای این حرفش دلیل هم می‌آورد و می‌گوید: قبل از این، کارمندان ساکن اطراف پایتخت برای رسیدن به محل کار حداقل دو ساعت در ترافیک سنگین معطل می‌ماندند در صورتی که با تغییر ساعت کار به 6 صبح آنان می‌توانند نیم ساعته به تهران برسند. استاندار تهران تاکید می‌کند: این تغییر ساعت اداری به نفع مردم و کارمندان است زیرا بخشی از ترافیک صبح و عصرگاهی به ساعات غیرپیک منتقل و این امر موجب تسهیل در تردد در معابر پایتخت می‌شود.

گره ترافیک صبحگاهی باز شد

حکایت خیابان‌های پایتخت در این چندروز گذشته بعد از اجرای تغییر ساعت اداری هم مهر تائیدی است بر این ادعا؛ گره کور خودروهایی که همیشه از ساعت 7 تا 9 صبح به خیابان‌ها سرازیر می‌شدند و ترافیکی چندکیلومتری را در سطح شهر به‌وجود می‌آوردند، در این چند روز باز شده است! راننده‌های تاکسی، اتوبوس و بقیه وسایل حمل و نقل عمومی هم مثل جماعت کارمند، زودتر از همیشه به دل خیابان زده‌اند تا از خنکی ساعات ابتدایی صبح بیشترین بهره را ببرند و همین موضوع باعث تغییر پیک ترافیک صبحگاهی شده است. موضوعی که مورد توجه معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا هم قرار می‌گیرد. آن هم وقتی که سرهنگ عین‌ا... جهانی به ما می‌گوید: در اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر تغییر ساعات کاری ادارات در سطح شهرهایی مانند تهران، اهواز و... به واسطه افزایش دمای هوا، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد تغییراتی هم در وضعیت تردد و توزیع بار ترافیکی به‌وجود آمد. به این ترتیب عزیمت زودتر از معمول کارکنان نهاد‌های دولتی، بانک‌ها و... موجب شد الگوی شکل‌گیری ترافیک در سطح معابر شهرهای کشور تغییر کند. تغییری که معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا از آن صحبت می‌کند، تغییر قابل توجهی است که باعث کاهش حجم بار ترافیکی شهرهای شلوغ کشور در ساعات پیک ترافیک صبحگاهی یعنی 7 تا 9 صبج شده است؛ تغییری که باعث شده در ساعات 5 تا 5و30 دقیقه صبح که مردم همیشه معابر را خلوت می‌دیدند، با ترافیکی روان در سطح شهرها مواجه شویم.

سرهنگ جهانی با اشاره به همین موضوع می‌گوید: به‌واسطه تغییر ساعات کاری ادارات، شاهد توزیع مناسب‌تری از سفر در سطح شهرها هستیم و در مجموع هرچقدر توزیع بار ترافیکی در ساعات و زمان‌های مختلفی از روز صورت بپذیرد، قطعا از زمان پیک ترافیک کاسته خواهد شد و زمینه آرامش بیشتر و سادگی برای تردد در سطح شهر فراهم خواهد شد و پلیس از این موضوع استقبال می‌کند. معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا البته پیش‌بینی می‌کند این تجربه که به‌واسطه صرفه‌جویی انرژی حاصل شده، قابل تعمیم به ایام پیک ترافیک در آغاز سال تحصیلی مدارس، ایام قبل از عید نوروز و... نیز باشد؛ البته با بررسی بیشتر و کار کارشناسی دقیق‌تر.

گلایه؛ از کمبود تاکسی تا تغییر ساعت مهدهای کودک

با تمام این تفاسیر موج انتقادها که بیشتر از کمبود وسایل نقلیه عمومی و نگرانی کارمندانی که فرزند مهدکودکی داشتند در آخرین روز هفته گذشته در خیلی از رسانه‌ها منعکس شد، با همکاری نهادهایی مثل بهزیستی، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو و اعلام تغییر ساعت فعالیت، حالا به حداقل رسیده است. گرچه هنوز تعداد زیادی از خانواده‌ها مانده‌اند و کودکی که مجبورند یک ساعت زودتر بیدارش کنند تا حداقل سر ساعت 6 به مهدکودک تحویل دهند و خودشان با نیم ساعت تاخیر، ساعت 6و30 دقیقه در محل کارشان حاضر شوند و یک مرخصی نیم ساعته اجباری را برای چند روز تجربه کنند.

با این حال وزیر نیرو معتقد است اگر صرفه‌جویی ناشی از تغییر ساعات کار ادارات در تعدادی از استان‌ها صورت نمی‌گرفت، خاموشی‌های بیشتری در انتظار مردم بود.

رضا اردکانیان به صرفه جویی 1500 مگاوات برق در اوج بار با تغییر ساعت کار برخی ادارات در چند روز اخیر اشاره می‌کند و می‌گوید: به عنوان مثال در استان خوزستان از ۱۵ خرداد که این طرح اجرایی شده، به طور میانگین حدود یکهزار مگاوات پیک برق کاهش پیدا کرده است.

اجرای طرح تغییر ساعات زیر ذره‌بین کمیسیون انرژی

در دنیای اعداد و ارقام وقتی پای مصرف برق به میان می‌آید، زنگ خطر خاموشی هم به صدا در می‌آید، زنگ خطری که شهرهای زیادی را از ابتدای تابستان درگیر کرده و حالا قرار است اجرای این طرح، از بار این خاموشی‌ها بکاهد. کوروش کرم پور حقیقی، دبیر دوم کمیسیون انرژی مجلس اما به ما می‌گوید هر طرحی وقتی برای اولین بار اجرا می‌شود، هم نقاط قوت دارد هم ضعف، اما باید با خویشتنداری، نظارت و دقت بیشتر و بهره گرفتن از نظرات افراد متخصص، نقاط ضعف را برطرف کرد. این عضو کمیسیون انرژی،نقدهای وارد شده به طرح تغییر ساعات اداری را قبول دارد اما می‌گوید کمیسیون تمام زوایای مختلف اجرای این طرح را رصد می‌کند و وزارت نیرو هم موظف شده تمام گزارش‌های مثبت و منفی و اثرات مختلف اجرای طرح را برای آنها ارسال کند و ادامه این طرح منوط است به نتیجه این گزارش‌ها. او البته موفقیت این طرح را به همکاری مردم با دولت هم وابسته می‌داند و می‌گوید: مردم ما همیشه با دولت و نظام در همه امور همکاری دارند و قطعا اگر در اجرای این طرح هم همکاری کنند، دولت به هدف خود، یعنی کاهش مصرف برق در ایام گرم سال می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۰
بازده همه اومده پایین، همه خوابن ... خیلی طرح بیخودی بود.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
بازده ؟ میشه بازده کار دولتی ها رو به ما هم بگید ؟
اگر دولتی ها بازده داشتن که الان ما از نظر اقتصادی بالاتر از کره جنوبی بودیم
این یکی رو خوب اومدی
اتفاقی که باعث شد خیلی‌ها روز کاری‌‌شان را دو ساعت زودتر از همیشه شروع کنند و بالطبع شب قبل دو ساعت زودتر بخوابند، دو ساعت زودتر بیدار شوند و صبحانه خورده و نخورده در عالم خواب و بیداری و با همراهی مستمر خمیازه‌هایی کشدار که نشان از کسر خواب احتمالی‌‌شان داشت در تاریک روشن صبح از خانه بیرون بزنند و راهی محل کارشان شوند.
در ضمن همکاری نکردن مهدهای کودک رو به این مساله اضافه کن با وجود ابلاغ بهزیستی همچنان در ساعت های سابق خود مهدها را باز می کنند و کارمندان را مجبور به گرفتن مرخصی
خیلی طرح مزخرفی است
اسنو تونظرسنجیت بزارتابناک
سلام آخ نمیدوم اون کسی که این تصمیم میگیره باید وسیله اش را صبح زود فراهم کنه نه یک ساعت معطل ماشین یا اتوبوس بشیم کارای مفید یک کارمند 9صبح تا 12 بقیه اش اضافی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
اگر قرار باشه ساعت کاری تغییر دائمی داشته باشه بهترینش 8 صبح تا 12
مابقیش بیخوده. ساعت 12 تا 2 نهارو نماز و ...
ساعت 2 تا 4 هم چرت و خواب.
بعد از ساعت 12 هیچ کار مفیدی انجام نمیشه.
ایول آغا وحید
ساعت کاری من تا قبل از این طرح از ساعت 7:30 تا 16:15 دقیقه بود. یعنی 8 ساعت و 45 دقیقه در روز کار می کردیم که نیم ساعت آن برای صرف ناهار هدر می رفت.
الان ساعت کاری من شده 7 تا 14 یعنی 7 ساعت کار در روز و دیگه ناهار هم نداریم.
تفاوت این دوتا یک ساعت و 45 دقیقه است که چون با طرح جدید زمان برای ناهار هم نداریم، تفاوت ساعت کاری مفید میشه 1 ساعت و ربع کمتر. یعنی با یک ساعت و ربع کمتر کار کردن هم گره ترافیکی باز شده و هم باعث شده من ناهار رو در کنار خانواده میل کنم. و هم بتونم استراحت بعدازظهر داشته باشم. ضمن اینکه چون ظهر می تونم استراحت کنم و دیگه خسته نیستم، شب ها می تونم با خانواده به پارک و سینما و گردش برم . در ضمن سازمان هم مجبور نیست هزینه ناهار پرسنل رو بده.
ساعت کاری در تمام کشورهای اروپایی از ایران کمتر هست ولی درعوض ساعت کاری مفید آنها بیشتر از ایرانه. ساعت کاری رسمی کمتر در عوض ساعت کاری مفید بیشتر.
من فکر می کنم ادامه این طرح حتی برای نیمه دوم سال هم بتونه مفید باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
خسته نباشی کارمند
همچه چیز درسته بغیر از ساعت کاری مفید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
احتمالا اطلاع دارید که ساعت کاری در کشورهای اروپایی و آمریکایی ، از 9 صبح تا 5 بعدازظهر است.
با سلام
اين طرح خيلي خوب است ولي نياز به مطالعه بيشتري دارد براي مثال ادارات و شركت هايي كه ارباب رجوع خاصي ندارند و يا ساعت كار جوري هست كه فرقي نمي كند بايد از اين طرح خارج شود و يا تعداد ساعت كار توي اين شرايط سخت دمايي كه با كمبود انرژي مواجه هستيم بايد كمتر شود مثل ساير كشورها.مثلا كشور المان كه مردم سخت كوش تري دارد و كارشان با بازده بالاتري همراه هست ميزان ساعت كار در حال حاضر 37 ساعت در هفته هست.لطفا بررسي كنيد اين طرح هم در سرماي شديد كه با كمبود گاز مواجه هستيم نيز قابل اجرا هست.
سلام
مقاله جالبی نوشتید، قلم شما پر توان باد! اینک زمان بهبودهای بعدی است، یعنی اینکه در خصوص میزان کارایی افراد و فرحبخشی در خانواده ها نیز از سوی سازمان های پژوهشگر، سوالات پژوهشی استخراج و نتایج برای بهبود ارائه شود. تغییر ساعت برنامه های تلویزیون هم مد نظر قرار گیرد. امیدوارم این تغییر باعث بهبود روابط میان افراد گردد.
از ساعت 5 تا 5:25 تو آیت الله کاشانی منتظر اتوبوس و تاکسی بودم تازه بعد از رسیدن به فلکه صادقیه در ساعت 5:30 با صف طولانی در ایستگاه اتوبوس روبرو شدم.مسول ایستگاه در جواب اعتراض مسافران که درخواست اتوبوس داشتند با راننده ها تماس تلفنی گرفته و التماس می کرد زودتر خودشونو به ایستگاه برسونند.خلاصه پس از 20 دقیقه معطلی تو ایستگاه ، اتوبوس وارد ایستگاه شد و بنده با وجود بیدار شدن در ساعت 4:40 صبح ،ساعت 6:30 وارد محل کارم در بلوار کشاورز شدم .
بله مرگ خوبه برای همسایه !! خودشون و زن و بچه شون که کله سحری نمیان سرکار . از اول وقت کولر روشن لامپ ها خاموش همه در خواب هستیم ، گور بابای ارباب رجوع که صبح زود بیاد و کار داشته باشه . صبح که میایم یر ایستگاه اتوبوس هنوز کله پزی ها بار نکردن.
این حط وخطوط رو از کجا بهتون دیکته میکنن خدا داند فقط مواظب باشید شما دانشمندان رو ژاپتی ها و المانی ها ندزدند
جالبه که اصلا به فکر مقدار بنزینی که ماشین های تک سرنشین می سوزانند نیستند . به وضوح دیدم که بسیاری از خودرها تک سرنشین هستند خود من که از وسایل عمومی استفاده می کنم تصمیم گرفتم که با خودرو به محل کار بیایم . لا اقل زودتر میرسم و بیشتر می خوابم . بنزین هم که قیمتش با اب معدنی یک سان شده است . چرا نکنم؟!!! به نظر من تصمیم غیر کارشناسی و غیر معقولی بود که گرفته شد و خدا کند که ادامه نداشته باشد چون مصرف بنزین را و در نتیجه آلودگی هوا را به شدت بالا میبرد.
تصمیمات خلق الساعه و آزمون و خطا بدون در نظر گرفتن تبعات. یکی از مدیران جواب بدهد . هزینه خطای نیروی انسانی که نیمه هوشیار سرکار حاضرشده اصلا دیده شده است ؟؟؟؟ نیمی از کارآیی نصفه نیمه هم از بین می رود
آقایان چرا برنامه رشد 5 درصدی تولید برق را انجام نداده اند آبا کسی می پرسد؟؟؟ این هم مثل اقتصاد دستوری و نرخ ارز است که هر روز تصمیمی از سر استیصال گرفته میشود.
من کارمند بخش خصوصی هستم، به نظر من این طرح خیلی خوبه، قرار نیست که کارمندان دولتی همیشه از همه امکانات ( منظورم امنیت شغلی و بیمه درمانی و خدمات رفاهی ) بهره مند باشند و ما کارمندهای خصوصی پا به پای اونها باشم. با طرح جدید گره ترافیکی باز شده و ما صبح ها و عصرها زودتر خونه میرسیم.
**** ضمنا من با شروع کار زودتر هیچ مشکلی ندارم و بدم نمیاد کارم رو از ساعت 6 شروع کنم و ظهر زودتر به منزل برم و به کارهای شخصیم برسم و در کنار خونواده وقت بگذرونم
اتوبوسهاي خط پايانه بيهقي تا اول فردوسي كار نميكنند ميگن ما بخش خصوصي هستيم ساعت كاري ساعت شش و نيم هستش حالا بگيد ما كه بايد تا خيابون سپهبد قرني بريم و از پل كريم خان به پايين خط ويژه است چه كار بايد كنيم. هر روز كلي پول اسنپ ميديم چون تاكسي هم نيست كه لاقل تا زير پل رو با تاكسي بياييم بقيه رو پياده
وگرنه من خودم با ساعت كاري مشكل ندارم مشكل اينه كه هماهنگي تو اين مملكت وجود نداره و فقط به فكر عذاب دادن مردم هستن
به جای این طرح ها اضافه کار اجباری کارمندان را حذف کنند مطمئنا نتیجه بهتری می دهد روسای ادارات که اضافه کارشان مبالغ بالایی می شود تا ساعات طولانی بعد از ساعت کاری در اداره می مانند و کارمندای بیچاره را مجبور به اضافه کاری می کنند درحالی که اضافه کار کارمندان مبلغ قابل توجهی نمی شود و فقط باعث فرسایش روح و جسم کارمند است و عملا هیچ کار مثبتی نیز پیش نمی رود درحالیکه در کشورهای پیشرفته دنیا ساعت کاری را کم می کنند تا بازده کارمند زیاد شود در ایران برعکس عمل می شود.
خیلی
طرح بعدی لطفاً!
خودشون باید مدیریت نولید برق و اسفاده در زمان های پیک مصرف رو داشته باشند.....که متاسفانه مثل همیشه مردم باید قربانی این تصمیمات شوند.....
طرح های بدون مطالعه و بی برنامه و آبکی
کارمندان هم که حکم موش آزمایشگاهی رو برای آقایان دارند!
آخه یکی بیاد بگه در کدام کشور دنیا ادارات ساعت 6 صبح شروع به کار می کنند؟؟
2 ساعت خواب زودتر یعنی اگر ساعت 11 می خوابیدیم باید الان ساعت 9 بخوابیم، مگر با این وضع و سبک زندگی چنین چیزی امکان پذیره؟!
کارمندی که ساعت 4 یا 5 صبح از خواب بیدار میشه و شب قبلش خواب کافی نداشته مطمئناً در طول روز کسل هست و بازده مناسبی نخواهد داشت.
بسمه تعالی
البته ظلم به فرزندان خانواده میشود بیشتر، بخصوص اگر زن خانواده هم شاغل باشد.
واقعآ اگر دولت محترم بدنبال صرفه جويي در مصرف انرژي است آيا نبايد در اين روزهاپر مصرف دوساعت از ساعت كاري كارمندان را كم مي كرد ؟ آيا اين وحي منزل است كه ساعت كاري دوساعت زودتر شروع بشود در حاليكه در آن موقع صبح ماشين به اندازه كافي نيست و ما بايد با تاخير سركار حاضر شويم صادقانه اگر بگوييم هيچ صرفه جويي در مصرف انرژي صورت نمي گيرد دولتي كه اين همه نگاه آن به غرب است در اين زمينه هم از غرب و كشورهاي پيشرفته الگو بگيرد كه ساعت كاريي آنها از 10الي14 ساعت در هفته از ما كمتر است است در حاليكه راندمان كار آنها بيشتر و دريافتي كاركنان آنها نيز بسياربيشتر از ما است. خواهشمند است قدر ي نمایندگان و دولت دراين زمينه تامل كنند و قوانين مربوطه را تصويب نمايند. ان شاءالله
ساعت شروع به کار 6 صبح ، برای خانومها خیلی مشکله. صبحها به دلیل خلوت بودن واقعا ترسناکه . کاش خانومها در این قانون دیده میشدن.
بازدهی کاری کارکنان دولت قبلا مشخص بود به جرات 5 درصد کارکنان دولت سر ساعت مقرر جدید در محل کار آماده می شوند اینهم اصلا اهمیتی نداره چون میان و در اداره می خوابن چرا اکثر کارهای دولت فقط جنبه تبلیغاتی داره چرا واقعیت ها را نمی بینیم دقت کردم ساعت پایان کار روزانه را همه خوب رعایت می کنند اما ساعت شروه کار را نه؟؟ وجدان کاری و پشت کار نداریم گروهی هم که خوب کار می کنند دنبال امور دیگری هستند که باز گویی آن در این مجال نمی گنجد
در خوزستان بسیار عالی بوده و جواب داده بخدا همین هم زیاده برای کشوری که تولید نداره
2
سازمان های بزرگ کشورهای جهان اول هم تغییر ساعت را از سال گذشته انجام نمی دهند و هم ساعت شروع را تا یک ساعت دیرتر شروع میکنند. در این صورت بهره وری به حداکثر می رسد. بیخود نیست که به ما میگن کشورهای جهان سومی
با سلام ، تغییر ساعات کاری کارکنان دولت در کاهش مصرف برق بسیار موثر بوده و باعث شده برق ایران به تمام نقاط دنیا با سهولت بیشتری صادر شود و همچنین در کاهش نرخ سکه ، ارز و ... هم موثر بوده و بنظر میرسد در صورت تداوم در کاهش نرخ بیکاری و ... هم موثر واقع شود . بنظرم حتی اگر قبل از شروع بازی های جام جهانی اجرا میشد در صعود تیم ملی به مرحله بعد از گروهی هم اثر مثبتی میگذاشت . با تشکر از مسئولان دانشمند ما
باید ادارات را مجبور کنند بعد از ساعت اداری خاموشی بزنند و اضافه کاری که هیچ فایده ای نداره حذف بشه روسای ادارات که اضافه کار فیکس دارند کارمندا را مجبور به اضافه کار اجباری می کنند که جز بالا رفتن مصرف آب و برق و .... هیچ فایده ای ندارد و کار مثبتی انجام نمی شود
اين طرح بايد ادامه پيدا كنه هم حلال مشكل ترافيكه هم در مصرف انرژي كه مشكل بزرگ حال و آينده ماست، بسيار موثره!
در زمستان هم ميتونه شيفت بشه رو ساعت هفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
آفرین مغز متفکر قرن! اونوقت شما فکر اینو کردی که بیماریهای جسمی و روحی و روانی و سایر عوارض اجتماعی و اقتصادیی که با این طرح ایجاد میشه ضرر و زیانش به مراتب بیشتر از این اندک صرفه جویی میشه !!!! و اینو میدونی که همین عوارض مختلف میتونه باعث تصادفات و اتفاقات بیشمار دیگه ای بشه که حتی همون مشکل ترافیکی که شما میگی بدتر از قبل بشه ؟ شما فقط یه جنبه قضیه رو نگاه میکنی و خیلی ساده نتیجه گیری میکنی
متاسفانه بجای افزایش ظرفیت تولید برق با استفاده از ظرفیت بالای گاز و نفت در کشور متناسب با رشد مصرف برق در کشور داریم تمام عادات زندگی مردم رو از جمله خواب شبانه رو از بین می بریم فراموش نکنیم وقتی می گیم ساعت شروع کار 6 با توجه به یک ساعت جلو کشیدن ساعت یعنی ساعت 5 صبح و این یعنی بیدار شدن در ساعت 4 صبح برای رسیدن به محل کار یعنی یک ساعت پیش از طلوع آفتاب . حالا حتی با فرض باز بودن مهدکودک فرزندان کارمندان چه گناهی کردن که باید پیش از طلوع آفتاب بیدار شوند ایا این در رشد و رفتار کودکان تاثیری ندارد؟
به جرات و بدون تعصب سياسي يكي از مسخره ترين و ناكارآمدترين طرح هاي چند سال اخير مديريت بحران البته شما بخونيد بحران مديريت
با سلام به نظر من اصلا طرح خوبی نیست باید کارشناسانه‌تر بررسی شود من خانومی که از اطراف تهران مثل شهر قدس میام سر کار باید ساعت 4 و نیم صبح حرکت کنم تا بتونم ساعت 6 صبح کارت بزنم و این اصلا امکان نداره. بخاطر اینکه با وسیله نقلیه عمومی میام و در اون موقع صبح برای یک خانم خیلی سخته که از منزل خارج بشه. (البته با توجه به امنیت شهر)
لطفا بیشتر بررسی شود.
با سلام
لطفا خود اون شخصی که این طرح رو گذاشته فقط یک روز بیاد از سمت کرج (البته اطراف کرج) به تهران برای اینکه بره سر کارش و به موقع برسه ببینه می‌تونه بیاد؟ البته با وسیله نقلیه عمومی.
سلام وخداقوت به همه
راستش خواستم یک چیزی را در این شبکه و سایت اعلام کنم اونم اینکه آقا زندگی مردم وارونه شده !!!!!باورکنید روزها می خوابند شب تا صبح بیدارند
ما در منطقه 4 هستیم باور کنید همسایه آپارتمان حیاط پشتی و روبرویی و بغل دستی فکر کنید هر کدام حداقل 9 واحد هم داشته باشند تا ساعت 3 صبح صداهایشان رفت و آمد خداحافظ کردن مهمانانشان و ... میاید بعد که صبح کله سحر ما می خواهیم برویم سرکار باید خسته و هلاک و ..باشیم
بابا قدیم هرچی رسم و رسومی داشت حالا که تابستانه نهایتا تا 12 دیگر بیشتر از این آسایش مردم را نگیرید همسایه طبقه بالای ما انگار ساعت 1 نصف شب پیست دوچرخه سواری و دوی ماراتن دارند تازه آقا از سرکار برمیگردد باور کنید صدای قلیانش را میشنوی تا ساعت 2ونیم قلیان چاق می کند و می کشد فرزندانش هم درحال بازی که انکار نه انگار خانمی در انی خانه هست کهتذکر بدهد شامی که خوردند خانم هم مشغول جمع و جور و خانه تکانی تا ساعت 3 بعدش درب آپارتمان و بیرون و پارکینگ را بشدت کوبیدن بهم که تمام خانه کلا به لزره میافتد انگار زلزله 8 ریشتری آمده
باور نمی کنید آدرس بدهم بیایید ببینید
مثلا بالاشهراست
من فکر کردم اینها عجیبند بعد دیدم تمامی آپارتمان های دوروبر تقریبا این روالشان شده
بابا هرچیزی حدی داره -جالبه کههمشان هم مستاجر هستند !!!!!!!!
تروخدا فکری بکنید بحال ماهایی که قدیمی تر هستیم سنی ازمان گذشته و آرامش را بیشتر دوست داریم و هزینه ودرآمد جابجایی دائم نداریم در منزل مریض داریم چه بکنیم
اگر تذکر بدهیم بدشان میاید و بدتر لج می کند
اگر ندهیم انگار خیالشان نیست
این وسط ماندیم با مریضی که تکلیف خودش را نمی داند
همین خانواده ها بچه هایشان تا 12 ظهر خوابند و شاید به جای صبحانه ناهارانه صرف می کنند .
ورزش و سحرخیزی و ... رفته
بخاطر همین است که الان که میگید ساعت 6 زورشان می اید
معلومه ساعت 3 نصف شب بخوابی صبح نمی توانی بلند شوید
پس پدران ما چه می کردند
ماهم که با برنامه ریزی می خواهیم استراحتی کنیم همسایه ها نمی گذارند و مجبوریم صدای آنان را تا ساعت 3 تحمل کنیم و شکنجه شویم صدای آهنگ و ساز و دهل که دیگر به کنار اصلا کاری نداریم چون چاردیواری اختیاری است ولی دعواهای داد و بیداد زن و شوهری و مهمانی هرشب و سرصداکردن هر شب و ... یک عادت بسیار غلط شده که برخی این را فرهنگ می دانند
در صورتی که به ولله ما دریکی از کشورهای اروپایی زندگی می کردیم ساعت 9 به بعد اگر هم بیدار باشند جرات صدا کردن ندارند فوری می توانند زنگ به پلیس بزنند و شکایت کنند ولی در عوض صبح ساعت 5 بیرون هستند و می دوند تا 6 میایند منزل دوش می گیرند و می روند سرکار یعنی عملا از ساعت 4و5 شما ورزشکاران از هر قشر پیر و جوان را می بینی که فعال هستند و 6 هم از منزل به مقصد کار و دانشگاه بیرون میایند
اخه این چیه در ایران جا انداختیم کمی مردم بخودشان بیایند صرفه جویی که سهله می توانند ذخیره هم داشته باشند .
خداقوت و خیر پیش
یکی از مهمترین و بزرگترین و بهترین مزیت این طرح اینکه باعث میشه سروقت نماز صبحمون رو بخونیم و قضا نشه..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی