بازدید 4122
در خواست چین از شرکت های داخلی اش:

به جای آمریکا از سایر کشور‌ها محصول وارد کنید

پکن از شرکت های چینی خواست تا در واکنش به تعرفه های تجاری ایالات متحده، محصولات کشور های دیگر را جایگزین محصولات وارداتی از آمریکا کنند.
کد خبر: ۸۱۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶ 09 July 2018

به جای آمریکا از سایر کشور‌ها محصول وارد کنیدپکن از شرکت های چینی خواست تا در واکنش به تعرفه های تجاری ایالات متحده، محصولات کشور های دیگر را جایگزین محصولات وارداتی از آمریکا کنند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، به گفته وزارت بازرگانی چین، در حالی که این کشور برای لیستی از کالاهای ایالات متحده تعرفه واردات وضع کرده است، جایگزینی برای واردات و تاثیر کلی بر تجارت و سرمایه گذاری در نظر گرفته است.

وزارت بازرگانی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای مقابله با تاثیرات جنگ تجاری با آمریکا گفت: "ما شرکت ها را به بهینه سازی ساختار واردات، افزایش واردات سویا، محصولات کشاورزی، و همچنین غذاهای دریایی و اتومبیل از سایر کشورها و مناطق تشویق می کنیم."

روز جمعه پس از آنکه ایالات متحده تعرفه های تجاری ۲۵ درصدی را بر روی ۸۱۸ قلم از کالا های چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار اعمال کرد، پکن اقدامات متقابل برابری را علیه واردات محصولات آمریکایی انجام داد و تعرفه های خود بر روی برخی از محصولات وارداتی از آمریکا را افزایش داد.

تعرفه های ۲۵ درصدی ایالات متحده بر روی ۸۱۸ قلم از کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار، اولین مرحله از عملیاتی شدن تهدید ترامپ برای اعمال مالیات بر روی کالاهای چینی به ارزش ۴۵۰ میلیارد دلار است.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که در طی دو هفتهٔ آینده تعرفه های ایالات متحده بر ۱۶ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی اعمال می شود. وی گفته که ایالات متحده آماده است تا بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر تعرفه اعمال کند و سپس بر روی ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالای چینی وارداتی مجددا این برنامه را اجرا کند.

این امر در مجموع ۵۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را مورد هدف قرار میدهد که بیشتر از ۵۰۶ میلیارد دلار کالایی است که چین در سال گذشته به ایالات متحده صادر کرده است.

پکن پیش از این لیستی از کالای آمریکایی، از جمله خودروها و محصولات کشاورزی، به ارزش ۳۴ میلیارد دلار را منتشر کرده بود که با ۲۵ درصد تعرفه از جانب چین مواجه خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل