بازدید 16468

سومین شرکتی که بیشترین ارز دولتی را گرفته است، متعلق به کیست؟

بعد از انتشار فهرست اولیه شرکت های دریافت کننده ارز دولتی توسط بانک مرکزی، تحلیل ها و کاوش ها در مورد شرکت های حاضر در این فهرست توسط رسانه ها آغاز شد. جستجوها نشان می دهد که شرکت فجر اعتبار با دریافت نزدیک به 93 میلیون یورو ارز دولتی جهت واردات سویا و ذرت دامی سومین شرکت دریافت کننده بیشترین ارز دولتی است. این شرکت متعلق به کیست؟
کد خبر: ۸۱۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 09 July 2018

سومین شرکتی که بیشترین ارز دولتی را گرفته است، متعلق به کیست؟بعد از انتشار فهرست اولیه شرکت های دریافت کننده ارز دولتی توسط بانک مرکزی، تحلیل ها و کاوش ها در مورد شرکت های حاضر در این فهرست توسط رسانه ها آغاز شد. جستجوها نشان می دهد که شرکت فجر اعتبار با دریافت نزدیک به 93 میلیون یورو ارز دولتی جهت واردات سویا و ذرت دامی سومین شرکت دریافت کننده بیشترین ارز دولتی است. این شرکت متعلق به کیست؟

به گزارش تابناک اقتصادی، چند روزی است که رسانه ها مشغول تحلیل و بررسی فهرست منتشره شده از شرکت های دریافت کننده ارز دولتی برای واردات کالا می باشند. در این بین بعضاً رسانه ها به مواردی برخورد نموده اند که ابهاماتی را با خود به همراه داشته است. یکی از این ابهامات مربوط به شرکت فجر اعتبار می باشد.

شرکت فجر اعتبار از جمله شرکت های فعال (یکی از 5 شرکت فعال) در حوزه واردات نهاده های دامی است. این شرکت که شرکتی با سهامی خاص است، به شناسه ملی 10101709971 و شماره ثبت 127609 در تاریخ 2 بهمن 1375 به ثبت رسیده است. 37 درصد از سهام شرکت فجر اعتبار در اختیار شرکت نهاده های دامی جاهد می باشد.

با انتشار فهرست اولیه شرکت های دریافت کننده ارز دولتی توسط بانک مرکزی مشخص شد که شرکت فجر اعتبار با دریافت مبلغ 28 میلیون و 793 هزار و 230 یورو دولتی از بانک مرکزی اقدام به واردات سویا و با دریافت 64 میلیون و 111 هزار و 816 یورو دولتی از بانک مرکزی اقدام به واردات ذرت دامی نموده است. در مجموع این شرکت با دریافت 92 میلیون و 905 هزار و 46 یورو دولتی، سومین شرکتی است که بعد از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام کشور بیشترین ارز دولتی را دریافت نموده است.

در چند روز اخیر این پرسش ایجاد شده است که این شرکت متعلق به کیست؟ برخی از رسانه ها اعلام نموده اند که این شرکت متعلق به بهمن مرادنیا استاندار کردستان می باشد. اما این موضوع چقدر صحت دارد؟

برای پاسخ به این پرسش کافی است به سایت آگهی های روزنامه ای شرکت ها سری بزنیم و مشخصات شرکت فجر اعتبار را وارد نموده و این آگهی ها را بررسی کنیم.

پس انجام مراحل فوق ما به آگهی زیر که در تاریخ 5 دی ماه 1396 در روزنامه رسمی منتشر شده است رسیدیم. در این آگهی آمده است به استناد صورتجلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده مورخ 4 آذر ماه 1396 تصمیمات ذیل اتخاذ شد: آقای محمدمهدی رنجبر با شماره ملی 0079868101 بجای آقای بهمن مرادنیا به کد ملی 3782202880 به عنوان عضو هیئت مدیره برای باقیمانده مدت قانونی انتخاب گردید.

سومین شرکتی که بیشترین ارز دولتی را گرفته است، متعلق به کیست؟

این آگهی نشان می دهد که بهمن مرادنیا بعد از این تاریخ هیچ مسئولیتی در شرکت فجر اعتبار نداشته است. شایان ذکر است که بهمن مرادنیا در تاریخ 19 مهر ماه 1396 (یعنی دو ماه قبل از تصمیم فوق) به سمت استانداری کردستان منصوب شده است و بعد از این انتصاب از مسئولیت های خود از شرکت فجر اعتبار کناره گیری نموده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل