بازدید 3821
وزیر دارایی فرانسه:

اروپا در جنگ تجاری با آمریکا ساکت نمی‌ماند

برونو لو مایر، وزیر دارایی فرانسه، روز یکشنبه گفت ایالات متحده باید منتظر پاسخی قوی و یکپارچه از سوی اروپا به هرگونه افزایش تعرفهٔ بیشتری باشد و هشدار داد که جنگ تجاری از پیش شکل گرفته است.
کد خبر: ۸۱۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰ 08 July 2018

اروپا در جنگ تجاری با آمریکا ساکت نمی‌ماندبرونو لو مایر، وزیر دارایی فرانسه، روز یکشنبه گفت ایالات متحده باید منتظر پاسخی قوی و یکپارچه از سوی اروپا به هرگونه افزایش تعرفهٔ بیشتری باشد و هشدار داد که جنگ تجاری از پیش شکل گرفته است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، لو مایر گفت: "اگر فردا افزایش هایی بر روی تعرفه هایی مانند تعرفه های صنعت خودرو، از جمله ماشین صورت گیرد، واکنش ما باید متحد و قوی باشد تا نشان دهندهٔ آن باشد که اروپا قدرتی متحد و مستقل است."

او در یک کنفرانس اقتصادی در جنوب فرانسه به این نکته نیز اشاره کرد که جنگ تجاری شکل گرفته است و بیان داشت:”دیگر پرسش این نیست که جنگ تجاری ای شکل خواهد گرفت یا خیر، بلکه جنگ تجاری از پیش آغاز شده است.”

اروپا در جنگ تجاری با آمریکا ساکت نمی‌ماند

ایالات متحده آمریکا با اشاره به نگرانی هایی در مورد امنیت ملی، تعرفه های جدیدی را بر روی واردات فولاد و آلومینیوم از تامین کنندگان عمده جهان وضع کرده است. اعمال تعرفه های ۲۵ درصدی برای فولاد وارداتی و ۱۰ درصدی برای آلومینیوم وارداتی از اول ژوئن آغاز شده است. 

کشور های چین، روسیه، ژاپن، هند، ترکیه و اتحادیه اروپا، ایالات متحده را متهم به حمایتگرایی کرده اند و تهدید کردند که با این اقدام آمریکا مقابله به مثل می کنند.

در واکنش به تعرفه های آمریکا بر روی آلمینیوم و فولاد، وزارت توسعه اقتصادی روسیه در روز جمعه گفت که روسیه نیز تعرفه واردات خود بر روی برخی از کالاهای مشخص آمریکایی را از ۲۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل