بازدید 10315
نمایندگان در گفت وگو با «تابناک»؛

برخی وزرا انگیزه و توانمندی لازم برای اداره امور ندارند/ علاوه بر تغییر وزرا، باید رئیس کل بانک مرکزی نیز تغییر کند

این روزها موضوع تغییر کابینه، بیش از آنکه از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد، از سوی مجلس پیگیری می شود و گویا دولت تمایل چندانی به تغییر در کابینه ندارد؛ هرچند گاهی خبرهایی از گوشه و کنار در خصوص تغییر برخی از مسئولان اقتصادی کشور به گوش می رسد، عملا تا به امروز تغییر رخ نداده است.
کد خبر: ۸۱۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 10 July 2018

برخی وزرا انگیزه و توانمندی لازم برای اداره امور ندارند/ علاوه بر تغییر وزرا، باید رئیس کل بانک مرکزی نیز تغییر کنداین روزها موضوع تغییر کابینه، بیش از آنکه از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد، از سوی مجلس پیگیری می شود و گویا دولت تمایل چندانی به تغییر در کابینه ندارد؛ هرچند گاهی خبرهایی از گوشه و کنار در خصوص تغییر برخی از مسئولان اقتصادی کشور به گوش می رسد، عملا تا به امروز تغییر رخ نداده است.

به گزارش «تابناک»؛ به نظر می رسد، دولت و مجلس هر دو در حال مماشات هستند و هر یک می خواهند هزینه تغییر را به گردن دیگری بیندازد. مجلس منتظر است، رئیس جمهور درباره اعضای کابینه خود تصمیم بگیرد و در مقابل، روحانی منتظر است تا مجلس وزرای او را برکنار کند.

این تعلل باعث رخوت در بازار شده و چرخ اقتصاد کامل به گل نشسته و از هر فعال اقتصادی که بپرسی، منتظر یک معجزه از سوی دولت است. البته برخی هم از این آب گل آلود، ماهی می گیرند و با مدد رانت و ارز دولتی، جیب خود و اطرافیانشان را پر پول می کنند.

ناگفته نماند که این تعلل در دولت، صدای مجلسی ها را درآورده است. نمایندگان مجلس انتظار دارند، دولت هر چه زودتر تکلیف کابینه را مشخص کند؛ اما دولت هم عملا توجهی به اوضاع ندارد و تنها در برخی از مصاحبه ها، مسئولان اشاره ای به تغییر کابینه می کنند.

پروانه سلحشوری، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در خصوص این موضوع اظهار داشت: مدت‌هاست ما بر لزوم ترمیم کابینه تأکید کردیم؛ آن هم در وضعیتی که خود رئیس جمهور اعلام می‌کند، برخی از وزرایش انگیزه و توانمندی لازم را ندارند. هم اکنون این پرسش پدید می‌آید که مگر غیر از رئیس جمهور کسی می تواند کابینه را ترمیم کند؟! چه چیزی مانع می‌شود که او این کار را انجام ندهد؟! اصلا چه مشغله‌ای مهم‌تر از تغییر وزرایی است که عملکرد موفقی نداشته‌اند؟! قطعا رئیس جمهور مسئول است و باید ورود پیدا کند.

وی افزود: متأسفانه شاهد تعلل در ترمیم کابینه هستیم. آقای روحانی یادش نرود که مردم در سال ۹۶ به امید به او رأی دادند. نباید روزنه‌های امید را بست؛ آن هم در وضعیتی که نابسامانی‌ها جدی و تا حدی کنترل امور دشوار شده است. اکنون نیاز به وارد کردن یک شوک در کابینه است، به ویژه درباره وزرایی که نشان دادند، کارآمدی لازم را ندارند و نمی‌توانند در شرایط بحرانی عملکرد موفقی داشته باشند.

نماینده تهران با اشاره به نامه‌ دویست نماینده به رئیس جمهور برای تغییر تیم اقتصادی دولت گفت: ما قبل از بروز بحران، خواستار ترمیم تیم اقتصادی بودیم. مجلس تنها می‌تواند وزرا را استیضاح کند. برخی دیگر باید مستقیم از سوی رئیس جمهور برکنار شوند. دست دولت باز است. باید به افکار عمومی و صحبت‌های کارشناسان احترام گذاشته و در عین حال از تصمیمات آنی، راهکارهای عجولانه و بدون کار کارشناسی پرهیز کنیم.

سلحشوری با اشاره به تجربه موفق وزارت اقتصاد در دوران طیب نیا گفت: معمولا وقتی کسی عملکرد موفقی داشته است، او را تغییر نمی‌دهند، ولی دولت روحانی برعکس عمل کرد و در جایی که نقطه قوتش بود، جابه‌جایی انجام داد که اکنون از همان نقطه آسیب می‌بیند. دولت باید تغییرات جدی در کابینه لحاظ کند.

همچنین احمد بیگدلی در مورد ضرورت ایجاد تغییرات در دولت گفت: ایجاد تغییرات در دولت خواسته مردم و مجلس است؛ هرچند خود دولت نیز به این نتیجه رسیده که باید این تغییرات را انجام دهد و حتی رئیس جمهور این وعده را دادند که این ترمیم در کابینه انجام می‌شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: ما منتظریم که دولت هر چه سریعتر تغییرات را در کابینه انجام دهد و اگر اراده‌ای برای انجام این کار نداشته باشد، چاره‌ای جز استیضاح وزیر اقتصاد و صنعت نداریم.

بیگدلی بیان کرد: ترمیم تیم اقتصادی دولت، لازم و ضروری است؛ یعنی علاوه بر تغییر وزرا، باید رئیس کل بانک مرکزی نیز تغییر کند. اگر این تغییرات بموقع انجام شود، می‌تواند تأثیرات مثبت داشته باشد و اگر با تأخیر باشد، فایده‌ای ندارد؛ بنابراین، بهتر است وقتی مجلس و مردم به این نتیجه رسیده‌اند که باید این تغییرات انجام شود و دولت هم تصمیم برای ایجاد این تغییرات را دارد، این کار انجام شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مطمئنا عدم انجام این تغییرات، باعث ایجاد تنش‌هایی بین دولت و مجلس می‌شود، چون خواسته و دغدغه مردم، اولویت مجلس است.

وی با اشاره به برخی سخنانی مبنی بر اینکه برای ایجاد تغییرات در دولت زود است، گفت: اینکه برخی می‌گویند چند ماه از عمر کابینه نگذشته و برای ایجاد این تغییرات زود است، اینها بهانه است. باید هر موقع نیاز به تغییر باشد، انجام شود.

 

برای خواندن خبرها و یادداشت های بیشتر درباره سوژه روز تابناک «تغییر یا ترمیم در کابینه» را کلیک کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۵۳
سیف = عزل = محاکمه = مجازات
نمایندگان ناکارامد و در خدمت دولت نتیجش میشود وضعیت حال مملکت
همه را با هم عوض کنید شاید فرجی حاصل شود.
بی تاثیر است چون خصلت ذاتی این دولت با این تغییرات هم عوض نمیشود امان از ناکارامدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
انتخاب اکثریت است و ملت باید پای رایشان بایستند.
هیس هیس عوضش امنیت داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
تااازه ( عظت یا شاید هم ( عزت) هم داریم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
کاش اقتصاد را هم به نظامیان میدادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
فعلا قدر همین امنیت رو که داریم باید بدونیم -
ناشناس
| Japan |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
عزت ،آرامش ،امنیت ،همه چیز رو یه جا داریم
همه چی آرومه من چقدر خوشبختم.
تازه هر روز میتونیم به آمریکای بدبخت بخاطر گرون شدن پولش بخندیم..
خوب البته این وزرا عوض می شوند، ولی فکر نکنم در این کابینه چنین اتفاقی بیافتد، و احتمالا آقای رئیس جمهور می خواهند در کابینه بعدی، که البته رئیس آن هم فرد دیگری است، این وزرذا را عوض کنند!!!! ضمن اینکه قرار است این تغییرات چه گلی به سر ما بزند؟
کجایید؟پس چرا کامنت نمیگذارید؟پس عقل کل ها کجایند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
شما که به کسی فرصت نمیدی.شده دیگران رو به کامنت کذاشتن تشویق کنی ،یه کامنت از خودت میسازی.
بعد ازتعویض افراد اگه اتش دلار خاموش بشه خوبه والا تفاوتی نمیکنه هرکی باشه
هر کسي فقط به دنبال زدو بند و رانت و انحصار خودش هست چندين سال است فقط سر مردم با وعده و وعيدهاي توخالي بي کلاه مانده و فقر و فساد و استرس مستوليست و با فرعيات مثل حجاب و کنسرت و رقص و غيره عده اي سرگرمشان کرده اند.
جدی نگیرید. این مجلس همونیه که به آخوندی دوبار رای اعتماد داده
خوب اکثر نماینگان مجلس هم انگیزه و توانمندی لازم برای انجام وظایف خودشان را ندارند. اکثرشون حتی نمیتونن یک مهد کودک رو اداره کنن. کافیه به رزومه اونها نگاه کنید. بالای 70 درصد شون هیچ سابقه موفقی ندارن و به واسطه ورود به لیست و یا پشتوانه قبیله ای رای آوردن.
روحانی در ترمیم تیم اقتصادی و تغییر سیف تعلل می کند چون تصور می کند با پشت گوش انداختن مسائل اقتصادی، این مسائل خود به خود حل می شوند!!! از طرفی عجله ای ندارد چون فکر می کند مردم عمر نوح دارند و از مخارج خوانوارها هم اطلاعی ندارد چون گذرش به بازار نمی افتد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
خیلی از مسئولان با مردم عادی هم سفره نیستند. نمیدانند خانواده ای که 1200 حقوق میگیرد چطور زندگی رو باید اداره کنه
هر کس نمیتواند برود
قبل از رفتن عذرخواهی بخاطر حباب ها فراموش نشود.
برای استعفا خود اقای روحانی اول پیش قدم شوند
پاسخ ها
خخخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
گل گفتی داداش...
ناکارامدی زمانی مطرح میشود که کوهی از مشکلات و خرابکاری ها انجام شده و خسارت های جبران ناپذیر بوقوع پیوسته و حالا میخواهیم در نزد افکار عمومی خودمان را تطهیر کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
کوه حباب منظورت بود دیگه؟
روحانی عمدا اقتصاد را اینگونه کرده..
روحانی مرد بحران نیست....استیضاحش کنید و تمام
تا زمانی که خودتان را به نااگاهی بزنید مشکلات حل نخواهند شد.
در ایران 80 میلیونی یک شخصی به غیر از آقای سیف نیست که رئیس بانک مرکزی شود، جناب آقای روحانی؟؟؟ مردم به ایشان اعتمادی ندارن، و بی اعتمادی به اشخاص اقتصادی باعث مشکل در حوزه اقتصاد میشه. البته مشکلات تحریم و روابط خارجی هم باید برطرف کنید.
واعظی،شریعتمداری ،قاضی زاده هاشمی ،سیف ،نوبخت، می بایست در اولویت نغییر باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
و محاکمه
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
نیلی که تئوریسین اقتصادی دولت روحانی است و کرباسیان وزیر اقتصاد و نهاوندیان و وزیر کار و وزیر راه وزیر کشاورزی رو نیز به این لیست اضافه کنید
تغییر رئیس سازمان برنامه باید در اولویت باشد.
وایضا رئیس صدا وسیما و تمامی مدیران فعلیش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
چه ربطی به صدا و سیما داشت؟
تا اين نماينده ها بيان كاري كنن دوره كاريشون تموم شده فقط حرف
متاسفانه آقای ریس جمهور از یکی از وزرا که نقش مهمی در تهی کردن بودجه دولت داشت غافل است.
آقای ریس وزیر بهداشت در بلند مدت مملکت را به خاک سیاه خواهد نشاند.
پاسخ ها
عالیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
آقای وزیر بهداشت با زندگی لاکچری ش اصلا به فکر مردم نیست . خیلی ناکارامد است.. اگر سری به بیمارستانها بزنید ناشایسته سالاری و سوء مدیریت ایشان را متوجه میشوید
استعفا کافی نیست. فقط مجازات
اگر یک بقال گرانفروش باشد شاید در یک روز به صد نفر خسارت جزئی وارد شود اما اگر یک وزیر یا صاحب منصب پالانش کج باشد ، به میلیونها نفر خسارتهای جبران ناپذیر وارد میشود
تيم اقتصادي دولت بهمراه مديران عامل بانكها و خودرو سازها اعدام بشن
رئیس جمهور حاضر نیست توضیح بده
اصلاح میکنم : همه مسئولین محترم و برخی از وزرا...........
و تقریبا" صددر صد نمایندگان محترم!!!
با این نابسامانی ها فکر کنم تا چند ماه دیگه به وضعیت ونزوئلا دچار شویم .
بهترین راه حل حذف تشکیلات ریاست جمهوری است وانتصاب گروهی سی نفره از سوی رهبری در امور اجرایی کشور وبا نظارت نهاد رهبری است در این صورت مسول وپاسخگو مشخص است.
رفتن وزرا کافی نیست.
احتمالا از کابینه دولت به کابین های دیگر میروند.
باید قانون انفصال از خدمت اجرا شود.

اون چند نفر مسئولینی هم که از بستگان رییس جمهور هستند باید اخراج شوند.
این سیف همان سیفی هست که در جریان افشای اختلاس بانکی در ایران ( بانک صادرات ۱۲۳/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیاردی ) در دهه ۷۰ مدیر عامل وقت بود و در دوره مدیریت این شخص روی داد
قصد صحبت کردن علیه کسی یا گروهی را ندارم ولی واقعیت اینست که در چهار چوب اصلاح طلبها مردم طبقه متوسط به پایین جایگاهی ندارند.مدام دنبال سیاستهایی هستند که ببینند چطور پولدار را به پولدار ترین تبدیل کرد.البته اصولا گرا ها هم که به این گروه توجه میکنند در زمینه های دیگر آنقدر مسئله آفرینی میکنند که مردم از رأیی که به آنها دادند وشیمان میشوند.
پس علی الحساب نه تنها تیم اقتصادی دولت خدشه ای نمیبیند که گرانی های بیشتری را به مردم تحمیل خواهند کرد.این روزها این آقایان دنبال این هستند که قیمت دلار را علی رغم وجود نرخ 4200 تومان در نرخ 9000 تومان تثبیت کنند.اگر باور نمیکنید مدتی صبر کنید.
شخص سیف به میلیونها سپرده گذار بیگناه موسسه مجاز کاسپین آنچنان لطمه ای وارد ساخت که قابل جبران نیست و تنها گناه همه این مردم آن بود که به امضای شخص سیف در پای مجوز و سایت بانک مرکزی اطمینان کردند . شخص سیفناکارامدترین مسئول این مملکت در طول تاریخ بوده است و تنها کافی است به اشتباه آشکار این شخص در مورد موسسه کاسپین توجه نمود که مدارک مستند برای اثبات تمام قصورات ایشان کاملا موجود است . فقط باید قوه قضائیه به پرونده موسسه کاسپین رسیدگی عادلانه بکند تا مسئولان نالایق به اشد مجازات برسند.
ظاهرا رئیس جمهور انگیزه کافی برای اداره کشور رو ندارند
کشور را سیاست خارجی به اینجا رسانده است شما از وزریر بازخواست می کنید؟ باز یکی سپر بلای چند تای دیگه داره می شه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار