بازدید 2457

روسیه اولین نیروگاه شناور را افتتاح کرد

روسیه نخستین نیروگاه هسته ای شناور خود را در یک مراسم رسمی در بندر مورمانسک که در شمال این کشور است مورد بهره برداری قرار داد.
کد خبر: ۸۱۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 08 July 2018

روسیه نخستین نیروگاه هسته ای شناور خود را در یک مراسم رسمی در بندر مورمانسک که در شمال این کشور است مورد بهره برداری قرار داد.

به گزارش فارس به نقل از الاقتصادیه روسیه نخستین نیروگاه هسته ای شناور خود را در یک مراسم رسمی در بندر مورمانسک که در شمال این کشور است مورد بهره برداری قرار داد.

این نیروگاه توسط آکادمی لومونسوف در سنت پترزبورگ ساخته شده  است که 144 متر طول و وزن آن 21000 تن است که شامل دو راکتور هسته ای 35 مگاواتی است و این نیروگاه متحرک می‌تواند به مقاصد مختلف حرکت کند و برق 200 هزار نفر را تامین کند.

ویلیام ترتوف مسئول ساخت این نیروگاه شناور اعلام کرده است: روسیه قصد دارد چندین نیروگاه هسته ای شناور دیگر را احداث کند زیرا با این کار می‌تواند برق پایدار را برای مناطق دور افتاده به راحتی تامین کند و استفاده از راکتورهای شناور میتواند سالانه 50 هزار تن دی اکسید کربن را ذخیره کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون چندین کشور خواستار ساخت این نیروگاه در کشورشان هستند که ما نیز حاضریم به آنها کمک کنیم کشورهایی مانند اندونزی و فیلیپین رسما علاقه مندی خود را برای احداث این نیروگاه ابراز کرده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر