بازدید 7239

وضع بد دانش آموزان تهرانی در حوزه اعتیاد

تحقیقی که سال 1386 از سوی دکتر محمدخانی که در 10 استان کشور انجام گرفت نشان داد که 2.5 درصد دانش آموزان کشور حداقل یکبار مواد مخدر استفاده کرده اند و مشخص شد که از دانش آموزان تهرانی معتاد 1.3 درصد تریاک، چهار دهم درصد هروئین، 2.3 درصد حشیش و 1.9 درصد قرص اکس مصرف می کنند.
کد خبر: ۸۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۳ 16 January 2010
مدیرکل امور فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به وضعیت اعتیاد در مدارس گفت: دانش آموزان تهرانی در حوزه اعتیاد نسبت به سایر دانش آموزان کشور در وضع بدتری قرار دارند.

هومن نارنجیها در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: تحقیقی که سال 1386 از سوی دکتر محمدخانی که در 10 استان کشور انجام گرفت نشان داد که 2.5 درصد دانش آموزان کشور حداقل یکبار مواد مخدر استفاده کرده اند و مشخص شد که از دانش آموزان تهرانی معتاد 1.3 درصد تریاک، چهار دهم درصد هروئین، 2.3 درصد حشیش و 1.9 درصد قرص اکس مصرف می کنند.

پیش از این رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس عنوان کرده بود که دو دهم تا پنج دهم معتادان کشور را دانش آموزان تشکیل می دهند. همچنین نارنجیها در این زمینه گفته بود که هفت دهم معتادان دانش آموز هستند.

مدیرکل امور فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مصرف شیشه در شهر تهران نسبت به سایر استانها بالاتر است اظهار کرد: سیستم اطلاعات کشوری ما در این زمینه ضعیف است و آمار مصرف مواد مخدر را به تفکیک در کل کشور و در بین دانش آموزان نداریم.

نارنجیها افزود: بارها به ما انتقاد شده است که چرا آمار دقیقی درباره مواد مورد گرایش جوانان نداریم و به ما می گویند که پس شما در ستاد مبارزه با مواد مخدر چه کار می کنید اما باید بگویم که مگر وزارت بهداشت با این همه عظمت آمار دقیقی از شیوع بیماری ها در کشور دارد یا همین وزارتخانه به عنوان متولی سیگار آمار دقیقی از مصرف کنندگان دارد. اصلا ما آماری از دانش آموزان دیابتی و یا کودکانی که بدون خوردن صبحانه به مدرسه می آیند از سوی وزارت آموزش و پرورش داریم.

مدیرکل امور فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال برای پرکردن خلاء کمبود آمار قرار است پژوهشی در زمینه گرایش به مواد مخدر را در سطح کشور انجام دهیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
تشویق و ترغیب به تحصیل دانش آموزان توام با ورزش و سیستمی که موجب ترغیب آن ها به تخلیه انرژی هایشان از طریق مثبت گردد آسانترین و ممکن ترین راحل است. باید در مدارس سالن های ورزشی رایگان تاسیس نمود و از دوران دبستان عادت و اخلاق ورزش را در بعد ملی ترویج و همگانی نمود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر