بازدید 5608
۱

در‌های بازار چین بر روی محصولات همه کشور‌ها «غیر از آمریکا» بازتر می‌شود

نخست وزیر چین، لی کیجیانگ، روز شنبه و درست یک روز پس از آنکه ایالات متحده و چین تعرفه هایی را بر ۳۴ میلیارد دلار از محصولات وارداتی یکدیگر اعمال کردند، گفت: چین به مسیر اصلاحات و باز کردن بازارهای خود که موجب رشدش شده است، ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۸۱۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 07 July 2018

درهای بازار چین بر روی محصولات همه کشور ها “غیر از آمریکا” بازتر می شودنخست وزیر چین، لی کیجیانگ، روز شنبه و درست یک روز پس از آنکه ایالات متحده و چین تعرفه هایی را بر ۳۴ میلیارد دلار از محصولات وارداتی یکدیگر اعمال کردند، گفت: چین به مسیر اصلاحات و باز کردن بازارهای خود که موجب رشدش شده است، ادامه خواهد داد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، لی در نشست سران اروپای شرقی در صوفیه گفت که چین درهایش را بیشتر بر روی محصولات خارجی باز می کند و گفت که برای برخورداری از رشد اقتصادی جهانی پایدار باید از تجارت آزاد به شدت پشتیبانی کرد.

در‌های بازار چین بر روی محصولات همه کشور‌ها “غیر از آمریکا” بازتر می‌شود

وی گفت: "برای محصولات خارجی که نیازهای مصرف کنندگان چینی را برآورده می کنند، ما درها را برای ورود این محصولات به بازار چینی بازتر می کنیم." وی در تشریح این امر افزود:"ما کلیه تعرفه های وارداتی را به بازار چین کاهش می دهیم."

این در حالی است که روز جمعه پس از آنکه ایالات متحده تعرفه های تجاری ۲۵ درصدی را بر روی ۸۱۸ قلم از کالا های چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار اعمال کرد، پکن اقدامات متقابل برابری را علیه واردات محصولات آمریکایی انجام داد و تعرفه های خود بر روی برخی از محصولات وارداتی از آمریکا را افزایش دهد.

وزارت بازرگانی چین پیشتر در رابطه با تعرفه های وضع شده از سوی آمریکا گفته بود که کشور بعد از “آغاز بزرگترین جنگ تجاری در تاریخ اقتصاد" توسط ایالات متحده، هیچ گزینه ای به جز مبارزه ندارد. پکن همچنین واشنگتن را متهم به نقض قوانین تجارت سازمان تجارت جهانی (WTO) کرده است.

این وزارتخانه روز جمعه گفت که "این تعرفه ها ناقض قوانین سازمان تجارت جهانی و نشان دهندهٔ نوعی «قلدری تجاری» است که تهدید جدی برای امنیت صنعت جهانی و زنجیره ارزش ها است. این امر، با در معرض آسیب قرار دادن بسیاری از شرکت های چندملیتی، شرکت های تجاری و مصرف کنندگان عادی، مانع بهبود اقتصادی جهانی و موجب آشفتگی بازار جهانی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احست به چین . این علامت شروع دوره امپراطوری چین است...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل