بازدید 13096
تاملی بر تصمیم عجیب متولیان بهداشت در کشور:

قرار است با دستور وزارت بهداشت «یک» مساوی «دو» یا حتی «چند» شود!

تصمیمی برای کاهش هزینه‌ها در بخشی که با زندگی افراد و از آن مهم‌تر، هزینه‌هایی که به فرد و کشور تحمیل می‌شود، ارتباط تنگاتنگی دارد. چیزی شبیه اختراع دوباره چرخ که قرار است به صرفه جویی مقداری ارز و ریال منجر شود، اما ما به ازایش احتمال ابتلای افراد به بیماری‌هایی است که برخی شان درمان نپذیرند.
کد خبر: ۸۱۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 06 July 2018
«اومد ابروش رو درست کنه، چشمش رو درآورد»؛ این ضرب المثل را گوشه ذهنتان نگه دارید تا در ادامه پی ببرید چه شباهت شگرفی با تصمیمی دارد که اخیرا مسئولان وزارت بهداشت و درمان کشورمان اتخاذ کرده‌اند!

به گزارش «تابناک»، دومین روز ماه جاری نامه‌ای به امضای معاون وزیر بهداشت رسید و در دستور ابلاغ به بیمارستان‌های تابعه قرار گرفت که در نوع خود بسیار عجیب بود. آنقدر عجیب که چند هفته بعد به شبکه‌های اجتماعی برسد و موجی از واکنش‌ها را سبب شود که ممکن است فرجام آن دستور را تغییر دهد.

بر اساس این نامه که دو فهرست از تجهیزات پزشکی به آن پیوست شده، استفاده دوباره (یا چندباره) از برخی وسایل یک بار مصرف در اتاق عمل، «مجاز» اعلام شده است. تصمیمی در راستای «مدیریت منابع و مصارف» که ظاهرا پیشتر نیز به صدور بخشنامه‌هایی در این وزارت خانه منجر شده، اما این گونه در کانون توجه قرار نگرفته است.
 
قرار است با دستور وزارت بهداشت «یک» مساوی «دو» یا حتی «چند» شود!

اما ماجرا چیست و آیا این تصمیم در راستای مشکلات ارزی و اقتصادی اخیر گرفته شده است؟ آن گونه که توضیح دادیم، این تصمیم از مدت‌ها پیشتر اتخاذ شده و حتی به صدور بخشنامه‌ای به تاریخ دی ماه سال گذشته نیز منجر شده است و از این رو، ارتباط چندانی با مسائل ارزی اخیر ندارد.

موضوعی که توسط مجری این دستورالعمل خاص، یعنی مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت هم مهر صحه می‌خورد تا وی در پاسخ به این سوال که اجرای این بخشنامه چقدر صرفه‌جویی ریالی و ارزی به دنبال دارد، بگوید: این موضوع، صرفه‌جویی برای وزارت بهداشت ندارد و تنها مدیریت منابع را به همراه داشته و باید صرفه‌جویی کلان را در کل کشور در این زمینه دید. همه وزارتخانه‌ها اعم از وزارت بهداشت موظفند مدیریت منابع را انجام دهند و با توجه به سیاست دولت و شرایط کشور باید از هزینه‌های جاری دولت کاست تا بر همین اساس فشار کمتری به مردم وارد شود.

صرفه جویی‌ای که دستور کار اجرای آن در نامه معاون درمان تشریح شده است، به این صورت که بیمارستان‌ها موظفند استفاده از ابزار و وسایل یک بار مصرفی که جهت جراحی‌ها و دیگر مداخلات تهاجمی درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند را کاهش دهند، به این صورت که برخی از آن‌ها را (که در یک فهرست آمده) با وسایل پزشکی با قابلیت استفاده مجدد جایگزین نمایند و برخی دیگر را (که در فهرستی مجزا آمده)، بعد از استفاده استریل کرده و بار دیگر مورد استفاده قرار دهند.

طی کردن معکوس مسیری که سال‌ها پیشتر منجر به عبور از وسایل چند بار مصرف و رسیدن به وسایل یک بار مصرف در جهان شد چراکه همگان دریافتند نمی‌توان بر روش‌های استریل کردن تکیه کامل نمود و سلامت بیماران با استفاده از وسایل یک بار مصرف، بیشتر تضمین خواهد شد، هرچند هزینه‌ها افزایش خواهد یافت. هزینه‌هایی که البته هرچقدر زیاد هم شوند در قیاس با پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند بیماری‌های خونی، قابل چشم پوشی به نظر می‌رسند.

این توضیح واضحات کافی‌ست تا چرایی اتخاذ چنین تصمیمی در وزارت بهداشت بیش از پیش سوال برانگیز و ابهام آفرین به نظر برسد. اینکه شاید تجهیزات خاصی فهرست شده اند که می‌شود به جای نمونه یکبار مصرف آن از نمونه چند بار مصرفش بهره برد و ریسک انتقال بیماری‌ها و عوارض بعدی را متحمل نشد. گزاره‌ای که بررسی‌ها نشان می‌دهد به کل مردود است!
 
قرار است با دستور وزارت بهداشت «یک» مساوی «دو» یا حتی «چند» شود!

این را می‌شود از نگاهی اجمالی به فهرست ۴۶ کالای یک بار مصرفی دریافت که بخشنامه وزارت خانه می‌گوید قابلیت استریل کردن بعد از استفاده و استفاده دوباره یا چندباره را دارند. فهرستی که یکی از ردیف هایش به «گایدینگ کتتر» اختصاص یافته که در اتاق عمل استفاده می‌شود و از جنس پلاستیک است، اما تماس مستقیم آن با خون هم موجب نشده مسئولان وزارت بهداشت بی خیال پروسه ناممکنِ استریل کردن آن شوند!

نمونه‌ای که برای زیر سوال بردن کل فهرست عریض و طویل تهیه و ابلاغ شده و حتی بخشنامه صادر شده کفایت می‌کند. بخشنامه‌ای که بعید نیست به زودی به گوش جهانیان برسد و ایشان را انگشت به دهان بگذارد که چگونه در نهاد متولی بهداشت و درمان و آموزش این امور به متخصصان و عموم مردم، چنین تصمیماتی اتخاذ می‌شود.

تصمیمی برای کاهش هزینه‌ها در بخشی که با زندگی افراد و از آن مهم‌تر، هزینه‌هایی که به فرد و کشور تحمیل می‌شود، ارتباط تنگاتنگی دارد. چیزی شبیه اختراع دوباره چرخ که قرار است به صرفه جویی مقداری ارز و ریال منجر شود، اما ما به ازایش احتمال ابتلای افراد به بیماری‌هایی است که برخی شان درمان نپذیرند. بیماری‌هایی که مسئولان وزارت بهداشت بهتر از هر کسی باید بدانند که افراد راه یافته به اتاق‌های عمل تا چه اندازه مستعد ابتلا به آن‌ها هستند، هرچند ظاهرا نمی‌دانند!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۸۹
کلا علت اصلی مشکلات اقتصادی فعلی کشور طرح تحول جیب پزشکان معروف به چاه ویل اقتصاد ایرانه. به پزشک ۵۰۰ میلیون کارانه میده اونوقت بخش مهندسی اینقدر طلب داره که وضع برق و نیروگاه سازی و آب و آبشیرینکن اینه که باید قطع بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
امیدوارم کسی تو این مدت کارش به یمارستان نکشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
اینقدر از پزشکان بد نگید. فکر میکنید چند تا پزشک داریم که کارانه 500 میلیونی میگیرن؟؟؟ الان پزشک متخصص داریم که با ماهی 5 تومن در محروم ترین جای کشور داره خدمت میکنه. اینقدر بدبینانه نگاه نکنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
دقیقا یک پزشک برای خوابش هم از دولت پول کلان می گیره و برای تامین منافع ایشان سلامت فقرا قربانی می شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
دستمزد پزشکان ایران در بین کشورهای جهان پائین ترین دستمزد است و در مقابل انتظارات از آنها خیلی بالاست و خوشبختانه موفق ترین پزشکان دنیا هم هستند به همین دلیل از آمریکا و اروپا برای درمان به
ایران می آیند
وزارت پزشکان توضیح بده که چه نوع آمبولانسی با موتور ۱۵۰۰ جهت مناطق صعب العبور وارد کرده و الان این آمیولانسها که باید حدود ۶۰۰۰ عدد باشن دقیقا کجا هستن؟
انحصار در پذیرش پزشک جوریه که تعداد پزشکان ما به نسبت جمعیت حتی از تاجیکستان هم کمتره. اولین کاری که وزیر پزشکان تو سال ۹۲ کرد این بود که تعداد پذیرش پزشک رو تو کنکور نصف کرد.
وقتی بزرگ وکوچیک معلوم نباشه داستان همین میشه دیگه
در آمریکا یک پزشک متخصص ۱۵۰۰۰ دلار و یک کارگر ۳۵۰۰ دلار درامد دارن یعنی پزشک ۴ برابر کارگر میگیرد. در ایران پزشک متخصص ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیون و کارگر ۱ تا ۲ میلیون در می آورد یعنی ۵۰۰ برابر.
پاسخ ها
عابد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
در شهرستان، پزشک متخصص حداکثر ده تا پانزده میلیون درآمد دارد آنهم در سن 42سالگی که وارد کسب درآمد می شود، اما کارگران از بیست و چند سال قبل کسب درآمد را شروع کرده اند،
مقایسه کلا اشتباه است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
در همه جای دنیا درآمد پزشکان بالاست. حالا اینکه در کشور ما درآمد بقیه اقشار کارگری و مهندسی و کارمندی کمتر از پزشکانه، آیا تقصیر پزشکه؟؟؟ دولت باید درآمد بقیه رو افزایش بده.
اظهار نظر در این مورد را به متخصصین واگذار کنید. این روزها همه افراد در مورد همه چیز اظهار نظر می کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
شما ببخشید احتمالا دوستان نمیدونن یا خودت یا اعضای خانوادت از کارانه منفعت میبریدر مسائل دیگه که شما خودت نظر میزاری همینو بخودت بگو
حتما میخوان به حقوق های میلیاردیشون اضافه کنن
باید فشار از طرف رسانه ها وافکار عمومی به وزارت بهداشت به حدی زیاد شود که. این تصمیم تاسف اورلغو شودو این خبر بعد ازمدتی بین اخبار عجیب وغریب اینده گم نشود.
جای خوردن بیشتر باید بزارن دیگه دادا
پزشكها كمتر بخورند انتظاراتشون رو بيارن پايين تا پول برسه خرج تجهيزات كنند...
جسارتا علما و مراجع و فضلا و آقایان و آقازاده ها و خانم زاده های محترم ساکن داخل و خارج هم هنگام نیاز درمانی مشمول همین بخشنامه میشوند !!!؟؟؟
چی قرار بود بشه چی شد ...
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
اونا میرن خارج ،ماهستیم و این بخشنامه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
خیر قربان .آنها برای درمان و حتی زایمان خارج کشور تشریف می برند
کی به کیه؟ تاریکیه
با اون هزینه های نجومی که در طرح سلامت مصرف شد و همه دانش آموزان را به رشته تجربی کشاند و رشته ها را از تعادل خارج کرد و فارغ التحصیلان دانشگاه هم را به کنکور تجربی کشاند حالا اندک صرفه جویی با چه قیمتی
بابا دلت خوشه مگه نمیدونی همه چی شده ارز و پول
البته مثل همه روش های دولتی ، احتمالا از او خواسته میشود که در صورت موافقت میتواند با پرداخت وجه (آزاد) از وسایل یکبار مصرف استفاده کند و گرنه وسایل بیمار قبلی بطور رایگان در دسترس خواهد بود
این دولت انصافن برای پرسنل وزرات بهداشت و به خصوص پزشکان بهترین دولت تاریخ ایران بود چون تمام پول بیت المال و مالیات های مردم بدبخت رو مستقیم به جیب پزشکای عزیز تزریق کرد.
پاسخ ها
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
عزیز این دولت که می فرمایین همینجوری که نیومد سر کار . مردم بهش رای دادن یعنی امثال ماها که اینجا نظر
میذاریم و تازه رای غلطشون رو دوباره تکرار کردند
در صورت مصرف وسایل یکبار مصرف در اطاق عمل چند بار مصرف شود این شانس عفونت را در بیماران بالا برده در نتیجه بیماری که دچار عفونت بعد از عمل شود مجبور است مدتی در بیمارستان بماند با احتساب دارو و ازمایشگاه رادیو لوژی وووو متحمل مخارج زیادی خواهد شد در صورتی که بتواند جان سالم هم بدر برد
با داشتن برخی مسئولان نادان و جاهل از داشتن هرگونه دشمن بی نیاز خواهیم شد.
عزیزان کجای کارید....
در شهر ما برازجان بعلت کمبود تخت بخش ICU داخلی و عفونی با بخش ICU جراحی مغز و اعصاب مشترک است و میزان مننژیت بیماران پس از عمل جراحی بیداد می کند و کسی هم اهمیت نمی دهد.
یعنی خاک بر سر مردم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
میشه؟
سالهاست شده
وقتی با کل دنیا قطع رابطه می کنید همین میشه
زمان جنگ حتی نخ و سورن بخیه رو چند بار استفاده میکردن. اینها که خوبه میشه استریلش کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
برای همینه کلی جانباز و ایثارگر رو مریض کردند و انداختن گردن خونهای فرانسه
وزارت پزشکان اگه میخواد صرفه جویی بکنه به جای دادن کارانه مثلا ۶۰۰ میلیونی ۵۵۰ میلیون به پزشکان خودشون کارانه بدن قطعا پزشکشون زیاد با فشار مواجه نمیشه نه اینکه بیان لوازم یک بار مصرف اتاق عمل رو چند بار مورد استفاده قرار بدن.
دوست عزیز ، اینقدر به هر چیزی که بنظرتون میرسه بدون فکر کردن گیر ندین، استفاده از وسایلی که قابلیت استفاده مجدد داره با رعایت استریلیزاسیون هیچ منعی نداره و قیمت هر کدوم از اونها هم چند میلیون تومان هست، با استریلیزاسیون خطر انتقال بیماری وجود نداره و اگه این رو قبول نکنیم مثل اینه که بگیم برای هر مریض یه ست کامل اتاق عمل عوض بشه یا مثلا هر دستگاه آندوسکوپ فقط برای یه مریض استفاده بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
با این کار شانس انتقال بیماری ،تکرار میکنم شانس انتقال بیماری بالا میرود. ضمن اینکه پول وسایل بکار رفته در عمل جراحی را تمام و کمال از بیمار و بیمه اش دریافت میکنند.مگر نگرانی ها دیگری پشت پرده وجود داشته باشد.تا اینجا آقای وزیر که معاونینش هم از او تبعیت میکنند نشان داده بیشتر به فکر پزشکان است تا بیماران.
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
اگر که حاضری خودت یا مادرت با وسائل چندبار مصرف شده عمل بشی حرفت درست است. والی بدان بی دلیل نبوده که آنها را یکبار مصرف طراحی کردند.
چه خوب است که در مسله درمان از وزات درمان و اموزش پزشکی سوال سود چرا در جهت اافزایش دانشجوی پزشکی اقدامی نمی کند‌ باوجود رشد زیاد جمعیت در تقریبا بیست سال کذشته تعدا سالانه قبولی در رشته پزشکی تغییری نکرده است. و همچنین بسیار از افرا کنکوری لیاقت و توانایی پزشک شدن دارند. نیاز نیز زیاد است یک فارغ التحصیل پزشک در بسیاری از بخش ها حقوق بیست میلیونی می گیرد این در حالی است در سایر رشته که ازاد بوده اند و دانشجوی زیادی گرفته اند بیکاری رمق انها را گرفته در حالی که او نیز می توانست یک پزشک کارا شود
بهتر است وزیر بهداشت آن خودرو ملیاردی پورشه خود را فروخته و برای حمایت از تولیدات آشغال داخلی پراید سوار شوند!
پاسخ ها
سیامک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
جانا سخن از زبان ما میگویی
این یکی دیگه واقعا از نشانه های اخرالزمانه
برای صرفه جویی با جون مردم بازی می کنند...
از دریافتی دوستاتون کم کنید جناب وزیر...
کلی بودجه را صرف طرح تحول کرده اند ، ژست فاتح
گرفته اند که موفق ایم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
حالا دیگه امکان جمع کردن این طرح وجود نداره
هرچی بره بالا دیگه پایین نمیاد
وقتی حضرات برای درمان به انگلیس و المان تشریف میبرند باید هم این قانون برای ملت بدبخت باشه
به جا اینکه ارز بدن نخود و لوبیا چشم بلبلی و عدس وارد کنه وزارت بهداشت! ارز بدن از همین چیزای یبار مصرف وارد کنه!!!
دستور جدید استفاده از سرنگ مشترک برای همه
اگر به فکر مردم هستند ظرفیت پذیرش تخصص و فوق تخصص را افزایش دهند تا مردم با کمبود پزشک متخصص مواجه نباشند.

بهترین مغزها جذب پزشکی شده حال انکه مافیای تخصص جلوی رشد و پیشرفت اینها را می گیرد و در همان سطح پزشک عمومی متوقف می مانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
بهترین قبول میشه
حتی اگر یک بیمار به علت این صرفه جویی بیماری همچو هپاتیت یا ایدز بگیرد هزینه درمان این هپاتیت یا ایدز بمراتب بیشتر ارز نیاز دارد تا ارز صرفه جوی شده. لطفا تحقیق کنید این آقای وزیر چند سال تحصیلات دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
مگر میشه ثابت کرد فلان روز و فلان جا به از وسایل آلوده ایدز و هپاتبت گرفتی؟ دفاعیات پزشک مرجوم کیارستمی رو مطالعه کنین! عالم جدیدی در علم حاشا رو بنا گذاشتن
تو ایران یه دانش آموز که در رشته پزشکی قبول میشه دیگه احساس مولتی میلیاردری و خوشبختی و بالاترین بودن و کوچک دیدن بقیه و .... بهش دست میده. واقعا چرا اینجور شده ؟
اونایی که امکانشو دارن برن از ایران فرار کنید وخودتون وخانوادتون نجات بدین
وزارت آمپول زنها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
به لطف این مدیران لایق!!! به قبل از ساخت سرنگ یکبار مصرف برمیگردیم زمانی که سرنگ و سر سوزن را می جوشاندند
تاسف تاسف فراوان ، بايد گريست
برای خود یا خانواده بزرگان محترم حکومتی هم این ابلاغیه اجرا میشه یا اونها جهت درمان رنج طاقت فرسای عزیمت به بلاد کفر تحمل میکنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
اونا در انگلس درمان میشن
میخواهم بدانم آیا جناب آقای معاون اگر خود و یا اهل خانه و نزدیکانشان هم احتیاج به جراحی داشته باشند در ایران و با همین شرایط خواهدبود یا تشریف میبرند به بلاد پیشرفته.
آیا جناب آقای معاون فکر شیوع و انتقال بیماری های خطرناک مانند ایدز و هپاتیت و. ...را کرده اند و یا کلا زندگی و جان مردم ایران برای ایشان بی ارزش است؟
آقا خواهش میکنیم آقایان مسئول برای آزمایش مدتی در مورد هیچ چیز تصمیم نگیرند شاید وضع آب و برق و بهداشت و محیط زیست و کلا همه چیز درست شود
بجای اینکه دستمزد پزشک ها متعادل بشود ، جان مردم را به بازی گرفته تند
دستمزدی که میشود ویلای چند ده میلیاردی و ماشین های چند میلیارد تومانی و سفر های پرزرق و برق خارجی
و ما و جوی خون و امید رفو
خداوکیلی نگاه کن چه کسانی برای مردم تصمیم گیری میکنند

به خاطر پول نباید با جون مردم بازی کرد
ما که خیلی وقت است که گفته ایم. یک با یک برابر نیست
یعنی کسانی که برای جلو گیری از شیوع بیماری ها عفونت وسایل یکبار مصرف ساخته اند به اندازه نوابغ مسئول ایران نمی فهمیدند. احتمالا بخشنامه بعدی برای صرفه جویی در مصرف صابون و مواد ضد عفونی اتاق عمل کادر جراحی را از شستن دست و استفاده از دستکش منع میکنند
بهتره تا دیر نشده فشار رسانه ای روی وزارت بهداشت و برد تخصصی زیاد بشه تا تعداد پذیرش بخصوص در بخش پزشک متخصص بالا بره. تعداد پزشک که زیاد شود پزشک دیگر نمی تواند میلیاردی کارانه طلب کند و مدیریت بیمارستان ها نیز راحت تر صورت می گیرد.
وزارت بهداشت حاضره هر کاری بکنه بجز دو کار زیر
۱- تعداد پزشک را زیاد کنه
۲- کارانه پزشک را منطقی کنه.
خدا خودش رحم کنه. شدیم کره شمالی رفت.
اگر با همین فرمون پیش بریم میتونیم بزودی با قبایل بدوی ساکن در جنگلهای آمازون رقابت کنیم و به جای دکتر از جادوگرهای قبیله استفاده کنیم
یکم از رقم اختلاس ها کم کنن برای 100 سال ما کمبودی توی وسایل پزشکی نداریم
ما وزیر بهداشت نداریم وزیر پزشکان داریم.
با سلام. بنده یک پزشک عمومی هستم وشاغل در اسناد پزشکی یکی از سازمانهای بیمه گر.
باید بعرض عزیزان برسونم به واسطه شغل خود کماکان خبردار هستم که تا بحال هم در برخی بیمارستانهای دانشگاهی و خصوصی این موارد وجود داشته است.
فقط یککلام بردگان نیازی به دلسوزی ودرمان وبهداشت ندارند.
این وزیر بهداشت باید پاسخگوی این حماقت ها باشد . خودش اگر جزو طبقه متوسط به پایین این جامعه مفلوک و بی پناه بود صدور و جاری شدن این نوع دستورات را در بیمارستان های دولتی که تنها گزینه 80% مردم است را اجازه می داد ؟
واقعا باورش سخته!!!جناب آقای وزیر هم خودتون هم مردم را راحت کنید،بیمارستانهارا تعطیل کنید،شما که جان مردم برایتان ارزشی ندارد.به سوریه،عراق،فلسطین و یمن برسید.
بلاخره احکام جدید فرهنگیان زده شد. آقا افتضاح. نوبخت معلمان را مسخره کرده. خبرگزاری تابناک به سخره گرفتن معلمان توسط نوبخت را گزارش دهد و نقد کند همه معلما صد هزار تا دویست هزار به حقوقاشون اضاف شده همه زیر ۱۲ درصده.
اگر مسئولین این کشور از فردا سر کار نرن اکثر مشکلات خودبخود حل میشه
اینها پس لرزه های طرح تحول سلامت میباشند
خود طرح چند ساله زمین خورده

ببخشید اصلاح می کنم: طرح تحول درآمد بخش خصوصی خدمات پزشکی
دریافتی نجومی پزشکان در کنار حقوق ناچیز بخش بهداشت انگیزه کار و تلاش رو از بخش بهداشت گرفته، بهداشت در حال نابودیه این بخش نامه هم یک دلیل دیگه به بی اهمیتی بهداشت در وزارت پزشکان هستش، بهداشت پایین =بیمار بیستر=درآمد بیشتر پزشکان
پس منفعت پزشکان نابودی بهداشت رو میطلبه
یادم هست قدیما پنجاه تا گوسفند را با یک سرنگ واکسن میزدن حالا خودمان جای اون گوسفندها را گرفتیم
دولت به بهانه ی گسترش بهداشت و درمان یارانه ی معلمان و سایر اقشار کم درآمد را قطع کرد و به جیب پزشکان می ریزد حالا که چیزدیگری برای پر کردن جیب گشادشان پیدا نمی کند به بریدن هزینه ی لوازم یک بار مصرف روی آورده !
آقای وزیر مگر قرار نبود بیمه ی افراد فاقد درآمد و ببمه رایگان شود پس چه شد چرا مردم را فریب می دهید؟
هر کسی به مطلب از زاویه خودش نگاه می کند بنده هم چند میلیارد تومان صرف راه اندازی یک خط تولید ملزومات یک بار مصرف اتاق ای سی یو کرده ام که قبلا وارداتی بوده است و باشنیدن این خبر به نحو دیگر شوکه شده ام که شاید دیگر مشتری نداشته باشم
خواهش می کنم اینقدر به دولت فعلی توهین نکنین چون خودتون بهش رای دادین و 4 سال خراب اول رو فراموش
کردین و دوباره رای غلط دادین. خودتون بودین عزیزان
ایران نابود شده
طرح سلامت فساد مالی پزشکان را رقم زد لطفا حذفش کنید
یادمه زمانی خدمات پزشکی در بیمارستانهای دولتی رایگان بود برای همه از سرم تراپی گرفته تا بخیه و جراحی ولی الان به لطف اقازاده ها .....
با سلام
چند روز پیش در بیمارستان بعثت سنندج بستری شدم برای محاسبه دما از یک دماسنج استفاده میکردند و هر مرتبه با الکل اونو تمیزش میکردند آیا واقعا داخل کشور ادماسنج تولید نمیشه ؟
این کار میتونه خیلی از بیماریها رو منتقل کنه
چرا مسئولیت سلامتی کشور دست دکترهاست!!!
واقعا برام جالبه نمیدونم تابناک از این همه هجمه به وزارت بهداشت دنبال چی هستید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار