بازدید 14091
گزارش بازار سکه و ارز؛

ارز و سکه همچنان در فاز ریزش/ عقب نشینی یورو از مرز ۹۰۰۰ تومانی/ سکه ۱۶۸ هزار تومان ارزان‌تر شد

آخرین روز کاری بازار سکه و ارز در هفته جاری، با ادامه روند کاهشی نرخ انواع سکه و ارز همانند دو روز گذشته همراه بود. به طوریکه در بازار آزاد ارز شاهد افت، حدود ۵۰۰ تومانی پوند انگلیس و ۴۰۰ تومانی یورو بودیم. دلار نیز همزمان با بازگشایی بازار ثانویه ارز، از روز گذشته وارد فضای کاهشی شده و در ادامه روند نزولی روز قبل، امروز نیز کاهش یافت و در محدوده ۷۷۰۰ تومان قیمت گذاری و معامله شد.
کد خبر: ۸۱۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ 05 July 2018

بازار ارز و سکه همچنان در فاز ریزش/ عقب نشینی یورو از مرز 9000 تومانی/ سکه 168 هزار تومان ارزان تر شد؛آخرین روز کاری بازار سکه و ارز در هفته جاری، با ادامه روند کاهشی نرخ انواع سکه و ارز همانند دو روز گذشته همراه بود. به طوریکه در بازار آزاد ارز شاهد افت، حدود ۵۰۰ تومانی پوند انگلیس و ۴۰۰ تومانی یورو بودیم. دلار نیز همزمان با بازگشایی بازار ثانویه ارز، از روز گذشته وارد فضای کاهشی شده و در ادامه روند نزولی روز قبل، امروز نیز کاهش یافت و در محدوده ۷۷۰۰ تومان قیمت گذاری و معامله شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در پایان معاملات آخرین روز هفته، خبر‌های رسیده از سطح بازار آزاد ارز و سکه، حکایت از کاهش چشمگیر قیمت سکه تمام طرح جدید و همچنین ارز‌های مطرح دارد. بر اساس این گزارش، قیمت سکه تمام طرح قدیم با افت ۶۰ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز چهارشنبه، به قیمت ۲,۶۲۰,۰۰۰ تومان رسیده است. این سکه از روز گذشته وارد کانال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی شده است. پیش از این سکه تمام طرح قدیم تا محدوده ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان نیز پیش رفته بود.

هر سکه تمام طرح جدید در بازار امروز، تا لحظه تنظیم این خبر، ۲,۷۰۲,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شده است که این رقم نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۱۶۸ هزار تومان ارزان‌تر می‌باشد. کمترین نرخ این سکه در معاملات امروز، ۲ میلیون و ۷۰۰ تومان گزارش شده است. این سکه نیز در یازدهم تیرماه ۹۷ به سطح ۳ میلون و ۴۶ هزار تومان رسیده بود. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی در آخرین روز هفته، با افت ۵۲ هزار تومانی به رقم ۱,۳۵۰,۰۰۰ تومان رسیده است و هر ربع سکه بهار آزادی نیز با کاهش ۲۰ هزار تومان نسبت به روز قبل، به نرخ ۷۲۰ هزار تومان فروخته شده است. هر سکه یک گرمی نیز در معاملات امروز بازار آزاد سکه، ۳۹۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به روز چهارشنبه، ۱۵ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

در حال حاضر،  عامل اصلی افت نرخ سکه، کاهش قیمت ارز به ویژه دلار آمریکا در بازار داخلی می‌باشد. همچنین می‌توان به دو عامل اثرگذار دیگر نیز اشاره کرد که تا حدودی بر روند نزولی بازار سکه تاثیرگذار بوده اند. بر این اساس، خبر مربوط به دستگیری یکی از بزرگان بازار سکه با عنوان سلطان سکه و همچنین مسکوت ماندن طرح واگذاری پیش‌فروش در مجلس، نقش مثبتی را در کاهش ارزش سکه در بازار داشته اند.  

بازار آزاد ارز در دستان اخبار مربوط به بازار ثانویه

در ادامه افت قیمت روز قبل، امروز نیز بازار آزاد ارز با کاهش قیمت معنادار نرخ دلار آمریکا، یورو و پوند انگلیس همراه شد. به طوریکه بر اساس این گزارش، نرخ دلار آمریکا در محدوده ۷۷۰۰ تومان قیمت گذاری شده است. همچنین هر یورو نیز با افت ۴۰۰ تومانی به رقم ۸۹۲۲ تومان رسید. هر پوند انگلیس نیز با کاهش ۵۰۹ تومانی به نرخ فروش ۱۰۰۹۷ تومان رسیده است. همچنین هر درهم امارات در بازار امروز، ۲۰۷۰ تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به روز قبل، بیش از ۱۰۰ تومان ارزان‌تر شده است. درهم در بازار داخلی تاثیر مستقیم بر نرخ دلار دارد. زیرا با توجه به برابری ثبات دلار به درهم در عدد۶۷/ ۳، ارزش درهم به ریال در میان معامله‌گران از اهمیت زیادی برخوردار است، چون با توجه به آن، ارزش دلار به ریال را می‌توان تخمین زد.

مهم‌ترین عامل در روند نزولی نرخ ارز در روز‌های اخیر، به صحبت‌های روز گذشته سیف مربوط می‌شود. بر اساس این گزارش، ولی‌الله سیف در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیری اقداماتی که در رابطه با ساماندهی بازار ارز انجام شد خوشبختانه بازار دوم کار خود را شروع کرد که ارز آن از محل ۲۰‌درصد صادرات کالا‌های غیرنفتی که عمدتا شامل بخش خصوصی و اقلام خرد است تامین می‌شود. وی افزود: سوء‌تفاهمی شد مبنی‌بر اینکه هر صادرکننده می‌تواند فقط ۲۰ درصد از ارز حاصل از صادرات را به آنجا ببرد؛ درحالی‌که براساس تقسیم‌بندی صورت گرفته، ارز حاصل از صادرات کالا‌های خاص مانندپتروشیمی و فولاد که عمده است و با دولت ارتباط دارد جزو آن ۸۰ درصد است که باید در سامانه نیما عرضه شود. درحالی‌که کل ارز حاصل از صادرات کالا‌های غیرنفتی مبنایی برای فعال شدن و تامین ارز بازار دوم ارز و در حقیقت برای واردات فهرست سوم کالایی است که از طریق وزارت صنعت،  معدن و تجارت ارائه می‌شود. سیف گفت: روال بازار دوم این‌گونه است که وارد‌کننده با صادرکننده تفاهم می‌کند و با ثبت این تفاهم در سامانه جامع تجارت این کار می‌تواند عملیاتی شود، در مرحله بعدی وارد‌کننده با مراجعه به بانک گواهی ثبت آماری خود را می‌گیرد و سپس با مراجعه به صادرکننده مربوط، توافق نهایی خود را انجام می‌دهد. این توافق هم در سامانه جامع تجارت ثبت و عملیاتی می‌شود. وی افزود: با این اقدام بازار دوم ارز می‌تواند ساماندهی شود البته با فعال شدن این بازار و آرامشی که در این بازار ایجاد می‌شود، می‌توانیم برای رفع بعضی از ابهامات موجود اقدامات دیگری را نیز انجام دهیم.

افزایش ۸۰ ریالی نرخ دلار در بانک مرکزی

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (پنجشنبه چهاردهم تیرماه) با ۸۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار و ۸۵۰ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۱۹۷ ریال افزایش نسبت به روز چهارشنبه ۵۶ هزار و ۶۶۴ ریال و هر یورو نیز با ۷۵ ریال رشد در مدت مشابه ۴۹ هزار و ۹۶۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۱۲۵ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۷۶ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۲۸۰ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۷۰۵ ریال، روپیه هند ۶۲۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۶۶۸ ریال، دینار کویت ۱۴۱ هزار و ۵۰۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۵ هزار و ۱۹۵ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۸۳۶ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۶۱ ریال، ریال عمان ۱۱۱ هزار و ۴۴۶ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۵۸۸ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۱۲۷ ریال، لیر ترکیه ۹ هزار و ۱۵۴ ریال، روبل روسیه ۶۷۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۷۷۳ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۶۰۷ ریال، لیر سوریه ۸۴ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۶۱۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۴۲۷ ریال، دینار بحرین ۱۱۳ هزار و ۹۶۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۳۷۰ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۰۴ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۸۳۱ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۷۳ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۱۸۸ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۵۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۸ هزار و ۹۳۲ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۷۰ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۲۷۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۵۰۲ ریال، افغانی افغانستان ۵۸۳ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۴۸۳ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۱۸۱ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۷۰ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۹۱ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۱
چقدر عالی، همه چی ارزون شد
قاچاق اعلام شدن خرید و فروش ارز تاثیر زیادی در گران شدن ارز داشت بسیاری از کسانی که قصد فروختن ارز داشتن از این کار خودداری کردن و بازار کمبود ارز پیدا کرد از طرف دیگر هزینه ریسک معامله هم به قیمت ارز اضافه شد
باید بیاد پایین و سلطان سکه اعدام و سکه هاشو با قیمت پایین بفروش یرسونند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
سلطان سکه کجابود بابا.اینا سیاه بازیه.تازه فرض کن خریده پول داشته دوسداشته بخره
تنها راه نجات اقتصاد ایران ، عدم وابستگی به نفت است . کشورهای بسیاری هستند که نه نفت و گاز دارند نه موقعیت
سوق الجیشی ایران را ، اما سطح زندگی اکثر مردمشان به مراتب از اوضاع ایران بهتر است
ریزش .....
یعنی باید الان خوشحال باشیم
اميدوارم برسه به ٥٠٠٠ تومان ولي تجربه نشان داده اگر چيزي گران شد ديگر أرزان نميشود حتي با پايين آمدن دلار
اوه ، چشم نخوره ، خروار خروار گرون میشه ، ذره ذره میاد پایین ، حالا باید تازه ذوقم بکنیم ، میگن به مرگ بگیر به تب راضی بشه حکایت ماست،
کسی میدونه آدرس این بازار ثانویه کجاست؟
اینا فقط برا اینه که ارزهای خردی که دست مردم هست. با ایجاد ترس کمتر شدن ارزش ارز فروخته شود و بعد از اجرای دستور ترامپ قیمت های ارز فضایی خواهد شد.
عجله نکنید تا ۵ فوریه ببینید قیمت ارزوسکه چطورخواهدشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل