بازدید 46020
هزار و دویست و شصت و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

سؤالات زیباکلام درباره برخورد با خریداران سکه/به حجاح دلار می‌دهید که بروند از سعودی‌ها سوغاتی بخرند؟/«پیوندها» سقوط کرد!/جدیدترین تصویر از خاوری در کانادا

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: حمایت تمام قد علی دایی از کی‌روش/واکنش توهین‌آمیز حمید رسایی به نامه سردار سلیمانی/امام جمعه کازرون: بعد از اعتراضات تعداد نمازگزاران بیشتر هم شد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۱۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲ 05 July 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پست محسن‌رضایی در واکنش به مشکلات‌ اقتصادی

محسن رضایی در آخرین پست ارسالی خود در اینستاگرام، به مشکلات اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اداره جناحی کشور را عامل اصلی تضعیف عقلانیت جمعی دانست." از مهمترین دستاورد‌های انقلاب در دهه اول، عقلانیت جمعی آزاد بود که در پیروزی انقلاب و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی کشورمان نقشی اساسی داشت. طی دهه‌های بعد، با اداره جناحی کشور، عقلانیت جمعی تضعیف شد. مشکلات اقتصادی امروز ناشی از کم توجهی دولتمردان به نظرات راهگشای نخبگان است که در سایه عقلانیت جمعی کشف می‌شود.امیدوارم دستوری که رهبر انقلاب به سران سه قوه برای تصمیم گیری جمعی داده اند، به اتاق در بسته سه نفره تبدیل نشود؛ بلکه به منزله بازگشت عقلانیت جمعی و فراگیر به اداره کشور باشد. "

نماینده اصلاح طلب: مردم از نوبخت خسته شده‌اند

جلال میرزایی نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام با انتقاد نسبت به عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه مغز متفکر اقتصادی دولت است که البته در حال حاضر چنین جایگاهی ندارد. آقای نوبخت یک روز بعد از سخنان رئیس‌جمهور گفته ۵ بسته پیشنهادی را تقدیم روحانی کرده که همین اظهارنظر برای عزل او کافی است. به نظر می‌رسد این اقدام به تمسخر گرفتن مردم و دولت است. سوال این است که این چه برنامه‌ای است که یک شبه از کشوی میز نوبخت بیرون می‌آید. یکی از چهره‌هایی که مردم از او خسته شده‌اند، آقای نوبخت است. مردم دیگر به نوبخت اعتماد ندارند.

تاجرنیا: تندروها پاس گل می دهند

علی تاجرنیا فعال سیاسی و نماینده مجلس ششم، برخی اظهارات تند داخلی و واکنش های خارجی به آنها را در راستای توافق نانوشته تندروهای داخل و خارج کشور دانست و گفت: هر زمانی که مسئولیت دولت به عهده تندروها نبوده، سعی کرده اند با طرح مسائلی به بیگانگان، پاس گل دهند.تاجرنیا درباره اظهارنظرهای مطرح شده در موضوع تابعیت گرفتن فرزندان برخی مقامات و مسئولان در جریان مذاکرات برجام، این موضع گیری ها را تضعیف کشور دانست و گفت: در بسیاری از برهه های تاریخ جمهوری اسلامی، عده ای با تندروی شرایط را برای سوءاستفاده بیگانگان فراهم می کنند.وی ادامه داد: متاسفانه موضوعی که برای این گروه چندان مطرح نیست بحث منافع ملی است، این عده به هر شکلی حاضر هستند که مخالفان خود ضربه خورده و تضعیف شوند ولو به قیمت حرمت شکنی ایران و زیر سوال رفتن اتحاد کشور.تاجرنیا تصریح کرد: ادعای اعطای تابعیت به فرزندان مسئولان و یا حتی آتش زدن برجام و پرچم آمریکا بیش و پیش از آنکه بازخورد داخلی داشته باشد، بهانه ای برای آمریکا و دیگر دشمنان کشور است تا بسترهای ایران هراسی در خارج را فراهم کنند، در خارج از مرزها وقتی دونالد ترامپ به چنین اظهارات واکنش نشان داده و از آن استقبال می کند، این جریان با منطق خود که اظهارمی کرد «وقتی کاری در داخل صورت می گیرد که بیگانگان آن را تایید می کنند پس آن اقدام اشتباه است»، اکنون باید پاسخگو باشند.

واکنش فرانسه به احضار سفیر پاریس در تهران به دلیل حمایت ازمنافقین

یک منبع دیپلماتیک در فرانسه امروز پنجشنبه و در واکنش به احضار سفیر خود در تهران به دلیل حمایت پاریس از نشست چند روز گذشته منافقین ادعا کرد که دولت این کشور از ایدئولوژی، اهداف و فعالیت‌ های منافقین پشتیبانی‌ نمی‌ کند!این منبع آگاه در این خصوص گفت که بر اساس این رویکرد دولت فرانسه، هیچ مقام فرانسوی در این نشست شرکت نکرد.وی در ادامه گفت که به دلیل خروج نام این سازمان از سازمان های تروریستی مورد نظر در اروپا، این گروهک می‌ تواند نشست‌ ها و فعالیت‌های خود را در صورت عدم اخلال در نظم عمومی برگزار کند.این درحالیست که چند روز پیش پلیس بلژیک ادعا کرد که دیپلمات ایرانی را بازداشت کرده است که می خواست در نشست گروهک منافقین بمب گذاری کند!

توئیت نوبخت درباره دیدار با هیات مدیره کامیون‌داران و رانندگان بار

محمد باقر نوبخت در توئیتی با اعلام خبر دیدار خود با هیئت مدیره کانون های کامیون داران و رانندگان بار نوشت:‌ روز چهارشنبه (۱۳ تیر) فرصت شد شخصاً در نشست جمعی از اعضای هیئت مدیره کانون‌های کامیون داران و رانندگان بار و مسافر کشور با مسئولان سازمان برنامه و بودجه حضور یابم و گلایه‌ها و مشکلات آنان را مستقیماً بشنوم.نوبخت افزود: ضمن تشکر از صبوری و همراهی رانندگان عزیز، امیدوارم بتوانم با پیگیری مطالبات آنها از دستگاه‌های مسئول، رفع مشکلاتشان را تسهیل و تسریع کنم.

حمایت تمام قد علی دایی از کی‌روش

علی دایی یک بار دیگر تمام قد کنار کارلوس کی‌روش ایستاد.بی تردید از میان اهالی فوتبال ایران ، هیچ کس به اندازه علی دایی رابطه گرم و صمیمی با کارلوس کی روش ندارد. سرمربی تیم ملی او را شایسته ترین فرد برای در اختیار داشتن سکان فوتبال ایران می داند و دایی تمام قد در کنار مرد پرتغالی است. دایی در جدیدترین اظهارنظر درباره تیم ملی به منتقدان کی روش تاخته و گفته است:«منتقدان تا به حال کجا بودند؟ ایران در جام جهانی بدون شک بهتر از کره و ژاپن نتیجه گرفته است.»

سوالات زیباکلام درباره برخورد با خریداران سکه

 یک استاد دانشگاه علوم سیاسی تاکید کرد که قانون نباید تحت تاثیر افکار عمومی قرار بگیرد.صادق زیباکلام بااشاره به موضوع بازار سکه نوشت: جنبه‌های اخلاقی خرید هزاران سکه به کنار، جرم ، اتهام یا عمل خلاف قانونی که خریدار سکه مرتکب شده ، کدام است؟ آیا زمانی که دولت اقدام به فروش سکه نمود(صرف نظر از درست یا غلط بودن آن تصمیم) اعلام نمود که هر نفر یک سکه بیشتر حق ندارد بخرد؟ غم انگیز است وقتی قانون تحت تاثیر افکار عمومی قرار می گیرد.

تغییرات جدید در صدا و سیما؛ مدیر شبکه یک برکنار شد!

پس از شبکه‌های چهار و سه سیما، مدیران شبکه‌های یک و پنج هم تغییر کردند. روابط عمومی سیما اعلام کرده که مرتضی میرباقری ـ معاون سیما ـ با صدور احکامی مجید زین‌العابدین را به عنوان مدیر شبکه یک و جواد رمضان‌نژاد را به سمت مدیر شبکه پنج سیما منصوب کرده است. پیش از این مدیریت شبکه یک سیما را علیرضا برازش بر عهده داشت و مجید زین‌العابدین هم مدیر شبکه پنج سیما بود. رمضان‌نژاد هم از شبکه افق به شبکه تهران آمده است. تلویزیون در شش ماه‌ اخیر با تغییر دیگر مدیران شبکه‌ها هم مواجه بوده است؛ بر این اساس علی اصغر پورمحمدی از مدیریت شبکه سه سیما رفت و رضا پورحسین هم مدیریت شبکه چهار را به فردی دیگر واگذار کرد. این دو مدیر قدیمی تلویزیون به مقام قائم مقامی معاونت سیما منصوب شدند.

به حجاح دلار می‌دهید که بروند از سعودی‌ها سوغاتی بخرند؟

امیرآبادی عضو جبهه پایداری و نماینده قم گفت: ارائه ارز ۴۲۰۰ تومانی به افرادی که سفرهای غیرضروری دارند و یا به حاجیان برای خریداری سوغات در مکه واقعاً به جا نیست گاهی برای دانشجویان و بیمارانی این کار انجام می‌شود اما نباید به گروه‌هایی که ذکر شد داده شود. وی در مراسمی که ظهر پنج‌شنبه به مناسبت روز صنعت و معدن در اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: ما اکنون وضعیت بهتری نسبت به تحریم‌های دوره‌های قبل داریم. ما در این زمان مشکل بنزین نداریم زیرا با تلاش‌های سپاه پاسداران و راه‌اندازی پالایشگاه، روزانه ۹۰ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود. وی تصریح کرد: نباید از همه تولیدکنندگان مالیات گرفته شود باید از افراد سودجو که بازار اقتصاد کشور را برهم زدند مالیات گرفته شود. وی عنوان کرد: واردکنندگان خودرو و کسانی که ارز را جابه جا کردند باید مشخص شوند و بدانیم برای چه این کار را انجام دادند. این عضو جبهه پایداری قبلا هم درخواست قطع ارز حجاج را مطرح کرده بود.

۲۲ نفر از دراویش، روز گذشته از زندان آزاد شدند


مدیر کل زندان های استان تهران از آزادی 22 نفر از دراویش در روز گذشته خبر داد. مصطفی محبی در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: 22 نفر از دراویش با پایان محکومیت دوران حبس‌شان، روز گذشته از زندان آزاد شدند.

واکنش توهین‌آمیز حمید رسایی به نامه سردار سلیمانی


حمید رسایی در توییتر خود نوشت: به تاریخ که نگاه میکنم، امثال اشعث کندی و ابوموسی اشعری یک عمر به امام علی (ع) خون دل دادند، یکی دوبار هم در حرف و نه در عمل، مواضع درست داشتند، اما مالک اشتر برای دست بوسی از آنها دستپاچه نشد.

بسته

روحانی برجسته اهل سنت در خاش ترور شد


معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: یک استاد برجسته اهل سنت حوزه و دانشگاه این شهرستان با ضرب گلوله افرادی ناشناس صبح امروز /پنجشنبه/ ترور شد. محمد احمدی بولاغ در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: مولوی عبدالشکور کرد (ترشابی) فرزند مولوی عبدالستار امام جمعه فقید اهل سنت خاش حوالی ساعت هشت صبح امروز در مقابل مسجد جامع توحیدیه اهل سنت این شهرستان از سوی افرادی ناشناس ترور شد. وی افزود: این فرد از نخبگان علمی و دانشگاهی، محقق و فعال در مبحث وحدت و انسجام اسلامی خاش بوده است معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خاش ادامه داد: حادثه ترور این عالم اهل سنت برای مردم خاش ناگوار بوده و تلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه دارد.

«پیوندها» سقوط کرد!


پس از فیلترینگ‌ تلگرام و تمایل مردم به استفاده از فیلترشکن، رتبه سایت پیوندها از ۴ به ۱۰۹ رسیده است.

جدیدترین تصویر از خاوری در کانادا

بسته

امام جمعه کازون: بعد از اعتراضات تعداد نمازگزارن بیشتر هم شد


امام جمعه کازرون در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که «خودتان گفتید که شایعه ای راه انداختند و منشاء اعتراضات کازرون را به نمازجمعه نسبت دادند، آیا این مسئله بعد از آن واقعه روی جمعیت نمازگزار تأثیری داشت؟» گفت: نه تنها تأثیر منفی نداشت بلکه جمعیت نمازگزار بیشتر هم شد. این شایعات ساخته و پرداخته افراد مغرض یا معاند است. نمازجمعه و مواضع امام جمعه همه ثبت و ضبط است. یعنی هیچ گاه از تریبون نمازجمعه جامعه دعوت به تجمع غیرقانونی و اغتشاش یا کاری نمی شود که مخل نظم عمومی باشد. همواره تریبون نمازجمعه و مساجد آرام بخش بودند. یعنی وقتی مردم اعتراضی داشتند و مسئولان به موقع پاسخ ندادند وظیفه امام جمعه است که با روشنگری فضا را آرام کند. اینکه کسی بگوید «امام جمعه و تریبون نمازجمعه در موضوع اعتراض های کازرون تعیین کننده بود»، کم لطفی یا کم اطلاعی یا غرض و مرض است. مستنداتش هم است و قطعا امام جمعه هم کسی نیست که در نمازجمعه هر طوری دلش بخواهد موضع بگیرد بلکه در عوض رعایت مصالح کشور، نظام، شهر و مردم را می کند ضمن آنکه ارگان ها و نهادهای نظارتی هم هستند و نظر می دهند پس بنابراین اینکه کسی بگوید «از نمازجمعه تحریکی صورت گرفته چنین چیزی نبوده است». زمانی ما از تریبون نمازجمعه موضع گرفتیم که مسئولان به تذکرات و هشدارهای پیشگیرانه توجه نکردند و کار به کف خیابان و اجتماعات چند هزارنفری کشید. امام جمعه وظیفه دارد مردم را دعوت به آرامش و قانونمندی کند و از خطرات پیش رو هشدار دهد و برحذر دارد، ضمن آنکه تریبون نمازجمعه، تریبون مطالبه گری هم است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱۹۸
چپیه آقای خاوری کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
و ایضا ته ریش ایشان چی شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
.
لابد بایستی از انگشترش هم بپرسیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
چفیه نه چپیه!
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
آقای دزد نه خاوری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
ژن خوب تولیدی دولت خاتمی بنام دولت محمود تمام شد خخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
الان به جاش ساعت رولکس بستن عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
اين عكس مربوط به " بعد از عمل " ميباشد. جهت اطلاعات خواسته شده به عكس " قبل از عمل" ايشان مراجعه شود.
ناشناس
| United States |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
ابزار آلات مجوز دار و رسمی کسب در آمدش تو ایران بود که بهش رسید ، تو کانادا این چیزها نمیتوتنند جهت کسب در آمد به کار گرفته شوند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
از نظر روانی می توان گفت: خیلی ها فقط بدنبال یک زندگی آرام و بی دغدغه هستند. و متاسفانه چون در دسترس نیست دست به چنین کارهایی می زنند و یا پا روی گرده مردم دیگر می گذارند تا به آن زندگی آرام و کم دغدغه برسند. و فعلا از ظاهر بنظر میاد که ایشون هم توانسته همه داشته ها را بدهد و تا چند سال باقیمانده عمرش و شاید هم بقیه عمر همسر و فرزندانش به چنین زندگیی در هزاران کیلومتر آنطرفتر برسد. فقط خدا نکند که در جامعه ای چنین تفکری همه گیری و اپیدمی پیدا کند چون دیگر آن جامعه رستگار نخواهد شد و مردم آن همدیگر را تکه پاره خواهند کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
آقای تابناک
چرا نمک بر زخم ملت می ریزی ، آقای خاوری همون آقائی است که سه هزار میلیلیارد رو با یک مجموعه ای از اذانب خود برداشت و رفت کانادا ، ما که ریگی رو رو هوا گرفتیم ،چه کسی در این مملکت مسئول گرفتن دزد ها و اختلاس گران
ناشناس
| France |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
ایشان نیازی به ریش ندارد،به ریش ماوشما میخندند.
ای زیبا کلام کسی که تو شرایط حساس مملکت اقدام به احتکار سکه میکنه با هدف دستیابی به سود کلان و فروختن با سود خیلی زیاد قطعا مفسد اقتصادی هست. اگر رو هر سکه سود ناچیز بخوره حق با شماست ولی الان نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
عزیزم تو هم اگه پول داشتی تا جایی که میتونستی سکه میخریدی!!
افشین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
اگر چه این گونه سیاستها بار اول نیست که در کشورما اجرا می شود و مسئولین هم باید این حوادث را پیش بینی کنند. ولی کسی که دو تن سکه در این شرایط می خرد را نمی توان بی تقصیر گرفت. چون در این شرایط سکه برای کشور امر حیاتی است که به وسیله دشمنان عهد شکن برنامه ریزی شده است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
اول در زمان ثبت نام تفاوت بازار وبانک ناچیز بود وهمان
موقع بانک قطعه ای ۲۰۰ هزار تومان گرانتر می فروخت.
دوم قیمت سکه بالا نرفته ارزش ریال با بی تدبیری مسئولین سقوط کرده و به غیر از سکه هر چیز دیگر هخریده بودید همین مقدار تفاوت میکرد همیشه در یک قرار داد ذکر می شود که تغییر قیمت باعث فسخ نمی شود
و هیچ کس فراتر از قانون نمی باشد
مقصر اصلی مسئولی هستش که یک شبه باعث از بین
رفتن دارایی مردم شده است و حال با آدرس غلط دادن
سعی در فرار از پاسخ دادن می باشد
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
جای تاسف است که یکی از بهترین اقتصاد دان کشور این چنین نظری دارد.
وای به حال این ملک و مردم که مدعیان ناتوان دارد.
فدوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
کاملا درسته و این استاد دانشگاه باز هم پوپولیستی نظر داد .
اساسا قانونی برای خریدن تعداد نان هم وجود ندارد و از دموکراسی هم به دور .
حالا یه نفر بیاد هوس کنه 1000 کمیلیارد بگذاره وسط با دو سه هزار تا نوچه یک روزه بریزن تو نونوایی ها و نون ها رو بخرن ...
بقیشو خودت بفهم ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
آقاي زيبا كلام درست مي‌فرمايند. آن سرمايه‌دار عظمي كه از فرصت استفاده كرده و تا توانسته سكه خريده به ظاهر هيچ جرمي نكرده، مشابه بقيه غارتگران بيت‌المال كه به ظاهر هيچ جرمي مرتكب نشده فقط خوب بلدند از رخنه‌هاي قانوني سوء استفاده كنند
مقصر يا مجرم اصلي آن مديران نالايق هستند كه ناشيانه دستورالعمل‌هاي اقتصادي صادر مي‌كنند و زمينه غارتگري را فراهم مي‌كنند. چرا هيچكس آن مدير ناشي را معرفي نمي‌كند؟!
حمید رسایی کیه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
یکی از نمایمدگان روحانی دوره احمدی نژاد
کسی هست برای خودش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
این مثبت ها برای چیه آخه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
ازکسانی که اب به اسیاب دشمن می ریزد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
تو گوگل جستجو کن
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
مثبتها برای کسانی هست که متوجه کنایه طنز این کامنت شدن... بقیه هم دارن راهنمایی میکنن... عجبا
ناشناس
| Spain |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
تو گوگل ارت جستجو کن شاید یک مزرعه متروکه باشه
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
از نمایندگان اسبقی که اگه نگیم چهار پنجم، حداقل سه جهارم مردم این مملکت براش غیرخودی بودند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
فرق توهین با انتقاد رو نمیدونید... اتفاقا برعکس مقایسه سردار سلیمانی با مالک اشتر نه تنها توهین نیست بلکه بالا بردن ارزش و قرب سرداره
اقای زیبا کلام همان قانونی که شما به نفع خودت میگویی همان قانون اخلال در بازار را جرم دانسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
پس با این حساب اگر قانون قانون است مجرم درجه یک دولت و بانک مرکزی است که شرایط مورد نظرش را در یک معامله قطعی هم در ابتدای قرارداد مخفی کرده و هم پس از مدتی بدون اینکه در متن قرارداد بندی جهت فسخ یا خیار غبن گنجانده شده باشد خیانت در معامله کرده
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
اینهمه منفی، انگار همه دلال‌های سکه تابناک خون هستند!
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
بابا حرف آقای زیباکلام که روشنه! داره می گه خود دولت داره مقدمات رو برای مردم فراهم می کنه، بعد یقشون رو می گیره که چرا خلاف می کنن.
کاش من پسر خاوری بودم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
یکم صبر کن . شب دراز است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
امتحان کن شاید بشی
ناشناس
| Germany |
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
شاید باشی
یک بازنشسته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
ناشناس 22:46 درست میفرمایند شب دراز است یه روزی آرزو میکنیم که ایکاش باغبان خونش بودیم وپسر ایشان بودن جای خود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
دوست داری بابات دزد باشه و بهش افتخار کنی
واقعا برا متاسفمِ
انسانم آرزوست
زیبا کلام عزیز با شما موافق نیستم.ژست دموکراسی خواهی با تحقیر نظر اکثریت همخوانی ندارد.دموکراسی یعنی وقتی اکثریت جامعه چیزی میخواهند وبدان اعتقاد دارند،تنظیم قوانین هم با خواست اکثریت انجام شود.با استدلال شما میتوان خواست اکثریت در رفع فیلتر تلگرام،یا مسائل مربوط به سیاست خارجی را نادیده گرفت واین با رسالت مردمسالاری یک طرفدار اصلاحات همخوان نیست.
پاسخ ها
آكادميك
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
متاسفانه درك شما همچون بسيارى از مردم از مفهوم دموكراسى ناقص است. دموكراسى حاكميت راى اكثريت به همراه رعايت قانون و عدم پايمال كردن حقوق اوليه ى اقليت است. فرمايش جناب زيباكلام كاملاً درست و منطقى است. چون در قانون خريد سكه مجاز بوده ومحدوديتى نداشته، برخورد قهرى با خريداران بزرگ سكه به هيچ وجه نه از لحاظ قانونى و نه از لحاظ ديدگاه دموكراتيك توجيه پذير نيست. اگ اين جور باشد فردا به تبعيت از عقده هاى كوچك و بزرگ اكثريت، مى توان در خيابان ماشينهاى خارجى و املاك گران را هم مصادره كرد! اكثريت هم به دليل كمپلكسهاى درونى و اجتماعى براى اين كارها هورا خواهد كشيد! ولى اين جور در كشور سنگ روى سنگ بند نخواهد شد.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
اکثریت عوام هستن عزیز
جمله جیمز بوارد را توجه کنید: مثل اینکه از سه گرگ و یک گوسفند رای بگیرید که شام چی بخورن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
نخیر دموکراسی الزاماً رأی اکثریت نیست بلکه تأمین حقوق اقلیت است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
دوست عزيز با نظر شما موافقم. بحث اين است كه اگر خريد سكه جرم است بايد از قبل اعلام مي شد. نمي توان اكنون مردم را به بهانه ي قانوني كه در زمان وقوع "جرم" وجود نداشته و اكنون هم وجود ندارد محاكمه كرد.
ناشناس
| Thailand |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
تنها راه که است مالیات درست حسابی بگیرند و منبعد هم زیر نظر باشد هر فعالیت سودآور که داشت مالیاتش را بگیرند.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
با آقای زیبا کلام موافقم. چون جرم انگاری عملی که بر اساس قانون جرم نیست خود زیر پا گذاشتن قانون و نظم و دموکراسی است. قانون یعنی نظر مکتوب اکثریت و میگوید چه چیز جرم است و چه چیز جرم نیست.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
اکثریت در یک جامعه دموکراتیک با مطبوعات آزاد اشتباه نمیکنند دوستان گرامی با عنوان اکادمیک وناشناس گرامی۲.۰۲ ،در حالی که در یک جامعه دموکراتیک خرد جمعی در اداره امور جامعه مورد مراجعه قرار میگیرد ودر حالی که بدون هیچگونه سانسور طرفین موضوع میتوانند به شرح وبسط نظرات خود بپردازند؛دچار خطای اکثریت نخواهند شد .مثال موضوع یارانه در ایران که کسی حاضر به انصراف نیست.وکشور اروپایی سوییس یا نروژ که اکثریت به نگرفتن یارانه رای دادند.چون حکومت را از خود دانستند واشراف به منافع نگرفتن یارانه پیدا کردند وحس اعتماد بین مردم ودولت وجود داشت.
کاری نداریم که بحث تابعیت اقازاده هارا چه کسی مطرح کرده اما سوال اینجاست که:این منافع ملی که اقایون میگویند به خطر افتاده دقیقا یعنی چی؟ منافع مردم بااین حرفها به خطر نمی افتد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
اصلا این آقای تاجرنیا نگرانیش چه دلیلی داره؟
اگر خودشون و دوستان جناحشون توی این مساله درگیر نیستند بجای این حرفا باید این حرف ترامپ رو پیگیری کنند تا یا دروغ بودن صحبت ترامپ ثابت بشه یا اگر کسی واقعا براساس این حرف ترامپ تابعیت گرفته رسوا بشه و مردم بدونن چه اتفاقی افتاده.
اینایی که برای ارز حجاج رگ گردنشون متورم شده، چرا برای ارز سفر به ترکیه که ۱۰۰ برابر ارز حجه ، ساکت اند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
برو بخواب بچه
ناشناس
| Spain |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
ارز مسافرتی؟ مگه اونایی که تورکیه میرن ارز مسافرتی (به قیمت 4200 ت) میگیرن؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
حامد جان هر شب نظر گذاشتن بدون مطالعه ومنطق به هدفی که شما دارید کمکی نمیکند وبر عکس شما وجناحی که از ان دفاع میکنید را در موضع ضعف قرار میدهد.مصداق دفاع بد هستید بزرگوار.سفر به ترکیه ۵۰۰یور ارز داده میشود خودتان محاسبه بفرمایید ۱۰۰برابر سفر حج نمیشود.در ضمن در یک کشور خارجی که ریال کاربردی ندارد حتما ارز بین المللی مورد نیاز است خواه ترکیه باشد خواه عربستان.خدای نکرده کسی اگر تشنه شد و یک بطری اب خواست باید انجا گدایی کند؟شان ایرانی چه میشود؟مردم انجا با ایرانیانی که پول یک کرایه تاکسی در جیبشان نداشته باشند چطور برخورد خواهند کرد؟؟؟ندادن ارز به هر دو اشتباه است دوست من
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
ارز حاجیان تنها 200 دلار است
200 دلار نه بیشتر
میشه برخی ازینا بگن چه دشمنی با دین دارند و با میلیونها دلار دیگران چرا مخالفت نمی کنند؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
حج بر کسی واجب است که مستطیع باشه یعنی وضع مالی خوب داشته باشد. چه معنی دارد به کسی که پولدار است با این وضعیت کشور ارز دولتی داد که بره از دشمن ایرانیها یعنی عربستان و بن سلمان خرید کنند.
کسانی که می خوان ثواب ببرند به افرادی که نیازمند هستن و مشکل اقتصادی دارن کمک کنند
ناشناس
| France |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
ناشناس۲۱:۴۳دوست عزیز
اولا از اینکه مودبانه و دوستانه درمورد صحبت آقاحامد نقدتون رو مطرح کردید و مثل بعضیا با الفاظ نامناسب حرف نزدید ممنون اما
اولا منظور ایشون از ۱۰۰ برابر احتمالا جمع کلی پولیه که به ترکیه میره به عبارت دیگه در هرسال کلا ۸۰ هزار نفر به حج تمتع میرن و ظاهرا ارز کمتری هم به هر نفر میدند ولی هرسال بیش از یک میلیون نفر فقط به ترکیه میرن و بقیه کشورها رو هم باید به این آمار اضافه کرد
دوما کسی نمیگه که به مسافران تفریحی کشورهای دیگه ارز داده نشه بلکه باید بجای دلار ۴۲۰۰ تومنی باید دلار آزاد ۸،۹هزار تومنی پرداخت بشه که الان به دلیل غیررسمی بودن این دلار امکانش نیست ولی با ایجاد بازار ثانویه ارز امکانات اون فراهم میشه
ولی از همه این صحبتها مهمتر اهداف سیاسی کسانی هست که الان چند ساله دارن در مورد سفر حج مسائلی رو مطرح میکنند و به هر بهانه ای میخان مسائل مذهبی و دینی رو زیر سوال ببرن ،مثلا و فقط به عنوان نمونه باید از کسانیکه به بهانه عربیت سوال میکنند که چرا ایرانی ها پولاشونو میبرن توی عربستان خرج میکنند و جیب عربهارو پر میکنند خودشون جواب بدند که در سال چندبار به دوبی و شارجه یا جاهای دیگه امارات میرند و در هر سفر چقدر در اونجا هزینه میکنند.مطمئنا توی هر سفر سه یا چهار روزه خیلی خیلی بیشتر از سفر یک ماهه حج دلار خرج میکنند
ناشناس
| Canada |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
صد برابر نیست دو برابر و نیم هست دوما برای حج هزینه هتل و غذا و پرواز و تمام هزینه ها با ریال و دلار 3800 تومان پرداخت شده و ان دویست دلار برای خرید هست. ولی 500 دلار برای ترکیه رو باید باهاش هزینه غذا و هتل و رفت امد رو داد.
متوجه شدید ارز تعلق گرفته برای حج در کل بسیار بیش از 500 دلار سفر به ترکیه هست
پاسخ به ناشناس ٢١:٥٣
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
مشكل اينجاست كه اون ميلياردها دلار ديگر رو هم كه شما ميفرماييد بعضى از همين حاجيان ميبرند، نه اونهايى كه سفر تركيه مى روند!
ناشناس
| United States |
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
دویست دلار که هیچی! شما اصلا بگو یک دلار! آدم عاقل سرمایه شو به جیب دشمنش نمی ریزه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
اونقدر ترسو هستی که از فیلتر شکن استفاده کردی پس حرفی نزن بابا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
اون 200 دلار رو فقط برای خرید میدن به دست مسافر عربستان. پس اون مبالغ بالای 10 میلیون که دریافت میشه چی؟ اون داره با دلار 3900 هزینه بلیط و اقامت در هتل در مکه و مدینه میشه. ظاهرا این بخش از سفر از دید برخی از دوستان مخفی مونده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
افرین بر نظر علی زیر همین نظر.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
هردو غلطه
خاوری با اونهمه پولی که دزدیده بازم خودش خریدهاشو انجام میده ونمیده محافظ یا کارگرش براش بخرن.شایدم میترسه مسمومش کنن؟؟؟الله واعلم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
.خاوری یکی از پاک دست ترین مسولان حاضر بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
شما براساس یک عکس چطور این همه اطلاعات کشف کردی؟
شاید بادیگاردش داره ازش عکس می گیره؟
شاید.....شاید.....شاید.....
دستمال چپیه فلسطینی داشت وریش ومحاسن هم داشت چیشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
قبلاً خودی بود امروز نخودی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
چفیه ن چپیه. کلمات من درآوردی اختراع نکنین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
چپیه چیه ؟ اقلا درست بنویس
ناشناس
| United Kingdom |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
تاريخ مصرفش تمام شده بود
تازه عكساشو توى كازينو نديدين
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
دین همیشه از منافقین ضربه خورده تا دشمنان رک وراست....
امام خمینی:منافقین از کفار بدترند.
آقای خاوری!
ممنون که مصداق این حرف امام شدید ودرستی اون را به همه ثابت کردی....بعید می دونم به قیامت وحساب وکتاب اعتقاد داشته باشی ....چون ضربه ای که جنابعالی به ایمان واخلاق جامعه زدی صدام حسین به مانزد.
ما که دستمان بهت نمی رسه ظاهرا
ولی خوب این چند روزه هم می گذره....
یک بازنشسته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
با پاپیون وکراوات عوضشون کرده
آقای زیبا کلام! شما حق دارید هر چیز مجازی رو خریداری کنید. مثلا یک کیسه برنج بخرید یا اینکه هزاران تن برنج بخرید و در انبار ذخیره کنید. آیا این دو حالت با هم فرقی ندارند؟ احتکار نکرده اید؟ باعث کاهش عرضه افزایش تقاضا و گرانی نشده اید؟ باعث اخلال در بازار نشده اید؟ دنبال مصرف بوده اید یا سودجویی و...؟؟؟
اگر درباره سایر مسائل هم اینطور نظر میدهید پس باید خیلی بیشتر دقت کنید.
پاسخ ها
زنده باد زيباكلام حقگو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
صحبتهاى دكتر زيباكلام كاملاً صحيحه. كل خريد سكه در كشور نه تنها قانونى و بدون محدوديت قانونى بوده، بلكه در مقايسه با نقدينگى بسيار كوچك است و به هيچ وجه خريد سكه باعث تورم نشده. كل سكه بيش فروش شده ده هزار ميليارد بوده يعنى يك صدو پنجاهم پول موجود در بانكها!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
قانون در کشورر باید حرف اول را بزند. با این وضعیت هیچ کسی جرات سرمایه گذاری در این کشور را ندارد. هیچ ربطی به احتکار نداره. سکه همان پول هست که افراد برای جلوگیری از بی ارزش شدن پولشون و افرادی مثل بنده که به نظامی بانکی به دلیل ربوی بودن اعتماد ندارند کل پولشون را تبدیل به سکه میکنند. سکه کالاهای مصرفی نیست که احتکار بشه
اصلاح شود

ارز حجاج 3900 تومانی هست، نه 4200
پاسخ ها
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
من به عنوان يك شهروند ايرانى راضى نيستم. و حلال نمى كنم. خود دانيد
تابناک!!!!
باورپذیر نیست اگر بگویی عامدانه نبود!!!!!
توئیت رسایی را بخوان و ببین مفهمومش با متن تحلیلت در دو خبر قبلی(به قلم محمد ملکی) چقدر همسانی دارد!!!!!
تابنااااک!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
ِ.حق با نسیم
یه بار اون تحلیلو دقیق بخونید
حجاج یک سال قبل پولشان را داده اند ،
فقط هم هشتاد هزار نفرند ، به فکر ترکیه و دبی و تایلند باشید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
کسانیکه به ترکیه تایلند دوبی و ....و به منظور تفریح میرن از اقشار مرفه و یا حداقل متوسط به بالای جامعه هستند و ۲۰۰ دلاری که برای سفر یک ماهه حجاج داده میشه شاید برابر با هزینه یک روز ا‌ونا در سفر تفریحی هم نباشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
پول حاجى بايد حلال باشه مكه نه؟ من به عنوان يك ايرانى راضى نيستم به كسى از بيت المال براى حج سوبسيد داده شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
عربستان کشور حامی داعش است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
هزینه پرواز، هتل، غذا و سایر هزینه های حجاج تماما با دلار 3900 تومان محاسبه می شود و 200 دلار اضافی فقط برای خرید است. اگر این هزینه ها رو با توجه به مدت زمان حج در نظر بگیرید، هزینه سفر حجاج حتی از یک سفر دو هفته ای اروپایی هم گران تر تمام می شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
همه توجه بکنند حاجی و غیر حاجی هر کس به سفر خارج می رود یا حتی از داخل خرید می کند سعی کند خارجی نخرد، به خودمان و فرزندانمان و جوانانمان رحم کنیم. نه در حرف که در عمل.
آقایان و خانم های حاجی ! اگر به عزت کشور خود اهمییت میدهید خرید حتی یک سوزن به عنوان سوغات خیانت به کشور است . اگر قصد خرید دارید هنگام بازگشت از غرفه های داخل کشور خرید نمایید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
اتفاقا خرید از شرکتهایی شبیه ایران خودرو و سایپا خیانت به مملکت هستش. من از عربستان نمی خوام دفاع کنم ولی وقتی نماینده و مسئول و کارخانه دار مملکت خودمون حالش به دل مردم نمی سوزه شما نگران خرید سوغات از عربستان نباشید.
ناشناس
| France |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
ناشناس۲۲:۲۱
حرفت منطقی نیست.مگه کسی از عربستان ماشین سوغاتی میاره که از سایپا و ایران خودرو صحبت میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
جالب است که یک عده دلشان برای عربستان می سوزد!
بانک مرکزی از بهمن ماه که سکه 1550 بود تا اواسط اردیبهشت که سکه در بازار 2050 بود اقدام به تشویق مردم به شرکت در یکی از سه طرح پیشنهادی که یکی همین پیش فروش بودکه بارها گفت قطعی بدون هیچ گونه مالیاتی و بدون محدودیت میباشد.جرم مردم این است که عوض خرید از بازار در ان زمان به بانک مرکزی که نماد اطمینان هر کشور است اعتماد کرده و اندوخته یک عمر خود را که به علت بیکفایتی مسولین در حال از بین رفتن بودبه بانک مرکزی دادند.حالا که زمان تحویل رسیده سوداگر و سودجو شدند و نمایندگان مردم طرح دو فوریتی میدهند که دبه کنند و مجوز کلاهبرداری دولت از مردم را قانونی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
خرید چند تا سکه با ۲ تن سکه یکسان نیست اخوی!!!!!!
ناشناس
| United States |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
استاد برای چی اینقدر در مقابل منطق مقاومت میکنی؟ اینکه خرید دو تن یا ده تن سکه درسته یا نه چیزیست که دولت در زمان پیش فروش باید لحاظ میکرد . وقتی قانون سقفی نگذشته کسیکه خریده هم گناهی نکرده . نمیود یک قانون بگذارید ، چیزی را بفروشید و ببعد بیایید دبه کنید و حسابکشی کنید. نمیشود برادر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
جالب این نما ینده ای که صحبت از طرح می زنه در موقع
ثبت نام سکه کجا بوده که بعد از ۶ ماه یک دفعه متوجه
شده حتما"خیلی دقیق امور کشور را زیر نظر دارد.که بعد از ۶ماه تازه فهمیده و در مرکز قانون حرف از بی قانونی
می زنه.راستی باعث بی ارزش شدن ریال کیه ؟ مردم یا
دولت و مجلس؟ لطفا"با عاملین به شدت برخورد کنید
که از دید این نمایندگان حتماا"مردمند
اقتصاددان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
فسخ معامله ى سكه ا طرف بانك مركزى نه شرعى است و نه قانونى و ممكن. فقط كافى است يك نفرا ز خريداران بر عليه بانك مركزى در كشور ديكرى با استناد به اين حق كشى شكايت كند تا اموال بانك مركزى تا پايان دادگاه بلوكه شود. ٧٧ روزى كه بانك مركزى سمه بيش فروش مى كرد اين جنابان كجا بودند؟ چون اون وقت قيمت سكه نزديك قيمت پيش فروش بود ساكت بوديد و حالا كه قيمت بالا رفته از حسادت و براى رد گم كردن فريادتان درآمده؟ ارزش سكه زياد نشده بلكه بر اثر بى لياقتى شما ارزش پول ملى كم شده. خريدار سكه چه كناهى كرده؟
تهرانى
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
خريد سكه قانونى بوده، بى هيچ محدوديتى. اگر بنا باشه قانون رو براى خنك كردن دل اكثريت مردم زير پا بگذاريم بايد از فردا راه بيفتيم توى خيابونها و بولدارها رو ا ماشين و خانه و زندگيشون محروم كنيم تا دل اكثريت خنك بشه. دقيقاً مثل مصادره هاى ناحق گذشته كه سرمايه گذاران و كارآفرينان را از كشور فرارى داد و كارخانجات بزرگ ايران رو به نابودى كشاند. چون يك عده مى خواستند دل طبقه محروم رو با آزار دادن سرمايه داران خنك كنند
سکه به اعتبار همه ایران سکه شده چون اصل طلای موجود درسکه قیمتی به مراتب کمتر دارد پولدار هرچه می خواهد طلا بخرد مانند شمش طلا ولی سکه برای مناسبتهاست نباید وسیله تجارت شود اشتباه بوده که تعداد زیاد به یک نفر فروخته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
شما نخريدى ناراحتى؟ اون وقت كه سكه پيش فروش ميشد اختلاف قيمت با ابازار چه قدر بود؟ حالا چون سرت بى كلاه مونده سكه شده اعتبار ملى؟ شما خودت حاضرى مبلغ اختلاف قيمت خونه و ماشينت با سال گذشته رو به زور ازت بگيرند؟
برای هرکجا میخان برن ترکیه یا عربستان و غیره باید ارز آزاد بخرن واقعا مسوولانی که در تحریم قبلی به احمدی نژاد انتقاد داشتند که چرا ارز را ثابت 1226 تومان گرفته خودشان همان اشتباه را دوباره با 4200 تومان تکرار کردند
نتیجه این کار همان شد که یک شبه عده ای ملیارد ها تومان به جیب زدند و نقدینگی بسیاری جمع کردند جنس با دلار 4200 اوردند و با دلار 8000 به بالا به مردم میفروشند
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
چیزی به اسم ارز ازاد نداریم وانکه شما میفرمایید قاچاق وخرید وفروشش جرم میباشد
ما برای چی انقلاب کردیم!

مجوز معدن!!!!!
مالکیت این مجوز و منافع برداشت آن متعلق به حوزه علمیه اصفهان خواهد بود؛

ما برای چی انقلاب کردیم!
تو خودت یک پا رسایی هستی تابی!!!
این فردی که در خاش در اثر درگیری طایفه‌ای به قتل رسیده کاردان بهداشت دهان و دندان بوده نه استاد دانشگاه. مصاحبه دادستان زاهدان در سایت خودتان را ملاحظه کنید
گویا ترکش انفجار سلطان سکه به زیبا کلام هم می رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
خير جناب! دكتر زيباكلام چون يك دانشگاهى است و معناى واقعى حقوق فردى و آزاديهاى سياسى و اقتصادى را مى فهمد، درك مى كند كه صرف برخورد غيرقانونى با كسى كه قانوناً مرتكب هيچ خلافى نشده، مى تواند به سست شدن پايه هاى اقتصادى و اجتماعى منجر شود. مشكل اينجاست كه افكار عمومى كشورهاى جهان سوم معمولاً به دليل كم سوادى و عقده هاى انباشته، از برخوردهاى غيرقانونى و زورگويانه و حق كشى در مورد سرمايه داران حمايت مى كند. البته خرد عمومى در حدى نيست كه بداند تبعات اين برخوردها منجر به چه فجايعى در اقتصاد ملى و با واسطه در حق خود طبقه ى محروم خواهدشد. مصادره هاى كذايى كارخانجات كفش ملى و ايران ناسيونال و ... در اوايل انقلاب منجر به خير و بركت براى مردم شد؟ برخورد غير قانونى و تجاوز به حقوق و كالكيت فردى محكوم بايد باشد، حتا در مورد به اصطلاح سلطان سكه!
آقای زیبا کلام کاری که خریدار دو تنی سکه انجام داده است،
احتکار آشکار در بازار سکه است که به صورت مستقیم باعث پایین آمدن ارزش پول ملی شده و در حقیقت از جیب من و شما دزدی شده است!
همین جنابعالی اگر ۱۰۰ هزار تومان در جیب داشتی، اکنون ۵۰ هزار تومان ارزش دارد. دلالی شغل کثیفی است، اما کاری خریدار دوتنی کرد کثافت کاری نیست جنایت است، افزایش فقر است، افزایش طلاق است، کوچک شدن سفره مردم است! احتکار جرم بزرگی است در هر جای دنیا. در همین آمریکا پلیس فدرال در به در به دنبال همچین کسانی است.
طرفداری از چنین زالوهایی که نه تولید میکنند، نه کاری مفیدی انجام میدهند، نه خروجی بجز فلاکت دارند و فقط از پول پول میسازند نشانه کوته فکری و ظاهر بینی است!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
عزیز جان حرف زیبا کلام در مورد اونیه که ۳۸۰۰۰ سکه خریده ومنظورش اینه که اگه اینکار غلطه چرا خود دولت از اول برای اون سقف نگذاشته
در جواب ناشناس۲۲:۵۷
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
درست است دولت اشتباه کرده ولی مثل اینکه شما هم وقتیکه از کسی حمایت می کنی که فقط ۵۲ میلیارد تومان سکه خریده .
از دستگاه های نظارتی و بازرسی خواهش می کنیم که بررسی کنند که این آقای ۳۱ ساله ای ثروت کلان را از کجا آورده اند.
بسیار واضح است که این شخص این ثروت کلان را از راه نادرست بدست آورده است . و کارشون احتکار و افزایش فشار اقتصادی بر ملت است.
ایشان که بیل گیتس نیستن اگر عدالت اجرا شود قطعا ایشان به اشد مجازات محکوم می شوند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
مگه دزدی کرده .ایا در هر جای دنیا خرید می کرد این وصله ها را بهش می زدند.حتما"اگر مثل اوایل اموالش
را مصادره وبه طور مجانی به شما بدهند آن موقع عدالت
رعایت شده
در جواب ۲۳:۵۷
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
من این پول حرام رو نمیخوام که به بنده سهم برسه پولی که از راه نادرست بیاد باید پس گرفته بشه و برای همه مردم هزینه بشه.
عدالت زمانی اجرا میشه که ایشان اعدام بشن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
حالا یه سوال اگه سکه بازارش برعکس شده بود و قیمتهاش افت کرده بود هم اینطور سینه چاک جلو میرفتید که ضرر اون بابا رو مطالبه کنید که دارایش رو در اختیار بانک مرکزی بی تدبیر گذاشته؟طرف که در بازار عادی خرید نکرده که بگیم میخواسته احتکار کنه
از بانک مرکزی جمهوری اسلامی خرید کرده که به نظر من خریت کرده وقتی که به مهمترین مرکز اقتصادی یه کشور اعتمادی نیست بهش اعتماد کنی. وقتی خودت سازکار درستی نداری و فروش میزاری مشکل از خودته نه بقیه. در بدترین شرایط فردای ثبت نامش نه ده روز بعد ثبت نامش پولشو برمیگردوندنید میگفت سهمیه انقدر بوده نه که پول طرف رو نگه داری موعد تحویل دبه کنی آبروشم ببری.
تهرانى
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
يك مشت حسود اينجا جمع شده اند غر ميزنند. ارزش ٣٨٠٠٠ سكه ى فروخته شده به به اندازه ى ارزش بسيارى املاك در تهران يا لواسان در همان روز پيش فروش نبوده! بفرماييد ملكهاى مردم رو هم مصادره كنيد تا أبى باشد بر آتش درونتان. منتها مطمئن باشيد اگر مصادره ى غير قانونى و حرف زور حاكم شد، در قدم بعدى خود شما قربانى خواهيد بود.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
این را ببین چه ساده است و فکر میکنر فقط یک نفر در این خراب شده دو تن سکه جمع کرده... این آفتابه دزدشون بالام جان
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
دوست عزیز، برداشت عرفی از احتکار اینه که مثلاً
اشخاص یا خریدارانی جنسی از رو با قیمت مشخص از دولت برای عرضه به مردم بخرند ولی بعد انبار کنند تا گرون بشه. اینجا یک تفاوت ظریف هست: خریداران طلا، سکه رو نخریدند تا خودشون قانوناً با یک قیمت معلوم به مردم بفروشند ...
دلار ارزان فقط باید برای کالاهای اساسی داده بشه. برای بقیه کالاها فقط دلار آزاد اونهم فقط با یک قیمت. غیراز این یعنی فساد گسترده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
بله برای دارو، و سفر بیماران و دانشجویان و ابزارهای کاری و قطعات و مواد مورد نیاز در تولید باید ارز ارزان داده شود و بقیه تامینش با بازار آزاد باشد.
یک نکته رو بسیاری از مردم می دونند، اگر مشکلی در ایران به وجود اومده باشه، صدا و سیما میره می گرده ببینه کدوم کشور غربی همون مشکل رو داره

مثلاً چند روزی هست که مشکل آب و قطعی و کیفیت آب مطرح هست و شبکه خبر مطلب گذاشته :

"احتمال جیره بندی آب در انگلیس"

آخه جالبی مسئله اینجاست که برخی کشورها تنها با یکی دو تا مسئله روبه رو هستند ولی در کشور ما همه چیز مسئله هست و مقصر هم ناکارآمدی مسئولین هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
صدا و سیما که مدت هاست معلوم الحال شده است
همه در فکر سکه و ارز و....هستن و متوجه حرکت موذیانه شما تابناکی ها در تخطئه روحانی نیستن.
نسیم درست می گه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
What the faze???
روحانی با بی تدبیری خودش و مدرسه پیرمرد های کابینه ش ....نیازی به تخطئه نداره سرت از برف بکش بیرون
هم نماینده طرح ده سکه طرح را پس گرفت هم دولت و کارشناسان مالی میدانند زیر قول زدن بانک مرکزی چه عواقب وحشتناکی برای سیستم بانکی کشور دارد . همان فردای اظهار فضل نماینده محترم مجلس بهانه خوبی بدست دلالان افتاد و سکه صد و پنجاه رفت بالا. حالا امروز سکه به حدود دو هفتصد افت کرده . چرا ؟ چون بازار ثانویه ارز اعلام شده و دلار کمی افت کرده . نود درصد این بالا و پایین شدنها جنبه روانی دارد . خدا نکند مردم ترس برشان دارد . یک ر یال تو سیستم بانکی باقی نمی گذارند. حالا برای عده ای که نفعشان در شلوغ کردن و دلال بازی است بزرگ کردن سی و هشت هزار سکه خوب بهانه ای است. متاسفانه برخی هم نا آگاهانه همراهی می کنند. متوجه نیستند اعتماد به بانک مرکزی یک کشور خیلی بیشتر از یک سود پنجاه شصت میلیارد تومنی ارزش دارد . نظر زیبا کلام صد در صد صحیح است.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
نظر زیبا کلام ۱۰۰۰ درصد اشتباه است.
اگر با فاسدان اقتصادی و دلالان برخورد جدی شود اعتماد به مسئولان بیشتر می شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
اقا مردمی که گیر ۵۰ میلیارد یک نفر هستش نباشه بهتره
پاسخ به سیروان
| France |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
من نه سکه نوشتم نه اندوخته میلیاردی در بانک دارم ،ولی به نظرم توجیه شما درست است. واقعا در بعضی ها این بد گمانی دارد ایجاد میشود که پولشان را دست چه مرجعی امانت گذاشته اند. اون از داستان موسسات ورشکسته و کلاه بردار پارسال ، اینهم از ظاهرا زیر قرار داد زدنی که یک طرفش مخ اصلی سیستم بانکی مملکت است . سکه در حال پایین اومدن هست ، وقتی به جایی رسید که ارزش واقعی خودش را پیدا کرد من همه پس اندازم را به سکه تبدیل میکنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
یعنی ثبت نام سکه توسط بانک مرکزی یک تله برای مردم بوده؟
جوادی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
صحیح است.بلبشوی پولی ایجاد میشود.اعتماد به بانکها کم میشود . تازه بانک مرکزی بایدیازده هزار میلیارد تومن پول مردم را برگردونه. هشتاد درصد این پول از روی بی اعتمادی به بانک و همینطور عصبانیت و دلخوری خریداران سکه وارد بازار میشه نه بانک. تورم بدتر میشه .سکه و دلار هم بالاتر میره. یک جو عقل و منطق بد نیست
آقای تاجرنیا شما ی سوزن به خودتون بزنید ی جوالدوز به مردم
اگه اصولگراها پاس گل میدن شما اصلاح طلبا دیگه راختش کردید و گل به خودی میزنید
شما که از اصولگراها گله میکنیدبفرمایید چرا تو مجلس ششم که خود شما هم عضوش بودید تحصن کردید
اگه اصولگراها با حرفاشون به دشمن پاس گل میدن شما با کارهای عملی این کار رو میکنید به عنوان مثال سال۸۸ به مدت ۸ماه هرکاری تونستید انجام دادید و حاضر نشدید تن به قانون بدید و حتی وقتی فراتر از قانون تصمیم به بازشماری آرا گرفته شد باز هم گل به خودی زدید.به نظر شما این کار بی حرمتی به ایران و مایه تفرقه در کشور نبود
ضمنا شما که از صحبتهای بعضیها در داخل کشور نگران هستید و بازتاب دادن حرفای ترامپ‌درمورد دادن تابعیت به ۲۵۰۰ نفر را برخلاف منافع ملی میدونید بفرمایید علت نگرانی شما چیه و اگر ریگی به کفش ندارید چرا اصلا خودتون پیگیر این قضیه نمیشید تا یا بطلان حرفای ترامپ ثابت شود و یا اگر این حرف ترامپ صحت دارد مشخص شود که چه کسانی تابعیت آمریکا را گرفته اند و به قول معروف آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است
در کل اصولگرا و اصلاح طلب با هم در این زمینه فرقی با هم ندارند و به قول آقای خامنه ای که نوروز امسال در مشهد گفتند سیاسیون ایران دچار بیماری قبیله گرایی سیاسی هستند و با این بیماری مشکلات کشور در اولویت بعدی مسئولینه و چیزی که اهمیت نداره مشکلات مردم و منافع ملی
علی دایی هم علمش راداره وهم تجربه اش،پس حمایت اوازکیروش بی دلیل نیست.اگراین کریمی وقلعه نویی و....دست ازبیهوده گویی بردارند.
واقعا ما از نوبخت خسته شده ایم چون حرف با عمل جور در نمیاد مردم نفهم حساب میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
جاناسخن اززبان مامیگوئی
همه مسافران خارج كه براي تفريح و گردش نمي رن ، ثانياً با سوء استفاده هاي نجومي كه از ارز 4200 توماني شده ، انگشت گذاشتن روي مبلغي جزئي كه به همه مردم تعلق مي گيره و نه عده اي خاص ، پاك كردن صورت مسئله و منحرف كردن افكار عمومي از تخلفات گسترده انجام شده است. شما تصور كنيد كه اگر يك مسافر ايراني در خارج از كشور دچاركوچكترين بيماري و يا حادثه اي شود ، با اين 500 و يا 1000 يورو چه خدمات درماني مي تواند دريافت كند .سوماً اين مبالغ اندك را اقشار متوسط دريافت مي كنند تا سالي يكبار با حداقل امكانات و با پول خودشان به يك سفر با امكانات حداقلي بروند كه حق هر ايراني است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
سفر خارجی هم یک بار یا دو بار مگر داخل ایران جای سفر نیست. همه جور جایی در ایران هست. قدری وجدان می خواهد که نیست
من بشدت متتقد گرونی سکه و ارز. و خیلی اشتباهات دیگر هستم,ولی بنظرم دولت هیچ حقی نداره خرده بگیره از کسایی که هر چقدرم ارز خریده باشن,یاد بگیریم قانون تو کشور زو اجرا کنیم نه حرف و ادعاها رو
ساعتش رولکس کامل طلاست.
حرف های تاجر نیا را باید با آب طلا نوشت . کی بفکر ملت مناطق استانهای حاشیه کشور هست . بهر قیمتی میخواهد بگوید راه اشتباه هست. تکلیف مردم چیست در صورتی اگر منظور از مردم باشد که حرفشان در صندوق رای مشخص میشود نه کف خیابان
فکر کنید چرا خاوری خاوریها شدند و باز هم با چنین روند فعلی خاوریهای دیگری هم تولید خواهد شد چون ملاک و شاخص اجرای قانون نیست شاخص افراد شده آقا زاده جناح بندی . هر کسی از فردا با شمایل خاصی در اداره ای و نهادی کار کند و قانون ملاک عملش نباشد و فراتر از قانون برایش جایگاه اجتماعی و فرهنگی قایل باشند . بهرحال با روندی فعلی با این اقتصاد و مدیریت دولتی امید وار نیستم . آخه نمیشه بانک نیمه دولتی و خصوصی باشد ولی سهام آن پنجاه پنجاه باشد نمیشه خصوصی باشد ولی مدیریت آن دولت انتخاب کند
پیامدهای سهمیه باندها در دولت در زمان احمدی نژاد شاهد افزایش نجومی نرخ ارز در عرض چند روز بودیم که علت اصلی آن تحریم های بین اللملی بود و دولت احمدی نژاد با افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی به دلیل محدودیت ارزی و کاهش فروش نفت اقدام به این تصمیم گرفت. اما در زمان آقای روحانی در حالی که هنوز تحریم ها شروع نشده بود در عرض چند ماه قیمت ارز چند برابر شد وقتی که بر این موضوع دقت کردم دریافتم که علت اصلی آن نشت اطلاعات و اخبار محرمانه از کابینه دولت آقای حسن روحانی به دلیل سهمیه باندها در دولت امید و اعتدال بوده است که توسط وزرا، مشاوران و یا رئیس بانک مرکزی این اطلاعات به بیرون درز کرده است لاجرم سبب تلاطم در بازار ارز و سکه، خودرو و غیره گرید. علت آن این بود که کشور امارات در همکاری با آمریکا شروع به بستن منافع مالی و ارزی نظام جمهوری اسلامی بعد خروج آمریکا از برجام از این کشور کرد و دولتی ها از این خبر محرمانه کاملا اطلاع داشتند. از آنجا که هر باندی در دولت های اتوبوسی نظام جمهوری اسلامی سهمیه دارد لذا آنها از اخبار محرمانه دولت بنابر منافع و تعهد سیاسی جناحی و باندیشان سو استفاده و خیانت کردند و این امر سبب آغاز تلاطم در بازار ارز کشور شد. مردم عادی آنقدر سرمایه ندارند که موجب این تلاطم ارزی کلان در اقتصاد کشور شوند به عبارتی از یک سو دولت با کاهش عرضه ارز به بازار سبب افزایش نرخ ارز گردید و از سوی دیگر منابع نقدینگی کلان باندها بود که با داشتن اطلاعات محرمانه و تبدیل کردن تومان و ریال های نقدینگی خود به ارزهای خارجی و طلا سبب افزایش نرخ ارز به سه برابر و کاهش صد درصدی ارزش پول ملی شدند......
بخشی از سخنلن زیبا کلام درست هست که میگوید بعضی از کارهای که انجام میگیرد برای اصلاح ساختار اقتصادی و روابط خارجی تحت تاثیر افکار عمومی قرار دارد مثلا در باب اقتصاد که قرار بود تورم تا سه درصد پایین باشد تمام سرمایه گذاران و بازاریان تجار که دنبال بلبشو بازار بودند پشت از سر هم داد و فریاد میزدند که بازار خراب هست . دیدید که آخر هم در این جریان اخیر پول خوبی به جیب زدند یا در مسایل خارجی در حرکت دولت در تنش زدایی گروهی در اقلیت فکری جامعه هستند دوباره تشنج ایجاد میکنند . مرگ بر این و آن
من از کاربران محترمی که از تفکر اصولگرایان حمایت میکنند و هر گونه اشتباه در حرکت های سیاسی و فرهنگی و بین المللی را از این طیف سیاسی دست بسته و تسلیم قبول دارند سوالم این هست آیا اگر در 1400برنده شدید اجازه میدهید اصلاح طلبان واقعی پرچم روسیه را آتیش بزنند . یا نه اصلا اعتراض را برسمیت میشناسید
شما فکر کن مثلا سفیر کشورم در گزارش خود بگوید که اکثر کشورهای دنیا آب لوله کشی ندارند بیمارستان ندارند جاده دارند و آسفالت ندارند . لذا مردم ایران بی خود اعتراض میکنند لذا چرا در چنین مواقعی ایران را بعد از چهل سال با آلمان مقایسه نمیکنند بخاطر همین گزارشات هست که زیر ساخت ها مشکل دارد و حل نمیشود چون مقایسه با افریقا درست نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
چرا آب نداریم. به خاطر اینکه با هزینه هنگفت آب را از چند ده کیلومتر بردیم حاشیه جنوب که چسبیده به دریا. تا این عملیات انتقال پایان یافت سرچشمه خشک شد. مسئولان آب منطقه های بالادست را همان جا درست استفاده می کردند برای جنوب هم مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس از آب دریا با آب شیرن کن آب آنها را تامین می کردند.
نا مسئولی با عث سقوط ریال شده حال ترفند قدیمی
دنبال مقصر بین مردمند.دیگه به چه چیز میشه اعتماد کرد
بانک مرکزی؟پس وای به حال پولهای مردم نزد بانکهای
زیر مجموعه!چون فردا نمایندگان طرح می ده پولهای مردم
را ندید چون از بانک سود گرفته اند
آقا یه سوال
تابناک دختره یا پسر؟
پاسخ ها
زمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
تابناک نه دختره و نه پسر بلکه یک مرد همیشه در صحنه
راستی اینترپل هنوز پیداش نکرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
اینترپل کیلو چنده؟! تنگه هرمز را میبندیم اونم خفه میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
اینترپول روش اخطار قرمز گذاشته بوده که الان این اخطار قرمز را برداشتند اصطلاحا
red alert
حالا چرا اخطار قرمز را برداشتند؟ پیدا کنید پرتقال فروش را؟
یک بازنشسته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
هنوز نمیدانند که تو کدام کشور پنهان شده ودارند بررسی میکنند خخخ حالا داد میزنند آی دزد آی دزد رو بگیرید
اقای زیبا کلام واقعا"غم انگیزه. خوب این انتشار
بی تعهدی.به خصوص در سطح جامعه باز خورد فاجعه آمیزی
داردکه کم و بیش همه شاهدش هستیم
متاسفانه دولتهای ایران چه احمدی نژاد یا قبلیها و یا روحانی یک اشتباه را هم مثل هم انجام دادن و همه هم یک نتیجه گرفتن وقتی که ارزش پول ملی سقوط میکنه نباید به وارد کننده یا مصرف کننده پولدار (مسافر خارج یا حتی مسافر زیارتی) یارانه بدن بلکه باید اجازه بدن بازار روال خودش را طی کنه قیمت ارز به یک حد منطقی برسه و بعد در داخل به مصرف کننده های نیازمند تا مدتی یارانه بدن وبه تولید کننده ها و صادر کننده ها یارانه بدن تا تولید و صادرات بالا بره نه اینکه به وارد کننده یارانه بدن تا جیب خارجیها وعموما دشمنان ما پر پول بشه
بیجاره مردم یمن
تابناک عزیز
الان این نماینده ی دلواپس سابق مجلس چه سمتی داره یا حرفش چه ارزشی داره که ازش خبر میذاری !!!
نکن با روح و روان ما اینکارو.
سلام اقای زیباکلام سوال داشتم پول کرمانشاه رو چیکار کردی پروفسور
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
از این موضع گیری جناب زیبا کلام واقعا تعجب کردم.
اصلا بحث فقط خرید سکه نیست. سوال اینست که یک جوان ۳۱ ساله این ثروت کلان رو از چه راهی کسب کرده اند ؟
آیا درست است که درصد بسیار بالایی از مردم ایران در تامین هزینه رهن و اجاره ناتوان باشند و یه جوان ۳۱ ساله ۵۲ میلیارد تومان سکه بخرد؟
ایشان چه تخصصی دارند که در این سن کم فقط ۵۲ میلیارد تومان سکه خرید کردن و مشخص نیست علاوه بر این چقدر سرمایه دارند؟
ما حسود نیستیم اگر فردی مثل بیل گیتس هستن به مردم بفرمایید که از راه درست و بر اساس توان خودشون اینهمه ثروت کسب کردن.
این اختلاف طبقاتی باعث نا امیدی در مردم می شود.
ایشان و امثال ایسان می خواهند اینهمه ثروت را چه کار کنند که با خرید حجم انبوه سکه باعث تورم و فشار
اقتصادی در کشور می شوند.
نوبخت چند روزه متحرک شده ! بهش بگین ماشینی که یک عمر گوشه پارکینگ پارک شده باشه و گاهی تک استارت خورده که باطریش نخوابه اگر باهاش تخته گاز برن موتور میسوزونه !
گفته باشیم که چند روز دیگه نگن فلانی به علت بیماری استعفا داد
تحليل دوستان در خصوص خريد سكه در شرايط فعلي آن هم در مقياس زياد قابل قبول .سوال من اين است اگر قيمت سكه بر اساس حادثه و اتفاقي به جاي ٣ ميليون تومان يك ميليون تومان شده بود ، آيا اين فرد هنوز مفسد اقتصادي، محتكر و .... بود ؟ ولي چون سود كرده بايد نابود شود . داستان نگهداري خرچنگها را در سبد همه شنيده ايم
این روز ها خاوری های زیادی بدون چفیه که جای مهر بر پیشانی دارند با پول هنگفت به کانادا آمده اند و باعث غصه ایرانیان میهن پرست و نخبه هستند
اقاى مهندس زيبا كلام
واقعا ما يا بايد از اين طرف بام بيافتيم يا از ان طرف. يا قانون را زير پا ميگذاريم و از چند جا حقوق ميگيريم يا چنان قانون مند ميشويم كه بدليل نداشتن مدرك مجرم را ازاد ميگذاريم. فرمايش شما جايى كاربرد دارد كه اقلا ٩٠ در صد كارها منطبق با قانون و منطق باشد نه در كشور گل و بلبل كه يك دفعه ارز روى ٤٢٠٠ تومان تك نرخى ميشود و در بازار ٨٥٠٠ تومان فروخته ميشود. اقتصاد دانهايى كه زير پاى خودشان را هم نمى بينند يكباره اتش به ذخاير طلاى مملكت ميزنند. حالا هم اين بابك طلا دوست را نمى خواهند به زندان بياندازند فقط بايد ديد اينهمه پول را از كجا اورده ( با قانون پولشويى كه مخالفتى نداريد؟).
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
دکتر
درواقع مردم از همه مسئولین کشور خسته شده اند
جناب زیبا کلام برو دفاع از جامعه را از جنبه سیاست اقتصادی و قانون جزا یاد بگیر و انوقت ملاحظه کن که قانون عوام زده نمی شود و احتکار مخصوصا در این شرایط کشور جرم است و مسیولیت جزایی دارد
در مورد خاوری
چرا دولت یا نظام یک نیم حقوقی از وکلای توانا در کانادا تشکیل نمی ده که زندگی را برای خاوری و خاوری ها سخت کنه؟ اگر یک میلیون دلار خرج تیم حقوقی برای بازگرداندن خاوری یا خاوری ها کنیم کسی جرات دزدی و اختلاس در این حد و اندازه را نمی کند.
الان دارد راحت می گردد. آنقدر این آدم نا توان است که در سرمایه گزاری که در پروژه Tower One کرده توسط یام مزراحی ۱۰۵ میلیون دلار سرش کلاه رفته
یک تیم حقوقی خوب قشنگ می تواند پول ملت را برگرداند و امثال خاوری فکر اختلاس های میلیاردی را از سرشان بیرون کنند.
حج تنها نیست اضافه کنید سفر به عتبات را سالیانه میلیونها نفر بسیاری در طول سال چندین بار افراط از هرکه باشد درست نیست چه ترکیه و.....و چه حج و عتبات عالیات بهر حال پول کشور بصورت ارز خارج می شود همین طور هزینه های صد ها میلیاردی که خرج توسعه اماکن مقدسه می شود
مردم شما شعار مرگ بر امریکا بدید تا آقا زادها مقتدرانه بتونن تابعیت آمریکا بگیرند و برای شما انشالله ماشاالله بگویند
جناب دایی! ایران نه از ژاپن بلکه از کره هم ضعیف تر نتیجه گرفت!!! خواب تشریف دارید شما؟؟؟
حالا که اوضاع اقتصادی به این شکل شده این قاضی ها هم یک فکری برای این جوانان بیچاره که محکوم به پرداخت مهریه و نفقه شده اند بکنند ، بیچاره ها اکثر بیکار یا با حداقل درآمد با حقوق 1/200 و مستاجر و دریغ از یک ریال پس انداز چطور 4ماهی یک سکه و هر ماهه نفقه 7/50 تومنی به این قیمت سکه .
میلاد خاوری پسر خاوری در شهر ونکوور مشاوره املاک هست و دارای ثروت فراوان. حداقل ۴ سوپر کار داره و همچنین یک واحد آپارت۱۰۰۰۰۰۰۰ دلاری در ونکوور
ﻳﻚ ﺳﻮاﻝ ﺷﺮﻋﻲ: ﻭﻗﺘﻲ ﻧﺮﺥ ﺩﻻﺭ ﻭاﻗﻌﻲ ﺧﻴﻠﻲ ﺑﻴﺸﺘﺮاﺯ 4200 اﺳﺖ, ﺁﻳﺎ ﺟﺎﻳﺰ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﺑﻪ ﺣﺎﺟﻴﺎﻥ اﺭﺯ 4200 ﺑﺪﻫﺪ? ﺩﻭﻟﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﻛﻪ ﭘﻮﻟﻲ ﻧﺪاﺭﺩﻫﺮﭼﻪ ﺩاﺭﺩ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﺑﻴﺖ اﻟﻤﺎﻝ اﺳﺖ.
درزمان تحصیل دوره اول دبیرستان یکی از دروس ما فقه اسلامی بود در بخشی ازان کتاب در رابطه با حج نوشته بود بخشی که یادم هست این که کسانی واجب الحج هستند چندین شرط داشت که یکی از انها تمکن مالی برای خود وخانواده بود اینک برای من سوال است ایا افراد واجب الحج ان شروط را انجام داده اند پس اگر موارد ذکر شده شروط اجرا شده باشد واجب الحج چون تمکن مالی دارد نیاز بدریافت ارز یارانه ای نیست مثل سابر مسافران باید با او ازارز مسافری استفاده نماید
آقای زیبا کلام از شما که استاد علوم سیاسی هستید و حداقل با مسایل حقوقی آشنا هستید زدن این حرف بعید است در تمام دنیا با کسانی که قصد اخلال در سیستم اقتصادی کشورها را دارند برخورد قانونی می شود کسی دنبال قانون خاصی نیست مهم نیت افراد می باشد آیا کسی که هزاران سکه را انبار می کند قصدی غیر از اخلال در سیستم بانکی یک کشور دارد در کشورهای آزادی مثل آمریکا یا ژاپن شما اجازه دارید میلیون دلار وجه نقد را از بانک خارج و در منزل نگاه داری کنید
آقای رسایی مساله اینست که شما نفهمیده اید بزرگی چیست وبزرگواری یعنی چه وگرنه جسارت نمیکردید درحق سردار چنین صحبت ناروایی برزبان بیاورید فرق شما باسردار اینستکه .شماچندین سال است پایتخت نشین هستید وفقط برای این وآن قلمفرسایی میکنید اما سلیمانی ها هنوز فرصت نیافته اند چکمه ازپادرآورند وگرد وخاک جبهه را ازصورت پاک کنند .دست بوسی خاص کسانی است که نان سیاست را می خورند نه مردی مانند سلیمانی که زرق وبرق دنیا رارها کرده وسنگرنشین جبهه های جنگ شود تا امثال شمادرآرامش باشند وشرف وحیثیت ایرانی حفظ شود .گرچه سرداربه اندازه ای بزرگ هست که ازخرده گیریها وتهمتهای امثال شما خم به ابرو نیاورد
نوبخت همه چیز را ماس مالی وخوب وارام نشان میدهد ،حال انکه واقعیت چیز دیگری است ،تورم سه رقمی رادتک رقمی دلار 10 تومن وسکه 3تومنی را خیلی پایین وفقر وشکاف طبقاتی وگرانی هارا بکل منکر میشوند ،افت ارزش ریال را بی اهمیت واعتراضات را در جای جای کشور که بعلت سختی مددومعاش وکمی درامد وفزونی هزینه ها صورت میگیرد را منکر میشوند ،ولی خودشان از همه نوع مزایا برخوردارند واز درد والم پا برهنه ها وگشنه ها وفقرا وبیکاران وبازنشسته ها خبر ندارند
+دلار 3800 تومنی میخام برای حج
-دروغ میگی میخای بری دارو بخری
از حرفهای نوبخت وخنده هایش واقعا به خداوند باید پناه برد
توجه داشته باشید تورم اتفاق افتاده، آن هم به خاطر افزایش نقدینگی که توسط دولت که خود به واسطه کسری بودجه بوده است.در شرایط تورمی کاملا طبیعی است مردم دنبال حفظ ارزش آن قسمت از دارایی هایشان که به صورت واحد پولی کشور است باشند، مطمئن باشید اگر من و شما هم آنقدر پول داشتیم دقیقا همین کار را میکردیم. دوما منظور آقای زیبا کلام از دست رفتن اعتماد نیم بند و نصفه و نیمه مردم به بانک مرکزی و دولت است که اگه همین هم ا. بین برود سقوط نظام بانکی و هجوم به بانک‌ها که هر از چند سالی در یکی از کشورها اتفاق می افتد دور از انتظار نیست. حق مالکیت و احترام به آن زیربنای در اقتصاد خیلی خیلی مهم است، قریب به اتفاق انسانها همین خصلت و خوی این آقا را دارند، خود من، شما و.... واقع بین باشیم و احساسات را در قضاوتهایمان دخیل نکنیم.
مردم سرکارند
فکر کنم این روزها خاوری خودش رامیخورد که عجب حماقتی کردم
گفتند اگر برگردد به صلاحش هست ولی افسوس که کوش نکردم حالا از این اختلاس ها محروم شدم
بانک مرکزی حدود ۲ ماه سکه میفروخت وهر روز چندین بار مردم رو تشویق به حمایت از ۳ طرح بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز وسکه میکرد .هیچ سقفی هم برای خرید سکه درنظر نگرفت .حتی در ابتدای کار استقبال از خرید سکه نشد وبانک مرکزی روش جدید فروش به قیمت قطعی کرد که خیلی هم با قیمت بازار تفاوت نداشت .حتی بدلیل عدم استقبال بانک مرکزی چندین بار اعلام کرد که خرید سکه بدون مالیاته ..حالا جرم ملت این وسط کجاست؟؟؟؟ اعتماد به بانک مرکزی جرمه ؟؟؟؟ ضمنا اون شخصی که ۲ تن سکه خرید ه ، به طور سازماندهی شده از بازار وبوسیله واسطه هایی که داشته خرید کرده نه از طریق ثبت نام در بانک مرکزی .جوسازی نکنید . اگر بانک مرکزی پیش فروش سکه رو باطل اعلام کنه مطمئن باشید دیگه هیچ کس به هیچ بانکی اعتماد نخواهد کرد
بیشتر نظرات حاوی این سئوال استکه ؛برای چی به حجاج دلارمیدیدبرند زیارت خانه خداحج واجب بجاآورند؟؟ پولشرابدیدبه انهائیکه میخواندبرندارمنستان وازبکستان ودرقوزستان کنسرت ،ابی،اندی،گگوش....خدایاما بکجامیرویم ....بتوپناه میبریم.وای اگرازپس امروز بودفردائی.؟
حج برکسی واجب است که بتواند تمام خرج حج را تامین کند
به به اقای خاوری چقدر شکسته شده پولهای دزدی بهش حال نداده
وایی زیبا کلام یه مدت هست حرف نمیزد الان دوباره شروع کرده
آقای زیباکلام دیدگاه شما در مورد اینکه قانون تحت تاثیر افکار عمومی قرار گرفته کاملا اشتباه است.
اولا در قانون شرایط عادی و شرایط بحرانی تفاوت دارد و ما الان در شرایط بحرانی هستیم
ثانیا اگر قانون اجازه بدهد که کسی با سواستفاده از شرایط بحرانی موجود به اقتصاد کشور و مردم ضربه مهلک بزند تا سودهای میلیاردی نصیبش شود قطعا این قانون ایراد دارد و باید اصلاح شود
آقای خاوری آمدند از اینجا گوشت حلال بخرند
دیدگاه یک نماینده در این حد است که ۲۰۰ دلار ارز خروج از کشور را محاسبه میکند
مگر باید دور کشور را دیوار کشید که مردم بیرون نروند . اگر ایشان توان دارند یک نرخ به مردم بدهند تا مردم بروند ارز را با همان مبلغ بخرند که از جیب دولت هم نخورند . ایشان بفرمایند دولت چکاره است . مگر مردم سهمی از این ارز نمی برند . اگر بروند خارج کشور چی باید بدهند ....... تا هتل وغذا به حجاج بدهند. در ثانی ما که کلا مخالف هستیم که مردم بروند مکه ولی دولت و اداره حج که درامدش از اعزام حجاج است
ایشان چرا با این وضع دولت عربستان اجازه میدهند که مردم بروند مکه و....
خاوری را بازداشت ومحاکمه کنید
احتکار عملی نادرست که درمواقع خاص جرم هم میتوان محسوب کرد لازم نیست برای خریدهرچیزی دستورتعدادی داده شود !خریدبیش ازحد وعدم نیاز به هرکالایی احتکارمحسوب میشود وبه دواز انسانیت است
به این میگن زرنگی پول مردم را بگیری بعد از ۶ ماه با ابزار
قدرت تهدیدشان بکنی و به مرگ بگیری تا به تب راضی بشن
بعد وقتی این سیاست را در مقابل دنیا انجام بدی چون فاقد
قدرت هستی ندای وای مظلوم سر بدی.اما جایی که به مردم
می چربی تازه انها را متهم کنی نه قانون را بشناسی نه اصول
قرارداد.نه عرف معامله .رواج بی اعتمادی در جامعه
خاوری باید بمیره (ترور بشه) آزاد بمونه -
چرا خاوري لالموني گرفته هيچ جا حرفي نميزنه؟!!!!!!!!
اقای نوبخت هر موقع مشکل باز نشسته های نیروهای مسلح و حل کردی مشکل کامیوندارا رو هم حل میکنی
حاجی پول ات را به دشمن ایران می دهی تا مارا بیشتر بکشند و می بینی با پول شما ها چه بلای بر سر مردم یمن آوردن و چقدر به وطن فروشان ومنافقین بودجه می دهند تا من وتو را بکشند حج در خانه همسایه است که چند سال است گوشت ومیوه وبرنج نخوردن حالا خود دانی امید مان فقط به خداست
دوست دارم از نزدیک خاوری راببینم وفقط یه سوال بپرسم:
"شما که به قیامت وحساب وکتاب اعتقاد نداری ولی یه ذره وجدان هم نداشتی که ببینی این پولها مال صدها هزار بیوه زن وفقیر ویتیم جاهای دورافتاده این سرزمین وآن هم درمیان این همه مشکلات اقتصادی هست؟
یه اپسیلون وجدان هم نداشتی که حداقل دزدی می کنی ازمال مردم نباشه؟"
به تعبیر امام حسین اگر دین نداریدحداقل آزاده باشید....
دزدی همیشه زشته ولی حداقل دزدی ازکسی که پناهی نداره زشتیش خیلی بیشتره....
تا وقتی دزدانی مانند خاوری با اموال دزدی مردم ساعت طلا و برجهای انچنانی خرید می کنند و به عمد سلفی خود را برای مردم غارت شده ایران می فرستند. .تا مادامیکه چنین دزدانی مطمئن هستند با خیال اسوده میتوانند یک ملت را غارت و راست راست واسه خودشان خوش باشند...
تابناك جان.. مقايسه سردار سليمانى با مالك اشتر توهین به سردار نیست بلکه احترام شایسته است
خرید سوغاتی از عربستان کار نادرستی است اما کسانی که نگران حج رفتن مردم متدین هستند. یه مقدار از ترکیه و تایلند رفتنشون بزنند مشکلی پیش نمیاد.
حرف حق تلخه غربزده نامحترم
تابی جون
یه سوال: با خودت چند چندی؟

اقای رسایی عزیز در دوران نمایندگی مجلس خیلی حرمت ها را شکستید
لطف کنید حرمت سردار سلیمانی را نگه دارید
این نصیحت را از برادر کوچک تر خود بپذیرید
دفعه بعد شاید امر به معروف نکنیم و نهی از منکر نماییم
نوبخت فقط داره با اعصاب مردم بازی میکنه یه بار با تاکید روزانه بر قطع یارانه یه بار با ... در مورد دلار هم باید بگم حجاج یا توریستها باید دلار آزاد بخرن نمیشه با بیت المال بری حج یا توریسم کی با یارانه میره حج ؟
دولت سکه فروخته یک اده خریدند کجایش خلاف قانون است
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل