بازدید 60695
ارزهای مسافرتی در خدمت گردشگری تایلند:

با ارز مسافرتی، رایگان به تایلند سفر کنید!

در چند سال اخیر، پرداخت یارانه ارزی به مسافران کشورهای خارجی باعث شد تا تقاضا برای سفر به کشورهای خارجی و روند خروج ارز از کشور افزایش یابد. دولت برای اصلاح این وضعیت، عوارض خروج از کشور و میزان ارز مسافرتی را کاهش داد؛ اما گویا با این راهکارهای دولت هنوز هم سفر به تایلند با ارز مسافرتی برای مسافران نه تنها هزینه ای ندارد بلکه سود 2 میلیون تومانی به همراه دارد.
کد خبر: ۸۱۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 05 July 2018

با ارز مسافرتی، رایگان به تایلند سفر کنید!در چند سال اخیر، پرداخت یارانه ارزی به مسافران کشورهای خارجی باعث شد تا تقاضا برای سفر به کشورهای خارجی و روند خروج ارز از کشور افزایش یابد. دولت برای اصلاح این وضعیت، عوارض خروج از کشور و میزان ارز مسافرتی را کاهش داد؛ اما گویا با این راهکارهای دولت هنوز هم سفر به تایلند با ارز مسافرتی برای مسافران نه تنها هزینه ای ندارد بلکه سود 2 میلیون تومانی به همراه دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در چند سال اخیر، پرداخت ارز مسافرتی و ارزان تمام شدن تورهای خارجی برای مسافران باعث شد تا روند مسافرت های خارج از کشور صعودی باشد و این روند صعودی باعث خروج ارزهای فراوانی از کشور شود. دولت از ابتدای سال جاری برای کنترل این وضعیت، دو تصمیم مهم را اجرایی کرد: یکی از این تصمیمات، افزایش عوارض خروجی هر نفر از کشور بود. طبق قانون بودجه سال 97 کشور، وجوه خروج از کشور، موضوع ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده برای هر مسافر از تمامی مرزهای کشور برای بار اول 2 میلیون و 200 هزار ریال، بار دوم 3 میلیون و 300 هزار ریال و برای بار سوم به بعد 4 میلیون و 400 هزار ریال و برای هر مسافر حج تمتع و عمره برای بار اول یک میلیون و 100 هزار ریال، بار دوم یک میلیون و 650 هزار ریال و بار سوم به بعد 2 میلیون و 200 هزار ریال و عتبات عالیات از مرزهای هوایی 375 هزار ریال و از مرزهای زمینی و دریایی 125 هزار ریال تعیین شد.

تصمیم دوم دولت کاهش میزان ارز مسافرتی پرداختی به هر مسافر بود. طبق اطلاعیه شماره 2 مورخه 22 فروردین 1397 بانک مرکزی 1397 نحوه تأمین ارز مسافرتی، درمانی و دانشجویی بدین شرح اعلام شد: ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال به میزان هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می شود. میزان ارز مسافرتی پرداختی به مسافران هوایی به کشورهای هم مرز و کشورهای مشترک المنافع به غیر از عراق 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزهاست.

شواهد نشان می دهد که این تصمیمات دولت راه به جایی نخواهد برد، چون میزان و قیمت ارز مسافرتی، همچنان به گونه ای است که سفر به برخی کشورها، نه تنها هزینه ای در پی نخواهد داشت بلکه سودآور نیز هست.

به عنوان مثال دولت برای سفر به تایلند به هر مسافر 1000 یورو ارز مسافرتی پرداخت می کند. قیمت هر یورو دولتی حدود 5 هزار تومان می باشد. بنابراین هر فرد مسافر برای دریافت 1000 یورو 5 میلیون تومان پرداخت می کند. اگر فرد مسافر هزار یورو خود را به بازار آزاد عرضه کند، از آنجا که قیمت هر یورو در بازار آزاد حدود ده هزار تومان می باشد، 10 میلیون تومان عاید فرد خواهد شد. یعنی دولت برای هر مسافر تایلند 5 میلیون تومان یارانه ارزی پرداخت می کند.

تصویر زیر قیمت تورهای تایلند را نشان می دهد. همان گونه که ملاحظه می شود قیمت هر تور ترکیبی بانکوک پاتایا و بانکوک پوکت به ترتیب 2640000 و 3200000 می باشد. همچنین قیمت تور پاتایا 13 شب و 7 شب به ترتیب 2650000 و 2510000 تومان می باشد.

با ارز مسافرتی، رایگان به تایلند سفر کنید!

حالا اگر هر مسافر تایلند، هزار یورو خود را در بازگشت در بازار آزاد به فروش برساند، در مجموع با کسر هزینه های دریافت ارز مسافرتی (5 میلیون تومان) و هزینه های تور (حدود 3 میلیون تومان)، مبلغی حدود 2 میلیون تومان سود خواهد کرد.

این وضعیت برای تورهای مالزی نیز برقرار است. با جستجو در اینترنت مشخص می شود، هزینه تورهای مالزی نیز تا حدودی مشابه هزینه تورهای تایلند است. در زیر یک نمونه از هزینه تورهای مالزی را مشاهده می کنید.

با ارز مسافرتی، رایگان به تایلند سفر کنید!

نتیجه آنکه با تفاوت های بسیار قیمت ارز در بازار آزاد و قیمت ارز دولتی، سفرهای خارجی به صرفه تر از سال گذشته شده است و دولت باید چاره ای برای قیمت ارز دولتی و یا میزان ارزهای مسافرتی بیندیشد، وگرنه تعداد مسافرت های خارجی و میزان ارزهای خروجی از کشور نسبت به سال گذشته بیشتر هم خواهد شد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷۱
انتشار یافته: ۷۷
این یارانه نیست برادر. سفر لازمه افراد می باشد. دولت اگر زورش می رسد برود جلو دزدیها و رانت ها را بگیرد که میلیاردها دلار پول از در جیب افراد خاص نرود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
اینکه دزدیهای بزرگ هست دلیل نمیشه رانتخواریهای کوچک نادیده گرفته بشه. ارز مسافرتی باید به نرخ آزاد باشه و بس. چرا فقط طبقه متوسط سود ببره ولی یک عده کپر نشین هیچ چی از این رانت ارز مسافرتی بهشون نرسه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
هرکی تاووس خواهد جور هندوستان کشد.کسی می خواهد سفر خارج برود کسی نمی گوید نرود ولی با پول خودش برود نه از بودجه ملی.برای مسافرت خارجی ارز دولتی گرفتن یعنی یارانه از دولت گرفتن.
راه حلش حذف ارز مسافری نیست . راه حلش اینه یک بار برای همیشه قیمت ارز ازاد کنند . یک بار تنش بهتر از هزار بار تنشه
در اون کشور هم باد هوا میخورن و برمیگردن و هیچ هزینه ای نمیکنن.
با این حساب کتاب شما احتمالا اونجا هم باید فتوسنتز کنه!!!
این جنجالو راه انداختید که دیگه به مردم ارز مسافرتی ندید، وگرنه قدرت های مالی نظامی کار خودشونو میکنن
هزینه های غیر از هتل و هواپیما نظیر غذا، حمل و نقل، بازدید از محل های دیدنی و ... در کشور مقصد را که به صورت ارزی است به این مبالغ اضافه نمایید.
در این تورها هزینه ناهار وشام بعهد خود مسافر میباشد چنانچه این هزینه را نیز لحاظ شود سودی عاید نخواهد شد فقط با مبلغ کمی میتوان یک مسافرت داشت
دلار را واقعی و این بساط مسخره را جمع کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
اونوقت آقازاده ها چجوری بخور بخور کنن؟
ايا شخصي كه يك هفته ميره تايلند هيچ هزينه اي براي خوردو خوراك وتاكسي و سوغاتي واينا پرداخت نميكنه..اونجا هوا ميخوره هيچ تفريحه سالمي اونجا نيست كه براش هزينه كنه..همه پولشو مياره كه سود كنه كاشكي كمي مقاله نويس دقت داشت ..خدايي پاسپورت خودشو يه نگاهي بندازين ببينيد خارج رفته يا نه كه ببينه اونجاهم هزينه داره بابا نميشه بشيني تو اتاق هوا بخوري بابا جون ..همه براي سود يورو سفر نميرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
نوشته از روی بغض و کینه نشان میده که تابحال سفر خارجی نرفتند.
ای بابا تابناک به چه می اندیشی مردم نگیرند اقازاده ها و رانتخوارها میخورند یه ابم روش
پاسخ ها
اشکان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
نخیر عزیز من این تابناک دلواپس فکر کرده هزینه حذف ارز مسافرتی میشه صرف عمران و آبادانی . واقعا شرم بر این نگاه که حداقل تفریح مردم رو هم نمیتونه تحمل کنه ...
تابی
باز گیر دادی به این ارز مسافرتیا..اگه مردی برو جلو اونایی رو بگیر که ملیون دلاری ارز دولتی میگیرن
مردم همین یه دلخوشی رو دارن.
سفر به قزوین با سرفه ترست.......
پاسخ ها
عزیزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
کلی خندیدم و گریستم از حرفت
درود برتو
واقعا که ....
همين الانش تا آخر تيرماه همه پكيج هاي تور تايلند پره خواستين زنگ بزنين امتحان كنين
آخه چرا می خواید با نقدهای بی پایه همین رو هم حدف کنید. این شد دلیل!!!!؟ اون هزینه تور بابت پرواز و هتل هست . آیا رفتن به هر کشوری فقط همین هزینه ها رو داره !!!؟؟ نهار، شام، تاکسی، رفت و آمد داخل شهری ، تفریحات ، موزه و . . . . هزینه نداره . هزینه اون ها از کجا بیاد !!؟ همین 1000 یورو خیلی راحت سر همین موارد هزینه میشه . در ضمن تور رو دارن با دلار 8000 تومان و یورو 9600 حساب می کنند. این ها رو حساب نمی کنید . فقط دنبال این هستید که همینی رو هم که با هزارتا منت به مردم دادن از مردم بگیرید.
دادا ایرانیارو میشناسی فقر رو تحمل میکنن ولی پاتایا و بانکوک رو ازشون بگیری انقلاب میشه خخخخ
قیمت دلار باید برمبنای بازار ازاد تعیین بشه و دولت فقط جلوی نوسانات شدید رو بگیره. با این ارز رانتی کلی به کشور ضربه میخوره.
نوش جون مردم. همش مسئولین بخورن؟ یه بارم مردم لذت ببرن. این یه معامله دو سر سوده.
پاسخ ها
اشکان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
واقعا وای بحال ما مردم که یوروی 5 هزار تومن باید بخریم تازه مفت خوری و سود اوری کردیم. وای بحال این مملکت که یوروی 5 هزار تومنی توش شده رویا!!
اين سود و صرفه اي كه براي تور پوكت محاسبه شده در صورتي بدست مي ايد كه گردشگر بيچاره به همون يك وعده صبحانه قناعت نمايد و زير چادرمسافرتي شب را سر كند و فقط به اسمان نگاه كند!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی با این هوش و ذکاوت بانک مرکزی خودمون که سهله فدرال رزرو آمریکا باید از شما دعوت به همکاری کنه.
خدا وکیلی یکبار در سال اونم 1000 یورو،هفت ساعت پرواز... کدوم عاقلی حاضره از این طریق سود کلان! دو میلیونی به جیب بزنه؟؟؟؟؟؟؟یعنی مسافر بخت برگشته اونجا هیچ خرجی نداره؟در ثانی مگه یورو تو بازار آزاد تا همین چند ماه پیش چقدر بود که الان دارین از تفاوت میلیونی!اون صحبت می کنید؟آدم واقعا دلش میسوزه...یورو آزادش 5 هزار بود.اونقدر اسب گرونی تاخت و داره میتازونه که به مرگ میگیرید تا به تب راضی بشیم.یعنی الان باید مردم بی نهایت قدر دان و ممنون شما باشن که دارین بهشون لطف میکنید و 1000 یورو بهشون میدین تا یک هفته رو به استراحت و تفریح بپردازن و قدری از فشار و استرس و هزار کوفت و زهر مار از بارشون برداشته بشه .خدایی چه مردم ناسپاسی هستیم ما.منیکه تا الان تایلند نرفتم از همتون ممنونم.
در ضمن نگران چاره اندیشی دولت هم نباشید که خودشون خوب بلدن با هزار لطایف الحیل از خجالت مردم در بیان.
عالی
حساب کتابتون مال زمانی هست که یه مسافر بره یک کشور خارجی و درجا برگرده وگرنه با هزینه ای که اونجا میکنه دیگه نمیتونه 1000 یورو را برگردونه. ضمن اینکه وقتی دلار بازار آزاد جرم محسوب میشه پس مسافر برای سفر از کجا ارز تهیه کنه. و دوم اینکه وقتی برای برخی کالاهای لوکس مثل ماشین و موبایل و... ارز دولتی میدن که یه عده معدود میتونن ازش استفاده کنند پس اینکه به مسافر خارجی هم ارز دولتی بدن خیلی عجیب نیست. البته اگر ارز دولتی نباشه در ایام اوج مسافرت خارجی مثل عید نوروز و شهریور قیمت ارز سر به فلک میکشه.پس دولت ارز دولتی میده تا دلالان در ایام رکود مسافرت خارجی دلار را انبار نکنند تا در اوج مسافرت ها با قیمت بسیار بالا بفروشند.
کاش صادرات نفت قطع شود تا جیره ی مفتخواران قطع شود و محصولات داخل هم قدرت رقابت پیدا کنند
با سلام
يعني اين نويسنده محترم فكر كرده مردم ارز رو ميگيرن و ميرن تايلند يا مالزي اونجا هم هيچ خرجي ندارن و همشو پس انداز ميكنن و بعد برميگردن ايران و ارزشون رو ميفروشن و هم سود ميكنن هم پول تور رو ميدن!!!!؟؟؟؟
بسه اخه ادم هرچي كه تو ذهنش مياد نمينويسه كه در ضمن تابناك عزيز شما نخونده ميزاري رو سايتت يا عمدي تو اين كار هست؟؟؟
تمايل شما و خط فكريتون اينه كه ايران بشه كشوري مثل كره شمالي و دورش ديوار كشيده بشه و فقط اقازاده ها و معتمدين حكومت بتونن تفريح خارجي داشته باشن؟؟؟يعني واقعا افتخار ميكنين مه ١ يورو رو با قيمت ٥هزار تومن به مردم ميديد و جايزه ميخواهيد!!!
هزاران بار در روز تاسف ميخورم براي زماني مه امكان مهاجرت داشتم و نرفتم و الانم كه هممون اسير شديم تو مشكلات و دلار و ريال و طلا و....
اي كاش قدر مردم رو ميدونستيد و از تاريخ عبرت ميگرفتيد
اين چه جور حساب كتابي كه ميكنيد
چرا اصلا بايد يورو ده هزار تومان باشد

مردم ما چه فرقي با ديگر كشورها دارند
همه جاي دنيا نرخ تبديل ارز شون ثابت است نه توي كشور ما كه روزانه قيمت دوبل ميشود
چه به روز اين مملكت اوردن

حساب ميليارد ها دلار كه دزديده ميشه و يا در جاهاي ديگه خرج ميشه رو هم داريد
بس كنيد بس كنيد
لطفن با دقت بیشتر کارشناسی کنید !!!
کسی که سفر میره پول غذا داره جابجایی داره تورهای گردشی داره یکم هم سوغاتی بخره به نظرتون چیزی برای فروش باقی میمونه

با تشکر
این هزینه های تور برای هتل های سه ستاره با برد صبحانه است
وگرنه برای هتل های ۵ ستاره همراه با برد صبحانه خیلی بیشتر باید هزینه کرد
در ضمن به نظر شما مسافران در تایلند هزینه ای برای نهار و شام و خرید و تفریح نباید پرداخت کنند که ۱۰۰۰ یورو دریافتی را برگردانند؟
بررسی انجام شده در این مقاله بصورت جامع نبوده. چون قیمت های تور بر مبنای پایین ترین نرخ تور و هتل های ارزان 2 ستاره بوده که اغلب مسافرین متقاضی این هتل ها نبوده و هتل 4 و یا 5 ستاره را رزرو خواهند نمود. بالطبع قیمت این تور بسیار بیشتر از رقم درج شده در این مقاله است. همچنین برخی از مسافرین نیز برای دیدار با اقوام و یا سفر کاری به این مقاصد سفر کرده و زمانی حدود 2 تا 3 هفته را در آن کشور سپری نموده که 1000 یورو کفاف هزینه های آنها را نمیدهد. بنظر من دولت می بایست طول مسافرت را نیز در پرداخت ارز مد نظر قرار داده و بطور مثال کسی که 2 ماه سفر در پیش دارد می بایست بیش از 1000 یورو در اختیار ایشان قرار دهد.
فکر میکنید تا کی مردم اینهمه رانت و فساد موجود رو میتونن تحمل کنند؟
من خيلي خواهش مي كنم دولت ديگه چاره اي نينديشد. چون با هر چاره اي كه دولت انديشيد مشكل تازه اي درست شد.
تخصیص ارز مسافرتی به مسافر خلاف منافع ملی است.کسی که پول دارد به خارج سفر کند .چرا باید یارانه به مسافران خارج تعلق بگیرد.کدام منافع ملی چنین می گوید
مسخره ترىن حرف همينه مردم با ارز ازاد به سفر مى رفتند اىنطور كه شما مي گوييد ملت بايد چه كنندهمه دنيا مگر ارز نمى گيرند شورش را در اورديد و حرف مفت مي زنيد ارز بايد به قيمت روز در اختيار همه قرار گيرد و رانت به كسي داده نشود حالا شما در سياستها مشكل دارىد ملت چه كنند
با سلام
من موندم در طول تاریخ اگه قرار باشه این دولت ها در ایران یک بارم بدرد این مردم بخورن شماها چرا نمیزارید.
آفرین به این همه تدبیر و امید و دولت هیچ کاره ایم ما
تا حالا از خودتون پرسیدید چرا همه دارن فرار میکنن حتی برای یک هفته؟
يعني حالا همه بايد داخل مملكت دق كنند و هيچ جا نرند تا ارز رو صرفه جويي كنيم ولي براي اقا زاده ها ميليون دلاري از طريق رانت ارز دولتي مهيا باشه
همه چیز رو اینجوری محاسبه می کنی که اقتصادمون اینه ، این محاسبه برای فقط تو اتاق هتل نشستنه و تکون نخوری آدم حسابی غذا نمی خوری ؟ تاکسی سوار نمی شی ؟سوغات نمی خری؟ تفریح سالم نمی کنی؟اینا همه پول می خواد
کاملا غیر منطقی و غیرحرفه ای هست مطلبتون. ارز رو در فرودگاه قبل از پرواز به شخص تحویل می دهند.بعد کسی که سفر میره مگه خرج نداره که همون هزار یورو خودشو بخواد تو بازار بفروشه؟ هرار یورو میگیره اونجا حداقل ۶۰۰-۷۰۰ یورو خرجشه. بعد این قیمتا که برای تورها زدین غیر واقعی هستند. یک زوج یا خانواده در هتل های حداقل ۴ستاره اقامت می کنند که کاملا قیمتهای متفاوتی داره. لطفا به حای خبرسازی مستند اطلاع رسانی کنید تا مردم به شما اعتماد کنند
فقط برای بدبخت های مقیم خارج بد شده که تصاعدی باید عوارض خروج بدن ولی سهمی از دلار دولتی ندارن. امسال برای دومین بار که می‌خوام برم ایران هزینه ام میشه حدود یک و چهارصد. حضرات از نوزادها هم جریمه ورود می گیرن.
این ارز یکبار در سال است

شما 200برابر شدن ععوار خروج را ببین ؟ هر وعده غذا چه مبلغی ست ؟

مشکل شما چیست ؟ شما هم از فرصت به ظاهر و گفته شما عاااااالی استفاده کنید بروید ... !!! بهمین سادگی
خیلی تحلیل مضحکی بود!! آیا کسی که میره تایلند یا هر کشور دیگه آیا اونجا خرجی نداره؟ اولا این ارز پس از پاسپورت کنترل و در فرودگاه پرداخت میشه پس حتما اون فرد به یک کشور خارجی میره ثانیا خیلی معمولی هم بخواد خرج کنه همون حل و حوش هزار دلار هزینه سفرش خواهد شد.
ارز مسافرتی یک سال در سال تعلق میگیره، در حالی که افراد ثروتمند سالیانه چندین سفر میرن، با ندادن ارز مسافرتی فقط افراد کم استطاعت مالی ضرر می کنن! واقعا خجالت آور است تابناک به جای قصه خوردن بابت قیمت ارز و رانت های بزرگ به فکر ۵۰۰ یورو ارزی هست که به مردم تعلق میگیره
من فکر می کنم غرض ورزی حساب و کتاب شما را هم به هم ریخته است
بنده نه تایلند میرم نه آنتالیا.بنده باید برای دیدار فرزندم به کانادا بروم.لطفا برای سفر به کانادا هم تحلیلی ارایه دهید.آیا بازهم مجانی تمام میشود وسود دو ملیونی دارد ؟
اصلا دادن ارز مسافرتي حتي براي سفرهاي زيارتي چه دليل و توجيهي دارد؟!
دولت فلك زده كه براي دادن يارانه 45500 توماني اينقدر عز و جز مي‌كند چرا فقط به عده خاصي كه تمكن مسافرت خارج از كشور را دارند ارز مسافرتي دولتي يعني يارانه هنگفت مي‌دهد؟!
ما همین الان در خیلی از زمینه ها محصولاتی تولید میکنیم که امکان صادرات دارن مثل لوازم خانگی اگر قیمت اونها پایین بیاد که با کاهش ارزش ریال قیمت دلاری اونها هم کاهش پیدا میکنه. چین هم با همین کار موفق شد، چون دایم ارزش پول ملیش رو پایین نگه میداره تا بتونه صادرات بیشتری داشته باشه اما مسئولان ما برعکس سعی میکنن با دلار 4200 تومنی ارزش ریال رو بالا نگه دارن!
این مدتی هم که طرف رفته مسافرت باد هوا میخوره که دو میلیون تومان اضافه میاره

در باره اقتصاد باید اقتصادی فکر کرد. مشکل ارز و نرخ ارز بحث چندتا مسافر نیست که با دادن یا ندادن ارز یا با سفر رفتن و نرفتن اونها مشکل حل بشه.
چرا همه چیز را یک بعدی بررسی میکنید؟
میدونید صنعت توریسم (چه ورودی و چه خروجی) مثل صنعت ساختمان چقدر ایجاد اشتغال میکنه؟ اگر کسی خارج نره یعنی آژانسها کار نکنن شرکت‌های هواپیمایی کار نکنن تاکسی های فرودگاه کار نکنن باربرهای فرودگاه کار نکنن فروشگاه‌های داخل فرودگاه کارنکنن پارکینگ فرودگاه کار نکنه فرودگاهی که توش رفت و آمد نباشه شعبه بانک نمیخواد نظافتچی نمیخواد شعبه صرافی نمیخواد و ... این یعنی بیکاری و بیکاری هم یعنی مشکل برای کشور
چندتا از این 1000 یوروها میشه ارز معادل یک خودرو لوکس وارداتی؟ چند تا از این دو میلیون تومان‌ها باید جمع بشه تا بشه سود یک خودرو وارداتیه؟
( البته خودروها با هک سایت و ثبت سفارش تو سایت هک شده وارد شده و هیچکس هم نفهمیده مدیونید اگر جور دیگه فکر کنید)

اما اگر میگید قیمت ارز قیمت واقعی نیست باشه درست قبول قیمت ارز را واقعی کنید ولی حقوق‌ها را هم واقعی کنید نیمگم سه هزار دلار. معادل 1000 دلار (به قیمت واقعی) به یک کارگر و کارمند حقوق پرداخت کنید
موافقید؟
خدا خیر دولت بده. چرا همش ثروتمندا برن سفر یه بارم مردم معمولی برن سفر خارجی. چش داشته باشید ببینید. اینا برا کساییه که یه بار در سال میرن مسافرت.
واقعا براتون متاسفم. چه کسی نرخ 10 هزار تومانی را برای یورو ایجاد کرده است؟ از اون بخواهید که این نرخ نجومی اش رو درست کند نه اینکه به ارز مسافرتی هجوم بیاورید.
اتفاقا کسی که یکهفته ویا سیزده روز تایلند میره بیشتر ارز دریافتی را مجبورا ست خرج کند وپول آنچنانی نمی ماند که بخواهد بفروشد
قیمت تور زیادی ارزونه با دلار ۴۲۰۰ . به تور پول ندن ارز مسافرتی ایده اله
کلا این مسئولین نظرشون این هست که ارز مسافرتی یا کم بشه یا قطع بشه تا رانت خوارها و اختلاس گران بتوانند ارز دولتی بیشتری خریداری کنند و جنسها رو به مردم 2 برابر قیمت بفروشند . مسئولین نظرشون رفاه مردم نیست
سالی یه بار ارز میدن اونم ۵۰۰ یورو!! فک نکنم ۵۰۰ یورویی که میبری مسافرتو بشه برگردونی تازه اگه کم نیاری! غذا، کرایه، بلیطای مکان های دیدنی و...
طرف پولداره سالی چند دفه میره خارج از کشور اصن مهم نیس ارز بهش بدن یا نه چون اصن درآمد خودش دلار یا یوروئه!!
اینم اگه بخوان حذف کنن به ۴ تا بدبخت بیچاره که به زور یه مسافرت میرن فشار میاد. خب اینم تو کشور ما یه چیز معموله. فقیرا هرروز فقیرتر و پردردتر و پولدار هم که اصن غمشون نیس
جالبه جهت دادن یورو به قیمت پنج هزار تومان منت سر مردم میگذارند اقا بلد نیستید مملکت داری کنید همیشه ملت باید متهم ومقصر باشه
خداییش اینقدر این تحلیل آبکیه که آدم خندش میگیره. یعنی بنظر نویسنده طرف میره تایلند و مالزی و بجای تفریح و خورد و خوراک و تاکسی و ... میشینه تو هتل و هوا میخوره و از پشت نجره هتل بیرون رو تماشا میکنه که وقتی برگشت 2 میلیون عایدش بشه؟
ای کاش نویسنده این مقاله یه سفر خودش میرفت تا بفهمه هزینه ها کجا و این 1000 یورو کجا....
من خودم رو مثال میزنم: من و خانمم و 2 تا بچه 10 ساله و 4 ساله ماه آینده عازم مالزی برای دیدار یکی از اعضای خانواده هستیم. اولا که فقط به من و خانمم این ارز تعلق میگیره که جمعا میشه 2000 یورو. این بعنی بلیط هواپیما و هتل و ایاب و ذهاب و خورد و خوراک بچه ها یا مجانی درنظر گرفته شده و یا ...
من این 2000 یورو رو میدم به نویسنده و ایشون برای من و خانواده من برنامه ریزی منه ببینم آخرش ضرر میکنیم یا سود؟
فقط جهت اطلاع عرض کنم که بلیط پارک آبی حدود 150 رینگیته که برای 4 نفر میشه 600 رینگیت که حدود 200 دلاره. هزینه تاکسی از فرودگاه تا هتل حدود 150 رینگیت و ...
نویسنده محترم کجای کاری؟
2000 بورو برای 4 نفر رو چجوری میخوای تسهیم کنی؟ اگه به قانون ارز مملکت باشه که باید بچه هامو روی بال هواپیما ببرم و اونجا در هتل براشون چادر بزنم. چون ارز به اونا تعلق نمیگیره. بله... اگه تفریح نرن و بجای تاکسی با 4 تا چمدون سوار مترو بشیم و بجای رستوران بریم ساندویچ بخوریم و هیچ تفریحی نریم احتمالا چیزی تهش میمونه که بیاری ایران...... ولی نویسنده محترم فکر نمیکینی که سفر زجر آور به چه درد میخوره؟ کدوم آدم عاقلی میره تایلندو مالزی و همه ی رو بر خودش حروم میکنه که نهایتا 2 میلیون بیاره ایران؟
باعث تاسفه که این مقالات سطحی توسط تابناک درج میشه
درست یا غلط
وقتی از فروردین ماه ۹۷ به خیلی ها ۱۰۰۰ یا ۵۰۰ یورو دولتی دادید که قیمتش گرانتر از اسفند سال ۹۶ هست، آیا حقوق شهروندی این نیست که به همه ایرانی ها حداقل تو این سال همون قیمت ۵۲۰۰ که اعلام کردند پرداخت نمایند؟

بماند که عوارض خروج رو هم گران کردند
ارزش پول ملی رو بالا بیارید تا هر یورو در بازار آزاد و بانک همون 5000 تومن باشه بعد ارز مسافرتی رو حذف کنید!

واقعا مسخره است! به بچه زیر 12 سال ارز نمیدن این مباحث بی ارزش رو هم مطرح میکنند!

خجالت بکشید!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
کشورهایی مثل چین سعی میکنن ارزش پول ملی رو در حد معقول پایین بیارن تا صادراتشون بیشتر بشه اونوقت شما میگین ارزش پول ملی رو بالا ببریم؟
واقعا در توهم هستید کاش به جای این جمع و تفریق ها یک سفر می رفتید خارج هزینه های واقعی رو می فهمیدید تا اینطور از خودتون در آمد ایجاد نمی کردید
واقعا باید تاسف خورد برایاین مطلب که همین تفریح حداقل با یوروی 5 هزار تومنی رو بر نمی تابه - برید اقا جون مردم رو بیش از این ... فرض نکنید
دلار ۳۵۰۰ رو کردید ۸۰۰۰هزار رو هم دارید گیر دادید به ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی،در ضمن همه واسه تفریح نمیرن خارج
دلار ۳۵۰۰ رو کردید ۸۰۰۰هزار رو هم دارید گیر دادید به ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی،در ضمن همه واسه تفریح نمیرن خارج
اگه ارز مسافرتی نده این ارز ، بین مسئولین تقسیم میشه ، اگه این ارزم حذف کنن اون وقت دلار بین 15000 تا 20000 میشود همان گونه که عده ای گفتن سود بانکی بالا است باید حذف بشود نتیجه آن شد این وضع مملکت .
گفتن پول نفت رو به سر سفره های مردم میاورین این که نشد هیچ عواض خروج رو 250000 هزار کردن که هیچ ، برای هواخوری هم منت سر مردم میزارن .
این یارانه نیست یارانه میلیاردها دلار 4200 تومنیه که به عده ای خاص داده شده تا تو بازار ازاد عرضه کنن همان 1500 فرد و شرکت که لیستش درامد. برید اونارو بگیرید
خیلی از کشورها، شرایط برای سفر به خارج آسونتر میکنند تا مردم بتونند همه جا رو ببینند و لذت ببرند اون وقت شما با این وضع بد داخل و سختگیریهای گشت ارشاد از دولت میخواید این شرایط سخت (خروجی غیر منطقی و...) سختر کنه. واقعا تاسف داره
آخه باهزار یورو ..پول هتل خوراک تفریح اصلا خود سوغاتی فقط۲۰۰۰یورو خرج میشه..اینجوری که فرمودید طرف میره بلیط و رزرو هتل میگیره و باهاش هزاریورو ارز دولتی میگیره بعدش سفرش رو لغو میکنه ومیره بازار خداتومان میفروشه...
احتمالا نویسنده مقاله تا آستراخاتون هم نرفته یا اگر رفته با غازی نون و پنیر رفته !
به مردم همین ۱۰۰۰ یورو را هم روا ندارید چون آقازاده هاتون نیاز بیشتری در خارج دارند ما باید همینجا فقط برای بالادستی ها کار کنیم و بخوابیم تا اونها استفاده کنند.
تابناک از این مقاله های آبکی دست بردار تا کی میخواهی برای خوشخدمتی دولت یکی به نعل و یکی به میخ بزنی؟
نویسنده چطوری به این نتیجه رسیده که مسافر تایلند 2 میلیون سود میبره؟. احتمالا در سفر یک هفته ای، یک دلار هم خرج نداره. طرف باد هوا میخوره و همه جا پیاده به سیاحت میپردازه و کرایه تاکسی هم نمیده!!. گویا دیواری کوتاه تر از مردم پیدا نشده که به جای پرداختن به ارز وارداتی با قیمت دولتی که معلوم نیست کجا هزینه شده و در خوشبینانه ترین حالت، کالای وارد شده بر اساس یوروی ده هزار تومانی در بازار فروخته شده، فقط دنبال قطع ارز مسافری هستند که یک بار در سال پرداخت میشه. تنها دلخوشی مردم در حال حاضر همین سفرهای خارجی هست.
اولا نه ارز مسافرتی 5 تومنه و نه یورو بازار 10 تومن
بعد هم این قیمت هایی که زده مال 2 سال پیشه
الان تایلند خیلی تور ارزون بخوای بری یا سر به سر میشه یا باید از جیب بدی بد هم فقط صبحانه با هتل هست بقیه وعده ها باید پول بدی این یه خورده ارز مسافرتی رو همه گیر میدن ولی میلیون یورو ارز های رانت رو کسی حرفی نمیزنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل