بازدید 27227

علم الهدی به مشایی: بهتر است کمي قرآن بخواني

کد خبر: ۸۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۲ 15 January 2010
خطيب جمعه مشهد تاكيد كرد: تهاجم به کيان دين را از سوي هيچ جناح و جرياني حتي اگر طرفدار آن باشيم، برنمي‌تابيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمين "سيد احمد علم‌الهدي" در خطبه‌هاي عبادي سياسي نماز جمعه امروز مشهد، با تسليت شهادت دکتر "مسعود علي‌محمدي"، استاد دانشگاه تهران، گفت: به شهادت رساندن شخصيت‌هاي برجسته علمي و ذخاير ارزشمند نظام، نشانگر تهاجم همه‌جانبه دشمن به ماست.

وي پيام به شهادت رساندن دكتر علي‌محمدي را، حمله دشمن به دو کيان علمي و ديني که هويت‌بخش جامعه هستند، دانست و افزود: امروز که کشور در عرصه‌هاي علمي و فن‌آوري به اوج استقلال رسيده است و سيادت علمي خود را به همگان نشان مي‌دهد، دشمن کيان علمي ما را مورد تهاجم قرار داده است و با کمال بي‌باکي يک انسان معتهد و دانشمند را مورد تهاجم قرار مي‌دهد.

خطيب جمعه مشهد، حادثه روز عاشورا را نيز مصداق تهاجم به کيان ديني خواند و افزود: طبق تاکيد قرآن، همه وظيفه داريم تا جايي که تهاجم است، به دفاع بپردازيم و اگر در دفاع کوتاه بياييم، شکست خواهيم خورد.

وي افزود: توهيني که رييس دفتر رييس‌جمهور با وجود داعيه دوستي ائمه(ع)، به انبيا اولوالعزم كرد، از نظر ما در رده تهاجم به دين است.

وي با اشاره به سخنان اسفنديار رحيم مشايي، در جشنواره علوم پزشکي خوارزمي، افزود:اصلا چه لزومي دارد که در يک جشنواره پزشکي بحث مديريت انبيا مطرح شود؟ آيا شما اين انبيا را مي‌شناسي؟ اصلا ايشان چه کاره‌اند که مديريت انبيا را تشخيص دهند؟

وي با تاکيد بر اينكه مديرتر از حضرت نوح(ع) نداريم، افزود: حضرت نوح 950 سال براي نجات بشريت در رسالت خود استقامت کرد و اگر ايشان نبودند، بشريت روبه انقراض مي‌رفت و مديريت حضرت نوح(ع) بود که انسان را از انقراض نجات داد.

وي خطاب به رحيم مشائي گفت: بهتر است شما کمي قرآن بخواني، آيا شما مي‌داني عيسي(ع) چه کرده است که از مديريت او ايراد مي‌گيري؟ مگر کارشناسي؟!

علم‌الهدي در رابطه با مديريت حضرت عيسي(ع)، گفت: زماني كه يهوديان از مشرکان و بت‌پرستان نيز هم بدتر شده بودند و دست به قتل و غارت مردم، آن هم به اسم دين و به عنوان امري مقدس زده بودند، عيسي(ع) يهود جنايتکار را تبديل به اقليتي کرد که پس از 2000 سال همچنان يهوديان در اقليت هستند.

خطيب جمعه مشهد با تاکيد بر اينکه مردم از راي خود به احمدي‌نژاد راضي هستند، افزود: مردم در دوره نهم انتخابات رياست‌جمهوري، ايشان را به عنوان فردي متدين شناختند و به او راي دادند و بعد از چهار سال با مشاهده تلاش و جديت خستگي‌ناپذير، صداقت، استکبارستيزي و وابستگي به ارزش‌هاي ديني، دوباره ايشان را انتخاب کردند و همچنان پاي راي خود ايستاده‌اند.

وي با اشاره به بحث نبوت عامه و نبوت خاصه، تاکيد کرد: کسي که نبوت پيامبر خاتم(ص) را قبول دارد، بايد نبوت پيامبران ديگر را نيز قبول داشته باشد و اين مسائل جزو ارزش‌هاي اعتقادي است.

به گزارش ايسنا، خطيب جمعه مشهد با بيان اينكه بايد در مقابل هجمه دشمن، همه مسائل را در نظر داشته باشيم و به هيچ فردي اجازه ندهيم که به مقدسات ديني ما توهين کند، همچنين با اشاره به مصائب اهل بيت(ع)، تاکيد کرد: اين دين به آساني به دست ما نرسيده است، بلکه تمام انبيا و ائمه(ع) براي حفظ دين، مصائب و مظالم زيادي را تحمل کرده‌اند و اجازه نمي‌دهيم افراد از روي شهوت و مزدوري براي بيگانگان، دين و ارزش‌هاي ما را مورد تهاجم قرار دهند.

امام جمعه مشهد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به لزوم دفاع در برابر تهاجمات دشمن و با تاکيد بر اين که قصد دفاع شخصي ندارم، افزود: زماني که فردي وارد عرصه جنگ نرم مي‌شود همانند کسي که وارد جنگ نظامي شده است، بايد خود را براي انواع تير و ترکش‌ها آماده کند. در عرصه جنگ نرم نيز دشنام، فحاشي، افترا و تهمت طبيعي است و يک رزمنده عرصه جنگ نرم نبايد به خاطر اين مسائل عقب‌نشيني کند.

وي با بيان اينکه کدام امام جمعه‌ را سراغ داريد که در روزنامه شهر خودش هفته‌اي دو يا سه بار به او توهين کنند؟ ادامه داد: زماني اين مساله عجيب‌تر مي‌شود که افراد ولايت‌مدار و انقلابي، چه در برخوردهاي مستقيم و چه در پيام‌ها و گفت‌وگوهايي که انجام مي‌دهند، بنده را متهم به تندي کنند.

وي با تاکيد بر اينكه آيا در مقابل همه توهين‌هايي كه به مقدسات ما شد، ما به مقدسات کسي توهين کرديم؟ افزود: ممکن است بنده تعابير تندي را به کار ببرم اما اين تعابير و حرف‌هاي بنده با تکيه بر قرآن و روايات بيان مي‌شود و اگر کسي تعابير بنده را تند بخواند يعني قرآن را متهم به تندي و افراط گويي کرده است.

به گزارش ايسنا، علم‌الهدي در خطبه اول نماز جمعه امروز مشهد نيز، به آيه قرآن مبني بر اينكه "عباد الرحمن" شاهد زور نيستند، افزود: وقتي در مکان‌هاي عمومي چون پارک، هتل و رستوران موسيقي پخش مي‌شود و عده‌اي جوان نيز با آن موسيقي به وجد مي‌آيند و حرکاتي را انجام مي‌دهند و امکان تفريح را از فردي که متدين است و با خانواده خود براي تفريح به مکان عمومي آمده است، مي‌گيرند؛ اين مساله خود نوعي زور است.

وي با بيان اينکه پخش موسيقي در مکان‌هاي عمومي از هر نوعي که باشد، غنا است، افزود: اگر وزارت ارشاد پيرو قرآن است بايد در مورد کنسرت‌هاي عمومي تجديدنظر کند.

علم‌الهدي با اشاره به ورود کاروان اسرا اهل بيت امام حسين(ع) به شام، گفت: روزي که کاروان اسرا را وارد شام کردند، در مقابل دروازه شام و در مقابل چشم اوليا خدا نوازندگان، خوانندگان، رقاصان و مردم به شادي پرداختند و عياشي کردند و نمک روي زخم داغ حضرت زين‌العابدين(ع) ريختند؛ امروز نيز متولي پارکي که اجازه مي‌دهد در آن مکان موسيقي پخش شود، همکار يزيد است، چرا که عمل مردم شام را تکرار مي‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار