بازدید 13843
عبدالرضا هاشم زایی در گفت وگو با «تابناک»؛

تغییر در کابینه ضروری است. با خطبه و نصیحت، اعتماد به سیستم ایجاد نمی شود. اگر سریع به مفاسد رسیدگی نکنند، اوضاع خطرناک می‌شود

یکی از دلایلی که کارشناسان اقتصادی برای اوضاع نابسامان کنونی عنوان کرده‌اند، از بین رفتن اعتماد به سیستم اقتصادی و سیاسی کشور است. این افراد بر این باورند در سالیان گذشته به دلیل بدعهدی‌های مکرر که از سوی نظام بانکی و همچنین سیاسی کشور شاهد بودند، دیگر به کارگزاران آن ‌گونه که باید، اعتماد ندارند.
کد خبر: ۸۱۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 04 July 2018

برای از بین بردن اثر متغییر‌های محیطی، نیاز به تغییر کابینه احساس می‌شود؛ باید وزیرانی بر سر کار بیایند که بتوانند در مقابل خواسته‌های رانت خواران ایستادگی کنند؛ وزیران صنعت و اقتصاد را استیضاح می‌کنیمیکی از دلایلی که کارشناسان اقتصادی برای اوضاع نابسامان کنونی عنوان کرده‌اند، از بین رفتن اعتماد به سیستم اقتصادی و سیاسی کشور است. این افراد بر این باورند در سالیان گذشته به دلیل بدعهدی‌های مکرر که از سوی نظام بانکی و همچنین سیاسی کشور شاهد بودند، دیگر به کارگزاران آن ‌گونه که باید، اعتماد ندارند.

به گزارش «تابناک»؛ این بی‌اعتمادی‌ها باعث شده است تا سیاست‌های اقتصادی دولت به ویژه در سال‌های اخیر توفیق چندانی به دست نیاورد و شاید یکی از دلایلی هم که برای تغییر در کابینه مطرح می‌شود، با نیم‌نگاه به این موضوع باشد، و انتظار بر این است که با روی کار آمدن افراد جدید، شاید بتوان یک اعتماد نسبی در میان مردم ایجاد کرد.

عبدالرضا هاشم زایی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: من دو سال قبل در روز افتتاح مجلس به عنوان رئیس سنی مجلس در نطق افتتاحیه از رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی آن در کنترل تورم تشکر کردم، ولی همان‌جا از وی خواستم تیم اقتصادی خود را تغییر دهد، چون در این تیم جسارت لازم برای ایجاد تحرک و توسعه اقتصادی دیده نمی‌شد.

وی گفت: ما آن زمان از روی دلسوزی گفتیم اما الآن اوضاع فرق کرده. به نظر من، این تغییر به یکی از ضروریات تبدیل شده است؛ هرچند اعتقاد دارم شاید تغییر چند نفر در کابینه نتواند آن‌چنان که باید اقتصاد را شکوفا کند، دست کم احترامی به افکار عمومی و نوعی احترام به مردم است.

این نماینده مجلس افزود: در هر جلسه، یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم تغییر در کابینه است، مردم فکر می‌کنند اگر یک نفر برود و فرد دیگری بیاید، همه‌چیز درست می‌شود. اگر در کشورهای دیگر چنین اتفاقاتی رخ می‌داد، کل کابینه استعفا می‌کرد، ولی ما در این کشور یک عذرخواهی از مسئولان نمی‌بینیم که حداقل مردم خوشحال شوند. بیست سال پیش ما در فرانسه بودیم، راننده وزیر کشور یک ‌بار سرعت غیرمجاز رفته بود ، طوری برخورد کردند که وزیر مجبور به استعفا شد.
ما در این کشور شب می‌خوابیم، صبح ثروت یک‌سوم می‌شود. یکی پیدا نمی‌شود که گردن بگیرد و کسی نیست که یک یادداشت صادقانه بنویسد و بگوید، من رفتم، دیگری بیاید که بتواند اوضاع را جمع کند. البته این‌یکی از علت‌هاست.

وی گفت: مسأله مهم‌تر اینکه تا زمانی که ما سیاست بین‌المللی خود را اصلاح نکنیم، قطعاً به توسعه نخواهیم رسید. مسأله دیگری هم که غیر از این وجود دارد، موضوع اتحاد داخلی است. ما در این شرایط به اتحاد نیاز داریم، نه متهم کردن دیگران. یک نفر اصلاح‌طلبان را به خیانت و غرب‌زدگی و اصلاح‌طلبان بقیه را به بی‌سواد بودن و ... متهم می‌کنند.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: باید این موضوعات را رها کنیم تا در کشور همدلی ایجاد شود، الآن کشور نیاز به همدلی میان احزاب دارد که متأسفانه اصلاً دیده نمی‌شود. عامل دیگری که باعث می‌شود تا مردم به سیستم اعتماد نداشته باشند، تبعیض است.

همین موضع ارز را نگاه کنید. می‌گویند شلوغی‌ها از بازار علاءالدین شروع‌شده و به بازار تهران رسیده است. طرف تبعیض را می‌بیند و می‌بیند که مغازه بغل‌دست خود چون آشنا دارد، ارز دولتی دریافت و موبایل وارد کرده اما او نتوانسته بگیرد. خوب این‌ها حساب و کتاب ندارد و نیروهای امنیتی با مفاسد اقتصادی برخورد نمی‌کنند. باید هر چه زودتر دادگاه‌های عادلانه و حتی صحرایی تشکیل شود و با این مفسدان با سرعت برخورد شود. این‌ها ابزارهایی است که می‌تواند اقتصاد کشور را به رونق بیندازد و مردم را امیدوار کند.

همه باید ملی فکر کنند، حتی ائمه جمعه هم باید ملی انتخاب شوند. فکر می‌کنید چرا مردم به رسانه‌های خارجی نگاه می‌کنند، یک دلیل بیشتر ندارد. مردم اعتمادی به رسانه‌های داخلی ندارند، این اعتماد باید برگردد و با خطبه و نصیحت و ... هم نمی‌شود باید ابزار این اتحاد در کشور فراهم شود و مردم ‌باور کنند که من نوعی حرف راست می‌گویم تا زمانی که این موضوع حل نشود، اوضاع خطرناک خواهد شد.

برای خواندن خبرها و یادداشت های بیشتر درباره سوژه روز تابناک، بر «تغییر یا ترمیم در کابینه» را کلیک کنید.

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۶۲
ای کاش قبل از تغییر عذرخواهی از مردم را بجا بیاورند.

سنت حسنه اینست که شجاعت داشته باشند و مسئولیت ندانم کاری ها و نادانی ها را برعهده بگیرند و از مردم حلالیت بخوان.

افراد بی تجربه در دولت مردم را به بدبختی رسانده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
باید رییس بانک مرکزی ،وزیر نفت، صمت و اقتصاد محاکمه شوند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
نه چاره ای و نه امیدی به برخورد با فساد هست. یه حسی بهم میگه سال 97 سال پایان است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
ما کلا باید زوری بالاسرمان نباشد اصلاح نمیشویم
یا زور دگنک و قانون
یا مثل امروز زور گرانی و اعتراض مردم
حداقل فرصت فعلی ازدست نرود و اخلالگران و مدایران رانتی مجازات شوند
کاری که فساد کرد هیچ دشمنی نتوانست انجام دهد !!
شما نماینده محترم هم خطبه و نصیحت کردید ، بفرمائید چه اقدام عملی برای جلوگیری از این مشکلاتی که فرمودید ، بعنوان نماینده ی مجلسی که در راس همه امور است !! انجام داده اید ؟
هاشم زایی تغییر درسیاست ضروریه.دنیاداره تحریم نفتی مون میکنه.هرکابینه ای بیاد هیچ کاری نخواهدکرد.مثل جزیره ای میشیم که باهیچ جایی درارتباط نیستیم و خودمون هم نمیتونیم مایحتاجمون رو تهیه کنیم.بابا یکم سرمون رو از زیر برف دربیاریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
اینطور ها هم نیست بحانه ای برای تحریم ما ندارن نه مثل کره شمالی موشک قاره پیام داریم نه بمب اتم اینا هم بلف هست دنیا با ترامپ راه نخواهد امد ولی شرکت های بزرگ میترسن میرند در مورد بانک هم که اصلا همکاری نکردن که بخوان تحریم مکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
نهایتش بنده از شهر میروم روستا و چهار تا گوسفند وگاو پرورش میدم. ولی حیف که خشکسالیه اینم شاید نشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
داداش جون گردش ناخالص ملي 1700 ميليارد دلار در ساله و پول نفت فقط 60 ميليارد دلار زياد نگران نباش اين كوتلم ميگذرونيم به فضل خدا
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
عزیزم بهانه همین که میگیم اسراییل بایدنابود بشه کافیه.ضمن اینکه از برق هسته ای که ما هنوز چیزی ندیدیم و همش میگن کمبود برق هست.ضمنابهانه رو با ه مینویسن نه با ح
اقای روحانی این اخرین سخنرانی بود که کردید اگه این بار عمل نکنید معلوم نیست چه اتفاقی م یافته اعصاب مردم ازمایش نکنید
تغییر در کابینه چه دردی را درمان می کند؟ آیا وزیر جدید می تواند سیاست مخرب خارجی و داخلی را عوض کند؟ آیا می تواند شرکایی معتبرتر از چند گروه شبه نظامی در خاورمیانه برای ما دست و پا کند؟ آیا وزرای جدید مانع ریخت و پاش ثروت ایران در چهارگوشه دنیا خواهند شد؟ آیا کابینه جدید می تواند بهانه هایی را که خودمان در طبق زر به ترامپ دادیم، ماست مالی کند؟ ما به این مشکلات ظاهری اشاره می کنیم تا از مشکلات واقعی فرار کنیم!!!!
تغییر به معنی تعویض نباشد.
نادان باید با دانا جایگزین گردد.
اوضاع خطر ناک شده خودتون خبر ندارین یا به بی خبری میزنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
اهاي غرب نشين ، هان چي شده؟ دلت لك زده براي ... زهي خيال باطل
یک کلام. مسئولین به فکر خودشان هستند نه به فکر مملکت.
آقای رئیس جمهور، آقای روحانی، حرف مردم را گوش کن، بخدا دیگه خسته شدیم. حداقل کاری که میتونی الان انجام بدی، تغییر رئیس بانک مرکزی با شخصی با تجربه است. مردم دیگه به حرف سیف اعتمادی ندارن.
خود شما می گی یک شبه سرمایه ات یک سوم شده .بعد نماینده گلپایگان میگه چرا طرف سکه نوشته تا سرمایه اش را حفظ کنه.بانک مرکزی بزنه زیر قراردادش!خوب به نظر شما
کسی به این سیستم و مجلس اعتماد می کنه؟
آقا سیستم مشکل بنیادی داره و نیاز به اصلاحات و تغییرات اساسی دیده میشه.
بعید میدونم با تغییر کل کابینه هم تغییر اساسی بوجود بیاد.
تابناک لطفا منتشر کن.
راست میگه موقعی که پول مردم رو موسسات غیر مجاز بالا میکشن دیگه مردم به بانک هم اعتماد نمیکنن
اوضاع به همیت صورت پیش بره مدتی نمیگذره که باید شاهد اعتراضات مردمی باشیم. مردم ایران دیگه ظرفیت تحمل مشکلات را ندارند در حالی که به وضوح دارن زندگی مرفه نمایندگان و مسئولان و فرزندان آقایون را در خارج و داخل ایران می بینند. افرادی که خودشون شعار مرگ برآمریکا سر میدهند فرزندانشان در آمریکا کانادا انگلیس و... زندگی مرفه دارند. دیگه بسه اینقدر اختلاف طبقاتی.امکان نداره مردم به حرفهای افرادی گوش بدهند که خودشان در رفاه هستند و از مردم توقع قناعت و صرفه جویی دارن. پیغمیر خدا فرمودند خرما خورده نمی تواند منع خرما برای دیگران کند...... لطفا فکری به حال ایران و اسلام از دست رفته بکنید. چون مردم هیچ کجا عدالت اسلامی نمی بینند. چرا مفسدین را اعدام نمی کنند؟ این نشاندهنده فساد عمیق است. در صورتی که مفسدین بدون هیچ ملاحظاتی اعدام شوند و عدالت اجرا شود دیگران هم ماست خودشون را کیسه می کنند. از ماگفتن بود
سلام اوایل انقلاب بزرگواران میگفتند باید چنان مملکت داری کنیم که فاصله کوخ نشین از کاخ نشین کم وکمتر شود خدایا تو کمک کن ملت همه کوخ نشین شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
چرا کاخ نشین هم کم نداریم، البته کوخ نشین ها اکثریت مطلق را دارند
ایشان گفتار درمانی می کنند
از مسئولینی که می گویند فساد داریم اما سیستماتیک نیست چه انتظاری می توان داشت؟
خخخخخخخخ
لذتی که در بخور بخور مال ملت برای برخیها هست در هیچ چیز دیگری نیست و به این راحتی نمیشود اینها را از خوردن گرفت مثل اینست که طفل شیرخار را از پستان مادر بگیرند.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
هلاک این تشبیه کردنت شدم.
تمامی مسئولین بدانند که همه شماهادر یک کشتی قرار داریدواگر اتفاقی بیافتد همه شما غرق خواهید شد وحتی یک نفر از شماها راهم خارج از کشور راه نمیدهندو مردم هم تحت سلطه بیگانگان مثل زمان شاه قرار خواهند گرفت پس مراقبت کنید و از گذشتگان عبرت بگیریدبرای مردم نجیب ایران که بهترین انسانهای روی زمین هستند خدمت کنید شایدکه خداوند بشما رحم کند. سید از تهران.
اداره کشوری مانند ایران، نیازمند تخصص، تعهد، خلاقیت و وجدان میباشد با انشاءالله و ماشاء الله به جایی نخواهند رسید
خود این آقای هاشم زایی هم که خطبه خوند!!!
همه فقط خطبه میخونن که یکی این وسط دست به کار شه و کسی هم دست به کار نمیشه!!!
میدونی چرا؟؟ چون این وعده خدا برای از بین بردنه ظالمه!!
....
آیه ۱۶۵ سوره اعراف یکی از ۲۹۰ آیه‌ای است که در آن خداوند به مسئله ظلم پرداخته. از نظر علامه طباطبائی نکته‌ای که در فراز اول این آیه «فَلَمَّا نَسُوا۟ مَا ذُكِّرُوا۟ بِهِۦٓ أَنجَيْنَا ٱلَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ ٱلسُّوٓءِ» آمده این است که سكوت در برابر فسق و فساد و عدم قطع رابطه با ستمگران، شركت در فسق و ظلم و موجب اشتراك با ظالمين در عذاب است.
علامه در این زمینه می‌نویسد: مقصود از «فَلَمَّا نَسُوا ما ذُكِّرُوا بِهِ أَنْجَيْنَا الَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ» فراموشى تذكرها و بی‌تاثير شدن آن در دل‏‌هاى ايشان است، هر چند به ياد آن تذكرها بوده باشند، زيرا اخذ الهى مسبب بی‌اعتنايى به اوامر او و اعراض از تذكرهاى انبياى او است، وگرنه اگر مقصود فراموشى باشد عقوبت معنا نداشت، چون فراموشى به حسب طبع خودش مانع از فعليت تكليف و حلول عقوبت است.
...
به بی تاثیر شدن تذکر ها در دلهای ایشان دقت کنید... همان چیزیست که داره اتفاق میوفته و همه فقط خطبه و تذکر میدن اما بی تاثیره!!! این از مراحل عقوبت و عذاب اللهی هست دوستان... اگر مسئولین ما که از فیلتر های مثلا اسلامی رد شدن کمی قرآن خونده بودند این جملات براشون آشنا میبود!
مرگ‌بر‌امریکا‌.مرگ‌بر‌انگلیس‌.مرگ‌بر‌اسراعیل‌.مرگ‌بر‌عربستان.‌مرگ‌بر‌بحرین.مرگ‌بر‌فرانسه‌.مرگ‌برروسیه‌ومرگ‌بر‌ترکیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
و مرگ بر فتنه گر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
یه دفعه میگفتی کل دنیا دیگه ...
تمامی این مشکلات ناشی از اوج بی عدالتی و فساد مالی در جامعه هست. فساد مالی به بدترین وضع در تمامی لایه های جامعه ریشه گسترده و بی اعتمادی ملت به تمامی ارکان، احزاب و ارزش های کشور چون درد بی درمانی در حال اضمحلال کشور است. عمرا اگر در این کشور فساد ریشه کن گردد.
ای کاش یه بودجه ای برای این نور چشمی ها و مفاسد اقتصادی هرسال کنار می‌گذاشتن، مملکت میذاشتن درست اداره بشه
با نام خدا .

با سلام .

ایشان نماینده ی مجلس درست میفرمایند .

اوضاع خطرناک خواهد شد اگر زودتر دولت نجنبد ممکن است کار از دستشان خارج شود .........

باید سود بانکی افزایش یابد و به مثل سابق خود برگردد .............این مسئله جدی است ما در بین مردم هستیم .

اوضاع اقتصادی خوب نیست و بحرانی است .

بیخود نبود که وزیر اقتصاد پیشین جناب آقای طیب نیا استعفا ء داده بود ..زمان همه چیز را روشن میکند ......

بعضی از مردم پول سرگردان دارند میلیاردی و میخواهند سود ببرند ..........دنبال یک فضا میگردند ...........

یک عده از مردم هم در فقر و بدبختی زندگی میکنند ........

یک عده هم به اروپا و ترکیه میروند و پول خرج میکنند ................

عده ای هم سرگردان و بیکار هستند .........

در عین حال فساد و بی عدالتی نیز جای خود دارد ......از جمله خود بنده .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
سیف قبلا گفته بود تا من هستم سود بانکی رو افزایش نمیدم! ایشان باید برکنار بشه و یک شخص دیگری که به مسائل اقتصاد آشناست رئیس بانک مرکزی بشه
بد عهدی امریکا با عث بی اعتمادی به امریکا شد متاسفانه بد عهدی دولتمردان کشور ما نیز نتیجه ای بد تر ازاین خواهد داشت و همکاری و مشارکت مردم در صحنه ها را نیز کمرنگ خواهد کرد لذا مسولیین از خواب بیدار شوند
اینهایی که قصد تغییر در دولت را ندارند از خود دولت هستند باید انها را به مردم معرفی کرد زیرا بی تدبیر ترین دولت یعد از انقلاب می باشد
خوبه صحبت های اقای هاشم زایی تفریبا حرف دل مردم را زد انشالله هرچه زودتر مملکت با همت افراد واقع بین به ارامش برسد چون پیشرفت در سایه ارامش است نه تشنج و دلسوزتر از مردم خودمان پیدا نمی کنیم و همه کشورها دنبال منافع خودشان هستند
حسن روحانی فعلا داره دستبوسی منتقدین رو میکنه ؟! وقتی برای تغییرات در کابینه رو نداره ( ببخشید جرات ).
احتراما : این فرمایش امام خمینی هنوز تلاش می کنم .که سرمشق زندگیم باشد.کسانی که با مصوبات مجلس بعد از اینکه شورای نگهبان نظر خودش را داد باز مخالفت می کنند، اینها دانسته یا ندانسته با اسلام مخالفت می کنند. اگر همه اشخاصی که در کشورمان هستند و همه گروههایی که در کشور هستند و همه نهادهایی که در سرتاسر کشور هستند به قانون خاضع بشویم و قانون را محترم بشمریم، هیچ اختلافی پیش نخواهد آمد.
صدتا دولت هم تغییر کند تا صداقت نباشد و عدالت اجرا نشود همین است که هست روز بروز هم بدتر می شود بعضی آدرس غلط بمردم می دهند بخشی از مشکلات مربوط به دولت می شود خود رایی و لجبازی پدر مردم را در آورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
صداقت عدالت چه کلمات غریبی شده اند این روزا
دیروز حکم حقوقی سال جدید به دستم رسید و اشک شوق ریختم که ۲۳۰ هزار تومان به حقوقم من معلم اضافه شد ؟! خواستم از تمام مسیولین نظام تقدیر و تشکر کنم از این همه توجهی که به ما دارند ؟!! ولی امروز فیش برق و اب به دستم رسید متوجه شدم که به همان مقدار به هزینه های اب و برق و گاز و تلفن و موبایلم افزوده شده ؟! دوباره اشک ریختم ، خبری جدیدی خواندم که فردی با ۲ تن سکه معادل ۲۵۰ هزار سکه دستگیر شد باز هم اشک ریختم ، فیش حقوقی کارمندی دیگری در دیوان محاسبات رو دیدم که فقط فوق العاده ویژه اش به اندازه حقوق من بود باز هم اشک شوق ریختم که شاید به ما هم بدهند ؟! قیمت سکه رو نگاه کردم دیدم ۱۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده باز هم اشک شوق.......
ای کاش مردم میفهمیدند که چرا موسسه ثامن برشکست شد انوقت پی به کار کثیف پولشویی میبردند .
ببين اعتماد كه هيچ اگه مسولين نظام الان بيان بگن روز هست من قرآن خدا رو به دست ميگيرم و ميگم شب هست كار از بي اعتمادي گزشته ديگه......
براي اثبات صداقت تمام مسئولين، پيشنهاد مي كنم دست كم به مدت 4 ماه مثل بسياري از كارگران درمانده و بيكاران، تمامي دريافتي هاي نمايندگان، وزرا، معاونين وزرا، استاندارن، فرمانداران، مديران كل و مقامات ارشد نظامي و غير نظامي مسدود شود تا وضعيت مردم فلك زده را كاملا احساس كنند. بگذاريد با هم سختي هاي تحريم و وضع اسفناك اقتصادي را تحمل كنيم.
اقا طرح کارورزی چه شد؟ ما که حدود 13 ماهه این طرح ثبت نام کردیم کلی جایی که معرفی کردند یک جا بود اینم ربط به رشته و کار درخواستیم نداشت. وزیر کار فکر اساسی در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی کند. دارند جوونا از بیکاری نابود می شوند. خیلی وضع اشتغال جوونهای فارغ التحصیل اسفناکه.
حیف ۳۷۰ هزار میلیارد دلاری که صرف هسته شدن کشور کردید ، تمام هسترو نیست مملکت رو فدای هسته ای کردید اخرش چی نصیب ملت شد؟! تحریم تحریم تحریم ؟؟؟!! با ان پول دقیقا دوباره میتونستید تمام زیر ساختهای کشور از نو بسازید ، دیگه نه از بیکاری ، نه از تورم ، نه از فسا د و.... خبری بود ، از مهم تر اینقدر در داخل ملت رو به جون هم نمی انداختید .
صبر وتقوی پیشه سازید .......
دشمن ملت ایران همین جاست - بین خودی ها دنبالش بگردین
این نماینده گفت: باید هر چه سریع‌تر دادگاه‌های عادلانه و حتی صحرایی تشکیل شود و با این مفسدان با سرعت برخورد گردد، این‌ها ابزارهایی است که می‌تواند اقتصاد کشور را به رونق بیندازد و مردم را امیدوار کند.

درود بر شرفت تنها راهکارممکن برای وضعیت فعلی کشور
انشالله با کمک ژن خوب آقای احمد عراقچی، بی اعتمادی به اقتصاد کشور، حل بشه
خوبه این اصلاحات از مجلس خانه ملت اغاز شود اقای نماینده چرا از خود شماها شروع نشود چند درصد فرزندان نمایندگان بیکارند ؟؟
خوبه یک لیستی از فرزندان محترم مجلس و شغل انان منتشر گردد
منزل شما نمایندگان در کجای شهر است و .........
وقتی بحث اعمال فلان مکانیزم برای کنترل قیمت و مصرف که اغلب برای توجیه گران کردن کالایی پیش میاد جالبه که خیلی زود برنامه های مسؤولان به ثمر میشینه و جواب عالی میده مثل بحث گران کردن بنزین یا افزایش بهای آب و برق و گاز و... .ولی نمیدانم چرا وقتی بحث کنترل گرانی و رسیدگی به اموری که مربوط به معیشت مردم و وهر آنچه که میتونه روزنه ی امیدی برای مردم باشد پیش میاد، همین مسوؤلان ماهها جلسه میگذراند و آخرش هم فقط در حد حرف باقی میمونه یا فوقش بقول همین مسؤولان در قالب به اصطلاح یک برنامه بلند مدت و آمار و ارقام صوری و ساختگی ظاهر میشه.انگار برخی از مسؤولان ما ساخته شدند فقط برای تحمیل شرایط سخت و گرانی و زحمت به مردم .واقعا در این آشفته بازار و خبرای همش ناامید کننده، کسی پیدا نمیشه که طرحی نو دراندازد و حرفاش بوی عمل و خدمت خالصانه و خداپسندانه بدهد؟یانه هنوزم که هنوزه با جملاتی مثل (نیاز به برنامه بلند مدت دارد) در خواب خوش غفلتیم؟ویا نه منتظریم که یک مشکل ساده تبدیل به یک بحران بشه و تازه باز با صرف هزینه های زیاد در صدد رفع بحران درآییم؟قدیما حرفای خوبی زدند که میگفتند هرچیزی علاج داره بغیر از مرگ.کاش اینو برخی از مسؤولان ما بهش ایمان داشتند و میفهمیدند.شاید محرکی میشد برای حرکتشان و اینکه میشود با بهره گیری از تجارب و علوم فرزندان همین سرزمین بر همه ی مشکلات امروز فایق آمد.
شب بخیر!
زود دیر شد!
خیل زود
با حرف زدن هیچ چیز درست نمیشود باید دست به اقدام عملی زد وبا محاکمه واعدام مفسدین اقتصادی در هر مقامی ورفع تبعیض در جامعه-اعتماد مردم به نظام را برگرداند؛مگر کشور ما 8سال درگیر جنگ نبودوسخت ترین دوران بود ولی با بودن افراد با اخلاص ما آن دوران بسیار سخت را به خوبی مدیریت کردیم-الان که از زمان جنگ سخت تر نیست من اطمینان دارم که در کمترین زمان وباقدام انقلابی علیه اخلال گران آرامش به جامعه بر میگردد
باید کل سیستم اداره کشور به متخصصین ژاپنی سپرده بشه و همچنین لیستی از ده درصد وال استریتان ایرانی به اونها داده بشه که سهم زیاده خواهی وچپاولی که الان دارن انجام میدن به حسابشون واریز بشه و مابقی صرف ملت ومردم بشه چون علاوه بر غارت اموال مردم کشور رو به لبه پرتگاه رسوندن و عملا کنترل امور در همه جای مملکت غیرممکن شده .مشکل کشور عدم استقلال قواست طرف کلی رانت وارز میگیره ووقتی بشناستش اه فلانیه به فلان جهت وصله اینو بیخیال بریم طرف یکی دیگه . انقلاب وکشوری که بهترین جوانها را جهت حفظش فدا کردیم را نابود کردن نود درصد مردم از اوضاع ناراضیند وتا کسی انتقاد بکنه میگن حداقلش امنیت داریم وبا عراق وافغانستان وسوریه خودمان را مقایسه میکنیم وانگار هیچ کشور امنی جز ایران در این دنیا وجود ندارد چرا ایران را با همین کشورهای حوزه خلیج که سطح رفاه وامنیتشون صد برابر ماست مقایسه نمیکنیم .
آقا فساد مالی و اقتصادی و اخلاقی با جابجا کردن آدمها تغییر نمیکند قانون اشکال دارد . نظارت اشکال دارد . تجربه دنیا این هست فقط خصوصی سازی راه نجات کشور هست نه هر نوع خصوصی سازی من در آوردی. بلکه واگذاری تمام بنگاهای اقتصادی و عرضه کردن آن در بورس کشور هست تازهدر بورس هم به هر کس نمیدهند بلکه لیاقت و شایستگی داشته باشند . پول حلال برای واگذاری شرکت ها بدهند واگذاری به خودی نباشد که دوباره نخودی شوند . اگر شرکتی را میخرند واقعا پشتوانه مالی آنرا بفهمند که خودش خریده یا عقبه مالی و ساپورت مالی شدند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار