بازدید 8644
جام جهانی با حذف کلمبیا، یک هشتم را پشت سرگذاشت

انگلیس سرانجام ازپنالتی جان سالم به دربردوبه۸تیم رسید

در آخرین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸، داستان ناکامی‌‌های همیشگی سه‌شیر در ضربات پنالتی برای تیم ملی انگلیس تکرار نشد تا شاگردان ساوت گیت برای رسیدن به نیمه نهایی بعد از ۲۸سال امیدوار شوند. زردهای اسکاندیناوی بدون زلاتان حریف آنها هستند
کد خبر: ۸۱۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵ 04 July 2018

دیدار ماراتن وار تیمهای کلمبیا و انگلیس که تا آخرین ثانیه های وقت قانونی با برتری 1-0 سه شیرها دنبال می شد روی ارسال کرنر در ثانیه های پایانی  به تساوی کشید اما سرانجام انگلیسی ها بر کابوس ضربات پنالتی غلبه کردند و به جمع هشت تیم برترجهان رسیدند.

به گزارش تابناک ورزشی، در آخرین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 روسیه، سه‌شنبه تیم‌‌‌های ملی انگلیس و کلمبیا در ورزشگاه اسپارتاک مسکو به مصاف هم رفتند که این بازی پس از تساوی یک -یک در وقت‌‌های معمول به وقت‌های اضافه و پس از آن به ضربات پنالتی کشیده شد، جایی که سه‌شیر با نتیجه 4 بر 3 برد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد تا برای اولین بار در جام جهانی در ضربات پنالتی پیروز شود.در 90 دقیقه معمول این بازی گل‌های این بازی را هری کین برای انگلیس و یری مینا برای کلمبیا به ثمر رساندند.

انگلیس بالاخره طلسم پنالتی راشکست و به۸تیم جام جهانی رسید

این سومین گل مینا در رقابتهای جام جهانی 2018 برای کلمبیا بود؛ گل هایی که نقش زیادی در رسیدن این تیم به این مرحله داشت. او در پیروزی 3-0 مقابل لهستان، گل اول تیمش را به ثمر رساند و در دیدار بعدی هم توانست تک گل بردتیمش را به سنگال بزند.
هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس مثل دو بازی ابتدایی تیمش در جام جهانی مرد برتر سه شیرها در بازی امشب برابر کلمبیا بود که علاوه بر ایجاد خطر روی دروازه حریف، یک پنالتی بگیرد و آن را تبدیل به گل کند و در ضربات پنالتی هم این کار را انجام دهد.

شرح گلها

کلمبیا 0 - انگلیس 1 (دقیقه 57: هری کین): پنالتی اعلام شده به سود انگلیس را هری کین به مرکز دروازه زد تا شیرجه اوسپینا به سمت راست بی‌ثمر باشد و سه شیرها با یک گل پیش بیافتند.

کلمبیا 1 - انگلیس 1 (دقیقه 3+90: یری مینا): ارسال کوادرادو از روی کرنر سمت راست زمین را یری مینا بالاتر از مگوایر با ضربه سر زد و تریپر که کنار تیرک دوم ایستاده بود، نتوانست توپ را دفع کند تا کلمبیا در دقایق پایانی به گل برسد و مینا برای سومین بازی متوالی به یک شکل گلزنی کند.

ضربات پنالتی

کلمبیا 1 - انگلیس 0 : پنالتی اول را کلمبیایی‌ها زدند که رادامل فالکائو در حالی که پیکفورد به سمت راست خود پریده بود، با شوت به مرکز دروازه تبدیل به گل کرد.

کلمبیا 1 - انگلیس 1 : هری کین توپ را به سمت راست اوسپینا که جهت را درست تشخیص داده بود، زد تا در پنالتی هم جدال دو تیم یک بر یک شود.

کلمبیا 2 - انگلیس 1 : کوادرادو با شوت محکم به سمت چپ دروازه دومین گل کلمبیا را در ضربات پنالتی به ثمر رساند.

کلمبیا 2 - انگلیس 2 : اوسپینا به سمت راست دروازه پرید ولی توپ با اختلاف کمی از کنار دستان او با شوت راشفورد تبدیل به گل شد.

کلمبیا 3 - انگلیس 2 : موریل خلاف جهت پیکفورد توپ را به سمت چپ دروازه زد و گلزنی کرد.

کلمبیا 3 - انگلیس 2 : اوسپینا با شیرجه به سمت چپ دروازه با یک دست شوت هندرسون را مهار کرد تا کلمبیا در آستانه پیروزی قرار بگیرد.

کلمبیا 3 - انگلیس 2 : اوریبه به دنبال گلزنی با شوت به کنج دروازه انگلیس بود که توپ به زیر طاق برخورد کرد و به بیرون برگشت تا پنالتی کلمبیا از دست برود.

کلمبیا 3 - انگلیس 3 : تریپر امید را به اردوی انگلیس برگرداند و موفق شد با شوت عالی به کنج دروازه کلمبیا و بالاتر از دستان اوسپینا گلزنی کند.

کلمبیا 3 - انگلیس 3 : پیکفورد با واکنشی عالی و مهار توپ با دست چپ اجازه نداد شوت کارلوس باکا به سمت چپ دروازه تبدیل به گل شود.

کلمبیا 3 - انگلیس 4 : ضربه اریک دایر به سمت چپ دروازه که توپ را از زیر دستان اوسپینا عبور داد، کار کلمبیا را تمام کرد و انگلیس را به جمع هشت تیم برتر جام جهانی رساند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار