بازدید 11311
همچنان ثروتمندان یارانه بیشتری می گیرند؛

واریز یارانه 2.5 میلیون تومانی به جیب مسافران خارجی

پس از نوسانات نرخ ارز و اطلاعیه های بانک مرکزی جهت به سامان رساندن اوضاع بازار ارز، قرار شد به هر مسافری که به ترکیه سفر می کند، 500 یورو ارز تخصیص یابد. اختلاف قیمت یورو مسافرتی با قیمت یورو در بازار آزاد، به گونه ای است که دولت به هر مسافر کشورهای هم مرز و کشورهای مشترک المنافع یارانه ارزی، حدود 2.5 میلیون تومان پرداخت می کند و این در حالی است که کل یارانه ماهانه دریافتی توسط هر شخص در یک سال تقریباً 550 هزار تومان است. این نشان می دهد که همچنان ثروتمندان یارانه بیشتری می گیرند.
کد خبر: ۸۱۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ 02 July 2018

واریز یارانه 2.5 میلیون تومانی به جیب مسافران خارجیپس از نوسانات نرخ ارز و اطلاعیه های بانک مرکزی جهت به سامان رساندن اوضاع بازار ارز، قرار شد به هر مسافری که به ترکیه سفر می کند، 500 یورو ارز تخصیص یابد. اختلاف قیمت یورو مسافرتی با قیمت یورو در بازار آزاد، به گونه ای است که دولت به هر مسافر کشورهای هم مرز و کشورهای مشترک المنافع یارانه ارزی، حدود 2.5 میلیون تومان پرداخت می کند و این در حالی است که کل یارانه ماهانه دریافتی توسط هر شخص در یک سال تقریباً 550 هزار تومان است. این نشان می دهد که همچنان ثروتمندان یارانه بیشتری می گیرند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ پایین بودن قیمت ارز مسافرتی در سال گذشته باعث شد تا سفرهای خارجی مقرون به صرفه باشد و به همین دلیل، میزان مسافرت های خارجی به خصوص سفر به ترکیه رشد چشمگیری را تجربه نمود. این موضوع باعث خروج ارز فراوانی از کشور می شد. بعد از نوسانات نرخ ارز در فروردین ماه سال جاری، دولت تصمیم گرفت که راه های خروج ارز از کشور را به نوعی مسدود کند. به همین منظور، سعی کرد، با ارائه راهکارهایی سفرهای خارجی بی مورد را کاهش دهد. یکی از این راهکارها، کاهش سهمیه ارز مسافرتی بود. در 22 فروردین ماه 1397 بانک مرکزی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: "ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال 1000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می شود. میزان ارز مسافرتی پرداختی به مسافران هوایی به کشورهای هم مرز و کشورهای مشترک المنافع به غیر از عراق 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزهاست.

این اطلاعیه نشان می داد، کسانی که قصد سفر به کشورهای ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، استونی، لتونی، لیتوانی، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، اوکراین، ازبکستان، ترکیه، افغانستان، بحرین، قطر، کویت، پاکستان، عمان، امارات متحده عربی و قبرس را دارند، می توانند 500 یورو ارز مسافرتی و کسانی که قصد مسافرت به سایر کشورها را دارند، می توانند 1000 یورو دریافت کنند. همچنین بانک مرکزی به مسافران عراق، 250 هزار دینار ارز مسافرتی پرداخت می کرد.

قیمت هر یورو مسافرتی تقریبا 5 هزار تومان است و قیمت هر یورو در بازار آزاد حدود 9 هزار و 904 تومان است؛ این یعنی بانک مرکزی به هر مسافر کشورهای خارجی بابت هر یورو، یارانه 4 هزار و 904 تومانی پرداخت می کند. اگر فردی قصد سفر به کشورهای هم مرز و کشورهای مشترک المنافع به غیر از عراق را داشته باشد، دولت در عمل به وی 2 میلیون و 452 هزار تومان یارانه ارزی می دهد و اگر همین فرد قصد سفر به سایر کشورها را داشته باشد دولت 4 میلیون و 904 هزار تومان یارانه ارزی به او می دهد.

در اوضاع کنونی جامعه، فردی می تواند به این کشورها سفر کند که استطاعت مالی دارد و از طبقه ثروتمند جامعه است؛ بنابراین، دولت عملاً به اقشار ثروتمند یارانه ارزی 2.5 تا 4.9 میلیون تومانی می دهد. این در حالی است که هر فرد با دریافت یارانه 45 هزار و 500 تومانی ماهانه، در سال تنها 546 هزار تومان یارانه دریافت می کند.

این آمار و ارقام نشان می دهد که همچنان ثروتمندان یارانه بیشتری را نسبت به سایر اقشار جامعه دریافت می کنند. به نظر می رسد دولت باید یک بار دیگر در نحوه تخصیص ارز مسافرتی و یا قیمت آن تجدید نظر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۸۸
چرا باید وقتی من ایرانی یک میلیون و دویست حقوق میگیرم اصلا دلار بشه ۹۰۰۰ تومن که شما الان بشینی واسه ما اختلاف قیمت حساب کنی.
دغدغه های سلبریتی های پر مدعا برای نرخ دلار ، برای همین است..
كدوم يارانه!؟!؟ قيمت مصنوعى ٩٠٠٠تومانى يورو بايد تغيير كند ! قيمت واقعى يورو همون ٥٠٠٠تومان است
همه ارز دولتی گرفتن و به قیمت روز جنسا رو فروختن حالا شما چشمتون به این مقدار پول ناچیزه، مردم با این 500 و 1000یورو میلیاردر نمیشن، به جای اینکار قیمتا رو برگردونین به 6-7 ماه پیش
با تفاوت ارز آزاد و دولتی میشه ۷روز در ترکیه کردش کرد بدون اینکه ریالی از خودت خرج کنی!تقدیم دولت ایران به اقتصاد ترکیه و همچنین برای گروهی از مردم ایران!!
نویسنده عزیز
به عنوان مثال سفر به ترکیه حداقل حدود ۱ میلیون هزینه بر میدارد و اگر عوارض خروج را ۲۲۰ هزلر تومان و هزینه تاکسی فرودگاه رو ۸۰ هزار تومان در نظر بگیریم
هزینه خروج از کشور ۱میلبون و سیصد هزار تومان یشود. که اگر‌دولت ۵۰۰ یورو بدهد و اختلاف قیمت یورو با بازار حدود ۴ هزار تومان هم باشد آن شخص نهایتا و درصورتی که هیچ ارزی در کشور ترکیه خرج نکند میتواند ۷۰۰ هزار تومان کاسبی کند.آنهم یکبار در سال
.در ضمن اسم‌این یارانه نیست چون به گفته دولت قیمت یورو ۵۰۰۰ تومان است و هر قیمتی غیر از آن قاچاق است.
اینم زیاد میبینی؟!؟!؟؟
ماشالله به هوشتون.
دولت محترم پدر مارو دراوردي چند اقتصاد دان به شما بايد بگه ارز دولتي رو فقط براي كالاهاي اساسي اختصاص بده آخه تا كي ناکارامدی
نوش جونشون میتونن
روزگاری هر روز مقاله ای مینوشتند که یا ایهی الناس سودهای بانکی باعث میشود مردم در تولید سرمایه گذاری نکتند دولت نرخ سود بانکی را اورد پایین نتیجه ان شد بدبختی مردم فقیر ،ومسایل که پیش امد در مملکت و الان یک بار دیگر میخواهند با این کار های غیر کارشناسی باعث بشن که دلار بشه 16000 تومن .من به شما قول میدهم اگر این مورد هم حذف بشه ی یعنی اقتصاد مملکت در سقوط کامل است .
میلیون دلار میلیون دلار4200 دادن به وارد کننده ، 8000 تومان برای مصرف کننده حساب کرده کسی ککش هم نگزید.
حالا گیر دادید به 500 دلار ارز مسافرتی؟؟
زورتون فقط به مردم می رسه
مگه بده هم تفريح و و تجارت با ارز دولتى
مگه بده هم تفريح و و تجارت با ارز دولتى
شرکت دارو سازی اتو وارد کنه
باید گریست
چطور هست که از ارز ۳۹۰۰ تومانی برای حجاج حرفی نمیزنین؟ مگر نه این هست که حج بر کسی واجب هست که توانایش رو داره؟ پس چرا باید یارانه بگیره و پول رو در عربستان خرج کنه؟
حذف ارز مسافرتی یعنی رساندن قیمت دلار به مرز چهارده هزار تومان وگرانی وتورم وفقر عمومی بیشتر
با سلام، شما دارید ارز بازار آزاد یعنی ارز غیر مجاز رو مبنای گزارشتان قرار می دهید. این یعنی خلاف، بعد اینکه همه که به خارج کشور می روند توریست نیستند.
چرا چرت میگی تابناک! من دانشجوام ولی به زور دارم پولمو جمع میکنم بتونم یه سفر برم ترکیه نفس راحتی بکشم واسه چند روز از جو متشنج! دلم به همین یه ذره ارز مسافرتی خوشه! شما که این رو مینویسین انگار اینجا زندگی نمیکنین! حالا خوبه یه بار در سال میدن! کسی که پولدار خیلی بیشتر از یه بار میتونه بره سفر ولی برای کسی مثل من که به زور هر چند سال یه بار میره قضیه اینجور نیست!
بله اگر قیمت دلار رو بیست هزار تومان در نظر بگیریم این مبلغ یارانه پنج میلیون خواهد بود و اگر قیمت ارز رو سی هزار تومان در نظر بگیریم این مبلغ هفت ونیم میلیون تومان خواهد بود ....
ارز آزاد قاچاقه شما میگید مردم برن ارز قاچاق بگیرند در ضمن ممکن است این ارز قاچاق تقلبی باشه و مسافر در کشور مقصد ناخواسته روانه زندان شود
چرا مغلطه ميكنيد؟ اولا دلار طبق مصوبه مجلس ٣٥٠٠ تومان است ، دوما ٤٢٠٠ قيمت اعلام از سوي دولت و ديگر نرخ ها مورد قبول دولت نيست!؟ سوما خريد و فروش ارز ممنوع هست بخصوص خارج از قيمت إعلامي ، چهارما با اين ٥٠٠ يا ١٠٠٠ يور نميشود خارج كشور شرايط مطلوبي براي أقامت و رفت و آمد و خورد و خوراك بوجود آورد، پنجما اتفاقا تنها تخصيصي كه مستقيما بدست مردم ميرسد همين مبلغ هست ، شماها كه نگران هستيد برويد ببينيد چه كساني ميلياردي ارز ٤٢٠٠ گرفتند و بجاي كالاي مورد نياز چيز ديگر وارد كردنند و دلار را به قيمت بالا فروختند... مغلطه نكنيد
در حال حاضر که خرید و فروش دلار ممنوع اعلام شده، و طبق اعلام بانک مرکزی افراد عادی نمی توانند ارز به قیمت مصوب دولت بگیرند، حالا فرض کنید 500 یا 1000 یورو هم به مسافران تخصیص ندهند، د این شرایط کسانی که قصد سفر دارند از چه محلی باید ارز مورد نیازشون تهیه کنند!؟ تنها راه تیهیه ارز به شکل غیر قانونی و قاچاق می باشد.
در ضمن این چه نگرشی به سفر رفتن افراد هست، این مقاله چنین در ذهن تداعی می کنه که افرادی که به سفر می روند، افراد ثروتمند جامعه هستند، آیا واقعا همه این افراد ثروتمند هستند و همگی به قصد تفریح به مسافرت می روند!؟
آقایان که خانوادشون اکثرا خارج از ایران تشریف دارند یا سرمایه گذاری های عمده در کشور های دیگه دارند، حالا این مردم بی چاره یه ترکیه هم نرن؟ الان تنها مشکل ما در ارتباط با تروم و نرخ ارز همین تخصیص ارز مسافرتی هست؟! اگه می خواهید این هم بردارید چرا جو سازی می کنید؟ به سلامتی شایعه حذف ارز مسافرتی هم چند روزی هست توی فضای مجازی پخش کردید. کسی هم که جرات حرف زدن نداره.
من البته با کلیت استدلال شما موافقم اما در استدلال شما اشکالاتی هم هست، مثلا می پرسم نویسنده محترم بنده مسافر کشور همسایه هستم الان دلار آزاد را از کجا بخرم؟ مگر خرید و فروش ارز قاچاق و غیر قانونی نیست؟ خودم به چندصرافی سر زده ام و از فروش ارز به هر قیمتی که شما حق من بدانید پرهیز می کنند. از توی خیابان هم با اخبار یا شایعات دال بر ورود حجم بالایی ارز تقلبی نمی توانم ارز خریداری کنم. چه باید کرد؟
نقد دوم من به لحن شما و امثال شما که این روزها کم هم نیستند باز می گردد چنان که اگر کسی توانایی رفتن تا کشور همسایه یا هر کجای دیگر را دارد گویی مجرمی است که باید او را به سزای عمل ننگینش برسانیم. خداوند دوستدار سفر است و به همین دلیل خودش نیز به سفر یارانه داده است. نماز را شکسته به جای آورید و روزه بر شما در سفر واجب نیست.
مسئله سوم که یا متوجه نیستید یا تجاهل العارف می فرمائید آن است که دلایل سفر کردن افراد متفاوت است. هر چند من حق هر انسانی می دانم که به سفر برود و هر کجا دلش خواست هم برود اما شما توجه نمی کنید که بخشی از همین مسافرانی که گویا شما آن ها را الان غارتگر بیت المال می پندارید به دلایلی جز تفریح و خوش گذرانی سفر می کنند مثلا برای دیدن عزیزی یا درمان و یا ...
و بالاخره من به شخصه عاشق سفر حج هستم و برای آن لحظه شماری می کنم و همه می دانیم که شرط آن البته استطاعت است چرا شما نمی پرسید که به چه دلیل برای حج دلار 3900 تومانی می دهند؟
برقرار باشید و در نقد انصاف را از یاد نبرید
همین مطالب را بنویسید تا قیمت دلار بیشتر شود.
این استدلال ها ساده اندیشانه است. اگر دولت عرضه ارز را قطع کند یعنی خودش ارز نفروشد و ارز سایرین را هم ممنوع و قاچاق اعلام کند و دلار 3700 تومانی را بکند 8500 تومانی آنوقت دارد به مردم یارانه مجانی میدهد.!؟ طبق گفته خود دولت هیچ رقمی را جز 4200 قبول ندارد بنا بر این نمیتواند بگوید من دلار 4200 میدهم نصف قیمت بازاری که آنرا از بیخ و بن قبول ندارم.! بهتر است همه از جمله مسئولین نسبت به ارزش پول ملی غیرت داشته باشند. مگر چند درصد مردم مسافرت خارجی میروند.؟ طبق آمار برخی کشورها تا بیش از صد در صد جمعیت مسافرت خارجی میروند و کمبود ارز پیش نمی آید. در اینجا حداکثر 10 درصد جمعیت سالانه خارج میروند. در ثانی مردم نمیگویند قیمت ارز چند باشد 1000 تومان یا 100 هزار تومان فقط در طول حداقل چند سالی ثابت باشد و یا تغییراتی منطقی حول و حوش تورم سالیانه رسمی خود دولت باشد و مانند بسیاری کشورها واقعا شناور باشد یعنی گاهی بالا برود و گاهی پایین بیاید نه اینکه یکسره رو به بالا و چند سالی یک بار هم افزایش 100 درصدی تا 300 درصدی.
خبرنگارمحترم تابناك،اگه هركس به هردليل بخوادمسافرت بره ياويزابگيره كه نيازبه ارزداره باممنوعيت صرافهاوبه زعم شماارزندادن به مسافرهاازكجابايدارزتهيه كرد
پولدارهای رستوران دار روزی بالای1 تومن دامد دارن مغازه و بوتیک تو همین مایه ها پزشک بالای 2 تومن بساز بفروش ماهی 200 300 میلیون فوتبالیست و بازیگر همینطور شما فکر این پول ها نباش .مالیات هم که خداروشکر وجود نداره
نویسندهٔ متن به نوعی از یک موضوعی به شدت در حال سوختن هست. ۱ اعرزِ مسافرتی با کارمزد بانک به مبلغ حدود ۵۵۰۰ تومان فروخته می‌شه و نه ۴۹۵۰ تومان. ۲. سفر خارجی‌ رفتن ربطی‌ به ثروتمند بودن یا نبودن نداره. شما با مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومن میتونید با تور به کشور‌های همسایه تشیف ببرید. پیشنهاد می‌کنم در خبر نوشتن کمی‌ منطقی‌ باشید و نه متعصب. درضمن بهتره اول دنبال رانت بگیران دولتی و ارزی باشید
درست نیست. قانونا قیمت یورو همون 5000 تومن هست. یورو ی 10هزار تومنی بازار سیاهه. اینکه ارز رو به قیمت قانونی بگیریم که نمیشه یارانه.
ضمنا عوارض خروج هم از مردم میگیرند که درست نیست. کسی که داره میره خارج برای چی باید عوارض بده؟
يكبار در سال مسافرت رفتن بي دغدغه حق هر ايراني است. چرا مي خواهيد آنرا بعنوان يك رانت و سوء استفاده جلوه بدهيد؟ اگر بدنبال يارانه بگيران و رانت خواران ميلياردي هستيد ، بين مردم عادي دنبالشان نگرديد و با شانتاژ همين حداقل امكانات را هم از مردم نگيريد . مسئولان اقتصادي كه پول ملي را اينچنين بي ارزش كرده اند، دادن اين مقدار كم ارز به مسافرين آنهم يكبار در سال ، حداقل كاري است كه براي عامه مردم كرده اند. دوماً اگر اين سهميه ارزي را به قشر متوسط ندهند ، فكر مي كنيد به جيب دهك هاي پايين سرازير مي شود؟ ثروتمندان و رانت خواران اصلاً نيازي به اين جزئي ارز ندارند و روي آن حساب نمي كنند و قشر متوسط براي يك سفر ارزان آنهم يكبار در سال ، روي آن حساب مي كنندو به آن نياز دارند .
يارانه مسافرتي؟ آيا شما دلار ١٠٠٠٠ تومني رو قيمت واقعي دلار مي دانيد. اگر دلار مسافرتي قطع بشه دلار آزاد ميره روي ١٥٠٠٠ تومن. اونوقت رانت بيشتر ميشه.
تحلیل اشتباهی را منتشر کردید
در حالی که جوون های همه دنیا دارن جهانگردی می کنن و از جوونیشون لذت می برن، یه جوون ایرونی که با هزار بدبختی پول جور می کنه بره یه مسافرت میشه یارانه، خیالت راحت هیچ پولداری برای این 500 یورو از 5 2بح تو صف وای نمی ایسته
تابناک
چرا گیر دادی به همین دلخوشی مردم?
اونی که پولداره،دو نیم ملیون شما واسش چیزی نیست.اتفاقا این کمک به فقراست که میخان یه سفری هم برن.
با عوارض خروج جبران می شه.
پس شما هم دلار هشت تومنی را قبول دارید که فکر میکنید این یارانه است.
قیمت ارز در بازار آزاد از نظر دولتمردان قابل قبول نیست پس اصولا این منطق که شما مابه التفاوت دو نرخ را ملاک قرار میدید اصلا قابل قبول نیست.حال اگر قیمت ارز ۲۰ هزارتومان بشود باید این نرخ را با نرخ دولتی مقایسه کنید؟قیمت واقعی ارز همان ۳۸۰۰ تومن است و دولت با افزایش قیمت بمردم ارز میدهد
متاسفانه استدلال در مورد ارز مسافرتى چندان واقع بينانه نيست ، تعداد قابل توجهى از مردم زيارتكنندگان عتبات عليه هستند كه عموما نه تنها ثروتمند نيستند كه از قشر متوسط ضعيف جامعه مى باشند ، ضمنا نويسنده به اثرات مثبت روحى و روانى مسافرت براى مردم تحت فشار شديد استرس بى توجه است ، وگرنه چنين ارادى نمى گرفت و چنين پيشنهادى نمى داد ، البته من در حال حاضر با توجه به دشمنى ال سعود موافق توقف سفر حج تا زمان بهبود روابط هستم
یک به یک مواردی راکه دوماه پیش بعنوان تامین نیازهای مردم اعلام کردندمثل ارزمسافرتی دارندقطع میکنند واقعاجای تاسفه
دلار 3 تومنی رو کردن هشت تومن حالا چهار تومنیش میشه سوبسید کسی که دوهزار دلار داره میشه قشر مرفه ؟؟؟ هزینه سفر داخلی با این جاده ها و رانندگی های خطرناک با همیون هزینه تازه ماشینهای دربو داغون وطنیو بماند
خوب چکار کنیم.یورو رو ازاد کنن بتونیم ازاد بخریم.والاه
اصلا نمیفهمم نویسنده ی این مطلب رو ، شما اشاره ای به افزایش ۱۰۰ درصدی تورها و هزینه های جاری در سفر نمیکنه و مهم‌ترین اینکه مگه ارز خارج از سیستم بانکی قاچاق نیست، چطوری ایشون با قیمتی که قاچاقی ها میدن ، ارز رو محاسبه میکنه
رندان کور دل، جز به جفا نمیکنند ردا
ورنه نقش ادمی،نقش در دیوار بهشت
اقای محاسبه کنده رانت مسافران، مسافرت با تور ترکیه یک میلیون تومانی، پرواز با چارتر درجه سه، مسافرخانه درجه پنج و ناهار و شام نخوردن یا دونالد کنار خیابانی است نه اقتدار دورغین !
1-بلیط پرواز معمولی اکونومی ایران ایر یا ماهان یا ترکیش حدود 1 میلیون = 150 دلار
2-عوارض خروج 220 = حدود 30 دلار
2- 7 روز اقامت در هتل 3 یا 4 ستاره واقعی حدود روزی 50 الی 70 دلار = 350 الی 500 دلار
خورد و خوراک عادی وشبیه داخل کشور حدود روزی 20 دلار = حدود 150 دلار
هزینه ایاب و ذهاب مناسب برای بازدی از جاهای دیدنی برای یادگاری حدود 10 دلار = حدود 70 دلار
خرید مختصر و سوغاتی حدود 100 دلار نه بیشتر
در جمع میشود یه مسافرت توریستی بدون اقتدار با سری افکنده = حدود 850 دلار تا 1000 دلار
حالا بفرمایید رانت کجاست؟ چرا وقتی قلم بدست میگیریم
اصلا قرار نیست به کسی یارانه پرداخت شود. نرخ تورم در کشور از زمانی که آقای احمدی نژاد بر خلاف نظر کارشناسان به توزیع اسکناس پرداخت با شیب بیشتری صعود کرده. مشکل اینجاست که از زمان اعلام نرخ جدید ارز که سه ماه پیش بود ریال آنقدر ارزش از دست داده که فروش دلار به قیمت دولنی حالت یارانه به خود گرفته.

مسافر خارجی مسئول سقوط ارزش ریال نیست و احتیاج به گرفتن دلار از دولت ندارد. اگر یادتان باشد وقتی دولت ارز را تک نرخی و یکشبه 20% گران کرد صرافیهای جزء را تعطیل کرد تا همه از طریق بانک مرکزی ارز بگیرند و میزان توزیع ارزی را نصف کرد. یعنی خودش خواست که تنها تامین کننده ارز باشد.

با شرایطی که پیش میرویم گام بعدی آقایان ممنوع کردن سفر خارجی است.
واقعا اسمش یارانه است یا تضعیف پول ملی. اینکه قیمت ارز را بالا ببریم و تورم و را 200درصد و درآمد همه اقشار جامعه را ارزشش را نصف کنیم . به نظر شما یارانه حساب میشه؟لابد آخر سال که مثلا دلار بشه 20000تومان تیتر می زنید6میلیون یارانه دولت به مسافران خارجی؟عوارض خروج را چندین برابر کردید .دلار هم که دوبرابر کردید.سقف آن هم کم کردید.حالا هم که می خواهید حذف کنید.لابد فردا هم می گید نمی دونم سوخت هواپیما و خدمات هم دولتیه و آزاد باید بشه و از کلا خدمات حذف بشه
سفر ترکیه با نفری یک تا دومیلیون امکانپذیر است و مربوط به قشر مرفه نمیشود. اروپای غربی و آمریکا و کانادا هزینه سفر بالاست .
تابناک جان ما ی ارز داریم اونم ۴۲۰۰ هست. قیمت ارزه کوچه پس کوچه رو مرجع قرار نده. بنابراین رو ارز هیچ یارانه ای نمیدن!!!
بهترین کاری که باید انجام شود همان تک نرخی بودن ارز و قطع ارز مسافرتی است. هر کس می خواهد خارج از کشور تفریح کند حتما توان مالی تهیه ارز در بازار را دارد.
وظیفه دولت تامین ارز مورد نیاز اتباع کشور ایران هست. در عین حال تانین آسایش مردم با افزایش قدرت پول ملی کشور در مقابل پول کشورهای دیگه.
وقتی نمیتونن ارز مورد نیاز روتامین کنند, دلار رو قاچاق اعلام میکنند و.... زورشون به این چندرغازمیرسه!؟
بفرمایید یکباره دور کشور دیوار بتنی بکشید نه کسی وارد بشه و نه کسی خارج!
مشکل از قیمت دلار بازار آزاد هست که باید پایین بیاد نه اختلاف قیمت ارز ، قیمت دلار در بازار آزاد باید نزدیک به 4200 باشه که نیست این باز چطور تک نرخی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همچین نوشتین یارانه 2.5 میلیونی انگار دولت این چند یورو رو داره صدقه و مفتی و از پول بیت المال میده! مرد حسابی با این پول پارسال میتونستی هر چی دلت میخواد یورو بخری و کسی هم کاریت نداشت. حالا از سر ناکارامدی مسئولان اوضاع بازار و کشور به هر ریخته و مردم مجبورن به خاطر چندرغاز یورو دست گدایی که چه عرض کنم با منت و با پول خودشون! دقت کن پول خودشون ارز از دولت گدایی کنن مشکل مردم نیست. برید دزدای 30 میلیارد دلاری پارسال رو پیدا کنید .مردم حق دارن و آزادن هر چقدر که دلشون بخواد سفر خارجی برن و پول خودشونه و هیچ ربطی هم به هیچ کسی نداره ودولت هم نه یه بار که هر چند بار که مردم بخوان وظیفشه که ارز مردم رو تهیه کنه . چطور موقع افزایش تعرفه ماشین و افزایش عوارض خروجی ساکتید
این تحلیل در صورتی درسته که قیمت دلار را 8/400 تومان فرض کنیم، در صورتی که قیمت درست و صحیح دلار از نظر دولت 4/200 تومان است و هر قیمتی بالاتر از این قاچاق محسوب می شود. از طرف دیگه وقتی دولت دستور می ده که صرافی ها مجاز به خرید و فروش ارز نیستند، یک مسافر خارجی چطور می تونه ارز مورد نیازش رو تامین کنه؟ تنها راه درخواست از دولت و دریافت تنها 500 یورو هست، یا اینکه بره از کوچه پس کوچه ها با ریسک خرید ارز تقلبی اسکناس مورد نیازش رو تهیه کنه. ضمن اینکه همه به قصد گردش و تفریح به خارج از کشور نمی رن. با این حساب دولت یارانه ای به کسی نمیده، بلکه به دلیل بسته بودن صرافی ها، مقداری ارز با قیمت مورد قبول خودش رو به مسافران تحویل میده که این هیچ ربطی به یارانه ماهیانه مردم نداره
خبر و تحلیل بسیار ناشیانه ای هست !

شما زحمت بکش بگو از فردا مشکلات مملکت رو جل کنن و دلار بشه همون 1000 تومن و یورو هم به تناسب نرخ تبدیلش با دلار کاهش پیدا کنه اون وقت مطمئن باش هیچکس دلار و بورو نمیخواد.

امیدوارم یه سفر خارجی بری ببینی 500 یورو چیزی نیست و راحت خرج میشه. ضمنا شما برو از طرح پر از مشکل یارانه گله کن که بعد از 10 سال عددش تغییر نکرده نه اینکه بخوای مقدار دلار رو با یارانه حساب کنی
ملت میلیار میلیارد گرفتن...شرکت پشمک سازان...رفته بخارشو آورده

شما گیر 500دلاری؟

همه میگن ارز نداریم بریم خارج کشور
حالا ارز رفته بالا گیر دادی ؟
آقای محترم آدرس غلط نده

دولت ارزی نمیده برای رضای خدا

پول داده برای سفر...اونم همش خرج میشه اونطرف
تابناک محترم ، یعنی هیچ کامنت و نظری آن‌هم ازنوع اعتراضی یا انتقادی دراین مورد ارسال نگشته یا نکند خوانندگان عزیز تابناک همگی از قشر مرفه مملکتند
در اقتصاد دولتی و کنترولی همیشه عده ای فکر می کنند حقشان خورده شده
همه ی مشکلات مربوط به دلار حل شد فقط موند ارز مسافرتی که داره حل میشه خدا را شکر چه مملکتی داریم ما
یک سوال برای خیلی مهم مطرح است. وقتی بنابر هر دلیلی شخصی قصد مسافرت به خارج از کشور را دارد از کجا باید ارز تهیه نماید!!؟؟
بازار قاچاق!!.
باید ارز مسافرتی و دانشجویی به قیمت آزاد حساب بشود .
در ایران تمام رشته ها با علم روز هست و لزومی ندارد که ارز یارانه ای به دانشجو داده شود که هیچ کدام هم بر نمی گردند و از این طریق مهاجرت می کنند البته با پول بیت المال و پول مردم .
همچنین مسافرت هم هر کس توانمند هست باید از جیب خودش خرج کند نه از جیب ملت و باید دلار آزاد لحاظ شود البته دولت هم باید دلار آزاد بدون محدودیت در اختیار هرکس که نیاز دارد قرار دهد .
مرد مومن نوسان دلار در داخل مملکت چه ربطی به مسافر دارد

وقتی دولت خودش فروش ارز را ممنوع کرده
تابناک عزیز فقط ثروتمندان نیستند که سفر خارجی میرن هستند افرادی هم که در طول سال کلی از هزینه های جانبی میزنن تا اگر بتونن سالی یک بار ی سفر برن
برق ما دو روزه داره میره و هر دفعه 5ساعت.محله ما در میدان آزادیه.بچه چندماهم تو خونه از گرما عین ماهی له له میزنه.برق هم که میره پمپ خونه هم از کار میافته آب هم نداریم.هیچ کدوم از تلفن های اداره برق هم پاسخگو نیستن .....
حرف حرف حرف
جلوی اختلاسها و رانتها گرفته شود مملکت آباد میشود.فقط دنبال مسائل حاشیه ای هستید
مسافرهای مکه چی ...........اونا که سه هزار ونهصد تومنی میگیرند............
با سلام، واقعا چرا باید ارز مسافرتی داد. تحلیل دقیق و خوبی بود. همین طور ارز دانشجویی. وقتی همه رشته ها در داخل با بهترین کیفیت وجود دارد، فلسفه اعزام دانشجو در خیلی از رشته ها با این هزینه گزاف چیست؟ ضمنا اینها چه تعهدی دارند که بعد از تحصیل به کشور بازگردند؟! لطفا یک صدم این هزینه را خرج دانشجویان داخل کنید. خود وزیر محترم می داند که 90 درصد این دانشجویان بورسیه دانشگاه خارجی خودشان هستند، پس ارز ایرانی برای چی؟ در دولتهای قبل در این شرایط این افراد را تبدیل به داخل می کردند. الان چرا این کار را نمی کنند؟! اسامی را منتشر کنید. خواهید دید که داستان چیست. رانت این از رانت کالا هم گسترده تر خواهد بود. فقط یک سوال ساده را جواب دهید، از اینها چرا تعهد مالی و تضمین برای بازگشت نمی گیرید؟ وقتی برای آموزش رایگان تعهد می گیرید؟! تابناک واقعا چرا منتشر نمی کنی؟! واقعا چرا؟
چرا به یارانه ارزی بزرگی که به حجاج و زاعران عراق تعلق گرفته اشاره نمیکنید.
آره بهتره اینم از مردم بگیره بده به ژن خوبا
ببخشید این حرفها را به کی می گویید؟ وقتی بچه من در روستا هنوز روی نیمکت قدیمی نشسته درس می خواند چرا باید دلار دولتی برای بچه پولدارها بدهند تا در خارج درس بخونه و یا حج و زیارت بره و یا به قول شما گردش و خوشگذرانی بره؟ این کدام عدالت است که حضرت علی(ع) هم حیران مانده!!!!!!!!!!!!!!!
به حاجی ها که استطاعت مالی دارند چی؟
مگر ایران نمیگه قیمت دلار باید ۴۲۰۰ تومان باشه و جز اون غیر قانونیه. پس چه یارانه ای به مسافر داده شده؟ اونا هم دلار رو به قیمت تصویب شده ۴۲۰۰ خریدن!
عزیزم اقای استاد . اقای اقتصاد دان . اقای مخالف سفر یارانه چیه . باید دولت کاری کنه که قیمت یورو و ارز و سکه به حالت عادی برگرده . چ ربطی داره به یارانه به مسافر .. مسافر ارز میخواد . یعنی باید دلار 11 هزار توامنی و ویورو 10 تومنی و سکه 3 ملیونی را برای همیشه قبول کنیم که دولت داره به مسافر یارانه میده . اگه نده که و قرار باشه ارز نباشه و مسافر از بازار ازاد ارز بگیره که یورو میشه 20 تومن . با اینکارا مشکل مملکت حل نمیشه .
چرا ارز 3900 تومانی حجاج رو نمیگید و مقایسه نمیکنید.
چه ربطی داره؟
500 یورو را که نمیفروشند!!! طرف میخواد بره خارج از کشور بره ارز بدزده؟
صرافی هم که نمیفروشه
شما دوست دارید همه چیز رو به هم ربط بدید
حالا فکر نکیند من پولدارم ولی کلا ما دوست داریم همه چیز رو به هم ربط بدیم
من پزشکم چند بار به تابناک پیامک زدم و از دلار ارزان شکایت کردم ولی پیام من نمایش داده نشد من بیمارانی دارم که به معنای واقعی کلمه نان شب ندارند ولی در عوض به مسافران خارجی مدتهاست یارانه پرداخت میشود شاید یه نفر بگه خوب تو کمکشون کن، آخه من به چند نفرشون میتونم کمک کنم؟!
پارسال همین زمان مسافرت خارجی داشتم... دلار از بازار آزاد تهیه کردم به قیمت 3700 ... رفتم و برگشتم...بدون منت و بدون درد سر...
افزایش حقوقم بعنوان کارمند دولت نسبت به پارسال 10 درصد میباشد. نرخ دلار دولتی الان بیش از 15 درصد نسبت به دلار آزاد پارسال گرونتره. یعنی درآمد من در این مملکت با توجه به نرخ دلار آزاد حدود 40 درصد شده است و 60 درصد مابقی به جیب دولتی میره که درآمدش به دلار و هزینه اش به ریا ل است...اگر درآمد من کارمند و شمای کار آزاد متناسب با نرخ دلار بالا میرفت حق با شما بود . در اصل دولت از جیب مردم بیش از نصف درآمدش را برمیدارد. و دلار گرانتر را آن هم یک بار در سال و به میزان محدود 500 دلار یا یورو با منت به خود مردم میدهد ، آن هم نه همه مردم بلکه بخشی که بخاطر ضرورت یا اصلا تفریح یک بار در سال میخواهند بروند خارج. عوارض خروج را هم که در مرزهای هوائی سه برابر و در مرزهای زمینی 10 برابر کرده اند. کمی به فکر مردم بدبختمتان باشید.
متاسفانه کارشناس مربوطه در حال فرافکنی و مشوش نمودن اذهان است. وقتی جناب آقای جهانگیری اظهار می نمایند که دلار 4200 تومان از نظر دولت مورد تایید بوده و قیمت های دیگر همانند دلار قاچاق است، بنابراین دولت در حال پرداخت دلار با قیمت مصوب است چون قیمت بازار غیرواقعی هست. بنابراین می توان گفت که دولت یارانه ای نمی دهد و نویسنده محترم از نظر خود در حال جدا نمودن جامعه به فقیر و غنی هست. لطفا قبل از نوشتن اطلاعات، کمی هم تحقیق نمایند.
کار که نمی کنید، برنامه مثبت که ندارید، شما فکر می کنید که همه کسانی که به خارج از کشور میرن جزو ثروتمندان هستند...
متأسفانه حرفهای بی منطق و غیر کارشناسی مانند این نوشته و تصمیم بر اساس این صحبتها وضع کشور را به این شرایط بحرانی رسانده است. اولا مگر از تمام امکانات کشور همه مردم استفاده می کنند. مگر ارز دانشجویی برای همه است. مگر امکانات تهران و سیستان و بلوچستان یکسان است. امکان سفر خارجی برای همه گذاشته شده است و اگر کسی استفاده نکند ایراد از خود اوست. حذف ارز مسافرتی نه تنها باعث بیکاری دست اندر کاران تورهای گردشگری می شود دولت را هم از درآمد عوارض خروج محروم می کند. علاوه بر این از نظر تبلیغاتی بسیار بد است. لذا لطفا بدون بررسی همه جوانب اظهار نظر نکنید.
پول پول میاره دم بانک مرکزی گرم
فقط مغز آدم از این کار دولت سوت می کشه
خوب عده ای میخواهند به سفر بروند و خرید دلار در بازار جرمه پس چه کنند ؟ چطور به حجاج دلار ۳۹۰۰ میدهند ؟ تا به عربستان ببرند ؟
سلام
ممنون از این طرز فکر آقایان به ایشان بفرمایید پدر ومادرانی که قصد دیدن فرزاندانشان یا بستگانشان را دارند باید چکار کنند . با وجود بستن صرافیها ارز مورد نیاز را باید از کجا تهیه کرد ؟
کو گوش شنوا؟؟!!!
چرا از کارگران و کارمندان وبازنشستگانی نمی نویسید که نه یارانه ۴۵ هزارتومانی میگیرند( چرا که از نظر دولت جزو ثروتمندان هستند) ونه به قول شما یارانه خروج ازکشور ! ( چرا که توانایی پرداخت هزینه سفر بین شهری را هم ندارند چه برسد سفرخارج )
حالا به دولت بگی یارانه همین افراد رو قطع کنه صداش در میاد!!!! حاضره دلار به 10000تومان برسه ولی حاضر نیست 45 تومان رو از افراد مرفح قطع کنه!!!1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار