بازدید 4610

شرکتی که یک ماهه واردکننده موبایل شد، ارز دولتی گرفت و تخلف کرد

هفته گذشته بود که وزیر ارتباطات فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی برای واردات گوشی همراه را منتشر کرد. در بازرسی های انجام شده از یک شرکت واردکننده گوشی همراه که بیشترین ارز دولتی را دریافت کرده بود مشخص شد که این شرکت تخلفاتی را داشته است. اطلاعات موجود نشان می دهد که این شرکت حدود یک ماه قبل به جرگه واردکنندگان گوشی همراه وارد شده، ارز دولتی گرفته و تخلف کرده است.
کد خبر: ۸۱۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 02 July 2018

شرکتی که یک ماهه واردکننده موبایل شد، ارز دولتی گرفت و تخلف کردهفته گذشته بود که وزیر ارتباطات فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی برای واردات گوشی همراه را منتشر کرد. در بازرسی های انجام شده از یک شرکت واردکننده گوشی همراه که بیشترین ارز دولتی را دریافت کرده بود مشخص شد که این شرکت تخلفاتی را داشته است. اطلاعات موجود نشان می دهد که این شرکت حدود یک ماه قبل به جرگه واردکنندگان گوشی همراه وارد شده، ارز دولتی گرفته و تخلف کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی در هفته گذشته و با بالا گرفتن اعتراضات مردمی نسبت به افزایش قیمت گوشی همراه، فهرستی از واردکنندگان گوشی همراه را منتشر کرد که ارز دولتی جهت واردات گوشی همراه دریافت کرده بودند. این فهرست که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید شامل 36 شرکت بود که بیش از 220 میلیون یورو ارز دولتی برای واردات گوشی همراه دریافت کرده بودند.

شرکتی که یک ماهه واردکننده موبایل شد، ارز دولتی گرفت و تخلف کرد

در مورخه 5 تیر 1397، وزیر ارتباطات در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که اولین بازرسی از یکی از شرکت های واردکننده گوشی همراه که ارز دولتی دریافت کرده است، نشان داد که این شرکت حدود 20 هزار گوشی آیفون وارد کرده که 15 هزار تای آن را یک جا و با دو میلیون تومان گرانتر از معمول به یک شرکت دیگر واگذار کرده و 5 هزار گوشی در انبار موجود داشته است. در خبر دیگری که آذری جهرمی منتشر کرد، نام این شرکت متخلف را نودیس پرداز اعلام کرد.

همان گونه که از تصویر بالا مشخص است، شرکت نودیس پرداز بیشترین ارز دولتی را در میان 36 شرکت دریافت کننده ارز دولتی، دریافت کرده است. این شرکت 26 میلیون و 657 هزار و 26 یورو برای واردات گوشی همراه دریافت کرده است.

فارغ از تخلف صورت گرفته توسط شرکت نودیس پرداز و سود 30 میلیارد دلاری این شرکت از فروش گوشی های آیفون، اطلاعات موجود نشان می دهد که این شرکت حدود یک ماه قبل به جرگه واردکنندگان گوشی همراه وارد شده، ارز دولتی گرفته و تخلف کرده است.

اگر به پایگاه یکپارچه سازی پایگاه آگهی های قانونی قوه قضائیه به آدرس http://www.rooznamehrasmi.ir/news/newslist.aspx مراجعه و اسم شرکت نودیس پرداز را جستجو کنید در آگهی های مربوط به این شرکت به آگهی زیر برخورد خواهید کرد.

شرکتی که یک ماهه واردکننده موبایل شد، ارز دولتی گرفت و تخلف کرد

همان گونه که ملاحظه می شود این شرکت در صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 14 فروردین 97 تصمیم گرفته است که در صورت نیاز و پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح اقدام به خرید و فروش و واردات گوشی همراه بکند. تاریخ نامه در اداره ثبت به مورخه 7 خرداد 1397 و تاریخ انتشار در روزنامه 13 خرداد 1397 می باشد.

حالا پرسش این است که در حالی که بسیاری از شرکت های باسابقه هنوز موفق به دریافت ارز دولتی برای واردات نشده اند چطور ممکن است که یک شرکت در عرض سه ماه تصمیم بگیرد که وارد کننده گوشی تلفن همراه شود و ارز دولتی بدین منظور دریافت کند و از این ارزهای دولتی سوءاستفاده کند؟

اینکه وزیر ارتباطات فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی را منتشر نموده است کاری بسیار تحسین برانگیز می باشد اما آن گونه که ایشان اطلاع رسانی نموده اند تنها گویا از یک شرکت در این زمینه بازرسی به عمل آمده است و باید از ایشان خواست که از سایر شرکت ها نیز بازرسی کنند و نتایج این بازرسی ها را منتشر نمایند. همچنین ایشان باید تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیر متخلفین حاضر در این فهرست باشند. ابهامات در فهرست منتشر شده بسیار است و این ابهامات باید از ذهن افکار عمومی با برخورد قاطع با متخلفین از بین برود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار