بازدید 7554

اوپک خواب خوش را از ترامپ گرفته است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به اوپک برای دستکاری بازار نفت اخطار داد و با اعمال فشار بر عربستان سعودی از این کشور خواست که تولید خود را برای جبران کاهش صادرات ایران در پی تحریم های جدید، افزایش دهد.
کد خبر: ۸۱۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 02 July 2018

اوپک خواب خوش را از ترامپ گرفته استدونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به اوپک برای دستکاری بازار نفت اخطار داد و با اعمال فشار بر عربستان سعودی از این کشور خواست که تولید خود را برای جبران کاهش صادرات ایران در پی تحریم های جدید، افزایش دهد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، دونالد ترامپ در روز شنبه طی توییتی گفت که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی با افزایش تولید نفت موافق کرده بود.

سپس کاخ سفید با تعدیل اظهارات ترامپ، کفت که پادشاه عربستان گفته بود که کشورش می تواند در صورت نیاز تولید نفتش را افزایش دهد.

در روز یکشنبه و طی مصاحبه ای با "فاکس نیوز"، ترامپ درخواستش از عربستان سعودی به منظور افزایش تولید و رسیدن به سطحی جدید را مجدداً تکرار کرد و استدلال کرد که عربستان باید به ایالات متحده برای پایین آوردن قیمت سوخت کمک کند، چرا که واشنگتن یاری کننده ریاض در کشمکشی است که با ایران دارد.

ترامپ گفت "یکی از پیامد های منفی قرارداد ایران را فراموش نکنید، و آن این است که شما مقدار زیادی از تولید نفت را از دست می دهید و آن ها باید جای خال آن را پر کنند. و دشمن بزرگ آنها کیست؟ ایران. خوب. شما به این فکر کنید که ایران دشمن بزرگ آنهاست، بنابراین آنها باید این کار را انجام دهند. "

وی افزود: "من رابطه بسیار خوبی با پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی و دیگران دارم، و آنها قصد دارند نفت بیشتری تولید کنند."

اوپک خواب خوش را از ترامپ گرفته است

در هفته گذشته قیمت نفت با نگرانی از اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران افزایش یافت؛ چراکه با رشد تقاضا، کاهش عرضه نفت توسط سومین تولید کننده بزرگ اوپک می تواند به تعادل بازار لطمه جدی وارد کند.

افزایش قیمت نفت می تواند دردسر سیاسی بزرگی برای دونالد ترامپ در انتخابات پیش رو در ماه نوامبر باشد، چراکه این امر در تقابل با ادعاهای جمهوری خواهان مبنی بر کمک کاهش مالیات و عقبگرد از مقررات فدرال، بر رشد اقتصادی خواهد بود.

در مصاحبه با فاکس، ترامپ سازمان کشورهای صادر کننده نفت را، که عربستان سعودی بزرگترین تولید کننده آن است، مورد سرزنش قرار داد.

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا کسی در حال دستکاری بازار نفت بوده است، گفت: "100 درصد. اوپک بازار نفت را دستکاری می کند و آنها بهتر است این کار را متوقف کنند، زیرا ما از این کشورها، بسیاری از این کشورها، محافظت می کنیم."

"اوپک بازار را دستکاری می کند و شما می دانید که آنها با (افزایش تولید) کمتر از آن میزانی که ما در هفته گذشته فکر می کردیم، موافقت کردند. به نظر من آنها باید 2 میلیون بشکه دیگر نیز به تولید خود بیافزایند، زیرا ما نمی خواهیم این اتفاق بیفتد."

بر اساس گزارش های منتشر شده، نهاد اوپک و همپیمانان غیرعضو با هدف کاهش مازاد عرضه نفت در بازار و افزایش قیمت این محصول، از سال ۲۰۱۷ اقدام به کاهش تولید نفت به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز کرده بودند.

هفته گذشته اوپک و هم پیمانان آن در مورد افزایش حدود ۱ میلیون بشکه ای نفت در روز (۱ درصد از مجموع عرضه ی نفت در بازار جهانی) به اجماع رسیدند و قرار شد که قرارداد کاهش تولید به طور صد در صدی انجام شود و کاهشی بیش از ۱.۸ میلیون بشکه نداشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی