بازدید 38209

تسویه حساب تیغ به دستان ساکن برخی بیمارستان‌ها پس از کیارستمی با فخیم زاده؟!

انتظار می‌رود وزارت بهداشت و درمان به عنوان نهاد ناظر حاکمیتی در حوزه درمان به ماجرای فخیم زاده ورود کند و از این پس شاهد تکرار چنین اتفاقی نباشیم. هنرمندان گناهی مرتکب نشده‌اند که قصور در مرگشان بیش از شهروندان عادی مورد توجه و اعتراض افکارعمومی قرار می‌گیرد و پزشک درمانگر آنها، در صورت خطای پزشکی باید پاسخگو باشد.
کد خبر: ۸۱۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 02 July 2018

تسویه حساب تیغ به دستان ساکن بیمارستان‌ها پس از کیارستمی با فخیم زاده؟!همزمان با محکومیت پزشک معالج عباس کیارستمی، کارگردان مطرح سینمای ایران به مجازات سنگین تذکر کتبی و درج در پرونده پزشکی، شرایط برای دیگر چهره‌ها نیز دشوار شده و برخی بیمارستان‌ها اساساً حاضر به پذیرش چهره‌ها نیستند، چون اگر خطای پزشکی برای یک سلبریتی رخ دهد، هزینه چنین اشتباهی برای آن مجموعه درمانی به مراتب بیش از کشته شدن یک بیمار معمولی بر اثر خطای پزشکی است.

به گزارش «تابناک»؛ سازمان نظام پزشكی به عنوان صنف پزشکان، دیروز حکم قطعی محکومیت پزشک معالج عباس کیارستمی، هنرمند کشورمان را تأیید کرد که بر اساس این حکم، دکتر احمد میر تذکر کتبی دریافت کرد و این تذکر در پرونده نظام پزشکی او درج شد. همچنین برای این پزشک تا سه سال عدم سوء‌پیشینه انتظامی صادر نمی‌شود و به این ترتیب، او نمی‌تواند مسئولیت فنی مراکز درمانی را در این دوره بر عهده بگیرد و مؤسس مرکزی درمانی باشد.

این حکم طبیعتاً بسیار سبک‌تر از آنچه انتظار می‌رفت، بود و تصور می‌شد اگر خطای پزشک معالج کیارستمی فقط در همین حد خلاصه می‌شد که در میان روند درمان بیمارش، او را رها کرده و به سفر توریستی رفته، این پزشک دست کم برای دوره طولانی از طبابت محروم و هزینه قابل توجهی برای او به لحاظ حیثیت حرفه‌ای در نظر گرفته می‌شد که سایر پزشکان در برخورد با بیمار، رفتار بسیار محتاطانه‌تری در پیش بگیرند اما در نهایت چنین اتفاقی نیفتاد و پزشکان به هم‌صنف‌شان پشت نکردند!

عباس كيارستمي از اسفند سال 1394 تا اوايل ارديبهشت 1395 با چالش‌های فراوانی مواجه شد. ظاهراً در جریان بررسی وضعیت روده کیارستمی، روده پاره شده و در ادامه همین ماجرا منجر به عمل‌های دیگری می‌شود و سرانجام کیارستمی پس از این عمل‌ها به دلیل شدت عفونت وضعیت حادی پیدا می‌کند و در هشتم تير 1395 در حالی که احتمال مرگ او می‌رفت، به صورت فوق العاده به پاریس منتقل شد و همان جا در 76 سالگی فوت کرد.

تسویه حساب تیغ به دستان ساکن بیمارستان‌ها پس از کیارستمی با فخیم زاده؟!

این اتفاق منجر به اعتراض شدید جامعه هنری نسبت به رویه موجود شد و حتی کار به درگیری میان بخشی از هنرمندان و گروهی از پزشکان کشید و حتی عده‌ای از هنرمندان مقابل بیمارستان جم در اعتراض به عدم پاسخگویی و وقایع رخ داده، تجمع کردند. این تنش به مرور کاهش یافت؛ اما اکنون مشخص شده که در پس پرده، پزشکان تصمیم گرفته‌اند در مواجهه با سلبریتی‌هایی که وضعیت حاد پزشکی دارند، دست به تیغ نبرند تا اگر خطای پزشکی رخ داد، هزینه‌ای در سطح پزشک معالج کیارستمی نیز پرداخت نکنند!

این موضوع پس از تصادف مهدی فخیم زاده علنی شد و سید حامد حسینی تهیه کننده فیلم مشت آخر گفت: «معضل بزرگی که تاکنون در مورد آن صحبتی نکرده ام، مسأله پذیرش مهدی فخیم زاده در بیمارستان‌هاست. متأسفانه بعد از مشکلاتی که برای پرونده یکی از هنرمندان مشهور پیش آمد، بیمارستان ها آدم های مشهور را دیگر نمی پذیرند و می گویند به همان بیمارستانی برود که در ابتدا اورژانس تحویل داده است. من برای پذیرش مهدی فخیم زاده در تهران با چهار بیمارستان مذاکره کردم و در آخر با قلدری و داشتن چندین آشنا توانستم وی را در بیمارستان ایرانمهر بستری کنم. حتی مشکل از این هم بزرگتر است و بیمارستان اولی که فخیم زاده در آن بستری بود هر لحظه می خواست تا ما سریع تر وی را از آنجا ببریم.

این تهیه کننده حاشیه ها و درگیری های بوجود آمده بین پزشکان و هنرمندان را دلیلی بر اتفاقات اخیر خواند و افزود: «پذیرش بازیگران و هنرمندان توسط بیمارستان ها این روزها به تهدیدی بزرگ تبدیل شده است. البته نمی خواهم یک طرفه قضاوت کنم. واقعیت امر اینکه جامعه هنری طی سالیان اخیر برخورد و رفتار مناسبی با جامعه پزشکان نداشته اند. افراد فرهیخته و با اخلاق در جامعه پزشکی بسیار زیاد هستند و حال می گویند اگر کسی اشتباهی را انجام داد نباید به همه پزشکان تعمیم داده شود. به همین خاطر ترجیح می دهند برای جلوگیری از حواشی، بیمار هنرمند را قبول نکنند... آن شب اگر من با جدیت تلاش نمی کردم مهدی فخیم زاده را در هیچ جا بستری نمی کردند. البته باز هم می گویند آن قدر فشار بر جامعه پزشکی بالاست که گاه حق دارند از پذیرش هنرمندان بترسند.»

این رویه یک پیغام مشخص با خود دارد و آن اینکه برخی تیغ به دستان ساکن بیمارستان‌ها که از عنوان پزشک استفاده می‌کنند، با توجه به هزینه بالایی که نظام پزشکی برای آنها به واسطه خطای پزشکی در نظر می‌گیرد و اینکه ممکن است در پرونده شان یک تذکر درج شود، ترجیح می‌دهند اساساً سراغ سلبریتی‌ها نروند و اگر چهره مشهوری با وضعیت حاد به آنها مراجعه کرد، بکوشند او به بیمارستان دیگری منتقل شود! وقتی هزینه درمان یک چهره مشهور با یک شهروند عادی تفاوتی ندارد و فقط هزینه خطای پزشکی‌شان متفاوت است، چرا باید یک چهره مشهور را درمان کرد و زیر بار یک تذکر کتبی رفت؟!

انتظار می‌رود وزارت بهداشت و درمان به عنوان نهاد ناظر حاکمیتی در حوزه درمان به ماجرای فخیم زاده ورود کند و از این پس شاهد تکرار چنین اتفاقی نباشیم. هنرمندان گناهی مرتکب نشده‌اند که قصور در مرگشان بیش از شهروندان عادی مورد توجه و اعتراض افکارعمومی قرار می‌گیرد و پزشک درمانگر آنها، در صورت خطای پزشکی باید پاسخگو باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۳۴
انتشار یافته: ۴۳
واقعا باید برای این تهیه کننده تاسف خورد، رسما داره میگه جامعه پزشکی از دادن هزینه اشتباهش ناراحت شده و این تقصیر هنرمندانه، پزشکان اشتباه کردند نباید دعواشون کرد،باید بهشون جایزه داد.جدا با کیا شدیم...
این مورد نشون میده مردم عادی چقدر بیچاره هستن و چقدر بیمارستانها و دکترها خیالشون از بابت پیگیریهای بعدی بابت اشتباهاتشان در مورد اونها راحت هست ولی چون در مورد افراد معروف نمیتونن لاپوشونی کنم از پذیرششون خودداری می‌کنند
تنها این نیست . پزشکان دیگر از ترس افرادی مثل شما که دنبال کوبیدن انها هستند دیگر مریضهایی که ریسک فوت و عوارض بالا دارند را پذیرش نمی کنند. این است نتیجه حملات کورکورانه و بیهدف به جامعه پزشکی.
درود بر تابناک دردمند مردم.



اتفاقا پدرم دو سال بیش در یکی از بیمارستانای دولتی بستری شد




بعد از چند روز جنازه اشو به ما تحویل دادند که الان میفهم یتیمی چه درد بدیه.














خدایا هیچکس رو یتیم مگردان.
جواب های هوی است
یه جوری صحبت از درج در پرونده میکنن انگگار طرف بعدش قراره اعدام باشه با اون درج!!
بابا دکتر میر قبلشم قصور پزشکی با درج کتبی داشته...چی شده؟؟ چه اتفاقی افتاد برای درج قبلی که دومی بیوفته؟!
طرف 10 بار میره زندان باز آزاد میشه واسه باز یازدهمم بدلیل دزدی و کیف قاپی گیر میوفته باز آزاد میشه!!!
مشکل خودشون که معروفن!!!
در امریکای بد برای معلولیت ناشی از خطای پزشکی جواز طبابت را می گیرند در ایران بابت خطاهای متعدد پزشکی و از دست رفتن جان بیمار ، آنهم از مفاخر، تذکر ! هر پزشک چند نفر را باید بکشد تا جوازش باطل شود؟!
"تتیغ به دستان ساکن بیمارستان‌ها" ....

تعبيري كه محترمانه نيست . معمولا در روزنامه ها و سايتهاي معتبر رسم است كه قلم بدستان ساكن پستوها ، نام شريف خود را بر خط خطي كردن كاغذها باقي بگذارند ....
عدم پذیرش این فیلم بازی کن ها ( بازیگر ) درس عبرتی خواهد بود برای سایر بازیگران فیلم که از غوغا سالری دست بردارند و همه مردم مطمئن باشند که برای ما پذیرش یک بیمار کاخ نشین با یک روستایی فقیر ذره ایی فرق نمی کند و پزشکان وظیفه خود می دانند که بهترین و علمی ترین روش را برای درمان همه بیماران به کار گیرند
یه موقع مارو چشم نکنن !!!!!تذکر!!!وای یه وقت طرف خودکشی نکنه از این هزینه بالا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یک طرفه به قاضی نرید. پزشکان الان از همه طرف تحت فشار هستن، منظورم اون سه چهار درصد پولدار نیست، منظورم بقیه پزشکان هستن که از همه جا تحت فشارو استرس هستن و برید ببینید چند ماهه حقوق نگرفتن.
منصف باشید
برای هزارمین بار ..... امان از دست جامعه پزشکی...امان
ایران علاوه بر مفسدین اقتصادی گرفتار مافیای پزشکی هم هست
هیچ بیمارستان خصوصی مجبور به پذیرش بیمار غیراورژانس نیست ، باید قبل از ترخیص بیمار ، از بیمارستان دیگر پذیرش گرفته شود . ضمنا بیمارستان های دولتی عموما راحت تر در این موارد پذیرش میدن .
در ضمن پارگی روده از عوارض جراحی روده است و لزوما قصور پزشک نیست.
شما به جای پرداختن به اشتباهات احتمالی پزشکان که در همه جای جهان وجود دارد ولی در ایران بسیار هم کمتر است بهتر است به مسائل منکراتی و پارتی های شبانه این بازیگران فیلم بپردازید که جامعه را به سمت بی اخلاقی سوق داده اند
تابناک جان سلام.چون راه ارتباط دیگه ای بلد نبودم گفتم ازین مسیر لینک بزنم و یه موضوع رو مطرح کنم.من حسابدار در وزارت بهداشت هستم.خوب میدونی که امسال کلی تو بوق و کرنا کردن که امسال برا یه عده افزایش حقوق نداریم.مام ساده ساده گفتیم چه حرکتی در راستای اجرای عدالت!!میدونی سال گذشته از درامد پزشکان چقدر مالیات میگرفتن؟امسال به بهانه هیات علمی بودن کل درآمد اینهارو 10درصد محاسبه میکنن.میدونی برا پزشکی با درامد 200میلیونی این عدم اخذ مالیات برابر با چند صد درصد افزایش حقوقه؟؟!!خوب خبر داری که پزشکان هیات علمی اصلا تو محیط آموزشی نیستن و کلا کار درمان میکنن گیریم بر فرض محال که کار آموزش هم بکنن اما کار درمان جدا هم دارن.با یه مثال بگم :اگه یه نظامی(معاف از مالیات) بخواد جای دیگه کار کنه باید طبق قانون برا کار خارج از نیرو مالیات پرداخت کنه اما پزشکان بازهم استثنا شدن!!نمیشه بیشتر توضیح داد اگه خواستید خودتون پیگیری بفرمائید و من هم خیلی خوشحال میشم اطلاعات در اختیارتون قرار بدم.
خود کرده را تدبیر نیست . آنقدر به جامعه پزشکان توهین کردید که عاقبتش این شد .
وقتی مشتی کم سواد را صرفا با سهمیه های جور واجور دکتر می کنند وضعیت بهتر از این نمی شود
پزشکانی که نه مالیات می دهند و نه پاسخگو هستند
حتماً می خوان که گربه شاخشون نزنه .
انتظار داشتید پزشکان دست هنرمندان را ببوسند .
یارو رو کشته تذکر کتبی گرفته!!! بعد یه بدبختی که داره دستفروشی میکنه رو تا سر حد مرگ میزنن
خدا به مردم رحم کنه که هیچ کس شناختی از شون ندارن و شاید خیلی از این افراد به دستان مبارک دکتر ها به زندگی پایان میدن
سوگند نامه شان را بگذاریم در کوزه؟
قربان خدا برم با این آفریده هاش و مخلوقاتش...دوست عزیز میخوام ببینم هزاران بیمار که روزانه دربیمارستان های این کشور درمان "نمیشوند" برایتان مهم نیست ؟؟؟هرکس پول داره صد تا دکتر و پرستار براش دولا و راست میشوند و اگر در حال مرگ هم باشه احیاش میکنند...چطور میشود وقتی یک چهره دوچار مشکلی میشود دولت و ملت باید بسیج شوند و هزینه درمان اورا(که گاهی هم دولا پهنا حساب میشود) بپردازند ولی شهروند عادی اصلا مهم نیست درمان بشود یا نشود ؟؟؟بیمارستان دولتی هم که بروی میشوی موش آزمایشگاهی ...نفر خدماتی نظافت بیمارستان هم اگر از کنار بیمار عبور کند باید شرح بیماری مریض را بپرسد و راه درمان و دارو تجویز کند...بعدش که مرد میگن عمرش بدنیا نبوده...این چهره ها محترمند اما مطمئنا دستشون به دهنشون میرسه و حتما بیمه هم هستند...سعی کنید بداد بد بخت و بیچاره ها برسید که پول دارو و ویزیت و بیمارستان را ندارند که بپردازند...من الله توفیق
سلام
هنرمندان همیشه طلبکار
نمیگویند پزشکان فخیم زاده را از ان دنیا برگرداندند، حالا که حالش بهتر شده از قلدری و رابطه حرف میزنند
تابناک ترویج این نگاه طلبکاری و خشونت در جامعه خیری ندارد
ببخشید بنده یک سوال دارم در حوزه فرهنگ ، اقتصاد ، و ... جایی مونده که هنوز سالم مونده باشد .
با سلام
مردم عزیز کشورم در جریان باشید که وزارت بهداشت در موارد عدیده خلاف می کند.
هیچ صنفی حق ندارد برای ورودی خودش ظرفیت تعیین کند و این از حقوق حاکمیت است که بگوید سالیانه چند پزشک نیاز دارد اما در ایران آموزش پزشک و تعیین ظرفیت با خود وزارت پزشکان است!!
ارزهای دولتی تخصیص داده شده را به مردم اعلام نمی کنند.
در شرایط سخت مالی در طرح تحول نظام سلامت پزشکها کارانه های صد میلیونی از بیت المال گرفتند.
هیچ جای دنیا از بیمار امضا نمی گیرند که اگر در حین عمل جراحی مردی تقصیر خودت است!!
هیچ جای دنیا از بیماری تعهد نمی گیرند که اگر در حین عمل لیزیک چشم کور شدی به ما ربطی ندارد!
هیچ جای دنیا خود صنف مجازات سنگین تذکر با درج در پرونده برای پزشکی که بیمارش را رها کرده و به سفر توریستی رفته در نظر نمی گیرند!!
و...
ای آقااا.... کو شرافت؟!!
یعنی یه پزشک با دل و جرات که بتونه ریسک کنه و به کارش هم اعتماد داشته باشه وجود نداشت تو این تهران به این بزرگی این که بزرگان ما مهم هستند و بهشون اهمیت داده میشه درسته از اونور هم جامعه پزشکی باید خودشو ثابت کنه مثل صنفهای دیگه اهل ریسک باشه حتی بیشتر باید تو تهران حداقل یک بیمارستان با جرات و قدرت بگه من انجام میدم و روی تصمیماتم هم هستم و ازش دفاع میکنم
عجب.
باید در صورت خطا در مورد مردم عادی هم تذکر صورت گیرد که هزینه مردم عادی و سلبریتی ها برای پزشکان یکسان شود. در اینصورت هم عدالت رعایت شده است و هم مشکل این دوستان حل میشود.
ایران شده بهشت دلالها و پزشکان... هیچکس نمیتونه بهشون بگه بالای چسمتون ابرو... هر. روز هم پولدار تر میشن
مردم باید شبانه روزی مطالبه کنند که آمورش پزشک ها به زیر نظر وزارت علوم برگردد مثل همه جای دنیا
و قضاوت در موزد قصور پزشکی به زیر نظر دادگاه مثل همه جای دنیا
بیچاره مردم عادی
زیر دست حضرات پزشکان چه بلاهایی که سرشون نمیاد، آب هم از آب تکون نمی خوره
وای بر اون جامعه پزشکی
حق با پزشکان محترم است. در مورد بیمار عادی هر کاری کنند کسی متوجه نمی شود ولی در مورد هنرمندان افراد بیکاری هستند که پیگیری می کنند و مشکل ایجاد می کنند. حق با پزشکان محترم است.
نگید چرا باهنرمندان اینگونه رفتار می کنند
بگید چرا ارزش جان مردم عادی اینقدر کم است
لطفا یک فکری هم برای شهروندان عادی کنید که با قصور پزشکی براحتی کشته میشند و آب از آب تکان نمیخورد.
البته من فکر میکنم باید به تذکر شفاهی بسنده می کردند!!! به اشتباه ، حکم به این سنگینی را برای یک پزشک زحمتکش!!!! بریده اند و اقعا منصفانه و عادلانه نیست!!!!
قسم پزشكي و تعهد اخلاقي هنرمند و ....... حرف مفت است فقط و فقط پول مهم است هم براي هنرمند و هم پزشك
هنر مندان خطا مرتکب نشدهاند ولی بی هنران چرا ،
تازه بیشترین حقوق را میگیرند و این هستند و میویند خیلی درس خوانده ایم ولی وقتی پای مرگ و زندگی یک نفر مطرح است نه نه بقراط یادشان هست نه ................... افسوس و 100 افسوس برای این پزشکان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل