بازدید 4337

طرح کسری خدمت ایثارگران شامل همه واجدان شرایط خواهد شد

کد خبر: ۸۱۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 02 July 2018

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: طبق توافقات صورت گرفته با مجلس شورای اسلامی، پیش بینی می‌کنیم از «تیرماه» طرح کسری خدمت ایثارگران شامل همه واجدان شرایط شود.

به گزارش فارس، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح،  در خصوص آخرین وضعیت تعیین تکلیف طرح کسری خدمت فرزندان ایثارگران اظهار داشت: با توجه به توافق صورت گرفته در سال 96 قرار بود به 20 هزار نفر از افرادی که بالاترین امتیاز ایثارگری را دارند کسر خدمت تعلق بگیرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، تصریح کرد: طرح کسری خدمت فرزندان ایثارگران برای کسانی که دارای 28 و 29 ماه سابقه ایثارگری باشند از بهمن‌ماه سال 96 شروع شده است و با توجه به مهلت یک ساله فعلاً ادامه دارد.

سردار کمالی در پاسخ به دیگر پرسش فارس درخصوص وضعیت سربازی سایر دارندگان سوابق ایثارگری اعلام کرد: امسال مجلس پیشنهاد داد که به صورت نسبی توافقی حاصل شود و کسر خدمت نه‌تنها برای امتیازهای بالا بلکه برای همه ایثارگران واجد شرایط تعلق گیرد که ما هم در پاسخ نظر خود را اعلام کردیم.

این مقام ارشد ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این موارد در دو جلسه در مجلس بررسی و درنهایت قرار شد که موضوع در کمیسیون امنیت ملی نیز به صورت مشورتی مطرح شده و نتیجه نهایی به ستاد کل اعلام شود.

وی با تأکید بر اینکه منتظر جواب نهایی مجلس شورای اسلامی در این خصوص هستیم تصریح کرد: سه مؤلفه‌ مهم و اثرگذار درخصوص تصمیم‌گیری در این موضوع وجود دارد و در تصمیمی که اتخاذ می‌شود باید به‌گونه‌ای عمل شود که اولاً به تأمین نیروهای مسلح و آمادگی دفاعی کشور صدمه وارد نشود؛ ثانیاً فشار به سایر سربازان در حال خدمت وارد نشود و ثالثاً تصمیمی که گرفته می‌شود شامل همه ایثارگران شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به دیگر پرسش فارس درخصوص پیش‌بینی اعلام نتیجه مجلس گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که ان‌شاءالله در تیرماه، مجلس شورای اسلامی نظر خودش را به ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کند؛ در همان زمان نسبت به اعلام جزئیات طرح کسری خدمت ایثارگران اقدام خواهیم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان