بازدید 2344

بوگدانف: سفارت خود را به قدس انتقال نخواهیم داد/ "معامله قرن" شکست خواهد خورد

فرستاده رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه تصریح کرد مسکو سفارت خود را به قدس منتقل نخواهد کرد، مگر بعد از آنکه توافق نهایی میان اسرائیل و فلسطین حاصل شود.
کد خبر: ۸۱۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸ 01 July 2018

فرستاده رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه تصریح کرد مسکو سفارت خود را به قدس منتقل نخواهد کرد، مگر بعد از آنکه توافق نهایی میان اسرائیل و فلسطین حاصل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، میخائیل بوگدانف، فرستاده رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه و معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با شبکه صهیونیستی "کان" نسبت به فرصت موفقیت آمیز بودن ‌معامله قرن ابراز تردید کرد.

وی همچنین عنوان داشت: مسکو سفارت خود را به قدس منتقل نخواهد کرد، مگر بعد از آنکه به توافق نهایی میان اسرائیل و فلسطین دست یافته شود.

بوگدانف درخصوص انتقال سفارت روسیه از تل آویو به قدس گفت: اسرائیل کاملاً از موضع رسمی ما مطلع است، این مساله بار دیگر و به صورت ملموس در ماه آوریل گذشته مطرح شد و آن هنگامی بود که ما گفتیم که قدس غربی را به عنوان پایتخت اسرائیل و قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت می‌شناسیم، اما این صحبت ما برخاسته از این بود که طرفین اسرائیلی و فلسطینی نیازمند دست‌یابی به توافقی پیرامون تمامی مسائل هستند و اگر توافقی درمورد وضعیت نهائی حاصل شود، ما سفارت خود را به قدس غربی انتقال خواهیم داد.

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه چندین نشست را با حضور وزرای خارجه برگزار کرد، اما پس از آن شرکای آمریکایی ما تصمیم گرفتند که فقط خودشان مسئول میانجیگری‌ها باشند و به ما اعلام کردند که همه چیز را خودشان انجام خواهند داد و بدون مشارکت ما، صرفاً نتایج را به ما اعلام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل