بازدید 9060
۳

تغییر در کابینه دوازدهم حتمی است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: تغییر در کابینه باید انجام شود، دولت از مدت‌ها قبل به این نتیجه رسیده بود که باید کابینه به سمت جوان‌تر شدن حرکت کند، اما متاسفانه در تصمیم کند عمل می‌شود که این ضعف را باید بپذیریم.
کد خبر: ۸۱۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 01 July 2018

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: تغییر در کابینه باید انجام شود، دولت از مدت‌ها قبل به این نتیجه رسیده بود که باید کابینه به سمت جوان‌تر شدن حرکت کند، اما متاسفانه در تصمیم کند عمل می‌شود که این ضعف را باید بپذیریم.
حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی در گفتگو با  آنا با اشاره به برخی خبرسازی‌ها مبنی بر استعفای رئیس جمهور از سوی برخی اصلاح‌طلبان گفت: همه حرف‌ها و نقل قول‌ها مبنی بر کنار رفتن برخی دولتی‌ها و حتی استعفا یا استیضاح آقای رئیس جمهور از روز چهارشنبه و بعد از صحبت‌های آقای روحانی منتشر شده است.

وی گفت: بعد از سخرانی اخیر رئیس جمهور خیلی‌ها استقبال کردند و برخی نیز نپذیرفتند و معتقد بودند این حرف‌ها چیزی را جایگزین نمی‌کند، در هر صورت باید این صورت مسئله پذیرفته شود که دولت نیاز به تغییر دارد.

اکرمی با بیان اینکه پذیرش وجود مشکل در کشور از سوی دولت و مسئولین ضروری است تصریح کرد: برخی در امور کشور از این مشکلات به وجود آمده سوءاستفاده می‌کنند وهربار به یک وسیله مانند ارزر یا مسکن، به جامعه ضرر می‌رسانند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه بیان واقعیت و حقایق از وظایف ما در دولت و حتی در جامعه است خاطرنشان کرد: مسئله سیستم تشویق و تنبیه را باید در امور رعایت کنیم، هرکسی که شفاف و درست و خوب و صادق عمل می‌کند تشویق شود و هرکسی که خلاف می‌کند با او برخورد کنیم، هر چند این امکان هم وجود دارد که عده‌ای سو استفاده کنند و این کار را دستاویز و بهانه قرار دهند.

وی ادامه داد: این شفاف سازی باید از دولت شروع شود و بعد به بقیه جا‌ها و حتی بازار برسد و حتما هم باید انجام شود، با فشار و ایجاد جو روانی برای استعفا یا استیضاح مشکل حل نمی‌شود ما باید این تهدید را تبدیل به فرصت کنیم.

اکرمی با انتقاد از برخی روش‌ها برای تخریب و حتی ایجاد حاشیه و برخی نقل قول‌ها گفت: بنا نیست در یک اتفاق یا یک اشتباه یک مرتبه بگوییم کلا اصلاح‌طلبان بیخود می‌کنند یا اصولگرایان اشتباه می‌کنند و یا مستقل‌ها راهشان کج است.

وی افزود:، اما این واقعیت است که برخی افراد توان ندارند یا انجام آن کار مهم محول شده از عهده آن‌ها خارج است، این افراد یا خودشان کنار بروند یا آن‌ها را کنار بگذارند، مصداق تعیین نمی‌کنیم، اما در همین قصه برجام، وزارت امور خارجه باید همه ابعاد برجام را برای حوزه، دانشگاه، بازار و حتی مردم عادی تشریح می‌کرد و بگوید که اگر نمی‌پذیرفتیم چه می‌شد و از این به بعد چه خواهد شد و حالا که آمریکا کنار کشیده است باید چه کاری انجام دهیم.

اکرمی تاکید کرد: تبیین کردن و اطلاع رسانی از وظایف وزارت امور خارجه است که این را ندیدیم، و متاسفانه در دولت دوازدهم اطلاع رسانی به شدت ضعیف است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه برای حل مشکلات کشور باید راه حل جدی تری را پیدا کنیم اظهار کرد: با تهمت زدن و متهم کردن یکدیگر چیزی حل نمی‌شود، باید در صدد حل آن باشیم، به عنوان مثال، چرا خودرو را تولید می‌کنیم، ولی به مردم نمی‌فروشیم؟ مگر درحال حاضر تحریمی اعمال شده است یا قحطی اتفاق افتاده است؟

وی افزود: عده‌ای بی دلیل دست نگه داشته‌اند و لوازم زندگی و ضروری مردم را نمی‌فروشند به این بهانه که صبر می‌کنیم تا تکلیف برجام روشن شود، همه این موارد خلاف است که هرکدام از ما به نوعی مرتکب می‌شویم، دولت از یک جایی باید کار را شروع کند و فقط به مردم نگوید هیچ اتفاقی نیافتاده و خیالتان راحت باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با ابراز ناراحتی از شرایط به وجود آمده بازار در این چند روز اخیر گفت: بیرون می‌رویم می‌ببینم ساده‌ترین چیز‌ها گران شده است، گرانی را که نمی‌توان کتمان کرد، همه این‌ها مصداق سو استفاده و ایجاد نگرانی در جامعه است.

اکرمی ادامه داد: اگر در کشور تحریم وجود دارد چه کسی باید حل کند؟ آیا باید تسلیم شویم؟ آنچه مشخص است این است که در حال حاضر به صلاح نیست دنبال مقصر بگردیم و یکدیگر را متهم کنیم، باید برای حل این مشکل راه حل پیدا کنیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تایید خبر تغییر برخی از اعضای کابینه دوازدهم اظهار کرد: این اتفاق حتمی است و باید انجام شود، دولت از مدت‌ها قبل به این نتیجه رسیده بود که باید کابینه به سمت جوان‌تر شدن حرکت کند، اما متاسفانه در تصمیم کند عمل می‌شود که این ضعف را باید بپذیریم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال آقای سیف قرار بود سال گذشته از کابینه خداحافظی کند، اما بنا بر مسائلی گفتند یک سال دیگر بمانند تا مدت خدمت ایشان تمام شود، واقعیت این است که کسی که باید برود باید بگذاریم برود، باید بپذیریم در اجرای تصمیم‌گیری‌ها ضعیف عمل می‌کنیم.

اکرمی با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی در بازار تهران و برخی شهرستان‌ها گفت: ما در جامعه و فضای کار گرفتار اخلاقی هستیم که ویژگی ایثار و شفافیت دینی و قانونی و انسانی را ندارد، قطعا یکی از راه حل‌های کم کردن و خواباندن التهابات درون بازار و فضای کسب و کار و اقتصاد اصلاح اخلاق در همه ابعاد است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با لازم و ضروری شمردن برگزاری جلسات و نشست‌های تخصصی رئیس جمهور با مسئولان رسانه‌ها تاکید کرد: از همین فردا آقای روحانی باید مسئولین و مدیران مطبوعاتی را دعوت کند با آن‌ها نشست داشته باشد و بگوید که وضعیت فعلی این است همه باید کار کنیم تا مشکل را حل کنیم.

وی تصریح کرد: طبق روالی که در ماه مبارک رمضان وجود دارد و ۲۰ تا افطاری داده می‌شود و همه دستگاه‌ها دعوت می‌شوند، از همین شنبه هم همین روال دوباره از سر گرفته شود و فقط معطوف به ضیافت‌های افطاری ماه رمضان و جلسات هر هفته چهارشنبه‌ها نباشد، نه تنها رسانه‌ای‌ها بلکه هر روز مدیران نهاد‌های مختلف را، بازاری‌ها را، صنعتی‌ها را، سپاهی‌ها را ارتشی‌ها را، فرهنگی‌ها را، دعوت کنند و مشکلات را مطرح کنند و با هم تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر بکارگیری اقتصاد ریاضتی برای حل مشکلات کشور گفت: بحث اقتصاد ریاضتی که مطرح شد برای کشور ما و شرایط امروز ما مناسب نیست در واقع ما با وجود طرحی به عنوان اقتصاد مقاومتی نیازی به اقتصاد ریاضتی نداریم، و برای نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی هم ابتدا باید از خانه و خانواده شروع کنیم و بعد به سطوح بالاتر مانند دولت برسیم.

 

برای خواندن خبرها و یادداشت های بیشتر درباره سوژه روز تابناک «تغییر یا ترمیم در کابینه» را کلیک کنید.

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
مشکل با تغییر در کابینه حل نمیشه...................
چه خدمتی این یارو سیف کرده هان پایین آوردن ارزش پول ؟ دادن مجوز به موسسات مالی که پول مردم را هاپولی کردند ؟ عجب خدمات گرانبهای کرده معلوم است آقای روحانی از این تیپ خدمتگزاران خیلی خوشش می آید
دولت از قبل از عید میگفت ما برای تمام سناریوها آماده ایم و برنامه داریم. ولی دیدیم که تازه دنبال راهکار میگردن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل