بازدید 9990
۲
آنالیز قضاوت و تصمیمات تیم داوری ایرانی دربازی حساس فرانسه-آرژانتین

فغانی سربلندازفینال زودرس جام جهانی،یک گام تاسوت دیدارنهایی

قضاوت این دیدار بسیار سخت توسط تیم داوری ایران آخرین تردیدهای فیفا بابت سپردن بازی فینال به فغانی را هم رفع کرد تا در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، سه داور ایرانی در آستانه دریافت ماموریت قضاوت رویایی ترین دیدارزندگی یک داور باشند و به فوتبال دنیا هم ثابت شود که فوتبال ایران بی دلیل برای دهه ها از داشتن نماینده در جام جهانی محروم بوده و قربانی لابی های سنگین کنفدراسیون سیاست زده آسیا شده است.
کد خبر: ۸۱۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴ 30 June 2018

قضاوت تیم شایسته داوری ایران در بازی فینال گونه آرژانتین - فرانسه باعث تحسین محافل فوتبالی در دنیا شده است و به نظر می رسد کمیته داوران فیفا برای انتخاب داور بازی پایانی. به اطمینان لازم رسیده است. دراین میان صعود دو تیم از اروپا و آمریکای جنوبی یا دو تیم اروپایی به فینال، احتمال این تصمیم را بسیار زیاد می کند.  

به گزارش تابناک ورزشی، علیرضا فعانی در یک دیدار بسیار سخت و سرعتی که بزرگترین بازی جام بیست و یکم تا امروز بود، حدود 60 تصمیم گرفت که 38 مورد از آنها فقط خطای دو تیم بود، همین موضوع نشان‌دهنده یک بازی پربرخورد بین دو غول فوتبال دنیاست است و هشت کارت زرد که همگی درست بود، حکایت از دشواری شرایط دارد که تیم داوری توانست بازهم بدون مراجعه به ویدئو چک موفق از این بازی خارج شود.

به عقیده همه کارشناسان برجسته داخلی و خارجی در دقیقه 11 اعلام پنالتی علیه آرژانتین توسط فغانی به درستی اعلام شد. با وجود اینکه فغانی استارت طولانی زد، ولی با تمرکز خوب اعلام پنالتی کرد و به مدافع آرژانتین هم کارت زرد را بدرستی نشان داد.

فغانی یک گام تا سوت فینال/بدون کمک داورویدیویی سربلندازقضاوت فینال زودرس جام جهانی

دومین تصمیم بزرگ فغانی در دقیقه 19 درصحنه خطا روی امباپه مهاجم فرانسه به درستی پشت محوطه جریمه اعلام و اخطار هم به درستی داده شد. در تصویر اولیه تصور می شد این خطا هم داخل محوطه باشد اما تصمیم فغانی حتی بدون بازبینی هم تایید شد.  محمدرضا منصوری، کمک داور دوم فغانی به زیبایی مقررات فیفا را رعایت می‌کند و ادامه بازی می‌دهد.  فیفا به کمک داوران اجازه داده اگر بازیکنی تا یک متر در وضعیت آفساید قرار دارد، ادامه بازی بدهند، اگر گل شد با توجه به سیستم ویدئو چک گل را مردود کنند و اگر هم منجر به گل نشود، ادامه بازی از سوی داوران دنبال می‌شود. بنابراین منصوری در دقیقه 24 به درستی ادامه بازی داد، با وجود اینکه پرز مهاجم آرژانتینی در وضعیت آفساید قرار داشت.

در دقیقه 47 گل آرژانتین به درستی زده شد و در دقیقه 65 خطا روی مسی به درستی اعلام شد تا فغانی به سوت دیدار فینال چشمک بزند.  دقایق پایانی درگیری بین بازیکنان آرژانتین و فرانسه رخ داد که فغانی به کمک سخندان توانستند این درگیری را مدیریت کنند و اخطارهایی هم که در این درگیری به بازیکنان دو تیم داده شد، صحیح بودند.

قضاوت این دیدار بسیار سخت توسط تیم داوری ایران آخرین تردیدهای فیفا بابت سپردن بازی فینال به فغانی را هم رفع کرد تا در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، سه داور ایرانی در آستانه دریافت مامور قضاوت رویایی ترین دیدارزندگی یک داور باشند و به فوتبال دنیا هم ثابت شود که فوتبال ایران بی دلیل برای دهه ها از داشتن نماینده در جام جهانی محروم بوده و قربانی لابی های سنگین ای اف سی بخصوص از سوی اعراب حاشیه جنوبی خلیج فارس شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ژاپن کلمبیا رو میبره و صعود میکنه
کره آلمان رو میبره و حذفش میکنه
ما پنالتی رونالدو رو میگیریم و حذف می شیم، به خودمون افتخار میکنم!
جناب فغانی احسنت بر شما. ایران رو سربلند کردی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل