بازدید 6500
جام جهانی 2018

کلمبیا،سنگال رابرد و ژاپن بخاطر یک کارت زرد صعودکرد

میلوراد مازیچ، داور مسابقه یک پنالتی به سود سنگالی‌‌ها اعلام کرد اما بعد از بازبینی صحنه توسط کمک داور ویدئویی (VAR) تشخیص داد که خطایی از سوی داوینسون سانچس روی سادیو مانه صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۱۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ 28 June 2018

بالاخره یک تیم آسیایی با خوش شانسی به دور دوم جام جهانی صعود کرد هر چند این اتفاق با لطف کلمبیا رقم خورد.

به گزارش تابناک ورزشی، در آخرین روز از مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه، امروز(پنجشنبه) از ساعت 18:30 به وقت تهران در گروهH تیم‌های ملی سنگال و کلمبیا در ورزشگاه سامارا به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی یک بر صفر کلمبیایی‌ها خاتمه یافت. تنها گل این بازی را یری مینا در دقیقه 74 با یک ضربه سر چکشی به ثمر رساند تا ژاپنی ها را به رغم شکست مقابل لهستان، به دور بعد برساند.

با نتیجه‌ای که در این بازی رقم خورد، کلمبیا دومین پیروزی‌اش را کسب کرد تا با 6 امتیاز به صدر جدول صعود کند و به عنوان تیم اول راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند، جایی که باید با تیم دوم گروه G (انگلیس یا بلژیک) مصاف داشته باشند. همچنین سنگال با وجود هم امتیاز بودن با ژاپن، به خاطر امتیازات کمتر در بازی جوانمردانه (داشتن کارت‌های زرد بیشتر) به رده سوم سقوط کرد و حذف شد تا قاره آفریقا پس از سال 1982 هیچ نماینده‌ای در مراحل حذفی نداشته باشد و ژاپن تنها نماینده فوتبال آسیا در مرحله یک هشتم نهایی باشد. حریف ژاپن امشب مشخص می‌شود.

مهمترین اتفاق این بازی در نیمه اول که با مالکیت و حملات بیشتر سنگالی‌ها همراه بود، در دقیقه 17 رخ داد زمانی که میلوراد مازیچ، داور مسابقه یک پنالتی به سود سنگالی‌‌ها اعلام کرد اما بعد از بازبینی صحنه توسط کمک داور ویدئویی (VAR) تشخیص داد که خطایی از سوی داوینسون سانچس روی سادیو مانه صورت نگرفته است. 

دیگر اتفاق مهم بازی در دقیقه 31 رخ داد زمانی که خامس رودریگس، ستاره کلمبیا که مصدوم شده بود میدان را ترک کرد و جای خود را به موریل داد. در نیمه دوم کلمبیایی‌ها نسبت به نیمه اول بازی هجومی‌تر ارائه کردند و با حفظ برتری‌شان در زمان مالکیت توپ، موقعیت‌‌های بهتری هم برای گلزنی داشتند. شاگردان پکرمن در دقیقه 74 سرانجام مزد بازی بهترشان را گرفتند و با کرنری از سمت راست، با ضربه سر محکم مدافع بارسلونا و البته اشتباه دروازه‌بان حریف به گل رسیدند. در این بازی یوهان موخیکا از کلمبیا و امبایه نیانگ از سنگال تنها بازیکنانی بودند که که از میلوراد مازیچ، داور مسابقه کارت زرد گرفتند.

در دیدار همزمان 15دقیقه پس از آغاز نیمه دوم لهستان مقابل ژاپن به گل رسید. این گل با سانتر بازیکنان لهستان از روی ضربه ایستگاهی و ضربه بدنارک به دست آمد. بازی در ادامه با حملات ژاپنی ها همراه بود اما آن ها در پایان نتوانستند دروازه فابیانسکی را باز کنند. لهستان یک پیروزی به دست آورد تا جام را بدون امتیاز و برد ترک نکند.

ژاپن هم امتیاز با سنگال، توانست جواز صعود به مرحله بعد را بگیرد تا تنها تیم آسیایی صعود کننده باشد. این در حالی است که تیم ملی ایران نیز 4 امتیاز کسب کرد اما نتوانست راهی یک هشتم نهایی شود. عربستان و کره جنوبی 3 امتیازی جام را ترک کردند و استرالیا هم تنها یک امتیاز گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان