بازدید 22426
سلمان خدادادی در گفت وگو با «تابناک»؛

ادامه ناامیدی در جامعه خطرناک است؛ اگر مردم ناراضی باشند، مانند گذشته دوسوم مجلس عوض خواهند شد؛ اراده جدی برای حل مشکلات اقتصادی وجود ندارد؛ سؤال‌ها و تفحص‌ها بی خاصیت است

ارزش پول و دارایی مردم در یک ماه ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: با این وضعیت طبقات ضعیف جامعه ضعیف تر می شوند و آنهایی که می‌توانند با یک تلفن کارهایشان را انجام دهند، درآمدهایشان چندین برابر شده و صاحب پول‌های بادآورده می‌شوند.باید اقتصاددان ها وارد عمل شوند و کاری برای این مردم بکنند. مردم نا امید شده اند و ادامه این روند برای کشور بسیار خطرناک است.
کد خبر: ۸۱۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 30 June 2018

ادامه ناامیدی در جامعه خطرناک است/ اگر مردم ناراضی باشند، مانند گذشته دوسوم مجلس عوض خواهند شد/ اراده جدی برای حل مشکلات اقتصادی وجود ندارددر روزهای گذشته، اقتصاد ایران شاهد افزایش عجیب قیمت دلار و سکه بود، به گونه ای که نرخ دلار از مرز 8000 تومان گذشت و حتی برای دقایقی به رکورد 10000 تومان هم رسید. سکه طلا هم در بازار آزاد به بیش از سه میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند افزایش افسارگسیخته و حیرت‌انگیزی که نرخ دلار در سال گذشته تجربه کرد، اخبار بالا رفتن این ارزها را به موضوعی پیش پا افتاده و معمولی تبدیل کرده، به قدری ارزش پول ملی در این مدت کم شده که هیچ کسی نمی‌تواند در مقابل آن انگشت حیرت به دهان نگیرد!

سلمان خدادادی در گفت وگو با تابناک در این باره می گوید: باید در آشفته بازار کنونی، بیش از هر چیز، به دنبال ریشه های آن گشت. این آشفتگی ریشه در اقتصاد کشور دارد. اقتصاد هم بیماری نیست که یکباره به وجود آمده باشد، بلکه این مرض از سال ها پیش شروع شده و الان خودش را نشان داده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: متأسفانه ما در قوانین اقتصادی خود به شدت متزلزل هستیم، به عبارتی، قدرت و مانور لازم برای برنامه ریزی اقتصادی را از همه گرفته ایم، تجار، مغازه دارها و فعالان اقتصادی ما هیچ برنامه ای برای فردای خود ندارند. این بیچاره ها نمی دانند فردا که از خواب بیدار می شوند، چه قانون جدیدی بر آنها حاکم خواهد شد و باید بر مبنای کدام قانون وارداتی عمل کنند و یا کدام قوانین برای صادرات حاکم خواهد شد. به همین دلیل اوضاعشان متزلزل است.

وی افزود: البته در این میان، دولت هم این گونه نبوده که به موضوعات بی تفاوت باشد. دولت و مجلس در این مدت جلسات بسیاری داشته اند، به گونه ای که مجلس تنها در هفته گذشته، چهار ساعت جلسه غیر علنی با حضور تمام اعضای تیم اقتصادی دولت داشت.

این نماینده گفت: به نظر من، مشکل کنونی کشور، تیم اقتصادی دولت است که 190 نماینده خواستار تغییر در این تیم هستند. نمایندگان همچنین درخواست استیضاح وزیر اقتصاد را دارند و بیش از شصت امضا برای این کار جمع آوری شده است. البته نمی توان گفت که حتما استیضاح باید منتج به اخراج وزیر شود. وقتی وزیری استیضاح می شود، دست کم این را نشان می دهد که باید پاسخگو باشد. نمی شود گفت چون استیضاح فایده ندارد، پس ما نباید هیچ کاری کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: توضیح خواستن و استیضاح و نظارت، کار نماینده و مجلس است، آنها هم باید پاسخ دهند. حالا اگر در استیضاح نماینده ها قانع شدند، دلیل بر بی نتیجه بودن نیست. ای کاش ما بتوانیم این کار را انجام دهیم.
مردم به ما اعتماد کرده اند؛ بنابراین، نمایندگان ملت نیز باید وظیفه خود را انجام دهند و اگر ما کاری کردیم که این اعتماد از بین رفت ـ همان طوری که در انتخابات قبلی بیش از دوسوم نماینده ها تغییر کردند ـ باز هم مردم نماینده ها را تغییر خواهند داد. آنان انتخاب عمل دارند و اگر راضی نباشند، نماینده ها را عوض می کنند.

وی در ادامه یادآور شد: به هر حال، هم اکنون کشور ما دچار مشکل اقتصادی است که بخشی از آن مربوط به دولت و یا حاکمیت است، ولی بخشی نیز از دست دولت خارج است. زمانی که یک فشار عظیم خارجی وارد می شود، دیگر دولت خیلی مقصر نخواهد بود، ولی نباید هم ناامید شد.

وی در خصوص بحران ها نیز گفت: در حالی که برخی در این بین، به فکر منافع خود هستند و ارز دولتی را می گیرند و در بازار آزاد به فروش می رسانند، افرادی هم هستند که گلایه دارند که دولت به آنها ارز نداده و سختگیری های زیادی انجام می شود.
نمی شود به خاطر چند نفر کل سیستم را بست؛ اما باید مراقب بود، کسی هم سوءاستفاده نکند. من البته از بعد اجتماعی به قضیه نگاه می کنم، ولی باید اقتصاددان ها وارد عمل شوند و کاری برای این مردم بکنند. مردم نا امید شده اند و ادامه این روند برای کشور بسیار خطرناک است.

همچنین ولی ملکی در خصوص موضوع آشفتگی بازار گفت: بازار سکه به هم ریخته است و این به هم ریختگی، نظام اقتصادی خانواده‌ها را نیز متزلزل و مشکلاتی در جامعه ایجاد کرده است. امروز مسئولان می گویند برای تخصیص ارز واحدها مشکل نداریم، ولی واقعیت غیر از این است؛ ما شاهد نابسامانی در بازار ارز و مسکن و سکه هستیم.

ما می دانیم سؤال‌ها و تفحص‌ها بی خاصیت است، ولی امروز زمانی نیست که بخواهیم آنها را با خاصیت کنیم، بلکه باید به مشکلات مردم رسیدگی کنیم. مجلس برای حل مشکلات، جلسه غیر علنی می‌گذارد. باید ببینیم که نتیجه آن جلسات چه می شود. متأسفانه باید بپذیریم اراده جدی برای حل مشکلات اقتصادی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ارزش پول و دارایی مردم در یک ماه ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: با این وضعیت طبقات ضعیف جامعه ضعیف تر می شوند و آنهایی که می‌توانند با یک تلفن کارهایشان را انجام دهند، درآمدهایشان چندین برابر شده و صاحب پول‌های بادآورده می‌شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۵۲
روحانی خودش به نا امیدی دامن زد، گفت فیلتر نمیکنم بعد تلگرام رو بست . برای مرحله اول شبکه های اجتماعی از فیلتر در بیارید
همه اینها را خودمان میدانیم. کاری کنید. اگر با زبان خوش کارها اصلاح نشد، استیضاح کنید.
بیش از80درصد مشکلات اقتصادی کشور بخاطر درگیری با امریکا و غرب است.تمام منابع کشور هم صرف این تقابل شود در نهایت آمریکا و غرب طبق خواست ایران رفتار نمی کنند.
واقعا خجالت داره امثال اين نماينده مردم باشه
بازار مسکن وارد رکود شد سری به بنگاه معاملات ملکی بزنید!
بازار ماشین های خارجی که رکود صدردصد!
بزودی این بلا سر بارار گوشی و خودرو های داخلی هم میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
بهتر ، مگه دلال ها کم سود کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
بحث سود دلال ها نیست. بازار قفل شده، هم گران شده و هم رکود حاکم شده. روحانی با آن مدیران اقتصادی معلوم نیست چه برنامه ای داره، اصلا برنامه داره یا نه؟
لیست ۲ میلیاردی به جای حل مشکلات مردم
وقتی ارز وسکه راهرکس به هرمقدارخواست میتواند بخرد بدون اینکه نیاز داشته باشد ویا شرکت هاایی که ارز دولتی میگرند ونظارت برواردات وهزینه کرد انها نیست طبیعتا فساد ایجاد میشود ویک عده اقتصادرا دست میگیرن.اگرمسئولان این نکات ساده رونمی دانند پس دیگر هیچ
حضرت علی گفت از هردری فقر آید از در دیگر ایمان میرود.مسولین اخطار راجدی بگیریدونگذارید بیگانگان موج سواری کنند
.باید مانند اوایل انقلاب با مفسدان حقه باز که دین را برای چپاول قبول دارند برخورد واعدام شوند. تا امید به مردم برگردد.
باید جلوی اختلاسگران و دزدان گرفته شود و این محق نمیشود مگر : 1. یکسان سازی حقوقها یا داشتن تفاوت اندک حقوقها با یکدیگر . 2. جلوگیری از فروش طلا و ارز توسط بانک مرکزی به ثروتمندان . 3 . بستن راههای دزدی و رانت وقاچاق و پارتی بازی . 4 . شایسته سالاری و تجربه سالاری .
یه اداره به خاطر 2000تومان فاکتور و کد اقتصادی شناسه ملی و ..... میخواد بعد دولتی ها گونی گونی دلار میدن بدون فاکتور و ثبت خرید!!!!
به نظر میرسد قوه قضاییه سریعا باید به وعده خوییش در خصوص اشد مجازات اخلال گران اقتصادی از طریق سازمان بازرسی و تفحص افرادی که دلار4200 رو گرفته اند و خاءنانه کالا را برمبنای 8000 و بالاتر بدست مصرف کننده رسوندند و افراد خاءنی که در وزارت بازرگانی و نهادهای نظارتی با سودا گران که باعث گرانی شدید و له کردن افراد ضعیف و متوسط جامعه شدند همراهی کردند عمل نموده که هم بازدارنده خواهد بود هم مرهمی بر زخم ملت
دو سوم مجلس عوض خواهد شد ؟ واقعا فکر میکنید مردم مجلس رو موثر میدونن
برادر در یک ماه نفرمایید بگوید از بهمن پارسال که تا امروز عملا قدرت خرید ما حدود یک سوم شده ... یعنی رسما بیش از هشتاد درصد جامعه رفتن زیر خط فقر
شیرین ترین قسمت این روزها نظر اقای نوبخت بود که میگفت پول و طلا هاتون رو بیارین بدین به ما؟؟؟!!!مگر اونوقتی که شما دولت مردها سرمایه های مردم رو نصف کردید خم به ابروی مبارکتون اوردید؟حالا از مردم کمک میخواهید؟برید از همون هایی که یه شبه ملیاردرشون کردید کمک بخواهید مردم معمولی محتاج نون شب شدن.
الان رضای خدا و حق الناس کجایند؟دقیقا کجایند؟؟؟؟
اصلاحات اقتصادی هر چه زودتر باید انجام شود دولت هر چه در توان داشتند و هر برنامه ای که داشتند اجرا کردند بنابراین رویکرد اقتصادی باید عوض شود پشت سرهمنگویند که غرب اشتباه کرد غرب در حوزه اقتصاد اشتباه نکرد
دلار تا اول زمستان به 20 هزار تومان می رسد.
از خواندن نوشته فوق به این نتیجه رسیدم که در کشور ما تدبیری برای بهبود و ثبات اقتصادی و به تبع آن ایجاد آرامش مردم وجود ندارد

همچنین پیش بینی ها تاثیری در تدبر و سیاستهای کشور ما ندارد واین جای تاسف است قدرت خرید مردم روز به روز کمتر و کمتر میشود ما مردم عادی چه کاری از دستمان بر می آیند اگر قرار بر این بود که در همه حال نگران باشیم واقعا چه نیازی به دولت و رئیس جمهور است واقعا ما مردم ایران بایستی به چه چیزی دل خوش باشیم

نارضایتی مردم از تامین مخارج عادی و معمولی بشدت افزایش یافته متاسفانه درک این مسئله برای دولت و تیم اقتصادی او بسیار نامید کننده است

چه کنیم که باید امیدوار باشیم به واکنشها و تصمیماتی که در آینده گرفته میشود
همه مشكلات خودشان را ميدانند، لازم نيست يادآوري كنيد ، بفرمائيد براي حل مشكل چه كرده ايد و ميخواهيد چه كنيد!؟
دوسوم مجلس عوض میشوند؟
خب بهتر ظاهرا بیشتر غصه خودتان را دارید تا مردم
روحانی 92 : اگر نمیشد و نمیتوانستم مشکلات را حل کنم کاندیدا نمیشدم .
زیباکلام 97: نمیگذارند روحانی کارکند!؟

کی نمیگذارد استاد؟

ناکارامدی نمیگذارد تا مردم ناامید شوند و کشور شلوغ شود؟ که این منطقی و عینی هست .

کمی صداقت لطفا
پنجشنبه ۹تیر
یورو ۹۹۰۰
دلار ۸۶۰۰
پوند ۱۱۲۰۰
سکه ۳۰۰۰۰۰۰
آقایان مدیران ، فوق تخصص بدبخت کردن در سه سوت هستند !
من پیشنهاد می کنم سر هر کوی و برزنی چند خمره بزرگ و پر از "امید" بگذارید، البته هم به صورت مایع و هم جامد، و اگر گیر آمد نیمه جامد، تا مردم هر روز خود را با جیب های پر از امید، البته امید غیر واهی و اعلا با ترنس بالا، شروع کنند و دیگر از بیکاری، تورم، بی اعتمادی به آینده، نابودی زندگی جوانانشان، بر بادرفتن سرماه هایشان و .... رنج نکشند!!! پیشنهاد بسیار ساده و آسانی است، تازه می توانیم مازاد امیدمان را گونی گونی صادر هم بکنیم و در ازاش و به کوری چشم آمریکا دسته بیل و زین اسب و ماهی نیلا پیلا وارد کنیم. تازه در آن صورت پول بیشتری هم برایمان می ماند تا به هم پیماهایمان ... بدهیم. خداییش کجای این پیشنهاد بد بود؟ باز هم بگویید باید مدیر از ژاپن بیاوریم.
این وسط به فکر این هستید که دو سوم نماینده ها عوض شوند؟ خیلی باحالید
ما غلط میکتیم دوباره در انتخابات شرکت کنیم و نماینده تغییر بدیم دیگه گول نمیخوریم ایندفعه تحریمه.
مگر مردم ناامید هستند بحمداللله بعد از 30 سال خدمت ( بازنشسته قبل از 86 ) آنقدر حقوق میگرم که خود و همسر ویک جوان بیکار تا آخرده دوم ما بعد زندگی کنیم و خوشحالیم که مدیران حقوق نجومی میگیرند و پس از بازنشسته شدن و گرفتن پاداش 600 تا 800 ملیون مجددا بکار دعوت میشوند
پس چرا نا امید باشیم
بالأخره بعد از دو ماه به این نتیجه رسیدن که " اراده ی جدی برای حل مشکلات اقتصادی کشور وجود ندارد "!!!!!
واقعاً دردآوره.
" حالا مثلا مردم ناراضی باشند چه شکری میخواهند بخورند ؟ " صحبت ته دل مسوولان !
دولت و بخصوص وزرا مردم را چی. فرض کردن
ببینید اقای اذری جهرمی چی گفتن ... ایشون گفتن سیستم *7777# وجود دارد که به گوشی بدید تا بگه با چه ارزی خریداری شده
خوب وزیر خوب مگه تا حالا گوشی نخریدی؟ گوشی همین که روشن بشه از اکی در مید و خودت باید بخری ... مگر میشه به گوشی نو کد داد یا استعلام گرفت
از همه مهمتر ... گوشی های 2014 و 2013 الان یک تومن گرون شدن مثلا گوشی نوت 4 مدل f که قبل عید یک میلیون و دویست و پنجاه بود الان شده 2.5 میلیون ... این که قطعا با ارز ارزون خریداری شده نه ارز 10000 تومنی
کنترل بازار توانایی می خواد ....
تجار، مغازه دارها و فعالان اقتصادی ما هیچ برنامه ای برای فردای خود ندارند. این بیچاره ها نمی دانند فردا که از خواب بیدار می شوند، چه قانون جدیدی بر آنها حاکم خواهد شد و باید بر مبنای کدام قانون وارداتی عمل کنند و یا کدام قوانین برای صادرات حاکم خواهد شد. به همین دلیل اوضاعشان متزلزل است.*******اگه این ها بیچاره هستند قشر کارمند وکارگر ....!!!!!!؟؟؟؟؟؟
۱- من بلاخره نفهمیدم این آقا نگران وضع مردمه ، یا نگران خودشه که دفعه بعد انتخاب نشه .
۲- همچین می گه هفته پیش چهارساعت جلسه داشتیم که کسی ندونه فکر می کنه دو درجه محور کره زمین رو کج کردن .
یک ساعت این جلسه صرف یکی یکی اومدن نماینده ها و احوال پرسی شون می شه و یه ساعت آخر جلسه هم صرف خوردن موز و نسکافه و بقیه تنقلات . ساعات وسط جلسه هم صرف این می شه که همه یکی یکی می گن من می دونستم اینجوری می شه اما کسی به حرفم گوش نکرد .
جناب نماینده.‌‌..
زمانی که وزرا تائید صلاحیت می شدند باید به فکر امروز می بودی
سلام دوستان مطلبی بذهنم رسیده خواستم با شما در میان بگذارم بهتر نبود بجای کنترل دستوری ارز و ایجاد رانت ارزی برای عده ای خاص، دولت یارانه مردم را ارزی پرداخت میکرد؟ اگر به هر یارانه بگیر ده دلار پرداخت بشه حدودا ماهی پانصد میلیون دلار وسالی حدود شش میلیارد دلار (حدود ده درصد درامد نفتی) پرداخت میشود.حداقل سودافزایش نرخ ارز اندکی نصیب اقشار کم درامد هم میشد. الله اعلم.
سلام دوستان مطلبی بذهنم رسیده خواستم با شما در میان بگذارم بهتر نبود بجای کنترل دستوری ارز و ایجاد رانت ارزی برای عده ای خاص، دولت یارانه مردم را ارزی پرداخت میکرد؟ اگر به هر یارانه بگیر ده دلار پرداخت بشه حدودا ماهی پانصد میلیون دلار وسالی حدود شش میلیارد دلار (حدود ده درصد درامد نفتی) پرداخت میشود.حداقل سودافزایش نرخ ارز اندکی نصیب اقشار کم درامد هم میشد. الله اعلم.
ارزش پول مردم به شدت کاهش یافته دلیلی برای امیدواری اگر هست شما بفرمایید .
اجاره بها حداقل ۶۰ درصد افزایش یافته.
اکثر مردم مشکل اقتصادی دارند برای تامین نیازهای اولیه مثل اجاره مسکن با مشکل مواجهند.
ارزش پول هم کم شده.
مملکت نماینده و وزیر و رئیس جمهور هم نداشته باشه بهتره.
من نه نماینده مجلس می خواخم نه رییس جمهور. پس به هیچ کس رای نمی دهم
درد ایشان واکثر نمایندگان ملّی نیست. بلکه جناحی است.
از سخنان ایشان هم مشخص می شود. حاضرند کشور شکست بخورد مردم بیچاره بشوند اما کشور از دست جناح آنها خارج نشود.
خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟
کاش بجای اراده جدی برای حل مشکل اقتصادی اراده از نوع معمولی اما پیشگیرانه و بموقع بکار گرفته میشد تا این مشکلات در حد اقل بروز میکردند.
واقعا اوناییکه جزو مسیولیت هاشون بوده و کم کاری کردند پیش خداوند چه جوابی خواهند داشت.
وقتی ناکاترامدترین افراد دریک جامعه مدیر می شوند وضع همین است
الان که مجلس در اوج اقتداره و همه مشکلات حل شده چطوره پرچم چندتا کشور دیگر رو هم آتش بزنید شاید دنیا از اینکارتون خوشش اومد سلفی هم یادتون نره
بیشتر مشکلات ریشه در درون دارد کشوری مثل ایران با این همه منابع خدادادی ,وقتی که کار نیست تولید و بهره وری هم نیست سالهاست که متکی و وابسته نفت شده ام و از تولید و ایجاد اشتغال غافل شده ام و ملت را با یارانه سرگرم کرده ام و آنوقت کار مفید مان 15 دقیقه ویا کمتر می شود آیا با 15 دقیقه کار مفید می توان مشکلات را حل کرد ؟ این کشور وقتی مشکلاتش حل می شود که پیر و جوان , زن و مرد , کوچک و بزرگ , آخوند و غیر آخوند و عامه مردم کار کنند و کشاورزی نمایند و اطراف کشور سیم خار دار کشیده شود و هیچ چیز وارد نشود , راه نجات کشور ما وارادت تکنولوژی و صادرات هم چیز به جز نفت است و لاغیر
دولت و مجلس همگی با هم استعفا بدهند
متاسفانه آقای روحانی صدای مردم را هنوز نشنیده!!!!
ببخشید آقای روحانی نتونستیم سخنرانیت درباره ی به زانو درآوردن آمریکا رو ببینیم آخه ذخیره برق کشور عزیزمون صفر شده هر روز ۲ ساعت برقمونو قطع میکنن
آقای روحانی دیروز نطق غرایی کرد که در خط مقدم علیه آمریکا ایستاده‌ایم و کنار نمی‌رویم و استعفا نمی‌دهیم ولی نگفت راه‌حل دولتش برای حل مشکلات اقتصادی، محیط زیست و سیاست‌خارجی چیست؛ منبر بیهوده.
کی گفته اصلا دوباره رای میدیم ؟
ما در کشوری زندگی می کنیم که انواع و اقسام منابع طبیعی را داریم ایا این منطقی است که پول کشور ما ایران کم ارزش ترین پول دنیا شناخته بشود با چه معیاری
وقتی که چرخش نخبگان در پست های مدیریتی فدای جناح و باندبازی شود وکار به دست افراد کاردان سپرده نشود وضع همینه
هیچ وقت نباید در خاورمیانه کسی متولد بش ..چون تا میلیاردها سال هر ثانیه بدتر میش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر