بازدید 25954
اولویت‌های انجام تغییرات در کابینه؛

کدام وزیران اقتصادی از دولت جدا می‌شوند؟/ دولت نباید تصمیم جناحی بگیرد!

کارشناسان بر این عقیده اند که نگاه کلان دولت به جناحی گری و‌ محفلی گری باید پایان بپذیرد و این نگاه در انجام تغییرات در بخش های اقتصادی کابینه، حاکم نباشد. باید دولت زمینه ای فراهم کند که بتواند از همه افراد توانمند، از هر جناح و گروهی به منظور بهبود شرایط مردم و کشور بهره بگیرد. این موضوع علاوه بر اینکه می تواند در راستای ایجاد اتحاد و انسجام داخلی تعبیر شود، حتما به رفع مشکلات، بهره گیری از تمام ظرفیت ها و ایجاد تفکرات نو و جدید برای مقابله با فشارها خواهد انجامید.
کد خبر: ۸۱۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 28 June 2018

هنوز یک سال از آغاز به کار دولت دوازدهم به ریاست «حسن روحانی» نگذشته بود که ایجاد مشکلاتی در حوزه های مختلف از جمله در بخش اقتصادی، بسیاری از رسانه ها و کارشناسان را بر آن داشت تا توصیه هایی به دولت و رئیس جمهور پیرامون موضوع «لزوم انجام برخی تغییرات در بدنه دولت» داشته باشند. این مسأله در ابتدا با موافقت رئیس جمهور و دولتی ها همراه نشد تا مشکلات بیشتر از گذشته شود و این موضوع باعث شود که رئیس جمهور هم به این نتیجه برسد که انجام تغییرات لازم است.

به گزارش «تابناک»؛ با افزایش مشکلات اقتصادی و عدم ارائه برنامه ای کارا از سوی وزیران مرتبط و دست اندرکاران این حوزه طی روزهای اخیر، زمزمه تلاش دولت برای انجام برخی تغییرات در کابینه جدی و از سویی پیام هایی هم از مجلس به دولت ارسال شد، مبنی بر اینکه اگر تغییراتی صورت نگیرد، حتما نمایندگان از قدرت نظارتی خود در جهت استیضاح و کنار گذاشتن برخی وزرا بهره خواهند گرفت.

روز گذشته «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور، سرانجام علنی انجام برخی تغییرات در بدنه دولت را تأیید کرد و درباره قطعی بودن ترمیم کابینه و خروج افرادی نظیر «ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت از دولت، گفت: «من این اسامی را تأیید نمی کنم. ممکن است برخی از آنها باشند و برخی نباشند.»

کدام وزیران اقتصادی از دولت جدا می‌شوند؟/ دولت نباید تصمیم محفلی بگیرد!

واعظی که خیلی ها او را یکی از افراد تأثیرگذار در چینش کابینه دوازدهم می دانند، در عین حال تأکید کرده: «ترمیم کابینه قطعی نشده است و شخص آقای رئیس جمهور این تصمیمات را می گیرد. اصلا من و دیگری هیچ نقشی نداریم. ممکن است آقای رئیس جمهور مثل همیشه که درباره همه کارها و تصمیمات مهم با کسانی مشورت می کند، درباره این موضوع نیز مشورت کند، ولی بدانید که شخص آقای رئیس جمهور تصمیم نهایی را می گیرد.

از طرفی شنیدها حکایت از آن دارد که مجلس به دولت پیام داده است که اگر تغییراتی در بدنه دولت به منظور برطرف کردن نواقص فعلی به ویژه در حوزه اقتصادی صورت نگیرد، قصد دارد 5 وزیر مرتبط با مسائل اقتصادی دولت روحانی را استیضاح کند؛ رویه ای که در دولت گذشته نیز دیدیم، ولی دولت پیش از استفاده مجلس از ابزار نظارتی خود در نهایت 3 تن از اعضای کابینه (وزیران آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان) را تغییر داد.

بر اساس آنچه از خانه ملت به گوش می رسد، تا کنون درخواست استیضاح وزیران کرباسیان امور اقتصادی و دارایی و رحمانی فضلی وزیر کشور تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است و امضاهای مربوط به طرح استیضاح شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال جمع آوری است.

به نظر می رسد، بر اساس آنچه رئیس جمهور تلویحا مورد اشاره قرار داده و رئیس دفتر او نیز رسما آن را تأیید کرده است، دولت پیش از استیضاح برخی وزیران به منظور بهبود شرایط اقتصادی و همچنین تأمین نظر نمایندگان مجلس، برخی تغییرات در کابینه را در دستور کار قرار دهد، اما طبیعی است اگر قرار باشد، دست فرمان وزیران احتمالی بعدی بر همین منوال باشد، قطعا تغییر افراد و چهره ها چاره کار نخواهد بود.

انجام تغییرات در بخش های کند و ناتوان دولت حتما یکی از اولویت هاست و در این بین تغییر در حوزه های اقتصادی دولت حتما باید از اساسی ترین تصمیمات رئیس جمهور و دولت برای بهبود اوضاع و شرایط و حاکم شدن تفکری که در نهایت بتواند نسبت به رفع مشکلات اقدام کند، باید باشد؛ اما جدای از افراد، تفکر کهنه، ناکارآمد، ناتوان، غیرعلمی و منسوخ حاکم بر بخش های اقتصادی کشور نیز باید عوض شود.

وقتی در شرایطی قرار گرفته ایم که تمام تلاش دشمنان جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به مردم و کشور از کانال اقتصادی کارسازی می شود، باید افرادی روی کار بیایند که علاوه بر تغییر تفکر، بتوانند در مقابل «جنگ اقتصادی» به پا شده از سوی معاندان علیه کشور طرح و برنامه جدیدی ارائه دهند و با قدرت مقابل آن بایستند.

کارشناسان بر این عقیده اند که نگاه کلان دولت به جناحی گری و ‌محفلی گری باید پایان بپذیرد و در انجام تغییرات در بخش های اقتصادی کابینه این نگاه حاکم نباشد. باید دولت شرایطی را فراهم کند که بتواند از همه افراد توانمند از هر جناح و گروهی به منظور بهبود شرایط مردم و کشور بهره بگیرد. این موضوع علاوه بر اینکه در راستای ایجاد اتحاد و انسجام داخلی می تواند تعبیر شود، حتما به رفع مشکلات، بهره گیری از تمام ظرفیت ها و ایجاد تفکرات نو و جدید برای مقابله با فشارها خواهد انجامید.

 

برای خواندن خبرها و یادداشت های بیشتر درباره سوژه روز تابناک «تغییر یا ترمیم در کابینه» را کلیک کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۷۲
انتشار یافته: ۷۹
اسم آخوندی رو نیارید.
باجناق شیخ نور هستند.
میشه مگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
درست ميگيد آخوندي با پول و حامي هاي صاحب نفوذش ماندگار است...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
سکه دوباره شد ۳۱۰۰
زودتر از همه بايد وزير صنعت عوض بشه
خود روحانی باید بره
پاسخ ها
ناشناس
| Saudi Arabia |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
رفتن روحانی یعنی رفتن نظام. حواست باشه.
دانشجو دکترا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
ناشناس 15:57 اگه نظام بره ما چطور زندگی کنیم یعنی؟ خیلی سخته من میترسم
اقایان شریعتمداری و کرباسیان بدترین هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
درسته سیف وزیر نیست اما از نقش کلیدی اون در نابودی اقتصاد کشور نمیشه غافل شد
شما لطفا يك وزير نشان بديد در همه جناحها كه كارنامه قابل قبولي داشته باشد؟؟؟؟!!! شما كه نميگذاريد از ادمهاي خارج از جناح ها استفاده شود همه بفكر گروه خود هستيد؟؟؟!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
همین الان وزیر ارتباطات خدا رو شکر تا الان خوب کار کرده
اونم با تمام فشار هایی که بهش اوردن
طیف تندرو اصلاح طلب می خواهند وزیر اقتصاد را قربانی کنند تا از پاسخگویی وضع موجود طفره برن..
خیلی حرفا داره این عبارت، «رئیس جمهور این تصمیمات را می گیرد. اصلا من و دیگری هیچ نقشی نداریم.»
طرح بازارثانویه ارزهم نتوانست مانع ازرشدقیمت ارزشود:
قیمتهای پنجشنبه ۷ تیر:
یورو ۹۸۰۰
پوند ۱۱۱۰۰
دلار ۸۵۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
ریشه اصلی بحران اقتصادی در ایران به سیاست خارجی مربوط است. همه میدانند اگر با جهان روابط عادی داشته باشیم اینطور نمیشد. هجوم مردم برای خرید دلار و ارز و طلا بدلیل ترس از تحریم و حتی جنگه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
ناشناس 15:454
اخوی الان اینکه ما مدیران نا لایق داریم تقصیر آمریکاست!!! امریکا سفارت بزنه داخل ایران مدیران ما لایق میشن!! بازار خودرو درست میشه!!! وقتی دولت دلار رو بدون حساب کتاب به قیمت 4200 داده به وارد کننده و دنبالشم نرفته که چرا داره گرونتر میفروشه اونوقت امریکا بیاد ایران این مشکلات حل میشه!!!
داداش مشکل ما از داخله و هیچ نیروی خارجی نمیتونه اونو حل کنه
اول از همه فرهنگ مردم باید درست بشه که خیلی سخته
دوم و سوم و چهارم و.... با حل شدن فرهنگ حل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
یونان هم با جهان روابط عادی داره (رکورد دار بحران اقتصادی اروپا
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
خدمت ناشناس دوم عرض شود که اتفاقا ریشه مشکلات اقفتصادی ما در داخل هست نه در خارج..واردات کالاهایی که در داخل هست یا حتی میشه در داخل تولید کرد اما وارد میشه..عدم برخورد با رانت خواران وسودجویان معلوم نیست پشتشون به کی گرمه که برخورد جدی باهاشون نمیشه.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
روابط با دنیا بی تاثیر نیست اما نمیشه گفت اینطور نمیشد.مثلا کشورهایی مثل یونان یا اسپانیا با همه دنیا ارتباط دارن ولی بازهم وضع اقتصادشون خرابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
ناشناس 15:45 اگه همه هم اینطور فکر می کنن اشتباه فکر می کنند. گرانی دلار کاملا دلیل اقتصادی داره. یعنی واقعا قیمتش بالاتر از ده هزار تومان بوده ولی دولتها به زور اون رو پایین نگه داشته بودند. هر چند سال یک بار دیگه نمی تونن کنترلش کنند. دلیل افت ارزش ریال هم چاپ پول بدون پشتوانه است.
چارتا وزیر مثل طیب نیا بیارن ، تکونی به این بدنه حجیم و تنبل دولت میده
به نظر من یک آزمون مدیریت برای کسب مشاغل وزارت و معاونت و مدیرکلی برگزار کند و از روانشناسان خبره در طرح سوالات برای انتخاب افراد دست پاک و شجاع و دلسوز کشور استفاده کرده و اکثر وزرا را عوض کند. در غیر این صورت نه تنها روحانی که بقیه دست اندرکاران هم نمیتوانند کشور را اینطوری اداره کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
برنامه های کنکوری روت اثر گذاشته
بهتر است اول از همه نوبخت ,کلا از دولت حذف گردد, چراکه ایشان سوهان اعصاب ملت ایرانند و شخصی هستند که از علوم مدیریت و اقتصاد, نادان میباشند,همچنین آقایان سیف و شریعتمداری هرچه زودتر برکنار شوند بنفع نظا م میباشد.
ریشه مشکلات تصمیمات نابخردانه و تصمیمات فساد انگیزه.
چجور یک عده فکر کردن دلار 4200 تومنی بدن برای گوشی؟ هم ممکنه وارد کننده بره دلار رو به قیمت آزاد بفروشه، یا جنسش رو به قیمت دلار آزاد، یا جنسش رو به قیمت دلار دولتی بفروشه به واسطه هایی که اونها برن جنس رو به قیمت آزاد بفروشن و سودش رو تقسیم کنن یا حتی اگر وارد کنندگان واقعا با همون قیمت دلار دولتی به مردم گوشی رو بفروشن یک عده میتونن این گوشی رو صادر کنن به کشورهای اطراف و دلار بگیرن و بیان با قیمت دلار 8000 تومن یا بالاتر بفروشن و کلی سود کنن. یعنی هزار راه فساد هست این وسط.
دلار باید قمیتش آزاد باشه و ارز دولتی فقط برای کالاهای اساسی با نظارت جدی روی توزیع باشه
مجلس باید پاسخگوی رای اعتماد به وزرا باشد .
مطمئن باشید بازم اصلاح طلبان قربانی خواهند شد شدن مرغ عزا و عروسی
پاسخ ها
دانشجو دکترا
| United States of America |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
همین مونده با یورو 9 هزار و هشتصد تومنی به فکر اصلاح طلب و اصولگرا باشیم. اینا اصلا چه فرقی با همدیگه دارن؟ من همشون رو یک گروه میبینم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
خدا تو رو نجات بده! تو این اوضاع واقعن وضعیتت از بیشتر ماها وخیم تره، ما لااقل درد رو حس می کنیم! شما کلا به مرحله بی حسی رسیدی!! به خودم میدوار شدم
واسه جناح بندی خیلی دیر شده. ایران من با توهم پیمان شدن زیباست.
با تغییر وزیران هیچ تغییری در وضعیت مردم ایجاد نخواهد شد به طور متوسط از اول سال ماهی ۱۰۰۰ تومان دلار قیمت دلار افزایش یافته ، اگه ایران بخواهد این مسیر را ادمه دهد دلار را به ۲۰۰۰۰ تومان خواهد رساند ، حقیقت اینه که مسئولین نمیخان واقعیتها کشور رو قبول کنند ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
راه حل بده، این حرفارو که همه بلدن بزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
همش در حالت انکار هستن
تا زمانیکه از افراد لایق و شایسته جناحهای مختلف استفاده نشود همین آش هست و همین کاسه.چه اشکالی داره که افراد توانمند کنار هم باشند ولی تفکرات متفاوت داشته باشند اما واقعا کارشناس باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
احسنت!! مثل تجربیات میدانی سعید جلیلی تو این 6 سال، الان اون بهتر از هر کسی برای بسیاری از مشکلات راه حل داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
یکی از راههای نجات کشور تاسیس احزاب باسواد وکار آمد ومجهز به علم وسیاست میباشد.نه احزاب قارچ گونه نزدیک انتخابات.
شکل گیری احزاب باید پس از ارائه چهارچوبها وسیاستهای اقتصادی وسیاسی وفرهنگی واجتماعی باشد وبه رای ونظر مردم برسد تا شکل قانونی پیدا کنند وسپس با منطق به کسب اعتماد مردم در انتخابات مختلف دست یابند.
در حال حاضر فقط چاپلوسی ومراقبت از منافع گروهی امور را تعیین میکند با تکیه بر فریب مردم با وعده های توخالی ویک شام یا ناهار
البته احزاب باید جزقانون خوب هیچ آقابالاسری نداشته باشند وشورای نگهبان هم باید کاندیداهای ایشان را تایید نماید .
از روزی که مرحوم هاشمی از بین ما رفت مملکت به فنا رفت ، چون عملا روحانی خلع سلاح شد و با سخنرانی دیروز کاملا وارد جبهه
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
تا کی می خواهیم از این تحلیلهای احساسی ارائه بدیم دوست من؟؟!! مشکل دولت روحانی تنبلی و ناهماهنگیه! هر کشوری بدون تلاش و نظم اوضاعش خراب خواهد شد
اختاپوس هزار پای مفسدین اقتصادی چنگالهای خود را در اقتصاد کشور فرو برده است تنها را ه حل افشای اسامی مفسدین اقتصادی و خلع ید انها از بیت المال و مصادره اموالشان و اعدام برخی از انها و ایجاد عدالت اقتصادی از طریق استفاده از متفکرین و دلسوزان کشور است هر کس به قانون اساسی اعتقاد داشته باشد باید در بدنه دولت خضور یابد بی عدالتی سرانجامی جز تباهی ندارد .
به نظرم کسی ۳۸ هزار سکه رو پیش خرید کرده رو وزیر اقتصاد کنید بهتر از شما عمل کنه .
کل نظام نباید تصمیم جناحی بگیرد . تریبون های نماز جمعه را به اصلاح طلبان هم بدهید تا مردم نظرات و تحلیل های آنها را مستقیم بشنوند. چرا طلب فراجناحی فقط از دولت است .
مقصر اصلی بهم ریختن بازار خودرو شریعتمداری هست.مقصر خرابی بازار بورس و خروج پول از بورس به سمت سکه و ارز سیف و زنگنه است.کمترین گناه گردن وزیر اقتصاد هست.
ورود سکه به کانال ۳ مبلیون تومان رو خدمت همه مسیولین به خصوص اسحاق خان جهانگیری تبریک میگوییم ، تنها راهی که جلوی این اشفته بازار گرفته میشه اینه که مبنای قیمت گذاری طلا دلار مبادله باشه تا دیگه کسی جرات نکنه ۳۸ هزار سکه بخره .
آخوندی و نوبخت در اولویت حذف قرار بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
نهادها و بنیادها باید از اقتصاد برن
البته اشکال بزرگ در جایی دیگر است. وزیر بهداشت.
نیاز به عوض کردن وزیر و وکیل نیست اینا کاره ای نیستن
شریعتمداری بدترین وزیر تاریخ ایران بوده تصمیماتش افتضاحه
واقعا حيف نيست جناب آخوندي از وزارتخانه راه و شهرسازي بره؟؟؟!!! چه خدمات و برنامه ريزي گسترده اي واسه مسكن دار شدن مردم كرد واقعا جاي تشكر و قدرداني داره ...
درحوزه تولید و تجارت مشکل اصلی ادغام دو حوزه بوده است ویک وزیر قادر به اداره تشکیلات عظیم با اینهمه مشکلات موجود نیست و متاسفانه مجلس اصلاح ساختار دولت را جدیدا رد کرد وتا زمانی که این اصلاح صورت نگیرد مشکلات حوزه تولید و بازار روز به روز بیشتر و بیشتر خواهد شد
میشه مجلس طرحی تصویب کنه که بالای 50 سال اصلا هیچ سمتی رو نتونه تو ایران بگیره!!! به نظرتون مسئولین مملکت خیلی پیر نشدن!!! اینا با این تفکر قدیمی عمرا بتونن مملکت رو به جایی برسونن!!! فقط وزیر ارتباطات رو با بقیه وزرا مقایسه کنید ببینید در عرض یک سال چه کارهایی رو انجام دادن!!!
اول جهانگیری! نمی دونم چرا کسی حواسش به نقشی که اون بازی می کنه نیست؟؟!! حرفهای متناقضش تو همین چند روز رو بخونید تا ببینید سرگردانی دولت یعنی چی! تو این اوضاع جوری حرف زده که اگه رسانه های اصولگرا می زدن متهم به ناکارامد نشون دادن دولت و سیاهنمایی می شدن!!
نوبخت بره فقط نوبخت
ترفند جدیدی برای وقت کشی و مشغول کردن عوام
نوبخت
سیف
نهاوندیان
این سه نفر نیاز به رای مجلس ندارند و در اولین الویت باید تغییر کنند
وزیر بهداشت که با پول بیت المال طرح تحول جیب پزشکان را انجام و باعث شکاف طبقاتی شده را هم فراموش نکنید .الان عده از پزشکان با ماهی دویست و سیصد میلیون تومان باز ناراضی هستند و کلا سرمایه خود را در خارج سرمایه گذاری می کنند .باور کنید بخش عمده ای از افزایش نرخ ارز پولهای باد آورده پزشکان است که تبدیل به دلار میشه و از کشور خارج میسه
مشکل ما حاکمیت دوگانه است.
با توجه اختیار محدود رییس جمهور و مجلس نظاره گر ، فقط گره مشکلات به دست رهبری باز میشه ؟!!!
حالم بهم میخوره از این همه تکرار
بازم که دارید اشتباهی میزنید! با کفایتتر از آخوندی نداریم! اولین فرد که باید عوض بشه زنگنه است!چرا؟!! چون همین زنگنه خیلی کارها می تونست بجای آویرون شدن از توتال انجام بده که نداد! مهمترینش جذب نقدینگی و پول سرگردان در پروژه های نفتی است که میشد براحتی در همین پارس جنوبی تولید کل نفت کشور را به 6 میلیون بشکه رسوند که انجام نداد با تعلل با خستگی با نامیدی با منم منم کردن با مدرک سیویل دهه پنجاهش! اونموقع کسی نمی تونست براحتی تولید 6 میلیون بشکه را تحریم کنه! نقدینگی هم سمت دلار و سکه هم نمی رفت! شماها همتون با تحصیلات قلیل ادعای عقل کل می کنید و عده ای تحصیل کرده و با هوش و استعداد هم باید کارمندان معمولی باشند! این یعنی اینکه از طرفیتهای موجود استفاده نمی کنیم! بعد از زنگنه، شریعتمداری، کرباسیان، نوبخت، سیف هم باید در اولین فرصت جاشون رو با آدمهای باتحصیلات بالا همچون طیب نیا بدن....
راه کج و مشاوره اشتباه تیم اقتصادی دولت از همون ابتدای دولت اول روحانی با صحبت های روحانی کاملا اشکار شد. چون روحانی حرف از هزینه 40 هزار میلیاردی دولت قبل در بخش مسکن یاد کرد و ان را هدر رفت ثروت کشور دانست . تیم اقتصادی که نمی دانست محرک بخش تولید و اشتغال کشور مسکن است.؟ چیزی که در دوره بعد فهمید و هرچه تلاش کرد نتوانست آن را جب ان کند
نوبخت نوبخت ونوبخت
هیچ تاثیر مثبتی در کار نیست

بیشتر شبیه نمایشه

دولت میخواد زمان بخره

اقتصاد درست نمیشه
صرف تغییر ریس کل بانک مرکزی بدون تغییر اعضای هیات مدیره بانکها و مدیران عامل بانکها هیچ مشکلی رو حل نمیکنه بیش از ۳۰ سال است که یک عده افراد خاص در دولتهای گوناگون صرفا در ترکییب اعضای هیات مدیره بانکهای مختلف جابجا میشوند ولی نه بازنشسته میشوند نه از کار کنار گذاشته میشوند.
صعود ۲۰۰ هزار تومان سکه در یک روز ، به افتخارات روحانی یکی یکی افزوده شد ؟؟! چطور سه ماهه تمام دستاوردهای دولت به باد رفت مگه داریم ؟؟! دولت اگه نتونه بازار ارز رو کنترل کنه بزودی تورم کمر همه را خرد خواهد کرد ؟! یادش بخیر پارسال کسی یادی از طلا و دلار نمیکرد ؟؟؟!
به خدای احد و واحد قسم از زمانی که شریعتمداری وزیر صنعت شد وزارتخونه نابود شد. من کارمند رسمی وزارتخونه هستم. شریعتمداری به طور مطلق صنعت را رها کرده و به خاطر اینکه صدای کارمندام به حایی در مورد بی لیاقتی معاوناش به کسی نرسه پاداش را به کارمندا 10 برابر کرده. بعضی معاوناش مثل طرح و برنامه اصلا کلا وزارتخونه را تعطیل کردن و رفتن سی خودشون
اول از همه باید وزیر بی کفایت صنعت عوض بشه که با تصمیمات خلق الساعه خودش، صنعت و تجارت این مملکت رو به خاک سیاه نشونده
در اینکه تغییرات هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند شکی نیست ، زیرا کل اتحادیه اروپا هم توان مقابله با رفتارهای امریکا را ندارد ، امریکا به راحتی هم برنامه تجارت آزاد فراآتلانتیک را پاره کرد ، هم تعرفه ها را افزایش داد و هم برای قطع رابطه با ایران به آنها اولتیماتوم داده و همه برنامه هایش هم در حال اجراست پس طبیعتا از ما هم کاری بر نمی آید اما تفاوت اینجاست که این هرج و مرج قبل از شروع تحریم های امریکا رخ داده است ، مثل دفعه قبل که دلار هزار تومانی سه برابر شد و بعد کاشف به عمل آمد که بسیاری از افراد و نهادها مشعول ذخیره دلار و سکه بودند ،
اینبار هم با اولین تشر ترامپ، برخی در حال پر کردن کیسه شان برای روز مبادا هستند
چرا من بعنوان یک شهروند ایرانی نامحرم هستم چرا من نباید بدانم که رئیس جمهورم خانه ملیاردی را ازکجا اورده چرا نباید بدانم شایعات مدرک رئیس جمهور کشورم درست است یا نه چرا نباید بدانم که وقتی من گرسنه هستم ایا رئیس جمهورم در اتاقش جکوزی دارد یانه چرا نباید بدانم متن برجام امریکا نوشته چیست چرا نباید بدانم ترجمه سند های بسرعت نور امضا شده مثل سند اف ای تی اف یا سند 2030 و...... چیست چرا نباید بدانم ماجرای مک فارلین و یا ماجرای کرسنت ویا قرداد توتال و هر قرداد ملی دیگر چیست چرا همه این اتفا قات برای دشمن که در متن ان بوده اشکار ولی برای من نامحرم بکلی سری است چرا یک ملت برای دولتش نامحرم است چه چیز نباید برملا شود چه چیز است که برای ملت فوق سری میشود چه چیز باید پنهان بماند چرا هر وقت سئوالی پیش می اید و خواسته مردمی مطرح میشود گوشه ای از مملکت نا امنی و نا رامی میشود یا زندگی مردم متاثر از گرانی و مشکلات عمدی میشود یا دولت و مجلس خودی دعوای زرگری میکنند تا اذهان مردم منحرف بشود راستی چه چیز را پنهان میکنید امریکا 38 هزار سکه به یک جوان فروخت ویا امریکا دلار را 4200 کرد یا دلار تک نرخی بهانه ای برای دلار سه نرخی بود بدبخت ملت نا محرم
به نظرم همشون بايد عوض بشن خصوصآ وزير صنعت
دوستان مشکل سیاسی هست نه اقتصادی!
شرکت ها دلار تهیه کردن و با توجه به مهلت 180 روزه قطعه خریدن تمام پارکینگ سایپا پر قطعات سراتو.البته تمامی این کارو کردن دلارو شرکت ها جمع کردن.با پیش فروشم فروش رو تضمین کردن.
اگه وزير مدير واقتصاداتي مثل شريعتمداري نبود نابساماني اقتصاد به اوج كشيده ميشد
عامل اصلی نابسامانی صنعت و بخصوص خودرو سیاست های غلط شریعتمداری هست ..
همه می دانند که دولت و شخص رییس جمهور هیچ کاره هستند. چاره کار راباید درجای دیگر جست!!!
سیف و نهاوندیان و نوبخت برن از نظر روانی شوک خوبیه اما رونالدو! را هم بیارید با این همه مصیبت مانده از چهل سال قبل و حتی با بهبود روابط خارجی که شاه کلید وضعیت فعلی هم هست نمیتونه در عرض پنج سال بهبود واقعی پدید بیاره
مشکل ساختار اقتصادی و دولت در سایه هست 15% اقتصاد دست دولت رسمی هست. از ژاپن هم وزیر بیاریم هیچ کاری نمی تونه بکنه الا خودکشی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار