بازدید 29587
سومین دیدار تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 در ورزشگاه سارانسک؛

گزارش زنده پرتغال ـ ایران/ یوزهای شجاع، با تلخ ترین تساوی تاریخ حذف شدند/ فرار یاران رونالدو از چنگ شاگردان کی روش

کد خبر: ۸۱۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵ 25 June 2018

دیدار حساس و بسیار هیجانی تیم‌های ایران و پرتغال در گروه B جام‌جهانی 2018 از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه موردوویا شهر سارانسک با قضاوت کاسرس داور اهل کشور پاراگوئه برگزار شد و با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ایران با 4 امتیاز و ایستادن در رده سوم گروه مرگ با جام بیست‌ویکم خداحافظی کند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ شاگردان کی روش در این دیدار، فرصت های چندانی به رونالدو و یارانش ندادند، ولی به رغم تلاش فراوان در نیمه دوم برای جبران گل دقایق پایانی نیمه اول، نتوانستند از فرصت های زیاد استفاده کنند و تنها پنالتی انصاریفر ایران را در ثانیه های پایانی به صعود امیدوار کرد. در این گروه اسپانیا و پرتغال 5 امتیازی صعود کردند و مراکش یک امتیازی در رده چهارم ایستاد.

جام جهانی 2018|AFC: ایران با سری بالا از جام جهانی کنار رفت

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی (56- میلاد محمدی)، سعید عزت‌اللهی (76- کریم انصاری‌فرد)، مرتضی پورعلی‌گنجی، امید ابراهیمی، وحید امیری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش (70- سامان قدوس)، مجید حسینی، رامین رضاییان و سردار آزمون 

ترکیب پرتغال: پاتریسیو، سدریک سوارس،  په‌په، ژوزه فونته، رافائل گوئریرو، ویلیام کاروالیو، آدرین سیلوا، ژوائو ماریو (83- موتینیو)، ریکاردو کوارشما (69- برناردو سیلوا)، کریستیانو رونالدو و آندره سیلوا 

نیمه اول

دقیقه 5+90 - مهدی طارمی در پشت شش قدم و در موقعیت تک به تک و ایده آل با دروازه بان پرتغال توپ را به بیرون زد تا افسوس این توپ در تاریخ فوتبال کشورمان ماندگار شود.

دقیقه88 / گل تساوی برای ایران- برخورد توپ به دست مدافع پرتغال در بازبینی فیلم توسط داور پنالتی به سود ایران  اعلام شد که کریم انصاریفر این توپ را به گل تساوی تبدیل کرد.

دقیقه 80 - خطای شدید رونالدو روی پورعلی گنجی با تقاضای داور ویدئویی بازبینی شد و داور در کمال تعجب فقط یک کارت زرد به ستاره پرتغالی نشان داد.

دقیقه76- یک برخورد به شدت مشکوک دیگر درون محوطه جریمه پرتغال را داور پنالتی اعلام نکرد و به داور ویدئویی هم اعتقادی نداشت.

دقیقه 72- ارسال بلند ایران را سردار آزمون با سینه کنترل کرد و توپ را برای قدوس ساخت که ضربه سامان با اختلاف کم به گل تبدیل نشد.

دقیقه 58 - فرار و ارسال رمینی تماشایی جهانبخش را په په به زحمت راهی کرنر کرد.

دقیقه 52 - حرکت پا به توپ رونالدو درون محوطه جریمه با برخورد عزت الهی تدام شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت اما بعد از گذشت یک دقیقه داور به طرز عجیبی خواستار بازبینی شد که این بار اعلام پنالتی کرد. رونالدو بعد از اعتراض ایرانی ها پشت توپ ایستاد و شربه اش را بیرانوند مهار کرد. 

نیمه نخست

دقیقه 44/گل برای پرتغال - کوارشما با یک و دو از جناح چپ ایران به پشت محوطه نفوذ کرد و با ضربه بیرون پای فنی توپ را به پشت دستان بیرانوند فرستاد تا بازی یک بر صفر شود.

ایران و پرتغال

دقیقه 39 - شوت از راه دور رونالدو از فاصله 35 متری را بیرانوند به راحتی در آغوش گرفت.

دقیقه34 - فرار جهانیخش و خطای شدید گوئرر مدافع پرتغال روی او یک ضربه لیستگاهی نصیب ایران کرد که ارسال جهانبخش را عزت الهی با ضربه سر زیبا و خطرناک به چهارچوب فرستاد که در دو مرحله توسط گلر پرتغال مهار شد. در این صحنه رافائل گوئرر کارت زرد گرفت.

دقیقه 22 - ضد حمله ایران روی توپ برگشتی از ارسال پرتغالی ها، به آزمون رسید که او با سرعت عالی به پشت محوطه نفوذ کرد و پاس توی در او به جهانیخش را گلر پرتغال با خروج به موقع جمع کرد ولی مصدوم شد.

دقیقه 20 – ایستگاهی نصیب ملی پوشان ایران شد اما ضربه رامین رضاییان با اختلاف کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 19 - اهدای یک ضربه ایستگاهی نادرست به پرتغال در بهترین زاویه مورد استفاده رونالدو توسط داور پاراگوئه ای هم باعث نشد تا بهترین بازیکن جهان دروازه ایران را فرو بریزد و توپ در میانه راه به خط دیوار دفاع ایران برخورد کرد.

دقیقه 8 - بعد از اینکه عزت اللهی برای دفاع سانتر مستقیم و هوایی با بیرانوند قاطی کرد، فرصت مناسبی برای پرتغال ایجاد شد ولی شوت بازیکن این تیم با فاصله از بالای دروازه ایران راهی اوت شد. در این صحنه هافبک و گلر ایران به شکل ناپسندی با یکدیگر درگیر شدند.

دقیقه 6 - با نفوذ جهانبخش و پاس به بیرون زمینی او از جناح راست ایران، فرصت خوبی برای امیری پشت محوطه جریمه تیم ملی پرتغال به دست آمد ولی شوت امیری با فاصله زیاد از کنار دروازه پرتغال راهی اوت شد.

دقیقه 3 - اولین نفوذ رونالدو به درون هجده قدم ایران و شوت محکم کریس از فاصله نزدیک را بیرانوند با جاگیری مناسب و درازکش در آغوش کشید.

گروه Bجام جهانی، دوشنبه 4/03/97، ساعت 22:30، ورزشگاه موردویا سارانسک/ داور: انریکه کاسرس - کمک ها: ادواردو کاردوسو و خوان سوریام (تیم داوری از پاراگوئه)

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۲
انشالله ببازید نارنگی هستم از پرتوخال تماس میگیرم
متاسفانه نشد که بشه! و تیم ملی فوتبال ایران علی رغم شایستگی نتوانست به دور دوم جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کند
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
ولی از مختصات بازیهای ایران خوشحالی
اقای بیراوند دوباره گل کاشتند
اولش نگاه میکند بعدش یادش میاد که باید دفع کند
به به باز هم اقای بیراوند
ما یک بار در خلیج فارس توسط امامقلی خان پوزه پرتغال را به خاک مالیده و آنها را از قشم هنگام و بحرین اخراج کرده ایم امید واریم امشب نوادگان امامقلی خان مجددا پوزه این استعمارگران قدیم را به خاک بمالند و خاطره نبرد خلیج فارس را زنده کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
متاسفم واست با این ادبیات و طرز حرف زدن
توقع نداریم برنده بازی با پرتغال باشیم اما نباید مفت باز باشیم . بیرانوند دو تا سوتی داد که به خیر گذشت و روی گل پرتغال هم بیش از حد از دروازه بیرون آمده بود
نوک این چاقو کند هست آقا جون، مهاجم مگه باید هی پشتش به دروازه حریف باشه؟؟؟ میخواد از آسمون توپ رو بزاره زیر پاش، بعد بچرخه سمت دروازه حریف، بعد شوت کننده!! مهاجم هامون واقعا ضعیف هستن. دیگه کی روش بدبخت چیکار باید میکرد که نکرد؟ استراتژیش فوق العادست، بازیکنامون هم خوبن جز مهاجم هامون. تو هر 2 بازی آخرمون مهاجم هامون افتضاح بودن. تمام کننده نداریم. سردار هم اصلا خوب کار نکرد. تیم ما یه علی دائی کم داره.
سردار آزمون تمام زحمات بچه ها رو به باد داد
طارمی امید یک ملت را تار و مار کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
امیده چی؟ با دلاره ۹ تومن امیدی هم‌مونده؟
افسوس که افسوس ندارد هیچ سود . طارمی ثمره 4 سال زحمات کی روش و تیم ملی ایران را در 4 ثانیه به باد فنا داد
دلیرانه نبود
حذف شدیم حذف
با سلام
باکسب نتایج آبرومندانه ای جام جهانی راترک میکنیم البته یادمان نرود که در گروه سختی قرار داشتیم
به امید آنروزی که با کار وتلاش بیشتر چهار سال دیگر اگر به جام جهانی رفتیم از گروه صعود کنیم انشاءالله
داور + فیفا +سردار آزمون ، این سه تا عامل عدم صعود تیم ما !سردار آزمون سطح بازیش در حد تیم کوچه بازار هست
فقط یک جمله میگم بچه ها متشکریم
یوز پلنگهای آسیا حریف مافیای فیفا نشدند
مثل مرد حذف شدند. سیاستمدارها از فوتبالیست‌ها یاد بگیرند
جنتلمن کی روش : کاری به بند بند قرارداد شما با فدراسیون و موافقان و مخالفانتان ندارم ، اما از طرف خودم و قطع به یقین ، توده عظیمی از هواداران فهیم و قدرشناس و فوتبال بلد ، به پاس حضور 7 ساله در اینجا و تلاش و مبارزه با همه کمبودها و امکانات و نداری ها و بی اخلاقی ها وتحریمهای داخلی و خارجی و ... ، این بازی که حاصل زحمت پسران و شاگردان زحمت کش تیم ملی است رو با افتخار تقدیم به شما میکنیم
وجدانن این کیروش را نگه دارید جام ملت ها مال ایران است.
به نظر من باید کیروش را تا جام جهانی بعدی حفظ کنم ،همه مردم از این نتیجه خوشحال هستند.البته غیر از آقای مایلی کهن ونادر فریاد شیران و...............
واقعا تبریک داشت.... در گروه مرگ درخشیدیم....


رونالدو به معنی کامل کلمه کنترل شد و هیچ کاری نتونست انجام بده.... حتی پنالتی!!!
فقط باید گفت دمت گرم ؛عالی بودین
ظارمی باعث حدف ایران بود.
آفرین خسته نباشین و ایکاش حکومت مثل فوتبال چندتا مدیر خارجی قوی مثل کیروش میاورد و اقتصاد و سیاست و صنعت و اجتماع و فرهنگ و کشاورزی و هنر را درست میکردند .
ولی کو گوش شنوا ؟
فقط افسوس خوردم چرا طارمی و آزمون تعویض نشدن اما جهانبخش تعویض شد.
بازی خوبی رو شاهد بودیم. برخلاف بازی با اسپانیا که فقط دفاع بودیم و تمارض میکردیم این بازی جوانمردانه و غیرتی بود. احسنت بر یوزهای ایرانی!
خداوکیلی پنالتی ایران درست نبود! اصلا پنالتی نبود.
بچه ها خسته نباشید عالب بودید . از نظر ما شما برنده شدبد
گرفتن پنالتی کریس صد تا فینال می ارزید... آفرین به بیرانوند عزیز
پایان توهم فوتبالی! بار کج بازی فوق دفاعی به مقصد نرسید!
حق مراکش بود که که صعود کنه
بچه ها متشکریم خدا قوت
به نظرمن حرکت رونالدو اخراج قطعی داشت مخصوصا اینکه خارج از جریان بازی بود و توپ اونجا نبود. داور حتی ویدئوچک هم کرد ولی اخراج نکرد. باید ایران شکایت کنه.
پوست پرتقال را کندیم اما نصف آنرا نخوردیم!
طارمی رویای ایران خراب کرد .
آفرین بر بچه های ایران و علی الخصوص اقای کیروش. ای کاش در تمامی حوزه های مملکت داری از مشاورین مانند کیروش استفاده می کردیم.
تعریف های الکی شماها و فردوسی پور باعث میشه نقاط ضعف و کاستی های تیم ملی و فوتبالمون را نبینیم و پیشرفت نکنیم .نمیخام خودمون را با اروپا مقایسه کنم ولی حداقل بازیهای تیم ملی را با ژاپن مقابسه کنید
داوری اشغال تر از اشغال
برنده های جام حهانی 2018 ایران، اول یبرانوند دوم کیروش و بازنده ها اول طارمی دوم آزمون و بقیه بازیکنان و عوامل بدون تاثیر
پیشرفت تیم ملی نسبت به جام جهاتی قبلی کاملا مشهود بود خصوصا از لحاظ توانایی فیزیکی و دویدن دفاع منظمتر و حملات خطرناک.کیروش واقعا مربی بزرگی است ...
درود بر کیروش و درود بر احمدی نژاد که بقول دادکان او آوردش
ایران با استرس بالا و دستپاچه بازی کرد، پرتغال خیلی بهتر بازی کرد و ایران آبرومندانه با جام خداحافظی کرد هرچند اگر طارمی اون ضربه آخر رو دقیق تر میزد این ایران بود که برخلاف جریان بازی صعود میکرد، بهرحال دست کیروش و بازیکنای ایران درد نکند فراتر از انتظار تو این دوره ظاهر شدن
أحسنت. آفرين!
دير نيست كه تيم ملي مثل واليبال در صدر بهترين تيم هاي دنيا قرار گيرد. اين تيم با معتادانه بازي را با مركش شروع كرد. با اسپانيا شروع به خودشناسي و هيبت شكندن بزرگان كرد و به خودبارري رسيد. در بازي با پرتغال تا مرز معجزه پيش رفت.... حالا همه ي دنيا به احترام ايران مي ايستند .
٤ سال بعد ديگر هدف رفتن به دور بعد نيست بلكه رسيدن به يك چهارم است... إن شاء الله. كي روش الگوي خوبي است . اسير نژاد پرستي يا وطن پرستي نشد و اداى أمانت را براستي بجا آورد. اميدوارم تيم پرتغال با موفقيت پيش برود. هل جزاء الإحسان إلا الإحسان؟ كي روش يكبار ديگر به جام مي رسد و به هدف خود خواهد رسيد... إن شاء الله...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
من وطن پرست هستم شما مشکل داری؟؟
تیم ملی جوان ما در این دوره عالی بود اما هر تیمی در جام جهانی بخواهد دفاعی بازی کند و روی ضد حمله گل بزند در اینحالت باید چندین موقعیت گلزنی ایجاد کند تا در نهایت یکی دو تاش بره تو گل، نه اینکه صرفا با بازی در عقب زمین خودش و با ضد حمله و با چهار پنج بار حضور در یک سوم ابتدایی زمین حریف توقع داشته باشه در جو و فضای سنگین جام جهانی از چهار پنج موقعیت دو تاش رو گل کنه . بچه ها عالی بودند اما به دلیل تجربه کم در بازی‌های بزرگ آن جسارت و خودباوری که برای خیمه زدن در زمین حریف و نگه داشتن حریف در زمین خودش باید داشته باشند را ندارند. با این بضاعت فوتبالی باید سپاسگزار تمام بازیکنان، سرمربی تیم ملی و کادر فنی بود.
توی این شرایط سختی که بی دلیل بر کشور تحمیل شده دقایقی را شاد بودیم دست تمام ورزشکاران و مسولین مربوط را می بوسم به امید روزهای بهتر
بجای سردار آزمون اگه یه مجسمه داشتیم موثرتر بود. نمیدونم چرا تعویض نمیشد.
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
با پول باباش تو زمین بود.
بابای منم یک میلیون برای هر بازی به کی روش میداد منم اونجا بودم.
ما کمک کردیم . ........ ایران پیروز میدان و بود وهست چرا که با تیمی پرتغال بازی کردن ...... . یه نفر باید تعویض میشد که نشد!!!!! ......
متاسفانه جامعه ما از نظر روانی بشدت بیمار هستش می بریم خوشحالیم / مساوی میکنیم خوشحالیم /می بازیم خوشحالیم ، خلص کلام اینه که مردم ما بدجور زیر فشارن خدا به داد همه برسه
دمشون گرم، مردانه جنگیدن.
و مهدي بود

دقیقه 5+90

اين لحظه دلچسب بي بي نبود
بازی ایران مسخره و ضد فوتبال بود ای کاش ده گل میخوردیم ولی مردانه بازی میکردیم
سلام ,ورزش کاران تلاشتان مبارک: پرتغالی ها یک رونالدو داشتند ولی ما 11 رونالدو داشتیم خسته نباشید
نحوه بازی ایران در مسابقات حذفی نتیجه بخش نیست ، باید برای شکست حریف برنامه داشت و دل به اتفاقات بازی و دفاع مطلق خوش نکرد . ایران در بازی با اسپانیا و پرتغال بعد از اینکه گل خورد غیرتی شد و به دروازه حریف حمله کرد ، بهتر است در بازیهای بعدی بچه ها اول یک گل به خودشان بزنند و بعد از آن دروزاه حریف را به توپ ببندند!
آزمون واقعا معلوم نبود چكار مي كرد راه مي رفت، پاس اشتباه مي داد .معلوم نبود به چه دليل از اين بازيكن استفاده كرده بود كيروش؟ احتمالا براي باختن.
بازیکنان تیم ملی چه داخل زمین وچه نیمکت نشین و سر مربی و مربیان دم همتون گرم خوب بودید خوب بازی کردید و خوش درخشیدید تا سربلند باشید
بازیکنان تیم ملی چه داخل زمین وچه نیمکت نشین و سر مربی و مربیان دم همتون گرم خوب بودید خوب بازی کردید و خوش درخشیدید تا سربلند باشید
آقا در کنار بازی خوب بچه ها یکی هم اشاره ای به گزارش بسیار ضعیف واعصاب خوردکن آقای پیمان یوسفی بکند . انگارازروی کاغذ میخواند .بدون هیچ احساسی . چه توپ به دروازه ما نزدیک می شد چه به دروازه حریف وچه وسط زمین بود صداش یکنواخت وفاقد احساسی بود . من همش دعا میکردم ارتباط از نظر صدا مشکل پیدا کنه تا یک نفر دیگه از گزارش کنه .
امشب »تیم ملی«قلبهای بسیاری رو تسخیر کرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان