بازدید 3034

کاهش قیمت نفت با انتظار افزایش تولید

روز دوشنبه و با آغاز کار بازار نفت، قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در آخرین روز کاری هفته گذشته یک درصد کاهش یافت. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری، انتظار سرمایه گذاران برای افزایش تولید نفت به میزان یک میلیون بشکه نفت در روز است که دستاورد نشست اخیر اوپک می باشد.
کد خبر: ۸۱۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳ 25 June 2018

کاهش قیمت نفت با انتظار افزایش تولیدروز دوشنبه و با آغاز کار بازار نفت، قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در آخرین روز کاری هفته گذشته یک درصد کاهش یافت. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری، انتظار سرمایه گذاران برای افزایش تولید نفت به میزان یک میلیون بشکه نفت در روز است که دستاورد نشست اخیر اوپک می باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه ۷۸ سنت (۱ درصد) کاهش یافت و ۷۴.۷۸ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش ۲۵ سنتی، بشکه ای ۶۸.۸۳ دلار صورت گرفت.

علی رغم افزایش تولیدی که قرار است از برای ایجاید تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار صورت بگیرد، کارشناسان بر این باورند که تا پایان سال بازار نسبتا با کمبود عرضه مواجه خواهد بود.

در ابتدای امر و با اعلام نتیجه توافق اوپک، قیمت نفت افزایش چشمگیری یافت. چراکه میزان افزایش تولید نفت که مورد توافق اعضا واقع گشت، چنان که برخی پیشبینی کرده بودند و انتظار داشتند، زیاد نبود.

بر اساس گزارش های منتشر شده، نهاد اوپک و همپیمانان غیرعضو با هدف کاهش مازاد عرضه نفت در بازار و افزایش قیمت این محصول، از سال ۲۰۱۷ اقدام به کاهش تولید نفت به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز کرده بودند.

در جلسه اخیری که در روز جمعه برگزار شد، اوپک و هم پیمانان آن در مورد افزایش حدود ۱ میلیون بشکه ای نفت در روز (۱ درصد از مجموع عرضه ی نفت در بازار جهانی) به اجماع رسیدند.

اما به نظر می رسد که افزایش یک میلیونی تولید در عمل کار ساده ای نباشد؛ چراکه برخی از کشور ها که در حال حاضر کمتر از سهمیه خود تولید می کنند، خواهان آن هستند که سهمیه شان را به غیر منتقل نکنند.

کالوم مکفرسون، از تحلیلگران نفتی در این رابطه گفته است: "هنوز برنامه ای برای بازنگری در تخصیص سهمیه ها وجود ندارد. یکی از روشهای ساده این است که ۶۰۰ هزار بشکه در روز از سهم کسانی که به اندازه کافی نمی توانند تولید کنند کم کنیم و ۶۰۰ هزار بشکه در روز به سهمیه اعضایی که دارای ظرفیت اضافی هستند، بیافزاییم. این امر انطباق ۱۰۰ درصدی با قرارداد کاهش تولید اوپک را ممکن می سازد."

وی افزود "با این وجود، بعید به نظر می رسد اعضا مانند ونزوئلا از سهمیه استفاده نشده اش به این شکل صرف نظر کند. در عوض ممکن است این سهمیه استفاده نشده در جای خود باقی بماند، بنابراین مطابقت ۱۰۰ درصدی با قرارداد، در حال حاظر به معنی افزایش تولید ۱.۲ میلیون بشکه ای در روز است، حتی اگر این کار عملی نباشد. "

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس