بازدید 22816
گزارش بازار سکه و ارز؛

جدیدترین تصمیم دولت، اندکی از حباب سکه و ارز را کاهش داد

روز گذشته دلار، یورو، پوند و سکه به رکورد‌های تاریخی در بازار آزاد دست یافتند، به طوری که با توجه به جو افزایشی به وجود آمده، صبح روز گذشته، تیم اقتصادی دولت با رئیس جمهور جلسه‌ای را برگزار کردند و خروجی آن جلسه بر بازار امروز تأثیر کاهشی داشته است.
کد خبر: ۸۱۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱ 25 June 2018

جدیدترین تصمیم دولت، اندکی از حباب سکه و ارز را کاهش دادروز گذشته دلار، یورو، پوند و سکه به رکورد‌های تاریخی در بازار آزاد دست یافتند، به طوری که با توجه به جو افزایشی به وجود آمده، صبح روز گذشته، تیم اقتصادی دولت با رئیس جمهور جلسه‌ای را برگزار کردند و خروجی آن جلسه بر بازار امروز تأثیر کاهشی داشته است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ سومین روز از فعالیت بازار ارز و سکه در تهران، با جو کاهش نسبت به روز گذشته همراه شده است. هرچند همچنان نرخ ارز و سکه فراتر از نرخ واقعی خود است و به اصطلاح دارای حباب می‌باشد، به طوری که به گفته ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۵۷ هزار و ۸۵۰ تومان فروخته می‌شود، در حالی که سکه یک گرمی ۴۳۰ هزار تومان قیمت دارد که نشان دهنده حباب حدود ۱۷۰ هزار تومانی در فروش این نوع سکه است.

بر اساس این گزارش، تا ساعت ۱۵ امروز، خبر‌های رسیده از بازار آزاد سکه و ارز، حکایت از روند کاهش سکه و ارز دارد، به طوری که هر سکه تمام طرح جدید که روز گذشته تا سطح ۳ میلیون تومان هم پیش رفته بود، امروز تا این لحظه، به قیمت ۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان معامله شده است. همچنین هر سکه تمام طرح قدیم بدون تغییر نسبت به نرخ پایانی روز قبل، در سطح ۲,۷۵۰,۰۰۰ تومان قرار دارد. هر نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی نیز بدون تغییر نسبت به نرخ پایانی بازار روز یکشنبه، به ترتیب به قیمت‌های ۱,۴۷۰,۰۰۰ و ۷۸۵,۰۰۰ تومان فروخته می‌شوند. سکه یک گرمی نیز در حال حاضر ۴۲۳ هزار تومان ارزشگذاری شده است.

به نظر می‌رسد، بازار سکه امروز تحت تاثیر روند کاهشی نرخ ارز بوده است، به طوری که مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک اقتصادی از بازار آزاد و حاشیه صرافی ها، نشان از کاهش نرخ دلار، یورو، پوند و دیگر ارز‌ها داشت. کاهشی که می‌توان دلیل آن را در تصمیم روز گذشته دولت دنبال کرد.

به گزارش مهر، یک مقام مسئول در نظام بانکی در گفت وگویی اظهار داشته که صبح روز گذشته تیم اقتصادی دولت بالاخره توانست رئیس جمهور را قانع کند که نرخ معاملاتی دلار برای صادر کنندگانی که ارز حاصل از صادرات آن‌ها از شمول خرید و فروش در سامانه نیما خارج است، همان ۴۲۰۰ تومان باشد و در مقابل، اظهارنامه صادراتی ارزش پیدا کند.

بر این اساس، این تصمیم مورد توافق با رئیس جمهور در جلسه دیروز قرار گرفته و البته ممکن است، دولت برخی ضوابط را برای کنترل نرخ در نظر گیرد.

وی خاطرنشان کرد: البته برای تصمیم گیری نهایی تیم اقتصادی قرار شده بود جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور برگزار کنند که برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این جلسه در ساعات منتهی به شب گذشته برگزار شده است. به نقل از مهر، پیش بینی‌ها حکایت از آن دارد که این تصمیم منجر به تخلیه بخشی از حباب بازار ارز شود و البته نیاز‌های خرد مردم هم پاسخ داده شود. البته گفته می‌شود، سقفی هم برای ارزش اظهارنامه‌های صادراتی در نظر گرفته شده که با احتساب نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی، نرخ نهایی این ارز فاصله زیادی با نرخ دولتی دلار نداشته باشد.

اما آخرین نرخ‌های ارز از بازار آزاد به شرح زیر است؛

دلار آمریکا با عقب نشینی از نرخ ۸۹۰۰ تومانی روز گذشته، پایین‌تر از میانه کانال ۸ هزار تومانی قیمت گذاری شده است و همچنان از میدان فردوسی تا سبزه میدان، تغییر قیمت دارد. هر یورو با افت بیش از ۵۰۰ تومان به نرخ ۹۶۵۰ تومان رسیده است. همچنین هر پوند انگلیس که روز قبل، از مرز ۱۱ هزار تومان هم گذشته بود، امروز با کاهش ۶۰۰ تومان مواجه شد و به نرخ ۱۰۹۰۰ تومان رسید. هر درهم امارات نیز به عنوان ارز اثرگذار بر نرخ دلار آمریکا، تا این لحظه، ۲۲۵۰ تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به روز یکشنبه، حدود ۱۲۰ تومان ارزان‌تر شده است.

اما از بازار آزاد ارز که فاصله بگیریم، در ایستگاه بانک مرکزی، نرخ ۳۹ ارز به شرح زیر است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز «دوشنبه چهارم تیر ماه» با ۱۰ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار و ۵۱۰ ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس نیز با ۱۱ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۵۶ هزار و ۳۷۱ ریال و هر یورو نیز با ۷ ریال کاهش ۴۹ هزار و ۵۴۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

بر این اساس، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۳۱ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۰۱ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۲۴۳ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۴۸ ریال، روپیه هند ۶۲۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۵۷۸ ریال، دینار کویت ۱۴۰ هزار و ۵۵۵ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۴ هزار و ۹۵۲ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۸۱۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۱۹ ریال، ریال عمان ۱۱۰ هزار و ۵۸۰ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۹۷۹ ریال قیمت خورد.

افزون بر این، نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۱۶۰ ریال، لیر ترکیه ۹ هزار و ۱۷۳ ریال، روبل روسیه ۶۷۵ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۶۸۱ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۷۳ ریال، لیر سوریه ۸۳ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۵۵۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۳۳۹ ریال، دینار بحرین ۱۱۳ هزار و ۸۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۲۰۷ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هز و ۶۷۵ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۸۶۲ ریال تعیین شد.

این گزارش می‌افزاید: نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۱۸ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۳۳۶ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۵۱۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۸ هزار و ۹۱۹ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۹۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۱۱۳ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۵۲۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۲ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۳۳۷ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۹۹۰ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۷۲ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۵۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۳
حباب؟ خودتونو مسخره کردینا.
حبابه
الان وقت خریده البته اگه فروشنده ایی باشه
فقط یک کلمه بگوئید با امریکا مذاکره برد با برد انجام میدهیم دلار تا چند هزار تومان پائین میاید. این منوال قابل دوام نیست
8000 تومن گرون نیست؟ واقعا خجالت داره....
حساب طلا باز کنید ، به مردم طلا بفروشید و طلای مردم را نگهداری کنید.
بصورت موازی به جمع آوری نقدینگی با سپرده های مشارکت 22% اقدام کنید.
پول های جمع شده را به پروژه ها تزریق کنید تا اشتغال ایحاد شود.
با کشور ها بصورت تهاتری و با طلا به داد و ستد بپردازید.
با بقیه برای مشارکت در صلح منطقه همکاری و قراردادهای همکاری امنیتی متقابل امضا کنید.
عامل افزايش قيمت خودرو و سكه خود دولت آقاي روحاني ميباشد و ارتباطي با برجام ندارد
واقعا اره کاهش داده
اگه دولت برای جمع اوری نقدینگی از دست سودجویان و.... هست خوب بود ولی الان وقتش ورود بیشتری داشته باشه وبا کاهش قیمتها به اقشار جامعه اسیب بیشتر از این هم نرسه و...... با وسط کشیدن ثروت کنز شده که می تونست خطراتی بیش از این داشته باشه جمع اوری شد.......
کجایی طیب نیا؟
عادت کردیم قیمت همه اجناس بره بالا دو تا سه برابر بعد یکم از اون افزایش کم بشه خوشحال بشیم، واقعا این چه وضع اقتصادی است؟ فقط متاسفم خیلی
این موضوع که قیمتها سربه فلک بکشد و برای گول زدن مردم کمی فیتیله را پایین بکشند سناریوی جدیدی نیست .
جناب تابناک عزیز. بازار آزاد چه معنی میده وقتی دولت گفته ارز تک نرخی هست و هرگونه فروش با قیمت دیگه قاچاق محسوب میشه. شما اینطور کنید از بقیه چه انتظاری دارید.؟
چرا صرافها فعالیت ندارند و هیچ ارزی نمی فروشند و ارزهای بازار آزاد از کجا تامین میشود؟چرا مسئولین مربوطه هیچ اقدامی نمیکنند؟شخصی که ناچار است برای تحصیل فرزندانش و درمان، ارز تهیه کند محل خرید ارز کجاست؟چگونه میشود دوبرابر قیمت مصوبه دولت ارز خرید وفروش میشود وبرخورد قانونی نمیشود؟وچرا...
انصافا می بایست دلار را به ریال بیان کنید: واحد پول با واحد پول.
امروز یک دلار معادل هشتاد هزار ریال است
جای قدردانی دارد واقعا
نگران نباشید
اگر اونچه که دور سکه و ارز رو گرفته حبابه چرا اینقدر سخته؟ حباب که به یک پف بنده و اساسا بیش از چند ثانیه عمر نمیکنه.
در دولت احمدی نژاد همزمان با افزایش تورم به مردم یارانه کمکی پرداخت میشد اما در دولت اقای روحانی با افزایش شدید تورم مقدار یارانه ثابت و بسیاری از خانواده ها از دریافت یارانه محروم هستند اوضاع اقتصادی بشدت رو به ضعف نهاده برخی شرکتها برای کاهش هزینه ها شروع به تعدیل نیرو کرده اند بازار تهران در اعتصاب است و ارزش پول ملی روز به روز روبه کاهش است
جدیدترین تصمیم دولت منجر به افزایش نرخ ارز٬سکه٬اجاره بها خودرو٬مواد غذایی و خلاصه هه چی میشه...میگی نه وایسا نگاه کن بازار در ماه آینده چه شود...
قربان این لیر 9173ریال زا کجا می دهندما هم بگیریم ..وقتی دلار را می نویسید8900تومان خوب قیمت لیر را هم
درست اعلام کنید
تخلیه حباب بزرگ بورس آغاز شد .
جای کشور ایران باید بگیم کشور حباب.اقای روحانی هم ارباب حباب هاست.
حباب!!!
حباب سکه
حباب مسکن
حباب دلار
حلال خودرو
حباب رایانه
حباب موبایل
همه چیز حبابیه که!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار