بازدید 2029

مشتریان اصلی اوراق بدهی اروپایی

اوراق بدهی با سررسید بلندمدت منتشرشده توسط دولت‌های اروپایی بیشتر در اختیار اتباع کشورهای غیر اروپایی است.
کد خبر: ۸۱۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 25 June 2018

اوراق بدهی با سررسید بلندمدت منتشرشده توسط دولت‌های اروپایی بیشتر در اختیار اتباع کشورهای غیر اروپایی است.

به گزارش ایبِنا، بیشترین درصد مالکیت اتباع خارجی بر اوراق بدهی دولت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا متعلق به قبرس با ۸۲ درصد است و پس از این کشور، لیتوانی با ۷۳ درصد و لتونی با ۶۸ درصد قرار دارند. کشورهای اتریش، فنلاند و استونی نیز دیگر کشورهایی هستند که بیشتر از ۶۷ درصد اوراق بدهی آنها در اختیار اتباع کشورهای خارجی است.

از سوی دیگر اتباع سوئد و دانمارک بیشترین مالکیت اوراق بدهی کشورهای خود را با ۶۷ درصد در اختیار دارند و هلند، مالت و ایتالیا با ۶۲ درصد در رده های دیگر قرار دارند. در منطقه یورو، حدود ۱۰ درصد از اوراق بدهی در اختیار نهادهای غیرمالی است که شامل خانوارها و موسسات غیر انتفاعی است.

بیشترین سهم اوراق با سررسید کوتاه مدت از کل اوراق بدهی متعلق به سوئد، مجارستان و پرتغال با ۲۵ درصد است. در سال ۲۰۱۷ بیشتر تامین مالی دولت های اروپایی از طریق فروش اوراق بدهی تامین شده که جمهوری چک با تامین مالی ۹۲ درصدی از این طریق رکورددار است و مالت با ۹۱ درصد و مجارستان با ۸۸ درصد در رده های بعدی قرار دارند. انگلیس، اسلوونی، اسلواکی، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا نیز از دیگر کشورهایی هستند که بالای ۸۰ درصد تامین مالی خود را از اوراق انجام داده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان