بازدید 3153

وزش باد‌های ۱۲۰ روزه و بروز گرد و خاک در زابل

کد خبر: ۸۱۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 25 June 2018

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت:منطقه زابل با توجه به وزش بادهای 120 روزه سیستان در دو تا سه روز آینده با بروز پدیده گرد و خاک شدید مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مسعود حقیقت افزود: بادهای 120 روزه سیستان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی اظهار داشت:همچنین با توجه به وزش این بادها در دو تا سه روز آینده ، برای استان های سیستان و بلوچستان ، شرق خراسان جنوبی، شرق کرمان و جنوب سمنان وزش باد شدید پیش بینی شده است.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: وزش بادهای 120 روزه در استان های سیستان و بلوچستان، زهک، زابل و نهبندان شدید خواهد بود.

حقیقت ادامه داد: همچنین در برخی از نقاط استان های خوزستان ، بوشهر و ایلام در برخی از ساعات وزش باد شدید موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی گفت: امروز در ارتفاعات شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز در شرق مازندران و شمال شرق تهران رشد ابر، رگبار پراکنده و گاهی با رعد و برق همراه خواهد بود.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور افزود: همچنان طی سه روز آینده هوای گرم در نیمه غربی کشور ماندگار و در نوار شرق دما دو تا چهار درجه کاهش خواهد داشت.

وضعیت هوای تهران / گرمترین و خنک ترین نقاط کشور

حقیقت با بیان اینکه در تهران نیز همچنان هوای گرم تا پایان هفته وجود دارد، افزود: بیشینه دمای تهران در روز گذشته 37 درجه بود و امروز به حددو 38 خواهد رسید، کمینه هوای امروز صبح پایتخت نیز 26 درجه بود.
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز گذشته دلگان در استان سیستان و بلوچستان 49 و کهنوج استان کرمان 48 درجه گرمترین و امروز صبح فرودگاه اردبیل و ورزقان در استان آذربایجان شرقی با 9 درجه خنک ترین نقاط کشور بودند.

 توصیه های هواشناسی به کشاورزان

حقیقت گفت: کشاورزان نیمه غربی کشور شامل استان های کرمانشاه، کردستان ، همدان ، لرستان ، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد اگر علائمی مانند سوختگی را در تاج درختان میوه مانند سیب ، گلابی و به مشاهده کردند احتمال نشانه آلودگی به بیماری «آتشک» است بنابراین بهتر است بعد از هرس اندام های آلوده درباره سم پاشی درختان با کارشناسان مشورت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر