بازدید 1821

فراخوان جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد

کد خبر: ۸۱۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 25 June 2018

فراخوان بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی و چهارمین دوره کتاب سال دانشجویان فارسی نویس از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی اعلام شد.

به گزارش دانشجو، این دوره از جشنواره کتاب سال دانشجویی در سه بخش اصلی، ویژه و جنبی برگزار خواهد شد. علاقه مندان می‌توانند از ۳اردیبهشت ماه تا پایان تیرماه ۱۳۹۷ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به آدرس www.isba.ir نسبت به ثبت نام الکترونیکی اقدام نمایند.

مولفان و مترجمانی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند که طی سال‌های ۱۳۹۵و ۱۳۹۶ آثار خود را به چاپ رسانده و در این مدت در یکی از دانشگاه‌ها یا حوزه‌های علمیه سراسر کشور در کلیه مقاطع تحصیلی اشتغال به تحصیل داشته باشند همچنین فارغ التحصیلان سال‌های ۹۴ و ۹۵ که حداکثر تا پایان سال ۹۶ پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کرده اند می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

بخش اصلی این جشنواره در شش گروه اصلی، علوم انسانی (شامل شاخه‌های دین و فلسفه، زبان و ادبیات، روان شناسی، حقوق و علوم سیاسی، تاریخ، مدیریت و اقتصاد، علوم اجتماعی، تربیت بدنی و....)، علوم پایه (شامل شاخه‌های فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی، ریاضی و...)، فنی و مهندسی (شامل شاخه‌های کامپیوتر، الکترونیک، عمران، مکانیک، صنایع و...)، کشاورزی و منابع طبیعی (شامل شاخه‌های منابع طبیعی: زراعت، صنایع چوب، باغبانی و دامپروری و.)، علوم پزشکی و دامپزشکی (شامل شاخه‌های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، پرستاری، مامایی و...)؛ و هنر و معماری (شامل شاخه‌های معماری، نقاشی، موسیقی، عکاسی و.) می‌باشد.

در بخش ویژه نیز آثار مرتبط با پنج موضوع حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی، اخلاق و محیط زیست، مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم، فرهنگ عمومی، آسیب‌های اجتماعی، علوم انسانی اسلامی در شاخه‌های روانشناسی اسلامی، اقتصاد اسلامی، بانکداری اسلامی، مدیریت اسلامی، مبانی فلسفی علم دینی، روش شناسی علم دینی پذیرفته می‌شوند.

همچنین بخش جنبی این جشنواره به دو موضوع نگارستان کتاب و ایده‌های برتر دانشجویی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اختصاص دارد که در بخش "نگارستان کتاب" به عکس، نماهنگ، فیلم‌های کوتاه صدثانیه‌ای، نمایشنامه، فیلم نامه و پویانمایی مرتبط با کتاب و کتابخوانی اختصاص دارد. در بخش ایده‌های برتر دانشجویی نیز علاقه مندان می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود درزمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و... مرتبط با کتاب و کتابخوانی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

در این دوره جشنواره، برای چهارمین بار، آثار تولید شده به زبان و خط فارسی توسط دانشجویان دیگر کشور‌ها نیز پذیرفته و داوری می‌شود.

افراد واجد شرایط پس از ثبت نام و تکمیل فرم الکترونیکی می‌بایست دو نسخه از اثر خود را به دبیرخانه این جشنواره به آدرس تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخررازی، خیابان ژاندارمری شرقی، پلاک ۷۲، سازمان انتشارات جهاددانشگاهی ارسال نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۶۶۹۵۲۷۲۷و ۶۶۹۷۱۱۸۴ تماس حاصل نمایند.

کتاب‌های الکترونیکی که برای جشنواره ارسال می‌شود باید دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برچسب هولوگرام مربوطه باشند.

لازم به ذکر است، آثار مربوط به بخش نگارستان کتاب و ایده‌های برتر نیز بایستی از طریق پیام رسان سروش و تلگرام به شماره ۰۹۳۰۴۰۸۱۲۲۹ به نام سازمان انتشارات یا دبیرخانه دائمی کتاب و پایان نامه سال دانشجویی ارسال گردد، ضمن اینکه در بخش جنبی تنها افرادی می‌توانند شرکت کنند که در حال حاضر دانشجو یا طلبه باشند. ضمناً مشخصات ارسال کننده آثار نیز باید در هنگام ارسال از طریق پیام رسان سروش در کنار اثر درج گردد.

گفتنی است، مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره هر سال آبان‌ماه همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر