بازدید 2218

تردد اتوبوس‌های دودزا در تهران ممنوع می‌شود

کد خبر: ۸۱۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴ 25 June 2018

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرد: تردد تمامی اتوبوس‌های دودزا و فاقد معاینه فنی معتبر در پایتخت از اول مهرماه امسال ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن پورسیدآقایی در این بخشنامه با اشاره به نقش اتوبوس‌های شرکت واحد در تولید ذرات معلق، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی را موظف کرد تمامی اتوبوس‌های عمومی و خصوصی وابسته به این شرکت به صورت ضربتی مورد بازدید و معاینه فنی قرارگیرند و از ابتدای مهرماه 1397 از تردد همه اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی معتبر جلوگیری شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در این ابلاغیه شرکت واحد اتوبوسرانی را موظف کرده است در صورت مشاهده هر نوع اتوبوس دودزا، شرکت خصوصی مربوطه شدید جریمه و در صورت تکرار، مجوز آن شرکت لغو شود.

پورسیدآقایی همچنین به مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ماموریت داده است که «حداقل 10درصد از ناوگان شرکت‌های خصوصی و 50 درصد اتوبوس‌های بی‌آرتی (تندرو) تا مهرماه به فیلتر دوده مجهز شوند.»

براساس بخشنامه معاون شهردار تهران، اتوبوس‌های مورد استفاده در سرویس ادارات وکارخانجات نیز باید در همین برهه زمانی ساماندهی و با همکاری پلیس راهور از تردد این دسته از خودروهای دودزا جلوگیری شود.

براساس این گزارش، معاون شهرداری تهران با پیگیری ابلاغ بخشنامه از طریق استانداری و شورای تأمین استان، از تمامی شرکت‌ها، کارخانجات و ادارات خواسته از عقد قرارداد یا استفاده امانی از اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی از اول مهرماه اکیدا خودداری کنند و هشدار داده است که در صورت مشاهده تخلف، ضمن اعمال قانون، مراتب به وزارتخانه‌های مسئول اعلام می‌شود.

فعالیت اتوبوس ها در کنار مترو و تاکسی یکی از بخش های مهم حمل و نقل عمومی پایتخت به شمار می رود که حجم قابل توجهی از مسافرت های شهری این کلانشهر از طریق آنها در قالب اتوبوس های خصوصی و نیز اتوبوس های تندرو(بی.آر.تی) انجام می شود.

براساس گزارش ها، افزون بر 6هزار اتوبوس در پایتخت فعالیت دارد که افزون بر نیمی از آنها فرسوده قلمداد می شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار