بازدید 2824

کوچک‌ترین رایانه جهان رونمایی شد

متخصصان دانشگاه میشیگان موفق شدند کوچکترین رایانه جهان را که اندازه‌ای معادل ۰.۴ میلیمتر مکعب دارد، بسازند و توانایی‌های خود را به رخ غول‌های تکنولوژی جهان بکشند.
کد خبر: ۸۱۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸ 25 June 2018

متخصصان دانشگاه میشیگان موفق شدند کوچکترین رایانه جهان را که اندازه‌ای معادل ۰.۴ میلیمتر مکعب دارد، بسازند و توانایی‌های خود را به رخ غول‌های تکنولوژی جهان بکشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت digitaltrends، مهندسان و استادان دانشگاه میشیگان در ایالات متحده آمریکا توانستند پس از مدت‌ها تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی کوچک‌ترین رایانه جهان را طراحی و تولید کنند. این چیپ ست کوچک که اندازه‌ای معادل حدودا ۰.۴ میلی‌متر مکعب یعنی کوچک‌تر از یک دانه برنج را داراست، می‌تواند بسیاری از عملکردهای کامپیوتری را انجام دهد.

در حقیقت، پژوهشگران دانشگاه میشیگان موفق شدند شرکت چند ملیتی آی بی ام (IBM) را که از بزرگترین شرکت‌های ساخت رایانه و تجهیزات رایانه‌ای و هوشمند است، شکست دهند.

البته بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این گجت نمی‌تواند جزو رایانه‌ها به شمار بیاید چراکه پس از یک بار روشن و خاموش شدن، تمامی داده‌ها و اطلاعات آن از بین می‌رود و نمی‌تواند آن‌ها را ذخیره کند.

البته این در حالیست که دیوید بلاو - مدرس رشته مهندسی برق در دانشگاه میشیگان - معتقد است دستگاه ساخته شده به طور کامل تمامی ویژگی‌های یک رایانه را دارد و به عنوان کوچک‌ترین رایانه جهان شناخته می‌شود.

شرکت IBM مدتی پیش در نخستین روز از کنفرانس IBM Think ۲۰۱۸ از کوچک‌ترین رایانه جهان رونمایی کرد که ابعاد آن یک در یک میلیمتر بود. حالا پژوهشگران فعال در دانشگاه میشیگان توانستند شرکت مذکور را نیز پشت سرگذاشته و عنوان سازنده کوچک‌ترین کامپیوتر جهان را از آن خود کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر