بازدید 2849

توشاک: سازمان یافتگی ایران مقابل اسپانیا عالی بود

کد خبر: ۸۱۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱ 24 June 2018

جان توشاک، سرمربی تراکتورسازی، با مارکا راجع به شرایط و اوضاعش در ایران ، جام جهانی و نتایج تیم ملی و مدعیان مصاحبه ای انجام داد.

به گزارش تابناک ورزشی، توشاک که سابق هدایت تیم‌هایی مثل رئال مادرید را در کارنامه خود دارد، از فصل آینده روی نیمکت تراکتور خواهد نشست. پیش از شروع مصاحبه با مارکا او درباره جام جهانی گفت:" گروه مورد علاقه من گروه B است. من در اسپانیا، پرتغال، مراکش و حالا ایران کار کرده ام."

چرا سراغ این ماجراجویی جدید آمده اید؟ چرا سراغ استراحت و بازنشستگی نرفته اید؟

من روی نیمکت تیمم از ماربیا و مایورکا (دو منطقه تفریحی در اسپانیا) آرامتر هستم. تا وقتی توانش را داشته باشم ادامه می‌دهم. من قبلا در مراکش بودم و تجربیات هیجان انگیزی کسب کردم، به آفریقا سفر کردم و حالا به ایران. من فرودگاه تهران را می‌شناسم، زمانی که بازیکن کاردیف بودم یک بار به آنجا رفته ام . با مدیران باشگاه تراکتورسازی صحبت کردم و آنها تاثیر خوبی روی من داشتند. برای شیطان، هیچ صلحی وجود ندارد.

تا کجا ادامه می‌دهید؟

نمی‌دانم، فعلا در حال خواندن قرارداد هستم. کسی چه می‌داند؟ اگر به خودتان استراحت بدهید دیگر کارتان تمام است. حتی نمی‌دانم باشگاه تراکتورسازی شماره من را از کجا پیدا کرده. با این حال ملاقات ها خوب پیش رفته است. قدیم تر، سفر به کشوری مثل ایران برای خارجی ها حتی غیرقابل تصور بود. امروز مربیان زیادی در این کشور حضور دارند.

بازی ایران – اسپانیا را تماشا کردید؟ امیدواریم بازی شان هجومی تر شود...

بله ولی باید مربیان را درک کرد. ایران خیلی سازمان یافته بود، البته که چنین کاری آسان نیست. موضوع این است که باید به جام جهانی رسید و باید موفق بود. یا گلزنی می‌کنید یا هیچ چیز به دست نمی‌آورید. به انگلیس نگاه کنید، هری کین از هیچ، گل می‌سازد.

جام جهانی را تا به اینجا چگونه دیده اید؟

تیم‌ها کم کم خودشان را نشان می‌دهند ولی بلژیک نظر من را جلب کرده است. آنها استخوان بندی قدرتمندی دارند: کورتوا، هازاردف دی بروین، لوکاکو و ... من در خانه با همسرم شرط بندی کردم. حتی از فرمشان خبر نداشتم ولی با یکی از دوستانم صحبت کردم و پس از این صحبت روی بلژیک شرط بستم.

و اسپانیا؟

شرایط بسیار ویژه ای برای اسپانیا رخ داد. فکر می‌کنم آنها می‌توانستند اوضاع را بهتر کنند. فلورنتینو نباید چیزی اعلام می‌کرد یا اگر رئیس فدراسیون اسپانیا با تجربه تر بود چنین تصمیمی نمی‌گرفت. می‌شد موضوع را حل کرد. آنها ماه هاست که با خولن برای جام جهانی تلاش کرده بودند. شرایط آسانی نیست. من خولن و هیه رو را می‌شناسم و مطمئنم شرایطشان خوب نبوده است.

قهرمان چه تیمی خواهد بود؟

با شرایطی که پیش رفته من دچار تردید شده ام. آلمان، آرژانتین، فرانسه، برزیل و .... که همیشه مدعی هستند و انگلیس یا بهتر است بگوییم هری کین. با این حال نگاه ها به بلژیک است. من روبرتو مارتینز را می‌شناسم و از نتایج تیمش شگفت زده نشدم."

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل