بازدید 4146

کاهش بودجه نظامی آمریکا تنها راه فرار از دام چین

مکس کایزر، تحلیلگر اقتصادی، به خبرگزاری راشاتودی توضیح داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد هزینه های نظامی ایالات متحده را کاهش می دهد. با این کار ترامپ می خواهد مانع افزایش چشمگیر نرخ بهره که امری غیرقابل اجتناب در صورت تصمیم چین به بازارشکنی اوراق بدهی خزانه داری ایالات متحده است، شود.
کد خبر: ۸۱۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲ 24 June 2018

کاهش بودجه نظامی آمریکا تنها راه فرار از دام چینمکس کایزر، تحلیلگر اقتصادی، به خبرگزاری راشاتودی توضیح داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد هزینه های نظامی ایالات متحده را کاهش می دهد. با این کار ترامپ می خواهد مانع افزایش چشمگیر نرخ بهره که امری غیرقابل اجتناب در صورت تصمیم چین به بازارشکنی اوراق بدهی خزانه داری ایالات متحده است، شود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today, کایزر گفت: "برای شناختن سیاست های تجاری ایالات متحده - و به ویژه سیاست های ترامپ در چین - از نقطه نظری که ترامپ به قضیه نگاه می کند، باید مانند ترامپ فکر کنید". وی گفت "هنگامی که ترامپ به ریاست جمهوری رسید، بزرگترین حجم بدهی یک کشور در طول تاریخ را به ارث برد. او همچنین بودجه نظامی را به ارث برده که ۵۰ درصد درآمد سالانه مالیات آمریکا را که ۱.۵ تریلیون دلار است، می بلعد.”

کایزر می گوید که پس از رسیدن به ریاست جمهوری، دونالد ترامپ متوجه شد که کاهش هزینه های دفاعی برای کاهش بدهی های بزرگ آمریکا ضروری است.

کایز می گوید: "او به صفحه شطرنج ژئوپلتیکال نگاه کرد و دید که راحت الوصول ترین امر، از نظر صرفه جویی در هزینه ها؛ صرفه جویی در هزینه های نظامی بزرگ امریکا در کره جنوبی است.” گفت:" کیزر، تاکید کرد که پس از اجلاس تاریخی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، ایالات متحده شروع به به بیرون کشیدن نیرو های نظامی خود از منطقه می کند.

رئيس جمهور ایالات متحده آمریکا در حال حاضر انجام معاملاتی با عربستان سعودی و اسرائیل است، تا زمینه را برای بیرون کشیدن نیرو های خود از خاور میانه نیز آماده سازد. کایزر افزود که ترامپ پیشتر به آلمان هم نشان داده بود که آمریکا حضور نظامی خود در ناتو را نیز کاهش خواهد داد.

وی تأکید کرد که “این ها ما را به چین و «گزینه اتمی» که آنها برای ضربه اقتصادی به آمریکا به وسیله استفاده از اوراق بدهی این کشور دارند، می برد. این برگ برنده برای چین است. ترامپ این را می داند آن آگاه است و در تلاش برای از بین بردن امکان آسیب اقتصادی چین به آمریکا از طریق بازارشکنی اوراق بدهی ست.

به نظر کایزر کوچک کردن پنتاگون منجر به کاهش حجم بدهی آمریکا می شود و امکان آسیب اقتصادی چین به آمریکا از طریق بازارشکنی اوراق بدهی را از بین می برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل