بازدید 1617

درخواست رسانه‌های کره‌شمالی برای اجرای صادقانه توافق سنگاپور

همزمان با اقدام کره شمالی برای بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی جنگ کره، رسانه‌های کره شمالی امروز (یکشنبه) خواستار اجرای صادقانه توافق صورت گرفته در نشست کره شمالی و آمریکا شدند.
کد خبر: ۸۱۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ 24 June 2018

همزمان با اقدام کره شمالی برای بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی جنگ کره، رسانه‌های کره شمالی امروز (یکشنبه) خواستار اجرای صادقانه توافق صورت گرفته در نشست کره شمالی و آمریکا شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بازگرداندن بقایای اجساد این سربازان بخشی از توافق صورت گرفته در نشست ۱۲ ژوئن میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی  و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا است که برقراری روابط دوجانبه "جدید" و اقدامات مشترک برای ایجاد صلح "پایدار و ماندگار" در شبه‌جزیره کره را نیز شامل می‌شود.

ارتش آمریکا ۱۰۰ تابوت را به منطقه غیر نظامی شده در مرز دو کره فرستاده است تا بقایای اجساد سربازان آمریکایی را تحویل بگیرد.

یک سایت پروپاگاندای کره شمالی نوشته است: ایجاد آینده‌ای جدید برای صلح و امنیت جهانی موضع مستحکم و پایدار ما است. با اجرای صادقانه بیانیه مشترکی که کره شمالی و آمریکا آن را اعلام کردند، ما صادقانه به مسئولیت‌های خود عمل خواهیم کرد تا چند دهه رابطه پرتنش و خصومت‌آمیز را به پایان برسانیم و عرصه جدیدی را در همکاری‌های آمریکا و کره شمالی ایجاد کنیم.

یک رسانه پروپاگاندای دیگر به نام " DPRK Today" نیزچنین یادداشتی را منتشر کرده است.

در این یادداشت آمده است: اجرای کامل بیانیه مشترک آمریکا، مسیری به سوی حفظ منافع مشترک مردم دو کشور، صلح، امنیت و موفقیت در شبه‌جزیره کره و جهان است.

روند بازگرداندن بقایای اجساد نیروهای آمریکایی نشانگر آینده بیانیه مشترک دو کشور است که رهبر کره شمالی طی آن تعهد خود را به "خلع سلاح هسته‌ای کامل" از شبه‌جزیره کره اعلام کرده است.

این اظهارات در پی آن بیان شده است که سئول و واشنگتن تصمیم‌گرفته‌اند که مانورهای نظامی مشترک خود را متوقف کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان