بازدید 2832

دزدی‌های دو برادر فیوج از زنان سالخورده

کد خبر: ۸۱۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 24 June 2018

دو برادر از طایفه فیوج که با استفاده از خودورهای مدل بالا و تحت پوشش کمک به نیازمندان از زنان سالخورده سرقت می‌کردند، پس از بازداشت به ده‌ها سرقت اعتراف کردند.

به گزارش قانون، در ادامه سلسله اقدامات پلیسی، پلیس آگاهی در کنترل نامحسوس مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که دو برادر از طایفه فیوج به نام‌های محمد 36 و حسن 35 ساله که پیش از این بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده‌اند، در حال حاضر در خانه‌ای مجردی در خیابان ابوذر سکونت دارند .

در بررسی سوابق محمد و حسن اطلاع پیدا کردند که این دو برادر از سال 79 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت طلا از زنان به‌ویژه زنان سالخورده دستگیر و روانه زندان شده‌اند . سوابق محمد حکایت از آن داشت که وی از سال 79 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با موادمخدر، سرقت، درگیری با پلیس، جعل و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده است.

بررسی سوابق حسن نیز نشان داد که او نیز مانند برادرش از سال80 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت، جعل عنوان، مواد مخدر و به‌ویژه سرقت طلا از زنان سالخورده دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر از سوی چهار شعبه اجرای احکام در شهرستان های قم و اصفهان تحت تعقیب قرار داشته و محکوم به بیش از 12 سال حبس قطعی است .

همزمان با شناسایی محمد و حسن به عنوان مجرمان سابقه‌دار و حرفه ای در زمینه سرقت، پرونده‌های مشابهی با همین موضوع به پایگاه ششم ارجاع شد.

بر اساس اظهارات مشابه شاكيان، سه مرد جوان با استفاده از انواع خودروهای صفر و در پوشش کمک رسانی به افراد نیازمندِ منطقه محل سکونت شکات به آن‌ها مراجعه و پس از جلب اعتماد و به بهانه خرید طلاهای مشابه شکات و یادداشت شماره درج شدهروی طلاها، برای لحظه‌ای اقدام به امانت گرفتن طلا از شاكيان کرده و در نهایت پس از قرار دادن طلاها داخل کیسه‌های مشکی، کیسه‌های حاوی پوشاک، بسته اسکناس و تراول چک و طلاهای متعلق به مالباختگان پرونده را به آن‌ها تحویل و بلافاصله محل را ترک می کردند؛ غافل از اینکه انتهای کیسه‌های مشکی سوراخ بوده و در واقع این افراد طلا را از انتهای کیسه خارج کرده و بسته های پول و چک پول نیز بسته های پول و تراول چک مجعول هستند.

با شناسایی تصاویر دو برادر تبهکار از سوی تعدادی از شاكيان و مالباختگان، کارآگاهان با شناسایی دقیق مخفیگاه متهمان در خیابان ابوذر و هماهنگی با بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران موفق به دستگیری آنان شدند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمان دو خودروی پرشیا سفید، رانا مشکی و مزدا سه سفید رنگ نیز کشف و توقیف شد که متهمان در همان اعترافات اولیه با اعتراف صریح به ده‌ها سرقت از زنان به استفاده از انواع خودروهای سواری صفر از قبیل رانا ، پژو 405، پرشیا ، مزدا3 ، سوناتا و پژو 206 اعتراف کردند. سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، ريیس پایگاه ششم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: با ادامه رسیدگی به پرونده و بررسی اتفاقات مشابه در تهران و دیگر شهرستان های کشور، تاکنون علاوه بر شناسایی تعدادی از شاكيان و مالباختگان در شهر تهران، تعدادی دیگر درشهرستان‌های کشور از جمله مشهد، اصفهان، قم و ... مورد شناسایی قرار گرفته‌اند که با توجه به حرفه ای بودن متهمان در ارتکاب این نوع از سرقت، تحقیقات پلیسی براي شناسایی دیگر مالباختگان در تهران و همچنین دیگر شهرهاو شهرستان های کشور در دستور کار این پایگاه قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل