بازدید 12329

جلوگیری از خروج ۱۰ میلیارد دلار ارز با یک مصوبه

کد خبر: ۸۱۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹ 24 June 2018

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت­: بر اساس قانون ممنوعیت ورود ۱۳۳۹ قلم کالا از خروج حدود ۱۰ میلیارد دلار­ ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

به گزارش تسنیم، محمدرضا پور ابراهیمی افزود: با توجه به محدودیت‌ها در تخصیص ارز­ برای واردات کالا بیشتر کالا‌ها که واردات آن‌ها را مجلس شورای اسلامی ممنوع کرد کالا‌هایی است که در داخل تولید می‌شود.

وی گفت: در این مصوبه مجلس ده سر فصل قلم کالایی در نظر گرفته شده که نخستین سر فصل آن‌ها کالا‌های است که نمونه آن در داخل تولید می‌شود و هیچ دلیلی خروج ارز از کشور در این زمینه وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس سرفصل دوم­ واردات کالا‌های غیر ضروری که اولویت واردات کشور محسوب نمی‌شوند ممنوع است.

وی اضافه کرد: ­اجرای ­این مصوبه ­مجلس بر اساس گزارش‌های وزارت­ صنعت، معدن و تجارت درباره جزئیات واردات این کالاهاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۹
زیاد امیدوار نباشید قاچاق می ایند اما در کل تصمیم درستی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
یورو امروز 9400 تومان . حالا بیا و از خروج ارز جلو گیری کن. چه فایده دارد؟ اگر هم وارد کنی من نمیتونم بخرم
آیا می توانید این اقلام را با مشابه داخلی جایگزین نمائید یا فقط وارد کردن آنها را به کانال های غیر قانونی هدایت کرده اید ؟
همیشه میگن ولی عملیاتی نمیشه
ممنوعیت ورود خودرو به کشور؟!یا از اینور بوم میوفتن یا اون ور.
یه کم دیر نکردین!! گویا سالهاست تلاش شده تا تولید کننده ها به زمین گرم بخورن...
این دوستان بزرگوار که گفتند مشکل تامین ارز ندارند؟ چی شد پس؟
مگه ارزي باقي است كه خارج كنند
دیر شد
آیا این ۱۰ میلیارد دلار بر بازار و قیمت ارز تاثیر خواهد گذاشت؟!!
یعنی مردم باید این کالاها را دو سه برابر قیمت کنونی بخرند. یک شناو معمولی کولر ابی را که پارسال 3500 توما ن خریده بودم دیروز 7000 تومان حریدم . هر دو هم کالای ایرانی بود. بسیاری از تولید کنندگان و توزیع کنندگان ایرانی وازه ای به نام انصاف را نمی شناسند و منتطر چنین مصویه هایی برای افزایش قیمت هستند.
ممنوعیت واردات زمانی قابل قبول است که تولید کننده های داخلی بتوانند محصول مشابه و مونتاژ را به هرمیزان که تقاضا وجود دارد پاسخگو باشند نه مثل خودرو که ثبت نامی و پیش فروش است و آن هم در همان ساعات اولیه ( بویژه خودرو های مونتاژی مانند سراتو ، استپ وی ، 2008 و ....) تکمیل ظرفیت می شود .
واردات این کالاها با ارز بخش خصوصی انجام میشود اگر نگذارند مثلا خودرو بیاید جایش بصورت قاچاقی سیگار وادامس وپوشاک و...وارد میشود یعنی در هرصورت این ارز خارج میشود. پس بهتر است اجازه واردات رسمی رابدهند تا حداقل مالیات وگمرکیش گرفته شود. فراموش نکنید که طبق امار رسمی 12 میلیارد دلار قاچاق داریم که البته امار واقعیش خیلی بیشتر است.
اگر هدفمند نباشد ، به زيان توليد ملي و صادرات خواهد بود . ولي راهكار چيست ؟ امسال ممنوع باشد ولي از سال ديگر تعرفه ورود اين كالا ها خيلي بالا تعيين شود مثلا ٢٣٠ درصد ولي طي ٧ سال آتي به ١٥ درصد برسد قطعا به نفع توليد ملي خواهد بود ولي اگر فقط ممنوعيت بدون هدف داشته باشد نه كيفيت كالا بالا مي رود و نه توليد ما ، صادراتي خواهد شد و فقط و فقط كالاي بي كيفيت توليد كرده ايم كه اصلا قادر به صادرات آن نخواهيم بود
یک سال دیگه همین موقع:
به گزارش خبرگذاریها قیمت بستنی به علت کمبود چوب بستنی تا 100 درصد افزایش یافت!
مردم به جای دلار ، چوب بستنی های خود را در خانه انبار می کنند!
اتفاقا من برعکس شما فکر می کنم
تعرفه های واردات به صفر برسه مطمئن باشید قیمت خودروهای داخلی و خارجی 100 درصد افت می کنه و همچنین جلوی گرانی خیلی از اقلام گرفته میشه
بحث رقابت پذيري ، كاهش قيمت و افزايش كيفيت چي ميشه؟
باید قوانین درست وضع شود و با قدرت اجرا شود نه اینکه یه عده با امضای طلایی و ژن خوب بودن قوانین دور بزنن این روش کشور درست میشه
موج جدید گرانیها در راه است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار