بازدید 3534
اقتصاد در گذر زمان

از استعفای میلسپو رئیس کل دارایی ایران تا شکست لابی مالی علیه ایران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سومین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۱۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 24 June 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سومین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

3 تیر 1323، «آرتور ميلسپو» رئيس كل دارايي ايران از مقام خود استعفا كرد ولي به درخواست مجلس شوراي ملي مجدداً مشغول به كار شد.

3 تیر 1330، «ريچارد سدان» نماينده شركت نفت انگليس و ايران اسناد و مدارك اين شركت را به خانه شخصي خود در تهران انتقال داد.

3 تیر 1335، طبق اطلاعی که خبرنگاران در این روز د‌‌‌‌رباره وارد‌‌‌‌ات گند‌‌‌م کسب کرد‌‌‌ند‌‌‌، مسوولان گفتند‌‌ قرار است به مد‌‌‌ت نامعلومی برای وارد‌‌‌ات گند‌‌‌م و آرد‌‌‌ از کشورهای خارجه مقررات تازه‌ ای وضع شود‌‌‌.

3 تیر 1350، محمدرضا پهلوي در مصاحبه با نشرية هندي بليتز تأكيد كرد: جزاير خليج فارس به ايران تعلق دارد و حدود 80 سال پيش هنگامي كه ايران داراي حكومت مركزي قدرتمندي نبود (توسط انگليسي ‌ها) از سرزمين مادري جدا گرديد.

3 تیر 1355، در این روز د‌‌‌ر جراید‌‌‌ اعلام شد‌‌‌ که بانک جهانی قرار است 250 میلیون د‌‌‌لار به صنایع پتروشیمی ایران وام بد‌‌‌هد‌‌‌.

3 تیر 1357، روزنامه كريسشن ساينس مانيتور نوشت مذاكرات ايران با آمريكا درباره خريد نيروگاه هاي هسته اي به سبب نبودن تضمين هاي ايمني به بن بست رسيد.

3 تیر 1384، دومين دور از نهمين انتخابات رياست جمهوري در ايران برگزار و دكتر محمود احمدي ‌نژاد ششمين رييس جمهور اسلامي ايران شد.

3 تیر 1393، آنکتاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: ایران در سال میلادی 2013، ۳ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی جذب کرده است که این رقم با افت ۳۵درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

3 تیر 1396، با تصمیم گروه ویژه اقدام مالی (FATF) مبنی ‌بر تمدید تعلیق محدودیت اعمال ‌شده علیه ایران، لابی مالی ضد‌ایرانی شکست خورد.

 

منابع: آرشیو روزنامه دنیای اقتصاد، موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس