بازدید 3132
۴

احداث 20 هزار کیلومتر فیبر نوری با هزینه دولت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: احداث مسیر فیبر نوری برای مجموعه‌های خصوصی مقرون به‌صرفه نیست و چهار سال اخیر بالغ بر ۲۰ هزار کیلومتر فیبر نوری در شرکت ارتباطات زیرساخت با هزینه دولت دایر کردیم.
کد خبر: ۸۱۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶ 23 June 2018

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: احداث مسیر فیبر نوری برای مجموعه‌های خصوصی مقرون به‌صرفه نیست و چهار سال اخیر بالغ بر ۲۰ هزار کیلومتر فیبر نوری در شرکت ارتباطات زیرساخت با هزینه دولت دایر کردیم.

به گزارش فارس، محمدجواد آذری‌جهرمی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات ارتباطی و مخابراتی شهرستان‌های رفسنجان و انار در محل هتل هیلان رفسنجان اظهار داشت: در رابطه با ارتباطات، مناطق گسترده‌ای که در استان وجود دارد به صورت پشتیبان تامین نمی‌شود و در زمانی که توسعه شبکه تلفن در سراسر کشور بوده به صورت حداقلی راه‌اندازی شدند.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: احداث مسیر فیبر نوری برای مجموعه‌های خصوصی مقرون به‌صرفه نیست و در سه چهار سال گذشته بالغ بر ۲۰ هزار کیلومتر فیبر نوری در شرکت ارتباطات زیرساخت با هزینه دولت دایر کردیم، ظرفیت را برای همه دیدیم و تعرفه آن سه هفته پیش نهایی شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های مورد نیاز کل استان استخراج شود و با تفاهم کلی ظرفیت‌ها را در اختیارمجموعه مخابرات قرار دهند که بتوانند مسیرهای پشتیبان را دایر کنند، اگر بخواهیم ارتباطات ماندگار و پایدار در سطح استان داشته باشیم که نیازهای آتی را برآورده کنیم باید توسعه شبکه فیبر نوری انجام شود.

آذری‌جهرمی تصریح کرد: دولت سرمایه‌گذاری سنگینی در دو، سه سال گذشته انجام داده و آماده بهره‌برداری است و مجموعه مخابرات استان باید وقت بگذارد و برنامه جدی گذاشته شود که با قطعی خدمات مواجه نشویم چون زیرساخت‌ها آماده است.

وی در ادامه بیان کرد: کارخانه کابل رفسنجان که فیبر نوری می‌تواند تولید کند یک ظرفیت است، طبیعتا شریط اقتصادی کشور به سمت استفاده فیبر نوری می‌رود و ظرفیت خوبی است که اقتصاد مناسبی پیش روی این کارخانه خواهد بود.

آذری‌جهرمی ابراز داشت: در رابطه با کسب و کارهای نوپا بحث را با دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان اولین فاز آغاز می‌کنیم اگر بتوانیم مراکز دانشگاهی رفسنجان را به دانشگاه شهید باهنر متصل کنیم، می‌توانیم ازظرفیت‌هایی که وجود دارد استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بحران‌های متعددی مثل آب هست امکان استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی و تحول دیجیتال برای صرفه‌جویی آب هم برقرار است که می‌تواند ظرفیت دانشگاهی این شهرستان فعال‌سازی کنند.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: بخشی از اقداماتی که در حوزه ارتباطات مانده با توجه به مشکلاتی که در حوزه احداث سایت‌های جدید به ویژه در زمینه تأمین برق بوده حمایت مدیران استانی را نیازمند است که تامین برق سایت‌ها را انجام دهیم تا مابقی تعهداتی که در مجموعه شهرستان‌های رفسنجان و انار است به سرانجام برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
با هزينه دولت ؟؟؟ ببخشيد دولت؛ شرمنده کردي ما رو به خدا. آخه چرا با هزينه خودت؟
هزینه هائی که در قبوض تلفن ثابت ، همراه بابت آبونمان ، مالیات ، عوارض و توسعه شبکه روستائی از طرف مشترکین پرداخت میشود صرف چه هزینه هائی میگردد که دولت باید هزینه توسعه زیر ساخت را باید بپردازد.
کشور میشه پیشرفت داد نه با ارتباط های الکی بلکه با پیشرفت علم و میدان دادن به جوان های مهندس
احداث فيبر نوري با هزينه دولت اما دوآمدش براي بخش خصوصي كه شركت مخاربرات به آنها واگذار شده است .اين است نتيجه واگذاري شركت مخابرات كه سالانه هزاران ميليارد توان درا«د دارد اما هزينه احداث فيبر نوري توسط دولت بايد پرداخت شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان