بازدید 7988

احتمال باقی ماندن ژاپن در لیست خریداران نفت از ایران

بر اساس گزارش های منتشر شده، آمریکا از ژاپن خواسته که با اجرایی شدن تحریم های اقتصادی علیه ایران خرید نفت از این کشور را به طور کامل متوقف کند. تصمیم نهایی در این خصوص را دولت ژا‍پن خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۱۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 23 June 2018

احتمال باقي ماندن ژاپن در ليست خريداران نفت از ايرانبر اساس گزارش های منتشر شده، آمریکا از ژاپن خواسته که با اجرایی شدن تحریم های اقتصادی علیه ایران خرید نفت از این کشور را به طور کامل متوقف کند. تصمیم نهایی در این خصوص را دولت ژا‍پن خواهد گرفت.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، مدیر سیاست های نفتی در وزارت اقتصاد ژاپن با توجه به در جریان بودن مذاکرات بین توکیو و واشنگتن از اظهار نظر در مورد موضوع نامبرده خودداری کرده است. این در حالی است که بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در این رابطه اذعان کرده است بیشتر مشتریان نفت ایران به خرید نفت از این کشور ادامه داده و میزان صادرات نفت خام ایران در ماه جاری حدود ۲.۵ میلیون بشکه در روز بوده است. 

وی همچنین پس از نشست روز گذشته ی اوپک اذعان کرده است که ایران مصمم به یافتن راه هایی دیگری برای نگه داشتن میزان فعلی عرضه ی نفت علیرغم تحریم های اقتصادی آمریکا است. زنگنه در این رابطه افزوده است ''نمی توانم این راه های دیگر را در اینجا شرح دهم. اگر دولت آمریکا بداند که ما چه کار خواهیم کرد سد راه خواهد کرد''. همچنین، وزیر نفت ایران گفته است که احتمال اینکه شرکت های نفتی بتوانند برای مبادلات نفتی خود با ایران از دولت آمریکا معافیت اخذ کنند کم است. 

احتمال باقي ماندن ژاپن در ليست خريداران نفت از ايران

در پایان باید خاطر نشان گردد که بنابر گزارش های منتشر شده توسط وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن این کشور سال گذشته میلادی ۵.۳ درصد (معادل ۱۷۲،۰۰۰ بشکه در روز)  از نیازهای نفتی خود را از طریق ایران تامین کرده بود. این در حالی است که کشورهایی که با ایران معاملات تجاری دارند باید تا قبل از اجرایی شدن تحریم ها علیه ایران در ماه نوامبر سال جاری یا به تحریم های آمریکا پایبند باشند و یا خطر تحریم های ثانویه ی آمریکا را به جان بخرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی