بازدید 10852

مالیات سکه‌ها دریافت می‌شود

کد خبر: ۸۱۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 23 June 2018

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تشکیل کارگروه ویژه برخورد مالیاتی قاطع با سوداگران بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن خبر داد.

سید کامل تقوی نژاد با اشاره به دستور رئیس جمهوری در جلسه ساماندهی بازار و بررسی نوسانات اخیر در قیمت برخی کالاهای مورد نیاز مردم، گفت: پیرو فرمایشات ریاست محترم جمهوری و دستور ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر برخورد قاطع مالیاتی با سوداگران اقتصادی، کارگروه تخصصی با هدف رصد مالیاتی بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن در سازمان امور مالیاتی کشور تشکیل شده است.

وی در ادامه به مکاتبات متعددی که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور با مراجع مربوط از قبیل بانک مرکزی، دستگاه های نظارتی، وزارت صنعت، معدن وتجارت و سایر دستگاه های ذیربط به منظور دریافت اطلاعات مورد نیاز صورت پذیرفته، اشاره کرد و گفت: بالغ بر شش میلیون و 400 هزار رکورد اطلاعات مرتبط با خرید و فروش ارز، سکه و خودرو در پایگاه اطلاعات سازمان امور مالیاتی، سازماندهی شده و به روز رسانی این اطلاعات نیز در دست پیگیری است.

تقوی نژاد اضافه کرد: در این کارگروه مقرر شد اطلاعات مرتبط با خرید و فروش ارز، سکه و خودرو و به‎روز رسانی آنها برابر اتفاقات سال جاری از ناحیه بانک مرکزی و سایر مراجع ذیربط، پیگیری و پس از تحلیل اطلاعات اخذ شده، فرایند رسیدگی و تشخیص پرونده های مذکوردر جهت مطالبه مالیات حقه، به سرعت انجام پذیرد.

وی همچنین در خصوص رصد بازار سکه نیز گفت: در راستای این امر، اطلاعات مرتبط با پیش فروش سکه با اطمینان از احراز هویت خریداران حقیقی و حقوقی و اصالت سنجی اطلاعات توسط مراجع ذیربط، پیگیری و نتایج حاصل جهت تشکیل پرونده های مالیاتی و یا تکمیل پرونده های موجود و به تبع آن انجام فرایند رسیدگی و مطالبه مالیات، در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه به منظور گسترش تعاملات و همگرایی و هم افزایی ظرفیت های مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی در کشور، شناسایی و عضویت نمایندگان سازمان در کارگروه های فعال و مرتبط با موضوع بحث، به صورت جدی پیگیری می شود، عنوان داشت: در راستای تسهیل و تسریع فرایند رسیدگی و تشخیص پرونده های مالیاتی مرتبط با سوداگران بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن، گروه های رسیدگی خاص متشکل از ماموران متخصص و زبده مالیاتی تشکیل و انجام این مهم، خارج از رویه های مرسوم اداری صورت خواهد گرفت.

تقوی نژاد افزود: همچنین دستورالعمل ها و مقررات مرتبط با مالیات، ارز و سکه با هدف تسریع و تسهیل فرایند رسیدگی، بازنگری و در صورت لزوم بازنویسی خواهد شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در خاتمه با اشاره به مقوله جرم انگاری فرار مالیاتی در اصلاحیه قانون مالیات‎های مستقیم، بر اقامه دعوی علیه مرتکبان فرار و جرایم مالیاتی به استناد موضوع ماده 274 قانون مذکور تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵۲
دولت یه بار با افزایش نقدینگی از جیب ملت ورداشت، حالا دوباره می خواد با وضع مالیات این کار رو انجام بده...
امور مالیات باکارهای غیرمعقول ضد اقتصادی وضعیت اقتصادی مملکت را کلاخراب کرده...
هواس همه باشه تمام اطلاعات بانکیتونو راحت بانک ها میفروشن به همه جا ......... خودشون میفروشن بعدش خودشون هم میان صاحاب میشن
چطور میشه بعد از فروش قیمت جنس فروخته شده را عوض کرد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
بنظرم باید در سیستم الکترونیکی بانک ها و سایر جاها چنین کاری ثبت شود و طرف بداند کشور هرج و مرج نیست و کشور برای خودش قانون دارد . چنین رفتارهایی ( کسر مالیات بصورت آنی انجام شود) فرد حساب می برد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
یک ایرانی ساکن آمریکا که دارای خانه و مسکن در ایران بود و هر سال پول آنها را خارج می کرد می گفت در آمریکا 20 در صد پول مال من است 80 در صد مال دولت فدرال می باشد.
بیچاره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
شما نباید از سکه های پیش فروش شده مالیات دریافت می کنید،اصولا. درآمدی وجود ندارد که بخواین مالیاتشو بگیرید،فقط ارزش پول حفظ شده،جالبه من که چندرغاز پس اندازم رو بردم برای حفظ ارزشش سکه خریدم حالا باید مالیات بدم ،یعنی ضرر، متاسفم برای کسانی که چشم بسته تایید میکنم این کارو
در همه جای دنیا ابزار مقابله با سوداگری و ایجاد هرج و مرج در بازار مالیات است. لطفا این یک کار را صحیح انجام دهید
ماليات بر برآمد معمولاً براي درآمدهاي قانوني تعريف مي شود ولي كساني كه دامن زننده به مشكلات اقتصادي كشور هستند حتي اگر هم بخشي از درآمد ناشي از اختلال در نظم اقتصادي را به عنوان ماليات به پردازند بازهم سود ويژه دريافت كرده اند كه دوباره همانها را در جائي ديگر براي برهم زدن نبض اقتصاد كشور و منافع شخصي بكار مي گيردند لذا مجازاتهاي قانوني ديگر و نيز بررسي سوابق چندين ساله آنها در جمع آوري مال و اموال بايد مدنظر قرار گيرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
خوب چرا رفتن سکه خریدن؟فقط دیدند یک عمر !

--زحمتشان یک روزه از بین رفته
کاری که بلد نیستید اظهار نظر هم نکنید لطفا سکه 2700000
زمان ثبت نام سکه ها معاف از مالیات بودند
پس مسکن چی شد؟
چرا وضعيت ماليات از همون روزهاي ثبت نام سكه بيان نشد؟
مطمئنم فقط اين كيسه جديد براي افراد عادي كه ميخوان سرمايشون حفظ بشه مطرح شده و براي از مابهتران و ژن خوبا مطرح نيست.
رييس كل بانك مركزي: دلار و سكه نخريد ....... ارزان مي شود.....
حالا ماليات از خريداران گرفته مي شود......
همش الكيييييييييه.........
کاش کار گروهی برای کاهش قیمت ارز و سکه و خودرو وسایر کالاها انجام میشد فقط از امور وزارت اقتصاد اخذ مالیات از مردم را به هر عنوان لازم میدانید حفظ ارزش ریال در کجای کار شما قرار دارد
این کسانی که سکه خریدند کار خلاف و غیرقانونی انجام ندادند. در یک سرمایه گذاری که بانک مرکزی توصیه کرده بود شرکت کردند. مقصر قانون گذار است که از اول محدودیتی برای تعداد نگذاشت. مثلا می گفت نفری حداکثر ده سکه. اینکه ما بعدا دبه کنیم یا زیر قول و قرارمان بزنیم بد است. اتفاقا آن کسانی که سکه خریدند کار درست و عاقلانه ای کرده اند. مقصر بانک مرکزی بوده نه آنها. الان مالیات گذاشتن و شرط و شروط دبه کردن است.
باز هم دولت برای اموراتش دست تو جیب قشر متوسط و ضعیف کرد، همه کسانی که سکه خریدند دلال نبودند بیشتر قشر متوسط مثل زنان خانه دار بودند که سرمایه های کمی هم داشتند یا مثل من که پس انداز چند سال کار کردنم چند سکه شد. تو روز روشن شتر دزد های بازار ارز و اختلاس رو ول کرده اند آخرش به ما حقوق بگیرها گیر میدن همتون از اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدال گرا
فقط به مردم وعده دروغ می گویند

قرار بود حتی مالیات ارزش افزوده هم نگیرند حال چه شد که مالیات مبهم وضع کرده اند؛

امیدوارم دولت ما با امریکا هم اینچنین برخورد کند و نه فقط به مردم بی پناه خودش !
بگو میخوان پول بیشتر بگیرن دیگه " برخورد " چیه
یورو شد 9200 دلار شد 8000 تومان !!!
روحانی مچکریم
خوب اونها هم گرون ترش میکنن که پول مالیاتشون در بیاد!!! مشکل جای دیگه است برادر! و الا چرا باید تو بازار آزاد این همه تقاضا برای ارز باشه؟!
با اين حرفها ديگه اسباب مسرت و خنده مردمو هم فراهم نمكنيد .شما زورتون به يك دلال نمي رسه
عجب مسخره بازی هست

خودشون گفتن از بازار نخرید بانک ها بخرید
الان میگن اینجوری.....
الان من که 20 تا سکه خریدم بیام مالیات بدم که چی میرفتم از بازار می خریدم بهتر بود الانم سکه تو جیبم بود دیگه این مسخره بازی هام نداشت
کارمند برای بررسی مالیات کم دارندحداقل 6سال طول میکشه تا نوبت بررسی وتعیین مالیات بشه /کارشناس مالیاتی کم دارند/
شما گند میزنید به اقتصاد آنوقت مردم حق حفظ چندرغاز دارایی شان را هم ندارند؟ مثل اینکه عادت کرده اید به کلاه سر مردم گذاشتن در بورس و بازارهای دیگه و نابود کردن نقدینگیشان؟ نخیر آقای محترم همیشه شعبان یکدفعه هم رمضان. ضمنا این شمایید که مواخذه و برکنار بشید نه مردم.
شنبه 2 تیر
یورو 9200
دلار 8000 به مبارکی و میمنت !
سکه 2700000
با کدام قانون

در صورت فروش سکه سود شناسایی می شود و به آن مالیات فرضی تعلق می گیرد
برای تمام خریداران سکه بایستی یک نفر نگهبان قرارداد تا زمان فروش سکه مستند مربوطه را ثبت کنند.
این یعنی کدخدا را ببین ده را بچاپ
در نهایت آن چند نفری که هزاران سکه نام نویسی کرده اند ریالی مالیات نخواهند داد اما از آن بیچاره ای که همه زندگیش را تبدیل به چندتا سکه کرده که با مدیریت درخشان شما غرق و نابود نشود مالیات خواهید گرفت. بجای پاسخگویی به ملت که چرا پول ملی سقوط آزاد کرده فرار به جلو میکنید.
اگر اندکی سواد اقتصادی داشتید می فهمیدید که کسانی که رسما و از مراجع قانونی (بانک مرکزی) سکه خریده اند فقط ارش پولشان نه کامل حفظ شده وگرنه سودی نکرده اند. کسانی مثل من که در بانکهای زیر نظر سپرده داشتهداند یا حقوق می گیرند قدرت خریدشان به فنا رفته و کمتر از نصف شده! اگر شما خسارت و ضرر مردم را دادی، بیا مالیاتت را هم بگیر! رد گم کنی و ماستمالی کردن خرابکاریهای شما تا چه حد؟
در شرایط حاضر به نظر شما کدام عاقلی سکه های دریافتی را می فروشد که بخواهید مالیات فروش آن را دریافت کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
اینا زرنگن. موقع تحویل پول مالیاتو جیرینگی می گیرن یا شایدم همین الان بگن به قیمت روز تشریف بیارید پرداخت کنید
همه ارگان های دولتی به فکر خوشون هستند. بجای اینکه به فکر آشفته بازار ارز و سکه و خودرو و مسکن باشند و شرایطی رو فراهم بیارند که مردم از زیر این فشار در بیاند دنبال اینند که از خریداران مالیات بگیرند. آیا با گرفتن مالیات از خریداران سکه و... قیمت ها کاهش پیدا می کنه؟ یا شما هم به فکر جیب خودتان هستید.
اینکار تا کی قرار است ادامه پیدا کند؟
اینم یه شگرد تازه برای خالی کردن جیب مردم
تاوان اقتصادبیمار وعده ای کارنابلد روباید ملت بدن
دیگه مردم چکار باید بکنن تاارزش عصاره زندگیشون ازدست نره؟
سکه ۲۷۰۰ بگوماشالله !!! اونهایی که رانت داشتندوسکه پیش فروشی راهزارتاهزارتا خریدن ۱۵۰۰ چه حالی میکنن امروز!!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
اخوی من تعداد زیادی سکه ثبت نام کردم هیچ رانتی هم لازم نبود هر کس پول داشت می توانست هر تعداد سکه ثبت نام کند مشگل آن است که عده ای می خواهند مشگل بدبختی خودشان را دارایی دیگران بدانند و همین فرهنگ سبب عقب افتادگی کشور شده است در زمان ثبت نام سکه با دلار 5100 تومان فروخته شده که اگر در یک ماه قبل آن از بازار آزاد دلار می خریدی از این عدد ارزان تر بود خیلی ها هم پول داشتند و نخریدند چون شم اقتصادی نداشتند و این فرق یک فرد موفق و غیر موفق از نظر اقتصادی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
رانت نمیخواست دوست عزیز پول میخواست. خودشون این طرح رو اعلام کردن و گفتن محدودیت و مالیات نداره حالا که سکه بالا رفته بامبول درمیارن. باباجان اینکار شما عینا مثل بهم زدن برجام توسط ترامپه یعنی بدعهدی! اگه من نوعی با یک تصمیم درست اقتصادی سودی ببرم گناهکارم؟ تازه سود کجا بود فقط ارزش پولت رو حفظ کردی همین! اگر ناراحتن برن یقه مسوولین بانک مرکزیشون رو بگیرن به خریدار چه مربوطه؟!
بانک مرکزی کتبا اعلام نموده بود که پیش فروش سکه مالیات ندارد بنابراین با این شرط سکه خردیم وگرنه از بازار آزاد می خریدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
یادم می اد که سال قبل که سکه ای در کار نبود اقای رییس
جمهور در مقابل ۸۰ میلیون نفر به رشید پور گفت مردم نگران ارزش پولشان نباشند و بعد از ان مردم دیدند چه
اتفاقی افتاد وبرای حفظ پولشان اقدام به خرید سکه های
پیشنهادی توسط دولت کردند.وحالا دولت می گوید چرا
خریدید شما مخل اقتصاد هستید. مگر بیشتر از ۸۰ درصد
اقتصاد در اختیار دولت نیست؟ یعنی مردم فقط تماشا
کنند که سرمایه شان دود هوا می شود؟و حالا دولت برای
ته چیب مردم نقشه می کشد؟شما که از دولت های دیگر
صحبت می کنید ایا انجا تورم و سقوط پول ملی دارند؟
تورم ۵۰ درصد را ۱۰ درصد اعلام می کنند؟ ایا دولتمردانشان پس از یک دوره خدمت صاحب خانه های
میلیون دلاری می شوند؟
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
برادر در مملکت ما بلاخص در شرایط حاضر هذیان زیاد گفته می شود پس شما توجه نکن.مالیات از تفاضل خرید و فروش گرفته می شود و چون کسی سکه ها را نمی فروشد مالیاتی هم نمی توانند بگیرند مالیات ارزش افزوده هم قبلا در قالب نرخ سکه گرفته شده است و دوبار نمی گیرند
مالیات وقتی که ارزش اولیه 4 برابر شده رقمی برای فرد خریدار نیست . ولی این مالیاتا واسه دولت پول مفتی میشه که باز برمیگیرده به همین چرخه . چون اینا همه از خودشونن
خود شخص رییس جمهور باعث این نابسامانی شده حال
فرار به جلو می کند و مردم را مقصر نشان می دهد.
پس مردم فقط بنشینند شاهد از بین رفتن سرمایه یک عمر
تلاش و زحمتشان باشند. و ایا کسی سود کرده ؟ ایا ۲ تا سکه
خریده تبدیل به ۳ تا شده.مردم داشتند زندگی خودشان را
می کردند!پس اگر این عدالت است لطفا"اداره مالیاتی از
رییس جمهور بخواهد ایشان خانه خود را چند خریده و الان
چنده ؟ ومالیات سود خانه را از ایشان دریافت کنند
با سلام

قیمت سکه ها قطعی بوده است و همه چیز در قیمت نهفته است حتی مالیات
این کار غیر قانونی است اینکار باعث میشه مردم به همه چی بی اعتماد بشن و به هیچ حرف و قول و قرار دولت اعتماد نکنند
این خانواده های بیجاره که مسکن ندارن و با پولشون رفتن چهل پنجاه تا سکه خریدن حالا میشن اخلال گر اون موسسه ای که هزار سکه نوشته هم میشه اختلاس گر. اینجوری مردم بیشتر در گیر شکایت و دادگاه و ادارجات میکنید..بیشتر از این به مردم عادی فشار نیارید..طاقت نداریم. من نتونستم خونه بخرم رفتم سکه نوشتم تکلیفم چیه؟ 47 سال از عمرم گذشته با دو تا بچه نه خونه دارم نه شغل درست حسابی .. کی مسول؟ از زندگی سیرم با دوتا بچه . حساب 1000سکه با صد تا سکه جدا کنید
ما وقتی سکه را در اسفند ماه 1400 پیش خرید کردیم قیمت سکه 1520 در بازار آزاد بود ما میتوانستیم در بازار آزاد براحتی خریداری کنیم ، اگه قیمت سکه ارزان شده بود آیا دولت به خریداران خسارت میداد؟؟ طرح این حرفها غیر قانونی است
بالاخره یک حرکت درست می خواهید تنجام دهید. امیدواریم حرف توخالی نباشد.
باور کنید اگر برویم خارج و بگوییم یک سازمان معتبر در بوق و کرنا کرده که مالیات و مالیات ارزش افزوده از پیش فروش سکه معاف هست و همان سازمان و یا همان مدیر فردا روز بیاید و بگوید که باید مالیات بدهیم و .... به ما پناهندگی می دهند با این مدیران و با این تصمیم گیریهایشان!!!!!!
لابد از سپرده های مدت دار هم مالیات میگیرن
وقتی که بانک مرکزی و دولت در فروش سکه اول معاف از
مالیات اعلام می کنندو بعد زیر قرار داد شان می زنند.تازه فهمیدم چرا جهانیان به این دولت اعتماد نمی کنند.چون میبینند با مردم خودشان چه چوری رفتار می کنند
این همه مالیات گرفتید و میگیرید چیکار کردید پولهاش رو؟با این وضع کاسبی ها داغون فقط دارید پول میگیرید.حساب و کتابش رو به کی میدید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار