بازدید 3231

مدارس خودگردان غیرقانونی‌اند

کد خبر: ۸۱۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 23 June 2018

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش وجود مدارس خودگردان را غیرقانونی دانست و گفت: اگر مدرسه خودگردانی شناسایی کنیم به نیروی انتظامی اطلاع می‌دهیم تا با آن برخورد کنند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا کریمی درباره وجود مدارس خودگردان که به آموزش اتباع افغانستانی می‌پردازند اظهار کرد: مدارس خودگردان از نظر ما غیرقانونی محسوب می‌شود؛ اگر مدرسه‌ای به ما مراجعه کند و نظارت ما را بخواهد تحت پوشش ما می‌رود و اگر غیر از این باشد غیرقانونی است.

وی افزود: مدارس خودگردان به شدت کاهش یافتند؛ مگر مدارسی باشند که در زیر زمین و یا فضاهای نامناسب دایر شوند. از نظر ما هیچ مدرسه خودگردانی در کشور قابل قبول نیست و باید همه اینها مجوزهای لازم را از ما بگیرند و استانداردهای آموزش و پرورش ایران را پیدا کنند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر هم مدرسه خودگردانی را شناسایی کنیم به نیروی انتظامی اطلاع می‌دهیم و با آنها برخورد می‌کنیم گفت: وقتی ما اعلام کردیم هر دانش‌آموزی به صورت رایگان می‌تواند به مدرسه بیاید وجود مدارس خودگردان چه ضرورتی دارد؟.

کریمی درباره فعالیت برخی انجمن‌های مردم نهاد و برگزاری کلاس‌هایی برای آموزش اتباع خارجی گفت: NGOها کلاس‌هایی در قالب فوق برنامه دارند و اشکالی هم ندارد و ما استقبال می‌کنیم.

وی افزود: اگر انجمن‌های مردمی تمایل داشته باشند، دانش‌آموزان افغانستانی محصل در مدارس را در اختیارشان قرار می‌دهیم تا آموزش‌های تکمیلی دریافت کنند، بویژه آنکه شماری از آنها تحت آسیب ‌های اجتماعی‌اند و باید آموزش ببینند، البته این آموزش‌ها باید زیرنظر آموزش و پرورش باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر