بازدید 5080
۲

عزت‌اللهی: جانمان را می‌دهیم تا پرتغال را ببریم

کد خبر: ۸۱۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷ 23 June 2018

دوندگی‌اش در میانه میدان کاری کرده بود که هافبک‌های سرشناس اسپانیا در پیداکردن فضای خالی به دردسر بیفتند. سعید عزت‌اللهی یکی از بهترین بازیکنان ایران در جدال با اسپانیا بود؛ جدالی سرنوشت‌ساز که در نهایت روی یک گل اتفاقی به نفع «ماتادورها» به پایان رسید.

به گزارش شرق، سعید که بازی اول تیم ملی را به‌دلیل محرومیت از دست داده بود، در این بازی دوندگی بسیار زیادی داشت. خودش می‌گوید برای تیم ملی و مردم ایران با تمام وجودش به میدان رفته است. وقتی با او صحبت می‌کنیم آرام و شمرده حرف می‌زند. چشم‌هایش بیشتر روی زمین است و انگار در ذهنش به دنبال پیداکردن کلمه‌ای می‌گردد که بتواند منظورش را دقیق‌تر بیان کند. مثل دیگر بازیکنان تیم ملی هنوز اندک ناراحتی‌ای در چهره‌اش به‌دلیل شکست مقابل اسپانیا دیده می‌شود، ولی از بازی با پرتغال که صحبت می‌شود صدایش قوت بیشتری می‌گیرد. او می‌گوید ملی‌پوشان جانشان را می‌دهند تا پرتغال را شکست دهند.

‌قبل از هر چیزی درباره بازی با اسپانیا صحبت کنیم. ایران خیلی نزدیک بود که به هدفش برسد. هدفی که به نظر می‌رسید کسب یک امتیاز باشد. هدف مهمی بود، این‌طور نیست؟

من باید بگویم که برای بردن اسپانیا به زمین مسابقه رفته بودیم، ولی با توجه به سیستم بازی اسپانیا مجبور بودیم تاکتیک‌های خاص خودمان را در زمین پیاده کنیم. فکر می‌کنم آن‌قدر خوب بازی کردیم و دوندگی بچه‌ها آن‌قدر زیاد بود که به همه نشان داده باشیم بازیکنان ایرانی چیزی از بازیکنان بقیه دنیا کم ندارند؛ بازیکنانی که الان دارند در رئال، بارسا و بقیه تیم‌های معتبر اروپایی بازی می‌کنند.

‌یکی از مهیج‌ترین لحظات بازی زمانی بود که شما گل ایران را زدید ولی بعد آن گل رد شد.

(مکث می‌کند و کمی افسوس می‌خورد) لحظه بسیار مهمی برای من بود. تصور می‌کردم گلم سالم است. افسوس که ویدئوچک به ضرر ما شد و گل را از دست دادیم.

‌از زمانی که آقای کی‌روش هدایت تیم ملی را به عهده گرفته است، بازیکنان ملی‌پوش در انجام کارهای تدافعی عالی شده‌اند و انسجامی مثال‌زدنی دارند. بااین‌حال در 30 دقیقه پایانی برابر اسپانیا تیم ملی به ناگاه دگرگون و به یک تیم تهاجمی تبدیل شد که حتی چند موقعیت گل هم ایجاد کرد. درباره این تغییر فاز، تمرین ویژه‌ای کرده بودید؟

قطعا همین‌طور است. ما برای دقیقه به دقیقه بازی برنامه خاص خودمان را داریم. درباره این انسجام تیمی هم که صحبتش را کردید و این احترامی که الان دنیا به تیم ملی ایران می‌گذارد، همه اینها را مدیون تفکرات آقای کی‌روش و همبستگی و همدلی بچه‌ها هستیم. اگر همدلی و اتحاد بین بازیکنان نبود این انسجام به وجود نمی‌آمد.

‌برخلاف بازی با مراکش، در این بازی تماشاگران ایرانی خیلی بیشتر از تماشاگران اسپانیایی بودند و پرشور شما را تشویق می‌کردند. انرژی این تماشاگران به شما رسید؟

واقعا تماشاگران ایرانی در کازان فوق‌العاده بودند. از همین‌جا دست همه تماشاگران را می‌بوسم. دست تک‌تک‌شان درد نکند. آمدند و ما را در ورزشگاه دلگرم کردند. فقط می‌توانم به آنها بگویم امیدوارم در بازی با پرتغال بتوانیم برایشان جبران کنیم تا با خوشحالی ورزشگاه را ترک کنند.

‌اتفاق مهمی که بعد از بازی با اسپانیا افتاد این بود که مردم داخل ایران دوباره به وجد آمدند و با وجود شکست برابر اسپانیا از عملکرد تیم ملی خیلی خوشحال بودند.

خدا را شکر می‌کنیم. فکر می‌کنم الان باید سرمان بالا باشد چون مردم ما الان به تیم ملی افتخار می‌کنند. بزرگ‌ترین پاداش برای ما این است که مردم ما خوشحال باشند.

بازی اول تیم ملی را به‌دلیل محرومیت از دست داده بودید ولی در بازی برابر اسپانیا بسیار آماده نشان دادید. این همه انگیزه از کجا آمده بود؟

من در این مدت خیلی سختی کشیدم. بازی اول را که از دست داده بودم برایم خیلی دشوار بود. بازی‌های دوستانه را هم از دست می‌دادم باز برایم بسیار سخت بود. سخت‌ترین بخشی که تحمل کردم این بود که نمی‌توانستم به تیم ملی کمک کنم، ولی خب در بازی با اسپانیا آمده بودم تا همه وجودم را برای تیم ملی بگذارم؛ هرچند می‌دانستم کار بسیار سختی است. خدا را شکر می‌کنم، همین که توانسته‌ام ذره‌ای از این تیم باشم، از اینکه توانسته‌ام برای تیم ملی ایران بدوم و بخشی از خوشحالی مردم را رقم بزنم، برای من بس است.

‌و حالا بازی مرگ و زندگی با پرتغال در پیش است. تاکتیک ویژه‌ای برای رودررویی با پرتغال دارید؟

قطعا برای بازی با پرتغال تاکتیک‌های جدید خواهیم داشت. روی آن تاکتیک‌ها کار می‌کنیم تا بتوانیم روی نقاط ضعف پرتغال، جایی که بشود به این تیم ضربه زد، مسلط شویم و در نهایت بتوانیم تیم پرتغال را شکست دهیم.

‌و شکست‌دادن پرتغال هدفی است که به نظر شما دسترسی به آن میسر است؟

صد درصد همین‌طور است. ما برای بردن پرتغال پا به بازی سوم می‌گذاریم؛ دلم روشن است، فکر می‌کنم پرتغال را می‌بریم. همه جانمان را برای تیم ملی می‌دهیم تا برابر پرتغال برنده شویم و لبخند و شادی را به لب مردم برگردانیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
عاشق همه ی شمام
عزیز من دو تا یک دوی درست حسابی کنید می برید نیازی به جان دادن نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل