بازدید 2881

تحصیل 161 دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان

کد خبر: ۸۱۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ 22 June 2018

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه کردستان از تحصیل 161 دانشجوی غیرایرانی با محوریت دانشجویان کردستان عراق خبر داد.

به گزارش آنا، دکتر قباد شفیعی گفت: با توجه به نزدیکی به کشور عراق و از آنجائی که ما رئیس کارگروه کردستان عراق هستیم، بیشترین دانشجو را از کردستان عراق داریم.

وی افزود: پذیرش دانشجوی خارجی را از سال 94 به طور جدی آغاز کردیم و اکنون 161 دانشجوی بین‌المللی داریم. امسال این تعداد به اندازه قابل‌توجهی رشد خواهد یافت چراکه تعداد زیادی برای گرفتن پذیرش تقاضا داده‌اند.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه کردستان تاکید کرد: برای جذب دانشجوی خارجی باید زیرساخت‌ها فراهم شود که مهمترین آن زبان تدریس است، دو راه پیش روی ماست، اول اینکه به زبان فارسی به دانشجویان خارجی درس بدهیم، دوم اینکه به زبان انگلیسی. فعلا امکان ارائه دروس به زبان انگلیسی فراهم نیست. به همین دلیل به زبان فارسی دروس ارائه می‌شود.

شفیعی گفت: برخی از دانشگاه‌ها برای دانشجویان خارجی دوره آموزش زبان فارسی برگزار می‌کنند. خوشبختانه بیشتر دانشجویان ما از کردستان عراق هستند و به دلیل نزدیکی زبان کردی به زبان فارسی، با برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت زبان فارسی مشکلات در این زمینه قابل حل است.

وی همچنین از مذاکره با عراق برای جذب دانشجویان عرب زبان عراق خبر داد و افزود: مذاکره در این زمینه ادامه دارد، امیدوارم که بتوانیم به نتایج خوبی برسیم.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه کردستان ادامه داد: چند دانشجو از هند و آرژانتین نیز تقاضای پذیرش داده‌اند اما آنها می‌خواهند که به صورت بورس پذیرش شوند ما هم در دانشگاه در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم با حل این مشکلات بتوانیم این دانشجویان را نیز پذیرش کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار